Raivostuttavat tavat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jossu25
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä mies tuli avuksi kun jouduin taloudellisiin vaikeuksiin, ja Lainasi rahaa, jonka tietysti maksan takaisin, mies tienaa 4 kertaa enemmän ja kun laina on maksettu tunteet ovat kuolleet, ja mies saa etsiä uuden vuoteen lämmittäjän. Mies on pihi ja säästää kaiken ylimääräisen, ei tuo kukkia kotiin ja sitten kun tulee seuraava mies vastaan, otan vaikka velkaisen tai varattoman. Siis samaan kastia kuin minä. Nykyinen hykertelee tyytyväisenä että sain lidistä ruokaa paljon halvemmalla kun normikaupasta.
Pennin-euron venyttäminen Ärsyttää yli kaiken.

Nimimerkki vielä 5 tonnia jäljellä

Alkuperäinen kirjoittaja siivooja:
Meillä mies tuli avuksi kun jouduin taloudellisiin vaikeuksiin, ja Lainasi rahaa, jonka tietysti maksan takaisin, mies tienaa 4 kertaa enemmän ja kun laina on maksettu tunteet ovat kuolleet, ja mies saa etsiä uuden vuoteen lämmittäjän. Mies on pihi ja säästää kaiken ylimääräisen, ei tuo kukkia kotiin ja sitten kun tulee seuraava mies vastaan, otan vaikka velkaisen tai varattoman. Siis samaan kastia kuin minä. Nykyinen hykertelee tyytyväisenä että sain lidistä ruokaa paljon halvemmalla kun normikaupasta.

Siis hetkinen, ymmärsinkö oikein? Olet lainannut rahaa omalta aviomieheltä, vai mitä tarkoiti!!!?
Voitko selventää?

Alkuperäinen kirjoittaja onko aina pakko olla moukka tai holisti?:
Alkuperäinen kirjoittaja anteeksi vaan:
Minua "ärsyttää" miehen viinan juonti ja väkivaltaisuus/äkkipikaisuus kännissä. Tukasta on vedetty ja kurkusta kuristettu. Mutta valittakaa te vain pienistä asioista kun ei ole mitään suurempaa valitettavaa. Anteeksi vaan mutta minulta ei irtoa säälipisteitä teille.

Ei sinun sääliä ole kukaan pyytänytkään. Omaa tyhmyyttäsi oles sellaisessa suhteessa, että sinua hakataan. Jos et nauttisi pahoinpitelystä, niin olisit lähtenyt aikoja sitten.

Ei ole liikaa vaadittu, että mies osaa käyttäytyä ja on siisti. Munien kaivelu, piereminen, rään kaivelu ja syöminen sekä kaikki muut sikamaiset tavat ovat vain osoitus miehen moukkamaisuudesta ja siitä, mitä hän puolisostaan välittää. Kun mies käyttäytyy kuin sika, niin hän osottaa vain sen, että ei anna naiselle mitään arvoa eikä välitä tästä.

Onko aina pakko verrata munien kaivajaa ja alkoholistia keskenään? Mitäpä jos verrattaisiin munien kaivajaa ja fiksua miestä kerrankin? Jos joku raukka on alkoholistin hakattavana, niin se ei tarkoita sitä, että toisen tarvitsee katsoa miehen pieremistä ja munien kaivelua. Missä on miesten käytöstavat ja missä on naisten itsekunnioitus?

Minulta ei irtoa säälipisteitä sinulle.

Törkeetä tekstiä sinulta. Toivon että joskus joudut samanlaiseen tilanteeseen, muisteleppa sitten kuka on tyhmä ja kuka ei ja kuka oikeesti nauttii pahoinpitelystä?? Väkivaltaisuus suhteessa on valitettavan yleistä niin naisen kuin miehenkin taholta, eikä mikään asia ole niin yksiselitteinen. Sitä luulin minäkin aikoinani, mutta ihminen ei ole kone jonka voi säätää päälle ja pois päältä kun ei suksi luista. Olet sairas.

Alkuperäinen kirjoittaja Häpeäisit edes:
Minua "ärsyttää" miehen viinan juonti ja väkivaltaisuus/äkkipikaisuus kännissä. Tukasta on vedetty ja kurkusta kuristettu. Mutta valittakaa te vain pienistä asioista kun ei ole mitään suurempaa valitettavaa. Anteeksi vaan mutta minulta ei irtoa säälipisteitä teille.

Ei sinun sääliä ole kukaan pyytänytkään. Omaa tyhmyyttäsi oles sellaisessa suhteessa, että sinua hakataan. Jos et nauttisi pahoinpitelystä, niin olisit lähtenyt aikoja sitten.

Ei ole liikaa vaadittu, että mies osaa käyttäytyä ja on siisti. Munien kaivelu, piereminen, rään kaivelu ja syöminen sekä kaikki muut sikamaiset tavat ovat vain osoitus miehen moukkamaisuudesta ja siitä, mitä hän puolisostaan välittää. Kun mies käyttäytyy kuin sika, niin hän osottaa vain sen, että ei anna naiselle mitään arvoa eikä välitä tästä.

Onko aina pakko verrata munien kaivajaa ja alkoholistia keskenään? Mitäpä jos verrattaisiin munien kaivajaa ja fiksua miestä kerrankin? Jos joku raukka on alkoholistin hakattavana, niin se ei tarkoita sitä, että toisen tarvitsee katsoa miehen pieremistä ja munien kaivelua. Missä on miesten käytöstavat ja missä on naisten itsekunnioitus?

Törkeetä tekstiä sinulta. Toivon että joskus joudut samanlaiseen tilanteeseen, muisteleppa sitten kuka on tyhmä ja kuka ei ja kuka oikeesti nauttii pahoinpitelystä?? Väkivaltaisuus suhteessa on valitettavan yleistä niin naisen kuin miehenkin taholta, eikä mikään asia ole niin yksiselitteinen. Sitä luulin minäkin aikoinani, mutta ihminen ei ole kone jonka voi säätää päälle ja pois päältä kun ei suksi luista. Olet sairas.

En minä ole sairas. En ole väkivaltaisessa suhteessa, enkä koskaan sellaiseen alistuisikaan. Niin yksinkertainen en ole, että luulisin ihmistä koneeksi. Turha sinun on minulla pahaa toivoa, kun olet itse tiesi valinnut. Eihän kukaan normaali ihminen elä sellaisessa suhteessa missä mies pahoinpitelee ja ryyppää jatkuvasti. Tuollaiseen alistukseen jää vain masokisti joka luulee kantavansa marttyyrinkruunua ja tekeväsnsä suurenkin uhrauksen. Sinä nautit siitä, että sinua hakataan, sehän on selvä juttu. Olisit lähtenyt suhteesta ja lujaa, jos sinulla olisi vähänkin ylpeyttä. Olen kirjoittelujesi perusteella aivan varma siitä asiasta, että elät juuri sellaisessa suhteessa minkä olet ansainnutkin. Ennen kaikkea, sinun kannattaa hävetä itseäsi.

Alkuperäinen kirjoittaja omko aina pakko olla moukka tai holisti?:
Alkuperäinen kirjoittaja Häpeäisit edes:

En minä ole sairas. En ole väkivaltaisessa suhteessa, enkä koskaan sellaiseen alistuisikaan. Niin yksinkertainen en ole, että luulisin ihmistä koneeksi. Turha sinun on minulla pahaa toivoa, kun olet itse tiesi valinnut. Eihän kukaan normaali ihminen elä sellaisessa suhteessa missä mies pahoinpitelee ja ryyppää jatkuvasti. Tuollaiseen alistukseen jää vain masokisti joka luulee kantavansa marttyyrinkruunua ja tekeväsnsä suurenkin uhrauksen. Sinä nautit siitä, että sinua hakataan, sehän on selvä juttu. Olisit lähtenyt suhteesta ja lujaa, jos sinulla olisi vähänkin ylpeyttä. Olen kirjoittelujesi perusteella aivan varma siitä asiasta, että elät juuri sellaisessa suhteessa minkä olet ansainnutkin. Ennen kaikkea, sinun kannattaa hävetä itseäsi.

Miksi toivoa toiselle samaa pahaa? Tämä asenne kaatuu omaan niskaan. Ja häpeämisestä ei ole mitään hyötyä. Tosiasioiden tunnustaminen olisi alku, sen jälkeen voi miettiä mitä asialle tekee. Jos tykkää kantaa marttyyriuden viittaa, niin mikäpä siinä. Jos haluaa muutosta, niin muutos ei tapahdu itsestään.

Jatkakaa te vain tyhjänpäiväisistä narinaa. Teksti oli tahallaan "ärsyttävä" ja provosoiva jotta tulis muutakin perspektiiviä aiheeseen raivostuttavat tavat.

Et voisko alkaa miettimään että maailmassa on paljon paljon vakavampaa pa.kaa kuin jonkun hikiset sukat! Joku menettää yöunensa miehen likaisista sukista tai nenän kaivuusta, voi elämän kevät! Kun ei enää mistään muusta osata valittaa niin pakko keksii jotain noin typerää. Kyllä irtoo sittenkin säälipisteitä, säälin sitä että ihmiset on noin kiinni omassa pienessä maailmassaan missä toisten ongelmat (todelliset) eivät liikauta pätkääkään vaan vain se mitä omassa pikkupiirissä omien seinien sisäpuolella tapahtuu on se iso juttu. Mielenkiintoinen kanta tuokin, että kaikki väkivallasta tavalla tai toisella kärsivät eivät ole normaaleja, ovat itse sen aiheuttaneet, ovat marttyyrejä ja nauttivat siitä. Kertoo kyllä kirjoittajan henkisen kehityksen tilasta aika paljon, kun ei taida olla kotona muuta murhetta kun piereskelevä äijä. Mut jatka sä elämistä pikku kodissasi vaaleanpunaiset lasit silmillä. Ehkä sullekin valkenee joskus yhtä ja toista todellisesta maailmasta. Voi olla aika karu herätys.

Enpä ole hauskempaa kuullut, kun pyysin miestäni olemaan piereskelemättä vieressäni, koska se ällottää. Sanoi, että vahinkoja nämä, en vain voi mitää, kun tulee vaan.
Noh, kysyin sitten, että mitenkäs muiden seurassa, silloinkinko ne vaan tupsahtaa? :) Aatteles mitä sun tyokaveritkin sanoo, kun vedät kokousta ja pääsee?:)

Ei kuulemma pääse.:)

Hänen mielipiteensä oli hiukan asiaa mietittyään, että kysymyksessä on varmasti luottamus minuun, ei tarvi pingottaa. Joo, varmaan sekin. Itse kutsuisin sitä niin, ettei vaan välitä.

Alkuperäinen kirjoittaja hehe:
Jatkakaa te vain tyhjänpäiväisistä narinaa. Teksti oli tahallaan "ärsyttävä" ja provosoiva jotta tulis muutakin perspektiiviä aiheeseen raivostuttavat tavat.

Et voisko alkaa miettimään että maailmassa on paljon paljon vakavampaa pa.kaa kuin jonkun hikiset sukat! Joku menettää yöunensa miehen likaisista sukista tai nenän kaivuusta, voi elämän kevät! Kun ei enää mistään muusta osata valittaa niin pakko keksii jotain noin typerää. Kyllä irtoo sittenkin säälipisteitä, säälin sitä että ihmiset on noin kiinni omassa pienessä maailmassaan missä toisten ongelmat (todelliset) eivät liikauta pätkääkään vaan vain se mitä omassa pikkupiirissä omien seinien sisäpuolella tapahtuu on se iso juttu. Mielenkiintoinen kanta tuokin, että kaikki väkivallasta tavalla tai toisella kärsivät eivät ole normaaleja, ovat itse sen aiheuttaneet, ovat marttyyrejä ja nauttivat siitä. Kertoo kyllä kirjoittajan henkisen kehityksen tilasta aika paljon, kun ei taida olla kotona muuta murhetta kun piereskelevä äijä. Mut jatka sä elämistä pikku kodissasi vaaleanpunaiset lasit silmillä. Ehkä sullekin valkenee joskus yhtä ja toista todellisesta maailmasta. Voi olla aika karu herätys.

Säälittävä yritys keksiä, että kirjoituksesi oli provo. Aloit häpeämään itseäsi niin paljon, että keksit juttusi olevan provo. Säälittävää on myösi se, että ei pysty kirjoittamaan edes samalla nimimerkillä. Katkeruus ja kateellisuus sinusta paistaa läpi ja kauas.

Minä olen sitä mieltä, että suhde ei ole "kokonainen", jos toisen seurassa ei voisi pierrä, käydä vessassa kakalla ovi auki, kaivaa nenää jne.
Meillä siis tehdään tätä kaikkea.
Olemmekin haaveilleet vessasta, jossa olisi 2 pönttöä, joilla voisimme istua yhtäaikaa.=)
No, oikeasti ne meidän pierut kyllä pääasiassa hoidetaan siten, ettei toiselle tule hajuhaittoja. Mutta periaatteessa sillä ei niin ole väliä, siis kun ollaan kotona ja kahden.

Sitten asia, joka saa minut raivon partaalle: mies jättää likaisia vaatteitaan lojumaan makuuhuoneen lattialle, ja niistä muodostuu jossain vaiheessa todella iso keko. Olen hänelle ilmoittanut, etten aio niihin koskea, en pese, enkä kajoa. Mutta aina kun keko häviää pesuun, alkaa jo toinen muodostua. Onneksi vain miehen puolelle makuuhuonettamme.
Kissammekin jo ärsyyntyi tästä kerran, ja teki kusikepposen sinne läjän keskelle. Onneksi mies itse näki sen ja silloin vaatepino hävisi heti ja hetkeen ei uutta ilmaantunut. Nyt sitten keko on taas puolisen metriä korkea. Onneksi miehellä on toooooooodella paljon vaatteita, joten kerätköön kasaa ja siivotkoon itse.

Minä olen sitä mieltä, että suhde ei ole "kokonainen", jos toisen seurassa ei voisi pierrä, käydä vessassa kakalla ovi auki, kaivaa nenää jne.
Meillä siis tehdään tätä kaikkea.
Olemmekin haaveilleet vessasta, jossa olisi 2 pönttöä, joilla voisimme istua yhtäaikaa.=)
No, oikeasti ne meidän pierut kyllä pääasiassa hoidetaan siten, ettei toiselle tule hajuhaittoja. Mutta periaatteessa sillä ei niin ole väliä, siis kun ollaan kotona ja kahden.

Sitten asia, joka saa minut raivon partaalle: mies jättää likaisia vaatteitaan lojumaan makuuhuoneen lattialle, ja niistä muodostuu jossain vaiheessa todella iso keko. Olen hänelle ilmoittanut, etten aio niihin koskea, en pese, enkä kajoa. Mutta aina kun keko häviää pesuun, alkaa jo toinen muodostua. Onneksi vain miehen puolelle makuuhuonettamme.
Kissammekin jo ärsyyntyi tästä kerran, ja teki kusikepposen sinne läjän keskelle. Onneksi mies itse näki sen ja silloin vaatepino hävisi heti ja hetkeen ei uutta ilmaantunut. Nyt sitten keko on taas puolisen metriä korkea. Onneksi miehellä on toooooooodella paljon vaatteita, joten kerätköön kasaa ja siivotkoon itse.

tiedän kokemuksesta miten jonkun ällöttävät tavat käyvät hermoille. mun ukollani on tapana repiä kynnen ja nahan paloja sormesta ja viskata ne lattialle! arvatkaa vain tuleeko meikälaiseltä huuto ja tämä on jokapäiväistä. olen sanonut ukolle että se kerää ne lattialta tai ottaa kiltisti imurin kouraan. sitten toinen juttu on se että mun ukkoni ahmii ja massuttaa ruokaansa ruokapöydässä niin äänekkäästi että varmaan jopa naapuritkin kuulee. toisin sanoen ei sitten mitään käytöstapoja.

^Mistäköhän ihmeestä miehet nuo ihmeelliset, ällöttävät tapansa oppivat??? Pakostihan suurin osa juontaa jollain lailla lapsuudesta, eli lapsi alkaa matkia omia vanhempiaan/muita tuttuja aikuisia. Tai sitten kotona on oltu yltiösiistejä ja aikuisena sitten mies tahtoo täysillä vastustaa lapsuuden tapoja.

tiedän henkilön, joka lapsena pakotettiin syömään vain ja ainoastaan tummaa leipää. Aikuisena hän on syönyt pelkästään vaaleaa leipää, ei ikinä enää tummaa.

Jos lapsella ja nuorella on ihnhottavia tapoja tai suunnatonta huolettomuutta, häntä pitäisi opastaa paremmalle tielle nopeaan tahtiin. Jollei itsellä aivo sano, ettei mitään nahanriekaleita heitellä lattialle tai likavaatteista tehdä metrin kekoa nurkaan, pitäähän jonkun neuvoa??

Huonot tavat eivät ehkä kaada maailmaa, mutta kaunis käytös helpottaa elämää ja muiden kanssa toimeen tulemista.

Oon ollut suhteessa väkivaltaisen alkoholistin kanssa (onneksi en ole enää). Yllätys yllätys, kaikesta em. piirteiden aiheuttamasta helvetillisyydestä huolimatta jaksoin päivittäin hyvin ärsyyntyä myös mm. miehen huonosta hygieniasta, tupakanhajusta, mädäntyneistä hampaista johtuvasta haisevasta hengityksestä (ei jostain syystä suostunut silti menemään hammaslääkäriin), pöntön ohi kusemisesta, rasvaisista hiuksista, tietokoneella pelaamisesta (silloin kun ei ollut baarissa...), ruokatahraisista ja rikkinäisistä kotivaatteista, vaate- ja tiskikasoista ympäri kämppää, siitä että aina kun oltiin jossain missä ruokatarjoilua, säntäsi pöytään ja hotki kuin ei koskaan olisi ruokaa nähnytkään, listaa voisi jatkaa vaikka kilometrin...piereskelyä ja munien kaivelua en tosin muista ukkoni harrastaneen siinä määrin että mulla olisi ärsytyskynnys ylittynyt, mutta nähtävästi näistä ärsyyntymättömyys ei riittänyt pelastamaan liittoamme :D

Että silleen, jeesustelijat :)

Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärtänyt:

Siis hetkinen, ymmärsinkö oikein? Olet lainannut rahaa omalta aviomieheltä, vai mitä tarkoiti!!!?
Voitko selventää?

Mitä selventämistä ja ymmärtämistä siinä on?

Entä, jos onki avomies?

Tämä ketju nyt oli "raivostuttavista tavoista", en ainakaan itse ajattele väkivaltaisuutta sellaiseksi, tehtäköön siitä sitten uusi ketju.

Oma mieheni ahmii, hänellä on ihan väärä suhde ruokaan. Tuskin pureskelee ruokaa ja hörppäsee juomaa päälle, joskus hävettää seurassa. Nieleskelee kuuluvasti, puuskuttaa ja röyhtäilee. Ylipainoinen. Syö mitä tahansa ja miten paljon vaan, sitten valittaa kun vatsa on niin täynnä. Koko ajan se venyy lisää. Hikoilee älyttömästi (ylipaino). Leikkaa varpaankynnet aina jossain muualla kuin vessassa.

Muuten siisti puhdas, käy joka ilta (ja aamu) suihkussa ja ajaa parran ja vaihtaa vaatteet päivittäin (sukat, kalsarit, paidan), laittaa likaiset pyykkiin ja koneenkin pyörimään, silittää itse paitansa. Hampaat ehkä vähän huonot kun käy julkisella, koitan saada hänet seuraavaksi käymään omalla yksityisellä hammaslääkärilläni...

Muuten ihan jees, ei piereskele kuin unissaan, eikä kaiva nenää eikä muitakaan onkaloita.

Ja jatkan vielä, että hyviä puolia miehessäni on ihan älyttömästi, siksi kai kestän tuon "syömishäiriönkin".

Olen tosin koittanut saada hänet painonvartijoihin, vielä onnistumatta.

Alkuperäinen kirjoittaja entässitte:

Voitko selventää?

Entä, jos onki avomies?

Sitä vaan, että en ymmärrä ollenkaan miksi pitäisi lainata rahaa omalta puolisoltaan?? Eikö avio- ja avoliitossa ole yhteiset rahat. Meillä ainakin maksetaan kaikki yhdessä. Emme me ainakaan laske, että sun menot ja mun menot ja sun tulot ja mun tulot. Molemmat maksaa ja kaikki jaetaan yhdessä. Molemmilla on myös tietenkin omaa rahaa. Jos joutuisin "lainaamaan" mieheltäni rahaa, niin ei minun sitä ainakaan takaisin tarvitsisi maksaa, eikä toisinpäinkään. Aika erikoinen suhde jossa toinen nauttii jos puoliso on taloudellisesti vaikeuksissa. Tulee mieleen vain sellainen asia, että rakkaudesta ei siinä suhteessa ainakaan taida olla kyse.

Alkuperäinen kirjoittaja entässitte:

Voitko selventää?

Entä, jos onki avomies?

Sitä vaan, että en ymmärrä ollenkaan miksi pitäisi lainata rahaa omalta puolisoltaan?? Eikö avio- ja avoliitossa ole yhteiset rahat. Meillä ainakin maksetaan kaikki yhdessä. Emme me ainakaan laske, että sun menot ja mun menot ja sun tulot ja mun tulot. Molemmat maksaa ja kaikki jaetaan yhdessä. Molemmilla on myös tietenkin omaa rahaa. Jos joutuisin "lainaamaan" mieheltäni rahaa, niin ei minun sitä ainakaan takaisin tarvitsisi maksaa, eikä toisinpäinkään. Aika erikoinen suhde jossa toinen nauttii jos puoliso on taloudellisesti vaikeuksissa. Tulee mieleen vain sellainen asia, että rakkaudesta ei siinä suhteessa ainakaan taida olla kyse.

Raha ja rakkaus ovat kaksi täysin eri asiaa eikä niitä pidä sekoittaa.

Avio- ja avoliitossa on lain mukaan molemmilla ihan oma omaisuutensa ja hyvä niin, kaikki ei tosiaankaan ole yhteistä.

Jos joutuisin lainaamaan mieheltäni rahaa, vaatisin ehdottomasti että maksan sen takaisin. En halua elää kenenkään siivellä.

Raha ei ole mikään ongelma, jos sitä on riittävästi ja molemmilla. Kaikissa muissa tilanteissa raha on ongelma.

Minua ärsyttää mieheni rahattomuus. Hän ei osallistu edes asumiskustannuksiin. Oman auton bensaan, tupakkaan ja viinaan rahaa sen sijaan riittää aina. Jos jostain pitää tinkiä, niin bensasta. Olen juopon hyysääjä ja vihaan sitä.

Ja sekös minussa ärsyttää häntä!

Alkuperäinen kirjoittaja ärsykkeetär:
Raha ei ole mikään ongelma, jos sitä on riittävästi ja molemmilla. Kaikissa muissa tilanteissa raha on ongelma.

Ärsyttävän hyvin sanottu, suorastaan naulan kantaan!!! Tätähän se elämä on!!!

Yhteistyössä