Aborttiketju, puolesta-vastaan

En tiedä kuka on katylina enkä oo koskaan käyttäny kyseistä nimimerkkiä. Onko järkyttävää että meitä vastustajia on enemmänkin jotka uskaltaa sanoo asiat hyshys-kaunistelematta niinkun ne on? :)
Tietynlainen yksinkertaisuus ja selvä sivistymättömyys teitä ainakin yhdistää, mutta ei mitenkään yllättävää ottaen huomioon fanaattisuuden ainakin tässä asiassa.

Eli se ei ainakaan yllätä, että muutkin fanaattiset vastustajat ovat samaa, surkeaa "tasoa" sen yhden nimimerkin kanssa.
 
Sitä paitsi vaikka kuinka saarnaisitte ehkäisystä, kaikki eivät edes käytä, tahtoen tai tahtomattaan. Ei se silti oikeuta vaatimaan niitten ihmisten päätä giljotiiniin, vaikka kuinka pitäisitte huorina sun muina demoneina helvetistä. Ne on pelkkiä ihmisiä.
Joskus elämässä tapahtuu, joskus intohimo ja hetki vie jalat alta, perimmäiset vaistot.
 
Viimeksi muokattu:
[QUOTE="niin";30107079]Echo, ok. Ei sitten keskustella. Mutta aina jos on jotain vastaan, olisi hyvä kertoa myös ne ratkaisuehdotukset..Mutta ei sitten.[/QUOTE]

Jos katsot mun viestien ajankohtia niin olen melkein koko päivän täällä viettänyt...ja se mitä parannusehdotuksia mulla on, olisi muista aika tympeää kuultavaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nisäkäs;30107104:
Hyvä jos olet niin jalo ja täydellinen mitä saarnaat, koita kuitenkin muistaa etteivät kaikki ole niin täydellisiä ja elä samanlaisissa olosuhteissa ja elämäntilanteessa kuin sinä.
Huomasitko että kirjoitin "samoissa olosuhteissa." En täältä omakotitalon ja suht idyllisen avioliiton rauhasta käsin.
 
[QUOTE="Jenis";30107157]No, hormonikierukassa ei ole, ja siinäkin ehkäisyteho on aika pirun lähellä 100%...[/QUOTE]

pikaisella googlettamisella hormonikierrukan ehkäisyteho on parempi kuin sterilisaatiolla..kierrukalla 99.8% sterilisaatiolla 99.6%
 
"Jenis"
Alkuperäinen kirjoittaja nisäkäs;30107174:
Sitä paitsi vaikka kuinka saarnaisitte ehkäisystä, kaikki eivät edes käytä, tahtoen tai tahtomattaan. Ei se silti oikeuta vaatimaan niitten ihmisten päätä giljotiiniin, vaikka kuinka pitäisitte huorina sun muina demoneina helvetistä. Ne on pelkkiä ihan tavallisia ihmisiä niin ku mekin.. tai ne on meitä (olen saanut parrua ilman ehkäsyä).
Joskus elämässä tapahtuu, joskus intohimo ja hetki vie jalat alta, perimmäiset vaistot.
Oon mäkin "saanut parrua" ilman ehkäisyä enkä mielestäni täällä mitään saarnaa tai vaadi mitään päitä giljotiinille. Aborttikin mulle on tehty, jälkiehkäisyä olen käyttänyt. Elämässä sattuu ja tapahtuu. Eikö sitä siis saisi sanoa, että EHKÄISYN KÄYTTÄMINEN ESTÄISI SUUREN OSAN ABORTEISTA? Kai mä ees saan, kun tiedän sen kokemuksesta?
 
Jotenkin ihan surrealistinen olo kuin vastaan olevat selittää suu vaahdossa ehkäisyn tärkeydestä, ikäänkuin ei mahtuisi päähän mitenkään ehkäisyn pettäminen.

En edes tajua miksi 2014 vuonna pitää aikuisille ihmisille sanoa moisesta, saatika tuoda esiin semmoinen asia, että miettikääs ihan pikkuisen numeroita.

Jos vaikka kolmasosa suomalaisista harrastaa säännöllistä seksiä, se tekee n. 1,7-1,8 miljoonaa ihmistä.

Tarkottaisi se sitä, että kondomin varmuusluokalla (97-98%) seksin harrastaminen yhden (1) kerran raskauttaisi potentiaalisesti keskimäärin 25 500 (3% epävarmuudella) naista.

Toki tuohon ei ole laskettu muita ehkäisykeinoja jotka nostaa ehkäisyn varmuutta jonkin verran, mutta ei siinä myöskään ole sitä laskettu että ihmiset harrastaa seksiä muistaakseni keskimäärin kerran kahteen viikkoon. Joten se tekisi keskimäärin

26 kertaa todennäköisempää raskautua.


Tämä ei ole tieteellinen laskutoimitus, asiassa on paljon muuttujia ja minä en osaa laskea jne.

Pointti oli, että jos et pysähdy miettimään suuruusluokkia asioissa konkreettisesti vaan haluat jauhaa sitä omaa kantaa, saattaa unohtua todellisuus ympäriltä.

Se, että sinä et raskautunut kun käytitte kondomia tms. ei kumoa sitä että joka päivä ihmisiä raskautuu, vaikka olisivat vastuullisia seksin harrastajia.
Tiedetään, tiedetään että mikä tahansa ehkäisy pettää. Mutta jos se pettää, niin....
Sit_vaan_pidetään_se_lapsi.

Mutta tätä pitää edeltää se ajatus jokaisella kännisellä puskanussijalla/5 lapsen vanhemmalla/narkilla, että jokainen nusaisu voi aikaansaada lapsen.

Missä te ootte terveystiedon tunnit viettäneet? Piirtelitte vihkoon kirkkoveneitä silloin kun ope puhui?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: -
"Jenis"
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;30107195:
pikaisella googlettamisella hormonikierrukan ehkäisyteho on parempi kuin sterilisaatiolla..kierrukalla 99.8% sterilisaatiolla 99.6%
Ja enkö prkl menny vaihtamaan kierukan sterilisaatioon! Argh :D

Mutta vakavasti puhuen - hormonikierukka samaan hintaan jokaiselle abortin tekijälle? Mitä siinä kukaan häviäisi?
 
[QUOTE="Jenis";30107202]Oon mäkin "saanut parrua" ilman ehkäisyä enkä mielestäni täällä mitään saarnaa tai vaadi mitään päitä giljotiinille. Aborttikin mulle on tehty, jälkiehkäisyä olen käyttänyt. Elämässä sattuu ja tapahtuu. Eikö sitä siis saisi sanoa, että EHKÄISYN KÄYTTÄMINEN ESTÄISI SUUREN OSAN ABORTEISTA? Kai mä ees saan, kun tiedän sen kokemuksesta?[/QUOTE]

Saahan sitä sanoa, mutta kun ei se poista maailmasta ei-toivottuja raskauksia, ei ole poistanut tähänkään asti. Uskon myös että kaikki tässä ketjussa seilaavat tietävät ehkäisymahdollisuudesta, itse en ainakaan ole enää eilen syntynyt. :)
 
"Jenis"
Alkuperäinen kirjoittaja nisäkäs;30107214:
Saahan sitä sanoa, mutta kun ei se poista maailmasta ei-toivottuja raskauksia, ei ole poistanut tähänkään asti. Uskon myös että kaikki tässä ketjussa seilaavat tietävät ehkäisymahdollisuudesta, itse en ainakaan ole enää eilen syntynyt. :)
Äläpäs nyt. Valistus on mainittu yhtenä keinona ehkäistä abortteja jossain tuolla sivulla 16, ja tämähän on valistusta parhaimmillaan ;)
 
  • Tykkää
Reactions: nisäkäs
[QUOTE="Jenis";30107157]No, hormonikierukassa ei ole, ja siinäkin ehkäisyteho on aika pirun lähellä 100%...[/QUOTE]

minusta riittää että vaikka jäisi 0,1 % mahdollisuus raskautua, kaikista keinoista huolimatta, niin se riittää siihen että niitä välinputoajia tulee ja jos meinataan että näiden ihmisten kuuluu kärsiä siinä missä nekin jotka valitsee ehkäisyn pois jättämisen (eli ei aborttia vastustajien mielestä) niin abortin tekemisen moraali on huikean paljon isommalla jalustalla jopa aidoista sosiaalisista syistä, kuin niin että niputetaan läjä niitä väliinputoajia huolimattomien/ei välittävien kanssa ja kielletään abortti.
 
[QUOTE="Jenis";30107211]Ja enkö prkl menny vaihtamaan kierukan sterilisaatioon! Argh :D

Mutta vakavasti puhuen - hormonikierukka samaan hintaan jokaiselle abortin tekijälle? Mitä siinä kukaan häviäisi?[/QUOTE]

niinpä, mut mistä ne rahat siihen?
olisihan näitä keinoja vaikka mitä, mut usein ne "hyvät" keinot kaatuvat joko toiseen ongelmaan, tai sit rahaan.
nyt jo karsitaan sairaanhoidosta, vanhusten huollosta jne, yksikään hallitus ei tule tekemään päätöstä ilmaisesta ehkäisystä kaikille.(jos pelkästään abortin tekijöille annetaan ilmainen ehkäisy, niin varmasti joku taho ärähtää)
ainoa keino on se valistus, ja toive siitä et tulevat sukupolvet on tässäKIN asiassa järkevämpiä kuin ihmiskunta tähän mennessä.
 
Tietynlainen yksinkertaisuus ja selvä sivistymättömyys teitä ainakin yhdistää, mutta ei mitenkään yllättävää ottaen huomioon fanaattisuuden ainakin tässä asiassa.

Eli se ei ainakaan yllätä, että muutkin fanaattiset vastustajat ovat samaa, surkeaa "tasoa" sen yhden nimimerkin kanssa.
Jaa, jos tuo koskee muakin kun olen abortin vastustaja, niin mä voisin veikata että mulla on esim.koulutusta enemmän kuin sulla tai monella abortin puoltajalla tässä ketjussa. No ok, en mä koulutusta kovin korkealle aseta enkä pidä opintojani oikein minään. Mutta yritän seurata aikaani ja maailman tapahtumia.

Mutta jos olisin abortin puolustaja niin olisin siis sivistynyt? Onko kaikki uuden omaksuminen (koska muutkin sanoo niin) sivistyksen merkki?
 
Viimeksi muokattu:
surkee esitys taas
Tietynlainen yksinkertaisuus ja selvä sivistymättömyys teitä ainakin yhdistää, mutta ei mitenkään yllättävää ottaen huomioon fanaattisuuden ainakin tässä asiassa.

Eli se ei ainakaan yllätä, että muutkin fanaattiset vastustajat ovat samaa, surkeaa "tasoa" sen yhden nimimerkin kanssa.
Siellä taas lasten mukavuustappamisen suosija haukkuu MUITA sivistymättömiks :D sunkaltasissahan se kaikki huippuälyllinen viisaus, tasokkuus ja kiihkottomuus suorastaan kukoistaa :LOL:

" abortin tekemisen moraali on huikean paljon isommalla jalustalla jopa aidoista sosiaalisista syistä, kuin niin että niputetaan läjä niitä väliinputoajia huolimattomien/ei välittävien kanssa ja kielletään abortti. "

Ihan yhtä vastuutonta ja pelkurimaista tappamista se sillonkin on etkä saa vääneeltyä siitä sillonkaan yhtään jalompaa tai moraalisempaa. Elämä nyt ei vaan aina oo kaikille kivaa eikä reilua. Varmin keino ois tietenkin pitää ne haarat ummessa, pettämisprosentti sillon tasan 0.
 
"Jenis"
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;30107230:
niinpä, mut mistä ne rahat siihen?
olisihan näitä keinoja vaikka mitä, mut usein ne "hyvät" keinot kaatuvat joko toiseen ongelmaan, tai sit rahaan.
nyt jo karsitaan sairaanhoidosta, vanhusten huollosta jne, yksikään hallitus ei tule tekemään päätöstä ilmaisesta ehkäisystä kaikille.(jos pelkästään abortin tekijöille annetaan ilmainen ehkäisy, niin varmasti joku taho ärähtää)
ainoa keino on se valistus, ja toive siitä et tulevat sukupolvet on tässäKIN asiassa järkevämpiä kuin ihmiskunta tähän mennessä.
Oon ymmärtänyt että ennaltaehkäisy on päivän sana. Jos se ilmainen kierukka tuossa vaiheessa estää edes muutaman lisäabortin, hinta on sillä kuitattu. Monet kunnathan tarjoaa jo nyt ekan kierukan ilmaiseksi.
 
Tiedetään, tiedetään että mikä tahansa ehkäisy pettää. Mutta jos se pettää, niin....
Sit_vaan_pidetään_se_lapsi.

Mutta tätä pitää edeltää se ajatus jokaisella kännisellä puskanussijalla/5 lapsen vanhemmalla/narkilla, että jokainen nusaisu voi aikaansaada lapsen.

Missä te ootte terveystiedon tunnit viettäneet? Piirtelitte vihkoon kirkkoveneitä silloin kun ope puhui?
 
  • Tykkää
Reactions: nisäkäs
[QUOTE="Jenis";30107261]Oon ymmärtänyt että ennaltaehkäisy on päivän sana. Jos se ilmainen kierukka tuossa vaiheessa estää edes muutaman lisäabortin, hinta on sillä kuitattu. Monet kunnathan tarjoaa jo nyt ekan kierukan ilmaiseksi.[/QUOTE]

no niin sen luulis menevän, mut enpä tiedä tehdäänkö noin missään kunnassa..abortin tekmisen ohessa käsittääkseni pitäisi neuvoa ehkäisyn käytöstä (luin jonkun artikkelin tänään googlettaessani ) mut en tiedä toimiiko se käytännössä.
 
Jos tässä nyt hetken kuvittelee sellaisen mahdottoman skenaarion, että kaikki ihmiset luontonsa vastaisesti kieltäytyisivät seksistä muulloin kuin silloin, kun lapsi on ok. Lopputuloksena olisi mielenterveyspalvelujen tarpeen räjähtäminen, vaikkei jengin pää nyt suoranaisesti räjähtäisikään siitä ettei saa seksiä, niin kyllähän se nyt herranjestas ehkäisee monta mielen vinoumaa pitkällä aikavälillä.
 
  • Tykkää
Reactions: kepsis
Siellä taas lasten mukavuustappamisen suosija haukkuu MUITA sivistymättömiks :D sunkaltasissahan se kaikki huippuälyllinen viisaus, tasokkuus ja kiihkottomuus suorastaan kukoistaa :LOL:

" abortin tekemisen moraali on huikean paljon isommalla jalustalla jopa aidoista sosiaalisista syistä, kuin niin että niputetaan läjä niitä väliinputoajia huolimattomien/ei välittävien kanssa ja kielletään abortti. "

Ihan yhtä vastuutonta ja pelkurimaista tappamista se sillonkin on etkä saa vääneeltyä siitä sillonkaan yhtään jalompaa tai moraalisempaa. Elämä nyt ei vaan aina oo kaikille kivaa eikä reilua. Varmin keino ois tietenkin pitää ne haarat ummessa, pettämisprosentti sillon tasan 0.
Peesi tuolle mustaamalleni. Jos elämässä tulee kupruja niin sit mennään niiden mukaan eikä luisteta niistä.

Ja kun mä ymmärtäisin että jos sieltä kohdusta olisi tulossa joku zombie tai Alien3 mutta kun sieltä on tulossa tämä:

 
  • Tykkää
Reactions: -

Yhteistyössä