Aborttiketju, puolesta-vastaan

Alkuperäinen kirjoittaja mikä loukkaa?;30106979:
Sillehän ei voi mitään jos tosiasiat "loukkaa" joitain.
Ainahan se on kuulunut sinun tyyliisi, tuollainen rahvaanomainen kielenkäyttö mitä tässä(kin) ketjussa viljelet.
En viitsi tuomita, sillä muistaakseni sinulla on ihan todettukin jotain neurologista joka näkyy mm. sosiaalisten taitojen ja empatiakyvyn puutteena.

Ja sen huomaa kyllä tästäkin ketujusta. Em. syiden vuoksi (yksinkertaisen ulosannin lisäksi) en kykene ottamaan edes todesta, vaan lähinnä viihteenä.
 
[QUOTE="niin";30106973]Echo, mitä keinoja ehdotat aborttien vähentämiseksi Suomessa? Ja älä sano, että kondomi. Abortteja tehdään se n. 10 000 vuosittain.[/QUOTE]

Miks se kondomi on niin kamala asia?
 
"niin"
Valvomattomat raskaudet alkaisi lisääntyä ja mustan pörssin kauppa, mutta ei enää olisi abortteja? Eikös sen pitäny olla hyvä asia? Raha kun tätä maailmaa pyörittää.
 
Abortin puolustajako
[QUOTE="niin";30107013]Kieltäminen tai tiukentaminen ei oo ikinä oikea ratkaisu. Olihan kieltolakikin ja verojen korotukset alkoholissa, mutta onko se vähentäny juomista? No ei ole. Olisko yksi ratkaisu, että synnyttämällä vauvan, voisi myös samalla tienata eli siitä maksettaisiin, mikäli äiti on päihteetön?[/QUOTE]

Joo!Toi oli tosi hyvä idis, hei!
Ikäänkuin maksamalla viikkorahaa, jos tekee kiltisti.
Ja sit voisi vähän kiristää lisää rahaa vilauttamalla maksajalle aina vähän väliä saksia, että tökkis niitä sinne alapäähän. Tosi toteuttamiskelpoinen idea! Hyvä NIIN!!!!!
 
Varmasti vauvan ottajia/vastuusi kantajia löytyy muualtakin kuin niistä, jotka ovat kanssasi eri mieltä vastuusi kantamisesta.
Eikö myös sinun, joka kannattaa aborttia olisi kannettava myös kortesi kekoon ja ajateltava sitä lastasi. Et voi oikeuttaa tekoasi(aborttia) sillä, että et halua kasvattaa ja löydät ihmisen, joka ei tahdo kasvattaa lastasi.
Kyllä adoptiovanhemmat varmasti löytyvät.

Odotatko aina muiden kantavan vastuusi ja jos löydät jonkun joka ei ole valmis niin tekemään, niin oikeutat tekosi? Kummallista ajatuksenjuoksua...liian nopeasti juostu sanoisin minä.
Anteeksi mutta en ymmärtänyt tästä kommentista tuontaivaallista. Voisitko ystävällisesti kirjottaa selkokielellä?
Hyväksyn abortin kaikissa tilanteissa enkä ole laittamassa ketään adoptoimaan lastansa, joten ei ne adoptoitavat lapsetkaan ole mun vastuulla. Teidän jotka syyllistätte abortin tekeviä, pitää olla ehdottomasti msanojenne mittaisia ja valmiita siihen maailmaan josta höpötätte.

Jos et ole valmis adoptoimaan lapsia, olet todella kaksinaamainen nysväke. Opettele seisomaan sanojesi takana, tai pidä suu soukemmalla.
 
Viimeksi muokattu:
[QUOTE="niin";30107046]Echo, kai sinä nyt sen verran tajuat, ettei kondomi tätä ratkaise? Se on ollut niin pitkkän jo olemassa. Kai pystyt nyt ajattelemaan asiaa laajemmin koko yhteiskunnan kannalta?[/QUOTE]

En halua sun kohdallasi edelleenkään muistella menneitä mutta 3 aborttia olisi vältetty kortsulla.
 
[QUOTE="niin";30107046]Echo, kai sinä nyt sen verran tajuat, ettei kondomi tätä ratkaise? Se on ollut niin pitkkän jo olemassa. Kai pystyt nyt ajattelemaan asiaa laajemmin koko yhteiskunnan kannalta?[/QUOTE]

Ja siis tuo yhteiskunnan kannalta? Mä voisin kirjoittaa noin pari A4:sta siitä mikä tässä yhteiskunnassa on pielessä. Mutta sitä pidettäisiin kukkahattutätimäisenä ja tuomitsemisena.
 
jyviä akanoista
[QUOTE="niin";30107034]On varmaan käsite sijaissynnyttäjä tuttu? Ei nekään sitä hyvästä tahdosta tee. Ja alkaisi syntyä lapsia sinne adoptiojonoissa oleville. Ja kaikki hyötyy, eikö niin?[/QUOTE]

Tässä ei oo nyt kyse varta vasten muille raskaaks hankkitumisesta ja synnyttämisestä, vaan niistä vahingoista jotka on kuitenkin jo olemassa!

"muistaakseni sinulla on ihan todettukin jotain neurologista joka näkyy mm. sosiaalisten taitojen ja empatiakyvyn puutteena."

Ketähän kuvittelet nyt diagnosoivas?? :D Onko sulla itellä kenties jotain pahojakin luuloharhoja ja suuruudenhulluus-kuvitelmia?

"Em. syiden vuoksi (yksinkertaisen ulosannin lisäksi) en kykene ottamaan edes todesta, vaan lähinnä viihteenä."

Voit jättää lukematta ja vastaamatta ihan vapaasti ;) mutta et taida pystyä..
 
Jotenkin ihan surrealistinen olo kuin vastaan olevat selittää suu vaahdossa ehkäisyn tärkeydestä, ikäänkuin ei mahtuisi päähän mitenkään ehkäisyn pettäminen.

En edes tajua miksi 2014 vuonna pitää aikuisille ihmisille sanoa moisesta, saatika tuoda esiin semmoinen asia, että miettikääs ihan pikkuisen numeroita.

Jos vaikka kolmasosa suomalaisista harrastaa säännöllistä seksiä, se tekee n. 1,7-1,8 miljoonaa ihmistä.

Tarkottaisi se sitä, että kondomin varmuusluokalla (97-98%) seksin harrastaminen yhden (1) kerran raskauttaisi potentiaalisesti keskimäärin 25 500 (3% epävarmuudella) naista.

Toki tuohon ei ole laskettu muita ehkäisykeinoja jotka nostaa ehkäisyn varmuutta jonkin verran, mutta ei siinä myöskään ole sitä laskettu että ihmiset harrastaa seksiä muistaakseni keskimäärin kerran kahteen viikkoon. Joten se tekisi keskimäärin

26 kertaa todennäköisempää raskautua.


Tämä ei ole tieteellinen laskutoimitus, asiassa on paljon muuttujia ja minä en osaa laskea jne.

Pointti oli, että jos et pysähdy miettimään suuruusluokkia asioissa konkreettisesti vaan haluat jauhaa sitä omaa kantaa, saattaa unohtua todellisuus ympäriltä.

Se, että sinä et raskautunut kun käytitte kondomia tms. ei kumoa sitä että joka päivä ihmisiä raskautuu, vaikka olisivat vastuullisia seksin harrastajia.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Oisku
paraskin muille paatosteleen
[QUOTE="niin";30107079]Ei sitten keskustella. Mutta aina jos on jotain vastaan, olisi hyvä kertoa myös ne ratkaisuehdotukset..Mutta ei sitten.[/QUOTE]

No sinähän et halunnu keskustella koska se on niin "loukkaavaa" :D
 
Katylinalta tuo paatos kuulostaa niin erehdyttävästi, että olen oikeastaan ihan varma kyseessä olevan sama höyrypää.

Voin jättää lukematta ja vastaamatta joo, mutta kuten kirjoitin, tämä on ihan mukiinmenevää viihdettä.
 
Juu mutta mä itse olisin valmis samaan kuin se mistä itse jankkaan, eli huonoissa olosuhteissa olisin valmis pitämään yllärilapsen. Mä voisin ottaa itselleni saman mitä odotan muiltakin.

Se vaan että nykyisin toitotetaan että jokaisen ajatusmaailma on oikea, mutta mä en tuota allekirjoita, varsinkaan mun on kyse toisen elämästä. Lait laaditaan jonkun tietyn porukan ajatusmaailmasta käsin.

Hyvä jos olet niin jalo ja täydellinen mitä saarnaat, koita kuitenkin muistaa etteivät kaikki ole niin täydellisiä ja elä samanlaisissa olosuhteissa ja elämäntilanteessa kuin sinä.
 
"Jenis"
Jotenkin ihan surrealistinen olo kuin vastaan olevat selittää suu vaahdossa ehkäisyn tärkeydestä, ikäänkuin ei mahtuisi päähän mitenkään ehkäisyn pettäminen.
Mä oon puolesta, ja silti selitän "suu vaahdossa" ehkäisyn tärkeydestä ;) Jos ihmiselle on tehty esim. se 3 aborttia mistä toi eräs trolliehdokas kertoi, niin se ei vaan minkään numeroiden valossa selity oikein käytetyn ehkäisyn pettämisellä. Mä tuun ite raskaaksi maailman helpoiten, mutta kappas kun sterilisaatio on ehkäissyt 100% jo kolmisen vuotta... eli vaihtoehtoja on, jos sitä lasta oikeasti ei halua.
 
[QUOTE="Jenis";30107118]Mä oon puolesta, ja silti selitän "suu vaahdossa" ehkäisyn tärkeydestä ;) Jos ihmiselle on tehty esim. se 3 aborttia mistä toi eräs trolliehdokas kertoi, niin se ei vaan minkään numeroiden valossa selity oikein käytetyn ehkäisyn pettämisellä. Mä tuun ite raskaaksi maailman helpoiten, mutta kappas kun sterilisaatio on ehkäissyt 100% jo kolmisen vuotta... eli vaihtoehtoja on, jos sitä lasta oikeasti ei halua.[/QUOTE]

Ei se ole noin yksinkertaista, se että ihminen ei nyt halua lasta, ei tarkoita ettei hän ikinä halua lasta. Eikä kannata tarttua lillukan varsiin "ehkäisyn tärkeydestä" kohdassa, ei siinä mitenkään sanottu että ei kannata ehkäistä, vaan idea oli siinä että jotkut käyttäytyy niinkuin se olisi joku salatiede tuo ehkäiseminen, eikä ajattele yksinkertaisesti määriä ja todennäköisyyksiä.

Tottakai asiassa on muita muuttujia myös, minähän sanoin niin tekstissä.

Voi huokaus.
 
[QUOTE="Jenis";30107118]Mä oon puolesta, ja silti selitän "suu vaahdossa" ehkäisyn tärkeydestä ;) Jos ihmiselle on tehty esim. se 3 aborttia mistä toi eräs trolliehdokas kertoi, niin se ei vaan minkään numeroiden valossa selity oikein käytetyn ehkäisyn pettämisellä. Mä tuun ite raskaaksi maailman helpoiten, mutta kappas kun sterilisaatio on ehkäissyt 100% jo kolmisen vuotta... eli vaihtoehtoja on, jos sitä lasta oikeasti ei halua.[/QUOTE]

sterilisaatiota vaan ei kovin helpolla saa, siinä on lapsimäärä, ikä ym rajoituksia.
 
Ehkäisy keksittiin varmasti jo sata vuotta sitten, taidettiin jopa keskiajalla pitää mulkun päällä jotain suolta tms, mutta onko se poistanut ei-toivottuja raskauksia, Echo? Ei ole,
eikä tule poistamaankaan.
Saahan sitä leijailla omissa pilvilinnoissa, mutta maailma on totta.
 
  • Tykkää
Reactions: kepsis
Alkuperäinen kirjoittaja nisäkäs;30107141:
Ehkäisy keksittiin varmasti jo sata vuotta sitten, taidettiin jopa keskiajalla pitää mulkun päällä jotain suolta tms, mutta onko se poistanut ei-toivottuja raskauksia, Echo? Ei ole,
eikä tule poistamaankaan.
Saahan sitä leijailla omissa pilvilinnoissa, mutta maailma on totta.
sisko tahtoisin jäädä...
 
  • Tykkää
Reactions: nisäkäs

Yhteistyössä