Ruikuttavan omegamiehen kosto. Älä katso videota, jos asiat jäävät pyörimään päähäsi ja olet herkkä.

  • Viestiketjun aloittaja Peyote
  • Ensimmäinen viesti
Peyote
Mä oon miettinyt joskus, että ehkä yritetään liikaa ymmärtää mutta ei aseteta tarpeeksi rajoja. Ehkä pitäisi vahvemmin tuomita tuollaiset teot ja niiden suunnittelu tai jotain. Ehkä joskus voiskin sanoa, että ryhdistäydu ja lopeta ruikutus. Enkä tarkota ettei pitäs hoitaa, mutta tuntuu vaan, että nykyisin ymmärretään enemmän kuin ikinä, mutta auttaako se oikeesti, että se ymmärtämys on ihan rajaton.

Tää on pohdinta, eikä mielipide.
 
Susta huokuu edelleen se asenne tässäkin viestissä, että hoito on joku ihmeratkaisu kaikkeen. Sä et millään suostu uskomaan sellaiseen mahdollisuuteen, että vanhemmat ovat hankkineet hänelle hoitoa, mutta hoidosta ei ole ollut apua.
En mä puhu pelkästään pojan hoidosta vaan koko perheen, tuolla perheessä oli ollut erilaisia haasteita kun äiti/isäpuolet oli vaihtuneet ja poika itse sanoi että 12 vuotta oli ollut onnellisia, loput ei.
 
vierasa
Mä oon miettinyt joskus, että ehkä yritetään liikaa ymmärtää mutta ei aseteta tarpeeksi rajoja. Ehkä pitäisi vahvemmin tuomita tuollaiset teot ja niiden suunnittelu tai jotain. Ehkä joskus voiskin sanoa, että ryhdistäydu ja lopeta ruikutus. Enkä tarkota ettei pitäs hoitaa, mutta tuntuu vaan, että nykyisin ymmärretään enemmän kuin ikinä, mutta auttaako se oikeesti, että se ymmärtämys on ihan rajaton.

Tää on pohdinta, eikä mielipide.
Tutkimukset taitavat osoittaa juuri päinvastoin. Tällaisista Agredin kaltaisista ohjelmista on saatu ihan hyviä tuloksia Hoitoideologia - HelsinkiMissio
 
Peyote
Mä voin kertoa tällaisen omakohtaisen jutun.

Mä en päässyt mukaan porukkaan, kun olin nuorempi, koska olin 15 kiloa ylipainoinen. En siis käyttäytynyt mitenkään omituisesti, olin kyllä ujo, mutta minulla oli normaalit hyvä käytöstavat, olin älykäs, siististi pukeutunut, puhdas. Minut koettiin luotaantyöntäväksi (oksettava, ällöttävä, haiseva, kammottava, vastenmielinen, ne oli ne suosituimmat sanat, joita kuulin). Olisiko minun siis pitänyt mennä itseeni ja laihduttaa, jotta minua ei olisi koettu niin luotaantyöntäväksi? Olisiko minun siis vain pitänyt mennä itseeni ja hakea apua siihen, etten olisi niin vastenmielinen tapaus muiden mielestä?

Minä, neurotyypillinen, älykäs ihminen vihasin jossain vaiheessa suunnattomasti ihmisiä, loppujen lopuksi. Sen jälkeen, kun olin vuosia kuunnellut sitä sontaa. Meni useampi vuosi, että opin luottamaan jälleen ihmisiin, kohdattuani joitain sen luottamuksen arvoisia.
Kauheita kokemuksia. Usein ihmiset ei tarvitse edes oikeaa syytä jättää joku ulkopuolelle, vaan se voi olla tapa lujittaa sen jo olemassaolevan porukan me-henkeä. :(
Aika ällöttävää. Onneksi ylernsä vanhentuessaan ihmiset ei ole enää niin paljoa sellaisia. Ulkopuoliseksi jääminen on tosi rankkaa.
 
vierasa
Mä oon miettinyt joskus, että ehkä yritetään liikaa ymmärtää mutta ei aseteta tarpeeksi rajoja. Ehkä pitäisi vahvemmin tuomita tuollaiset teot ja niiden suunnittelu tai jotain. Ehkä joskus voiskin sanoa, että ryhdistäydu ja lopeta ruikutus. Enkä tarkota ettei pitäs hoitaa, mutta tuntuu vaan, että nykyisin ymmärretään enemmän kuin ikinä, mutta auttaako se oikeesti, että se ymmärtämys on ihan rajaton.

Tää on pohdinta, eikä mielipide.
Toisaalta pitää muistaa se, että yksilöitä ne joukkomurhaajatkin ovat. Toiselle voi toimia paremmin ymmärtäminen, toiselle kovemmat rajat.
 
Muistaakseni täällä oli Breivikin aikaan ketju jossa jotkut jopa ymmärsivät sitä. No tottahan sellainen ymmärrys lynkattiin porukalla mutta mitenkä nyt kävi? Ilmeisesti tämä pikkuherra ei saanut tarpeeksi tuhoa aikaiseksi ja sekin tapahtui liian kaukana meistä, että sitä on helpompi hyssytellä. Huvittavaa miten ristiriitaisia ihmiset on. Ja sit loukkaannutaan jos joku sanoo jonkunmielestä väärän lauseen.

Aikuiset ihmiset :LOL:

Juu, mä pyrin olemaan ystävällinen oli sit outo tai ei, mutta rajansa kaikella. Joskus ne oudot tyypit osaa olla myös ilkeitä ja pitäskö niitä silloinkin vaan ymmärtää ja hyssytellä?!
Voin hyvin kuvitella että tuo ylimielinen pojankloppi tuossa videossa on karkoittanut ihmiset ihan vain sillä että on ollut kenties ylimielisen nokkava itse. Ei niihin sairauksiinkaan aina voi vedota vaikka tietty se antaa taas yhden syyn ymmärtää enemmän.
 
  • Tykkää
Reactions: Pessimisti
Pessimisti
Muistaakseni täällä oli Breivikin aikaan ketju jossa jotkut jopa ymmärsivät sitä. No tottahan sellainen ymmärrys lynkattiin porukalla mutta mitenkä nyt kävi? Ilmeisesti tämä pikkuherra ei saanut tarpeeksi tuhoa aikaiseksi ja sekin tapahtui liian kaukana meistä, että sitä on helpompi hyssytellä. Huvittavaa miten ristiriitaisia ihmiset on. Ja sit loukkaannutaan jos joku sanoo jonkunmielestä väärän lauseen.

Aikuiset ihmiset :LOL:

Juu, mä pyrin olemaan ystävällinen oli sit outo tai ei, mutta rajansa kaikella. Joskus ne oudot tyypit osaa olla myös ilkeitä ja pitäskö niitä silloinkin vaan ymmärtää ja hyssytellä?!
Voin hyvin kuvitella että tuo ylimielinen pojankloppi tuossa videossa on karkoittanut ihmiset ihan vain sillä että on ollut kenties ylimielisen nokkava itse. Ei niihin sairauksiinkaan aina voi vedota vaikka tietty se antaa taas yhden syyn ymmärtää enemmän.
Tätähän tää nykyään on. Kaikkea pitää suvaita ja ymmärtää ja voittaja on se, joka ymmärtää eniten.
 
säpäle harmaana
no kysytään sitten näin; miten sinusta tälläisiä voitaisiin ehkäistä? Miten yksilö voi itse auttaa itseään ja miten lähipiiri ja ventovieraat? Miten heidän pitäisi suhtautua vihamieliseen ja katkeraan ihmiseen, miten itse suhtautuisit?
Miten tämä voi olla näin mustavalkoinen keskustelu? Eikö kenellekään oikeasti ole tullut mieleen, että sitä ymmärtämistä olisi voinut tehdä, ennen kuin se vihamielisyys ja katkeruus nousee näin karmealla tavalla pintaan. Esim tuolle henkilölle, jolle Pessimisti sanoi rumasti, voisi olla ihan asiallinen, koska hän oli myös ihan asiallinen. Ettekö te oikeasti tajua, että tämäkin murhaajatyyppi oli varmaan muutaman kerran kuullut tuollaisen "ole kuin muutkin" -kommentin. Tätähän tämäkin ketju on täynnä.

Miten pitäisi suhtautua? Asiallisesti, ymmärtävästi, kuunnellen, tukien. (Ja vielä niille yksinkertaisimmille sellainen lisäys, että tukeminen ja ymmärtäminen ei tarkoita sitä, että sanotaan "joo mene vain ammuskelemaan, sinulla on siihen oikeus".) Ei nälvien, ivaillen, pilkaten.
 
Peyote
en mää ole sanonut että pillun puute johtaa tappamiseen mutta oisin kyllä taipuvainen ajattelemaan että sillä saattaa olla joku osuus siihen että nuorukainen kasvaa kieroon
Eihän vaan se puute oli vaan seurausta jostain joka jo valmiiksi oli pahasti vialla. Se ei saanut, koska oli kasvanut kieroon. Jos se olis saanut, se ois varmasti keksinyt jonkun muun syyn olla katkera.
 
Tätähän tää nykyään on. Kaikkea pitää suvaita ja ymmärtää ja voittaja on se, joka ymmärtää eniten.
Mä olen ihmetellyt vähän samaa.
Toki pyrin olemaan ihmisille mukava, niin kauan, kuin ovat itse mukavia ja käyttäytyvät asiallisesti. Kusipäille en edes yritä olla mukava.

Suurinta osaa ihmisistä en ymmärrä, en ole kiinnostunut ymmärtämään enkä suoraansanoen edes jaksa yrittää ymmärtää, kun en mä niitä kuitenkaan ymmärrä. Enkä ole koskaan jaksanut yrittää kaveraata tyyppien kanssa, joiden kanssa mulla ei ole mitään yhteistä. Mielummin vietän aikana niiden kanssa, joiden kanssa ihan oikeasti viihdyn.

Enkä todellakaan haluaisi, että joku viettäisi aikaani velvollisuudentunteesta tai nostaakseen ylemyydentunnettaan, kun se on niin siiisti tyyppi, kun on kaikkien kaveri. Ja jaksaa aina ottaa kaikki huomioon.

Terveen ihmisen ei kuulu ymmärtää, eikä edes yrittää ymmärtää sitä, että joku lahtaa jengiä, kun se ei sattunut saamaan kylän näteimmältä tytöltä pesää.
 
  • Tykkää
Reactions: *hubba*
en mää ole sanonut että pillun puute johtaa tappamiseen mutta oisin kyllä taipuvainen ajattelemaan että sillä saattaa olla joku osuus siihen että nuorukainen kasvaa kieroon
Mutta onhan noita nyt vaikka kuinka... siis miehiä, jotka ei ole pariinkymmeneen ensimmäiseen elinvuoteensa saanut pesää. Ihan normeja ne on.
Mutta siis on se tietysti niillekkin varmaan harmittavaista... ellei sitten ole hoksannut liittyä johonkin uskonlahkoon, jossa neitsyys on hyvä ja siitä voi olla ylpeä.
 
Mutta onhan noita nyt vaikka kuinka... siis miehiä, jotka ei ole pariinkymmeneen ensimmäiseen elinvuoteensa saanut pesää. Ihan normeja ne on.
Mutta siis on se tietysti niillekkin varmaan harmittavaista... ellei sitten ole hoksannut liittyä johonkin uskonlahkoon, jossa neitsyys on hyvä ja siitä voi olla ylpeä.
sanoinko mää, että kaikki jokka ei saa pesää, kasvaa kieroon
 
säpäle harmaana
Tätähän tää nykyään on. Kaikkea pitää suvaita ja ymmärtää ja voittaja on se, joka ymmärtää eniten.
Ai on vai. Minusta taas menee ihan päinvastoin. On ihan ok haukkua epänormaaliksi, ällöttäväksi, säälittäväksi, luuseriksi. Ollaan vain niin hemmetin "rehellisiä". Ja sitten ihan oikeasti kirkkain silmin ihmetellään, miten väki kasvaa kieroon.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä