Uusi mies, oudot tavat?? Mikä avuksi?

Eikö olisi hyvä idea ottaa asia puheeksi miehesi kanssa kaksistaan? Miksi vasiten nolaisit hänet kaikkien edessä? Siinä on se vaara, että kasvonsa pelastaakseen hän alkaisi ärjyä sinulle nyrkkejään heristellen, mikä iskisi tosi pahan särön suhteeseenne, koska kenenkään ei tarvitse sellaista sietää. Puhukaa ennen kuin on myöhäistä.

• Tykkää
Reactions: Heartless Bitch
Näin se menee
Kiitos kaikille vastauksista!

En kuitenkaan haluaisi järkyttää miestäni tai aloittaa mitään turhaa tilannetta nostamalla asiaa esille, mutta mietityttää vaan miten käyttäytyminen voi muuttua noin paljon kavereiden seurassa ja onko se normaalia?
Kyllä mä sanoisin ihan siinä tilanteessa niiden miehen kavereiden kuullen asiasta. Sanoisin että "Voit heti lopettaa tuon esityksen ja olla ihan oma itsesi vaikka noi sun kaverit tossa onkin." Joku nyt tietty takertuu tähän sanomalla että ei miestä voi nolata kavereidensa edessä, mutta miksei voi jos se samainen mies on nolannut naisensa?

"vieras."
Mun serkku on samanlainen, mutta hänen avopuolisonsa naureskelee ja leikkii mukana. Eli heillä se on yhteinen vitsi. Meilläkin mies joskus tekee vastaavaa, kuittaan jotain nasevaa takaisin, koska tiedän, että sanoo vitsinä. Ap:n tapauksessa vaikea tietää, onko mies ihan tosissaan, kun ei kuule äänensävyä yms. Mutta jos komenneltava kokee sen ikäväksi, niin pitäähän siitä sanoa.

slkgsl
Alkuperäinen kirjoittaja Näin se menee;29750578:
Kyllä mä sanoisin ihan siinä tilanteessa niiden miehen kavereiden kuullen asiasta. Sanoisin että "Voit heti lopettaa tuon esityksen ja olla ihan oma itsesi vaikka noi sun kaverit tossa onkin." Joku nyt tietty takertuu tähän sanomalla että ei miestä voi nolata kavereidensa edessä, mutta miksei voi jos se samainen mies on nolannut naisensa?
Kosto ei ole suhteessa ikinä mikään ratkaisu. Sitähän tuo olisi, 'nolaan sut ku sä nolasit mut'.
Varsinkin kun miehellä selvästi on huono itsetunto kun pitää esittää kavereille. Ap:n kannattaisi puhua miehelle kahden kesken, en ymmärrä miten mies siitä järkyttyisi kuten ap ilmaisi...

"Hmh"
Ex- anoppini oli kolmisekymmentä vuotta kynnysmattona edesmenneen ex- appiukkoni tohvelin alla. Ja appiukko oli hirveen mukava mies. Sit anoppi kyllästyi kynnysmattona oloon, otti eron, jonkun ajan päästä löysi uuden miehen jolle auliisti suostui omaishoitajaksi. Kynnysmatto vaihtoi osoitetta.
Hmm...Jospa olikin ihan vapaaehtoisesti omaishoitaja, ilman alistamista, rakkaudesta... Ei omaishoitajuus tee kestään kynnysmattoa.

pöff
Uuh... En käsitä, miksi aikuisten ihmisten pitäisi alentua tällaiseen esitykseen kavereiden edessä. Huumori on asia erikseen, mutta jos toinen kokee asian kiusallisena, huumori on epäonnistunutta.

Musta on kauheaa että joku nainen luulee että miehellä on oikeus kohdella häntä noin. Ei, se ei ole normaalia käytöstä, ei kahden kesken eikä seurassa. Eikä se ole myöskään pikkuasia. On myös noloa vieraitanne kohtaan että mies käyttäytyy noin moukkamaisesti heidän ollessaan paikalla.

Alkuperäinen kirjoittaja pöff;29751122:
Uuh... En käsitä, miksi aikuisten ihmisten pitäisi alentua tällaiseen esitykseen kavereiden edessä. Huumori on asia erikseen, mutta jos toinen kokee asian kiusallisena, huumori on epäonnistunutta.
No näin. Tottakai voi leikkiä, mutta silloin molemmat on mukana ja molemmilla on hauskaa. Ja asiasta on jonkinlainen yhteisymmärrys, että miten ja milloin leikitään.

Peyote
Musta tuntuu kiusalliselta jos kyläpaikassa pariskunta koko ajan nokittelee toisiaan. vaikka ois kuinka huumorilla, niin uskoakseni siellä on aina taustalla ihan oikeaa halveksuntaa ja katkeruutta, eikä yhtään kiinnosta olla todistamassa sellaista.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Peyote
[QUOTE="lore";29751551]Luultavasti aiheutat nolaamisella tosi ison riidan, mutta kyllähän tuosta varovasti puhua kannattaisi.[/QUOTE]

Varovasti? Miksi varovasti? Kummallisissa suhteissa ihmiset suostuukin olemaan, huhhuh. Ja että vielä pitäs varovasti sanoa tuommoisesta.

• Tykkää
Reactions: MIES! ja PeskyPixie
ggggg
Mitä olen muualta kuullut niin olisi käsittääkseni aika yleinen luonteenpiirre nyky-miehissä.
Ja sitä mietinkin onko se vain pikkuasia miehissä ja kannattaako siihen ylipäätänsä puuttua?
No ei todellakaan ole mikään yleinen luonteenpiirre nyky-miehissä! Ja mustakin outoa, jos et voi mieheltä suoraan kysyä miksi kohtelee sua kuin jotain 50-luvun pikkuvaimoa ja alistaa, kun on vieraita. Kuulostaa todella typerältä mieheltä eikä kyllä saa mun sympatioita, vaikka käyttäytyiskin huonosti kun olette kahden. Päinvastoin, kuulostaa joltain psykopaatilta. Juoksisin ja lujaa.

vierass
Mun miehen puhetyyli muuttuu kavereiden seurassa. Puheeseen tulee kirosanoja ja v-sana vilisee melkein joka lauseessa. Olen kysynyt mieheltäni, miksi hän puhuu kavereiden kanssa niin. Miehen selitys oli, etteivät kaverit muuten ymmärrä. Joo, uskotaan :)

Sinuna keskustelisin asiasta miehen kanssa. Kysyisin mistä käytös johtuu ja kuvitteleeko hän, että kaverit pitävät häntä kovana jätkänä tuollaisen käytöksen vuoksi. Sanoisin, etten hyväksy sellaista käytöstä ja että käytöksen on loputtava.

Aika törkeää puhetta mieheltä. :x
Keskustele miehen kanssa,miksi puhuu kavereiden seurassa tuolla tavalla ja ettet tykkää siitä, mä en kyllä sietäisi tuollaista puhetta kenenkään seurassa.

Näin se menee
Kosto ei ole suhteessa ikinä mikään ratkaisu. Sitähän tuo olisi, 'nolaan sut ku sä nolasit mut'.
Varsinkin kun miehellä selvästi on huono itsetunto kun pitää esittää kavereille. Ap:n kannattaisi puhua miehelle kahden kesken, en ymmärrä miten mies siitä järkyttyisi kuten ap ilmaisi...
Kosto. Vahva sana. Oli se sitten kostoa tai mitä vain niin uskoisin että teho olisi täydellinen. :)

"Lissu"
Ottaisin ilman muuta puheeksi miehen kanssa kahden kesken. En itse tuollaista käytöstä sietäisi hetkeäkään, mutta mun mielestä parisuhteeseen liittyvät asiat jutellaan kahden kesken, ei kaveriporukan edessä. Jos käytös puhumisesta huolimatta jatkuisi tuollaisena niin en lähtisi leikkiin mukaan, tyynesti vastaisin esim "saat varmaan itsekin haettua ne kaljat" tai "lähden tästä lenkille" ja poistuisin tilanteesta. Mun mielestä ei ole paras ratkaisu lähteä kavereiden edessä riitelemään tai heittelemään jotain mukanasevia kommentteja, mutta kukin tyylillään.

vierass
Oonko mä ainoa jonka mielestä miehen toiminta on tosi lapsellista? Ihan kun ois joku 19v jonka pitää kavereilleen todistaa olevansa "tosi mies" ja nainen hyppii kun mies hyppyyttää.
En kattelis hetkeäkään. Fiksun miehen ei tarvi todistella mitään kavereilleen (eikä muillekaan).
Törkeetä kielenkäyttöä ei tarvi suvaita keneltäkään, kaikkeen vähiten omassa kodissaan.

• Tykkää
Reactions: MIES!
"visitor"
Oma mies ainakin heittää sovinistista läppää kavereiden kanssa, koska kaveritkin tekee niin. Useimmiten ne jutut on omaan korvaankin hemmetin hauskoja. Oma mies tosin on vielä alle 30 v. joten ikä tekee varmaan oman osansa. Mutta huumori on niissä tilanteissa aina läsnä, joten en koe tilannetta mitenkään "alistavaksi" tai kurjaksi. Aina voi sanoa takaisin jotain ja ne miehen kaveritkin pitää sitä hauskana kun nainen pystyy pistämään jotain hauskaa takaisinpäin.

Jos mies sanoo minulle jotain sovinistista kesken illanvieton, niin kuittaan hänelle takaisin jotain nasevaa. Meillä ainakin homma on saatu toimimaan, minäkin voin joskus naisten illanvietossa jotain kuittailla miehelle kun tiedän että vitsiä vaan väännetään.

Mutta jos tilanne tuntuu sinusta inhottavalta niin nosta kissa pöydälle! Jos molemmat eivät ole jutussa mukana niin tilanne on ihan eri.

[QUOTE="visitor";29752679]Oma mies ainakin heittää sovinistista läppää kavereiden kanssa, koska kaveritkin tekee niin. Useimmiten ne jutut on omaan korvaankin hemmetin hauskoja. Oma mies tosin on vielä alle 30 v. joten ikä tekee varmaan oman osansa. Mutta huumori on niissä tilanteissa aina läsnä, joten en koe tilannetta mitenkään "alistavaksi" tai kurjaksi. Aina voi sanoa takaisin jotain ja ne miehen kaveritkin pitää sitä hauskana kun nainen pystyy pistämään jotain hauskaa takaisinpäin.

Jos mies sanoo minulle jotain sovinistista kesken illanvieton, niin kuittaan hänelle takaisin jotain nasevaa. Meillä ainakin homma on saatu toimimaan, minäkin voin joskus naisten illanvietossa jotain kuittailla miehelle kun tiedän että vitsiä vaan väännetään.

Mutta jos tilanne tuntuu sinusta inhottavalta niin nosta kissa pöydälle! Jos molemmat eivät ole jutussa mukana niin tilanne on ihan eri.[/QUOTE]

Niin silloinhan ei ole mitään ongelmaa jos kummallekkin tilanne on ok, ap:lla näyttäis kuiteskin vähän häiritsevän niin sitten vaan miehelle sanomaan se. Ei se ainakaan muuten sitä tajua. (kun on mies ;) )

Yhteistyössä