Uskotaan!Kiva nyt mä vaikutan ihan oudolta. Mut voin valuutta etten tunne tota "miestä" enkä halua tuntea.
Tuo mies on niin kummallinen et oon skipannut sen kirjoitukset jo monta kymmentä sivua taaksepäin alkaen
Uskotaan!Kiva nyt mä vaikutan ihan oudolta. Mut voin valuutta etten tunne tota "miestä" enkä halua tuntea.
Kyllä ne ovat silloin kun ne listataan. Kuten hengityskin muuttuu tietoiseksi kun sitä pohditaan mutta vielä paljon monimutkaisemmin.Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29567487:Ymmärrän. Mutta etkö ymmärrä, että listatut asiat eivät välttämättä ole?
Ne on "miehen" fantasiamaailmas eikä ne pääse sieltä nettiin puolustamaan Jumalaansa.Tuosta herääkin kysymys; missä ovat kaikki spontaanit miestä puoltavat naiset.:O
Aika hiljaista pitää.:|
noh, älä ressaa. mä oon kyl monesti kelannu että tuntisit noi kaks miestä, tripodin olin jo unohtanu. mut onneks nyt totuus tuli ilmiEn. Inhottavaa et jos tulee nyt mielikuva että tunnen täältä kaikki epämääräiset miestyypit. En tunne. Ton yhden harmaan tunnistin Tripodiksi mutta en mä ketään muita tunne millään tavalla. Enkä halua tutustua.
Siis tarkoitin tietoista.Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29567636:Miksi hyöty vaatii tavoitteellista toimintaa taakseen?
Sinä ilmeisesti väität, ettei ihminen voi toimia omaksi hyväkseen tiedostamattomalla tasolla? Esimerkiksi tuo suuteleminen. Se on opittu toimintamalli, sekään ei tule tyhjästä. Ja siinäkin on se hyöty, että se tuntuu sillä hetkellä kivalta. Ei sen hyödyn tarvitse olla mikään taka-ajatus, jossa toiselta odotetaan jotain.
Koska ei voi olla olemassa hyötyä itseisarvona niin, että toiminta ei suuntaudu mihinkään tai seuraa mistään. Itsekin myönsit tämän aiemmin. Hengittäminen on hyödyllistä, mutta hengittämisen hyödyllisyys ei ole peruste hengittää, vain osa sitä. Kyseenalainen taloustieteen oman edun tavoittelun teoria perustuu juuri tähän.Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29567636:Miksi hyöty vaatii tavoitteellista toimintaa taakseen?
Väitän kyllä. Hyöty edellyttää tiedostamista.Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29567636:Sinä ilmeisesti väität, ettei ihminen voi toimia omaksi hyväkseen tiedostamattomalla tasolla? Esimerkiksi tuo suuteleminen. Se on opittu toimintamalli, sekään ei tule tyhjästä. Ja siinäkin on se hyöty, että se tuntuu sillä hetkellä kivalta. Ei sen hyödyn tarvitse olla mikään taka-ajatus, jossa toiselta odotetaan jotain.
Ei kovin naisellista tai edes asiallista argumentaatiota.Epäilen että et käy usein ulkomaailmassa.
Edelleen hämärän peitossa, mitä tarkoitat sillä, että olen outo tekstini sisällön ja ääripäiden takia. Väite on aika vihamielinen.Viittaan yleisesti tekstisi sisältöön. Ja nuo ääripäät teksteissäsi.
On kuitenkin aika eri asia moittia kirjoitus- ja keskustelutapaa kuin koko ihmistä tavan takana. Siihen syyllistyn harvoin. Lisäksi oikeassa elämässä en kuule noin aggressiivisia kommentteja kuin täällä naispuolisilta usein kuulen (enkä välitä sellaisten naisten seurastakaan).Jos luotat noin kovin palstan mielipiteisiin ja oletat havaitsevasi jopa tunteet, ulkonäön etc. pelkän kirjoituksen perusteella, miksi et luota palstaan siinä, mitä se yleisesti ottaen on mieltä sinusta?
Tuntuu, että jos ystäväsi ystävä on sinun ystäväsi, et symppaa. Lisäksi jälleen on sanottava, että miehet eivät pidä tuollaisesta keskustelutyylistä yleisesti.Olet kummallinen ja outo, jos nyt tarkkoja ollaan.
Ja empiirisiin tutkimuksiini vedoten voin sanoa että 99% naisista on samaa mieltä kanssani.
Mä symppaan HooGeetä myös.[/B]
Etkö ymmärrä eroa kirjoitetun ja tiedostamattoman välillä? Se on monimutkaisempi kuin hengittämisesimerkissäsi, joten vertauksesi ei toimiAlkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29567619:Ja se tarkoittaa sitä, ettet koskaan pysty hengittämään tiedostamattasi jos olet kerran sen sanan kirjoittanut palstalle?
peesi! Hus pois!!!:attn: säpäle ja mies:attn:
Nyt jankkaamaan toisiin ketjuihin!! Te pilaatte tän kokonaan, ainoot ketkä lukee teidän jankkaukset on te ite. Hus hus!!
No eikä! Tässä nyt enää mitään muutakaan tapahdu, kun HG säikähti ketjun saamaa julkisuutta eikä tänne enää palaa kuin korkeintaan poistamaan viestejään.:attn: säpäle ja mies:attn:
NYT JANKKAAMAAN TOISIIN KETJUIHIN!! Te pilaatte tän kokonaan, ainoot ketkä lukee teidän jankkaukset on te ite. hus hus!!
Hengittäminen voi olla hyödyllistä ja tietoista, mutta ei hyödyllistä ja tiedostamatonta yhtä paljon. Hengittämiseen sisältyy _aina_ hyöty, mutta hyöty katoaa taustalle, kun hengittäminen muuttuu tietoiseksi. Eli emme koskaan hengitä pelkästään siksi, että saamme siitä hyötyä. Ihmissuhteiden ja tunteiden (tietoinen) syy ei voi olla _vain_ hyöty eikä edes _pääasiallisesti_ hyöty, jos puhutaan spontaaniudesta ja peliteorian ulkoisesta, eettisemmästä tarkastelutavasta.Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29567806:Jos hengittäminen on sinusta hyödyllistä ja hyötyä ei voi olla, jos tekoa ei tiedosta, miten voit hengittää tiedostamattasi?
Et näköjään ymmärrä nyt sitä, että jos me tässä mietimme kivaa oloa, joka suutelemisesta tulee, ei se tarkoita sitä, että aina ja ikuisesti suudellessamme tekisimme sen ainoastaan laskelmoiden ja omaa hyötyfunktiota ajatellen. En minä tarkoita, että suutelemistekniikoita varta vasten opetellaan ja niitä oppeja toteutetaan, vaan tarkoitan esim mikä merkitys suutelemisella yleensä on ja millaisissa tilanteissa se on luontevaa ja miltä se tuntuu ja mitä siitä seuraa. Vaikka olet miten spontaani ihminen, nämä asiat ovat kuitenkin siellä selkärangassa, koska olet ne jossain vaiheessa jollakin tavalla oppinut.
Siksi, koska ei ole kyse vain minun kivasta olostani vaan hetkestä itsestään, jonka päämäärä ei ole automaationa kiva, mutta jonka perusta ei myöskään ole järjessä eikä mallissa. Jos X olisi AINA minulle kiva, silloin X ei ole spontaania vaan mekaanista toistoa, joka hyödyttää minua (vrt. herkkujen syönti). Juuri se, että ei tiedä, miten ja mitä X on, tekee siitä eettisempää toimintaa ja vie pois hyötyodotuksen ohjaavana motiivina.Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29567806:Miksi sinä suutelet tai teet jotain spontaania, jos se ei ole sinusta kivaa?