Käytätkö n.10-15 vuotta vanhoja vaatteitasi vielä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mie"

Vieras
Siis jos ovat siistejä ja mahtuvat vielä hyvin päälle?

Itselläni on jokin fiksaatio, etten voi käyttää vanhoja (n.5-15 v.) vaatteita, vaikka ovatkin melko ajattomia eikä kukaan välttämättä edes tietäisi tai tajuaisi niiden olevan niin vanhoja. Riittää vain, että itse tiedän niiden olevan vanhoja, niin en kehtaa niitä enää käyttää. Onko tämä vika vain minun korvien välissä, vai onko jollain muulla sama juttu?

En käytä, mutta syynä onkin se, että 10 vuotta sitten olin 13 :D Saati sitten 15 vuotta sitten... Mutta on mulla ainakin viiden vuoden takaa vaatteita, joita vielä käytän. Mitäs sillä on väliä jos ne on vain hyväkuntoisia.

Käyttäisin jos mulla olis niitä ja ne olis kunnossa ja sopivia kaikin puolin. Mutta ei mulle ole noin vanhoja kun laitan vaatteet kiertoon nopeasti. Joskus mulle on palautunut mun entisiä vaatteita jostain, mutta ei noin vanhoja. :D

Kyllä äm käytän nin pitkään kun hyvänä pysyy ja mahtuu päälle. en ostele kauheesti mitään trendihärpäkkeitä, mitä voi pitää sen max 2 vuotta. Tosin 10 vuoden takaa taitaa olla ainoastaan yhdet nahkasaappaat, koska olin sillon melkein 14-vuotia x) ei muuten, mutta ei mee enää koon 34 vaatteet päälle.

käytän ,viimekesänä olin juuri poikani rippijuhlissa 15-18v vanhassa mekossa (olin ostanut sen joskus kun vielä ravintoloissa kävin) mutta mekko olikin kotelomallinen beessi ja pitsiä

15-vuoden takaa ei taida olla mitään, olin silloin 14-v. Mutta kyllä sieltä kymmenen vuoden takaa löytyy ylioppilasmekko. Joka vielä kahden lapsen jälkeen mahtuu. Samaten löytyy toppahousut, niitä pesen säästellen joten ovat vielä kuosissaan. Nykyään kun on työelämässä on varaa ostaa kalliimpaa. Joten ainakin toivottavasti säilyvät sinne 15 vuoden päähän.

Vanhin vaatteeni on iltapuku vuodelta 2000. Viimeksi olen varmaan käyttänyt sitä kolme vuotta sitten, mutta voisin käyttää taasen, jos tilaisuus/tarve ilmenee. Jaa, itse asiassa yhdet toppahousuni ovat ehkä vielä vanhemmat tai samanikäiset. Ulkoiluvaatteista, varsinkin talvisimmista, varmaan löytyy noita kymmenen vuotta vanhoja tai niillä main. Ostan ajattomia ja laadukkaita ulkoiluvaatteita.

Kyllä olen joitain vaatteita heittänyt pois ihan siitä syystä että ovat menneet pois muodista tai en pidä niistä enää. Mutta en kyllä siitä syystä että tietäisin niiden olevan jonkun tietyn ikäisiä...

Jotkut olen poistanut käytöstä, mutta en ole raatsinut heittää pois. Ovat olleet kauniita ja rakkaita. Esimerkiksi yksi polan taftinen puolihame, joka oli aikanaan tosi monessa menossa mukana, ja yksi haalari-iltapuku, jonka olen itse suunnitellut ja tehnyt. Oli kaunis ja sopi nuorelle naiselle, tuskin koskaan enää nykyään sellaista päälleni voisin laittaa. Vaikka paino ei ole noussut, niin kyllähän nuo vartalon muodot vähän muuttuu kuitenkin.

Vanhemmat paidathan on hiukan lyhempiäkin, silloin pidettiin lyhempiä paitoja, jotka nykyaikana saattaa näyttää hassulta. Tai minulla ainakin ovat olleet juuri tämmöisiä jotka oon pois laittanut.

No todellakin käytän - mulla on kaappi täynnä noin 10 v vanhoja vaatteita, silloin just ostin niitä paljon. 10 v sitten olin 27 v. Ja 10 v sitten oli laadultaan parempia vaatteita, eivät ole menneet miksikään. Enemmän käytän vanhoja vaatteitani kuin satunnaisia uusia ostoksia. Laatu on ihan skeidaa tänä päivänä.