Ruikuttavan omegamiehen kosto. Älä katso videota, jos asiat jäävät pyörimään päähäsi ja olet herkkä.

  • Viestiketjun aloittaja Peyote
  • Ensimmäinen viesti
Peyote
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29955305:
No sitähän minä en tässä tapauksessa tiedä. Itse kuitenkin pyrin siihen, ettei omat sanani ole edesauttamassa tällaiseen tilaan joutumista.
Niinkö? Mistä sä tiedät millaisen ihmisen kanssa milloinkin ja jankutat suht jyräävällä tyylilläsi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29955203:
No en minä noin voi mennä sanomaan. Mutta kyllä aika moni voisi mennä itseensä näiden "totuuksiensa" kanssa.

Tässäkin monet jatkuvasti puhuvat, että ei tarvitse sietää sekopäätä tai vastenmielistä ihmistä. (En puhu nyt Pessimisti sinusta, en nyt vain jaksa tehdä uutta viestiä.) Ei osata ollenkaan ajatella, että nämäkin henkilöt ovat jossain vaiheessa elämäänsä todennäköisesti olleet ihan siedettäviä. Pari sivua sitten joku kertoi kuulleensa vuosikausia nimittelyjä ällöttävä, läski, vaikka on ollut ihan "normaali". Miten ihmeessä tämä vuosikausien nimittely voi olla perusteltavissa vastenmielisyydellä, jos se vihamielisyys on ihmiseen kehittynyt näiden vuosikausien nimittelyjen jälkeen?
Ei, kyllä aika monet ovat saaneet syntymälahjaksi kusipäisyyden.
Sen lisäksi muilta saatu huono kohtelu ei oikeuta huonoon käytökseen. Eihän se kiusattu ole yhtään sen parempi, kuin ne kiusaajansa, jos sen mielestä on oikein vihata kaikkia maailman naisia, vaikka oikeasti vaan kourallinen naisia on sitä kiusannut. Ihminen on vastenmielinen, kun se on vastenmielinen, ei se asia muutu miksikään, vaikka sen historia olis mitä on.
 
  • Tykkää
Reactions: Pessimisti
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29955043:
Ai on vai. Minusta taas menee ihan päinvastoin. On ihan ok haukkua epänormaaliksi, ällöttäväksi, säälittäväksi, luuseriksi. Ollaan vain niin hemmetin "rehellisiä". Ja sitten ihan oikeasti kirkkain silmin ihmetellään, miten väki kasvaa kieroon.
Ai, mä luulin, että ennenvanhaan vammaset ja epämuodostuneet piilotettiin kellariin, ettei muut vaan joudu kärsimään niiden seurasta. Jos ne kulki kadulla, niin heitä haukuttiin epämuodostuneiksi säälittäviksi luusereiksi... en sitten tiedä, onko asiat kuitenkaan olleet ennen yhtään sen paremmin.
 
säpäle harmaana
Ei, kyllä aika monet ovat saaneet syntymälahjaksi kusipäisyyden.
Sen lisäksi muilta saatu huono kohtelu ei oikeuta huonoon käytökseen. Eihän se kiusattu ole yhtään sen parempi, kuin ne kiusaajansa, jos sen mielestä on oikein vihata kaikkia maailman naisia, vaikka oikeasti vaan kourallinen naisia on sitä kiusannut. Ihminen on vastenmielinen, kun se on vastenmielinen, ei se asia muutu miksikään, vaikka sen historia olis mitä on.
Tämä on aika jännä näkökulma. En allekirjoita, mutta en voi kyllä tähän lähteä väittämään vastaankaan. Kuulostaa vain tosi kyyniseltä.

Tuo jälkimmäiseen kappaleeseen en jaksa kommentoida, koska olen sen mielestäni tässä jo moneen kertaan sanonut.
 
Ei, kyllä aika monet ovat saaneet syntymälahjaksi kusipäisyyden.
Sen lisäksi muilta saatu huono kohtelu ei oikeuta huonoon käytökseen. Eihän se kiusattu ole yhtään sen parempi, kuin ne kiusaajansa, jos sen mielestä on oikein vihata kaikkia maailman naisia, vaikka oikeasti vaan kourallinen naisia on sitä kiusannut. Ihminen on vastenmielinen, kun se on vastenmielinen, ei se asia muutu miksikään, vaikka sen historia olis mitä on.
Siis puhutko sä nyt tuosta aapeen linkin pojasta?

Mun mielestä ihmisen kuuluis tukea ja ohjata heikompaansa. Mun näkemys asiasta on se että lööpin poika oli erilainen (neurologsesti sairas). Ihmiset eivät siedä tarpeeksi erilaisuutta. Erilaisuudesta kiusataan. Kuka tahansa (ihan päästään terve) sekoaa kun tarpeeksi tökitään se on ihan inhimillistä.

Mun mielestä kukaan terve lapsi ei synny kusipäänä, hyvänä tai pahana.
Ympäristö vaikuttaa.
(luonne toki on olemassa valmiina voi olla esim. temperamenttinen etc.)
 
Viimeksi muokattu:
Pessimisti
Siis puhutko sä nyt tuosta aapeen linkin pojasta?

Mun mielestä ihmisen kuuluis tukea ja ohjata heikompaansa. Mun näkemys asiasta on se että lööpin poika oli erilainen (neurologsesti sairas). Ihmiset eivät siedä tarpeeksi erilaisuutta. Erilaisuudesta kiusataan. Kuka tahansa (ihan päästään terve) sekoaa kun tarpeeksi tökitään se on ihan inhimillistä.

Mun mielestä kukaan terve lapsi ei synny kusipäänä, hyvänä tai pahana.
Ympäristö vaikuttaa.
Tota kusipääksi syntymistä mäkin pidän vähintäänkin kyseenalaisena, mutta muilta osin oon samaa mieltä. Se, että joku tekee sulle väärin on.. no, väärin. Mutta jos sen vahingon laittaa kiertämään niin miten se jälkimmäinen paha on jotenkin oikeutetumpaa kuin se ensimmäinen?

Eihän nyt yleensä kiusatuista tule mitään sosiopaatteja.
 
Pessimisti
Ja voisiko joku laittaa lähteen, josta käy ilmi, että sitä poikaa oltiin edes kiusattu. Itse kun en hänen manifestiaan kahlannut läpi. Vai onko tää nyt pelkkää spekulaatiota, että saattoi olla tai olla olematta?
 
säpäle harmaana
Tota kusipääksi syntymistä mäkin pidän vähintäänkin kyseenalaisena, mutta muilta osin oon samaa mieltä. Se, että joku tekee sulle väärin on.. no, väärin. Mutta jos sen vahingon laittaa kiertämään niin miten se jälkimmäinen paha on jotenkin oikeutetumpaa kuin se ensimmäinen?

Eihän nyt yleensä kiusatuista tule mitään sosiopaatteja.
No tässähän se meneekin metsään. Kukaan ei ole puhunut oikeutuksesta. (Miten nämä tämänkin ketjun lukuisat "tappamistahan ei tietenkään voi hyväksyä" -kommentit voidaankin näin sujuvasti ohittaa?)

Jos ihminen kilahtaa, niin siinähän ei auta, vaikka teko tuomittaisiin. Ainoastaan kilahtamiseen voidaan yrittää vaikuttaa.
 
apuna
Tota kusipääksi syntymistä mäkin pidän vähintäänkin kyseenalaisena, mutta muilta osin oon samaa mieltä. Se, että joku tekee sulle väärin on.. no, väärin. Mutta jos sen vahingon laittaa kiertämään niin miten se jälkimmäinen paha on jotenkin oikeutetumpaa kuin se ensimmäinen?
Onko se ensimmäinen paha sitten jotenkin enemmän oikeutettua, kuin se jälkimmäinen?

Joo, siis missään nimessä en sano, että väkivalta on oikein. Ei yksilöä kohtaan, eikä joukkoa kohtaan. Mutta fakta on kuitenkin se, että jokainen ihminen voi vastata vaan omista teoistaan. Minä voin olla tappamatta muita, en voi loppuviimeksi estää jotain toista ihmistä tappamasta muita, mutta voin itse valita käyttäytyä niin, etten aiheuta muille tarpeetonta pahaa oloa.

Totta kai suurin osa kiusatuista on "normaaleja" ihmisiä. Mutta en ole tähän päivään mennessä nähnyt kenenkään kysyvän kiusatulta ennen kiusaamista, että anteeksi oletko sä neurotyypillinen vai poikkeava, tai osaatko sanoa onko sulla minkälaiset psykologiset keinot selviytyä tästä kiusaamisesta.

Jos joku on moniongelmaisena "lost case", niin suurin osa ei ole. Mut ihan oikeasti syrjityksi ja kiusatuksi tuleminen synnyttää niin voimakasta ihmisvihaa. Eikä se ketään teiniä tai lasta lohduta, jos niille sanoo että älä välitä, sit kolkytvuotiaana sä huomaat, että ne kiusaajat oli todella epävarmoja ja säälittäviä kun ne teki niin, eikä ne olleet oikeassa, etkä sä ansainnut sitä. Enemmistö jyrää, ja enemmistö hyväksyy vain riittävän viehättävät ja riittävän normaalit ihmiset.

Ja kusipäisyydestä.. no sanoisin, että usein se enemmistö on täynnä kusipäitä. Mut jos niillä on joukkovoima takanaan, sillä ei ole merkitystä, koska enemmistä voittaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Paineet on kovat; tiedä kuinka monta kertaa sain kuulla tytöltä että muut sanoi sitä ja muut sanoi tätä, esim. vaatetuksesta.
Kysyn että mitä mieltä itse on - se merkitsee. Nykyään on sanavalmis ja ilmaisee kyllä hienosti oman kantansa.

Massan mukana kulkevaa porukkaa on paljon, kuinka kukaan edes uskaltaisi sieltä laumasta laittaa poikittaista kun jollekin lapselle hihtellään! Eihän se ole coolia! Porukassa saatetaan vahvistetaa sitä "me-henkeä" vähän väärien asioiden varjolla.

Asenteissa olis paljon korjaamisen varaa. Coolia pitäisi olla se että hekompaa tuetaan, näin on parempi ihminen!
 
Peyote
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29955470:
No tässähän se meneekin metsään. Kukaan ei ole puhunut oikeutuksesta. (Miten nämä tämänkin ketjun lukuisat "tappamistahan ei tietenkään voi hyväksyä" -kommentit voidaankin näin sujuvasti ohittaa?)

Jos ihminen kilahtaa, niin siinähän ei auta, vaikka teko tuomittaisiin. Ainoastaan kilahtamiseen voidaan yrittää vaikuttaa.
Seuraavien iskujen suunnittelijoiden kannalta olisi kyllä tärkeää että tommoset teot tuomittaisiin.
 

Yhteistyössä