Kuinka kauan oireita rotarokotteesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi prkl
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi prkl

Vieras
Jos olisin tiennyt että käy jo muutenkin herkkämahaisen vauvan mahaan näin en olisi rokotetta ottanut. Vauva nyt 2 kk ja sai ekan rokotteen siis 10 pv sitten ja on itkuinen ollut nyt muutaman päivän ja ei meinaa päiväuniakaan pystyä nukkumaan :(

[QUOTE="nanna";30099763]Toisilla ei tuu mitään ja toisilla voi kestää parista viikosta neljään viikkoon. Jättäisin sinuna seuraavat kaksi annosta ottamatta.[/QUOTE]

On kyllä käynyt kieltämättä mielessä. Antaakohan tuo yksi annos vielä mitään suojaa? Ja onko se tosiaankin niin että lähes kaikki lapset sairastaa tuon rotaviruksen?

Mä en tiedä tilastoja, kuinka moni sairastaa. Mun kaksi vanhinta ei koskaan saaneet rota-rokotusta, koska silloin se ei kuulunut rokotusohjelmaan. Eivätkä myöskään sairastaneet rotaa, eka vatsatautikin tuli esikoiselle eskarissa. Kolme muuta lasta sa rotani, ja nyt jälkikäteen ajattelen, että olis vaan pitäny jättää väliin, koska kaikki olivat tosi vatsavaivaisia jo ennen rotan saamista. Se myös pahensi vatsanväänteitä.

[QUOTE="nanna";30099825]Mä en tiedä tilastoja, kuinka moni sairastaa. Mun kaksi vanhinta ei koskaan saaneet rota-rokotusta, koska silloin se ei kuulunut rokotusohjelmaan. Eivätkä myöskään sairastaneet rotaa, eka vatsatautikin tuli esikoiselle eskarissa. Kolme muuta lasta sa rotani, ja nyt jälkikäteen ajattelen, että olis vaan pitäny jättää väliin, koska kaikki olivat tosi vatsavaivaisia jo ennen rotan saamista. Se myös pahensi vatsanväänteitä.[/QUOTE]

Kauanko teillä kesti sivuoireet?

[QUOTE="nanna";30099862]Muistaakseni noin viikon. Vatsa oli normaalia löysemmällä ja olivat normaalia itkuisempia.[/QUOTE]

Alkoiko oireet heti rokotteen saatua?

Meillä eka ei ole saanut rokotetta, kun ei ollut silloin vielä rokotus ohjelmassa. Kakkoselle annettiin ja vauva tuli niin kipeäksi että joutusin päivystykseen hänen kanssaan. Enempää annoksia kakkonen ei sit saanut. Ja kolmannelle en ole edes antanut ja kun tämä nelonen syntyy hänkään ei tule sitä rokotetta saamaan! :)
Meillä esikoinen on sairastanut rotaviruksen ollessaan 1,5v ja kauanhan se tauti kesti.. Mutta en näe syytä silti ottaa tuota rokotetta! Olen vain ottanut lapsille ne perus rokotukset, en mitään noista uusista!

Meillä vauva oireili kolme viikkoa rokotuksen jälkeen. Huutoa, itkua, kipua joka veti ihan kaarelle, oli löysää kakkaa, mutta tuohon kolmeen viikkoon sisältyi myös 5pv ettei kakannut ollenkaan.

Terkkari kysyi, otetaanko toinen annos rokotetta, sitten olisi ollut 60% suoja. Ei otettu!

Yhteistyössä