Voi elämä... Parisuhde ja ihastuminen. :O

säpäle harmaana
[QUOTE="vieras.";29565718]Niin monen muunkin suhteesa. Ja juuri siksi tämä aiheuttaa niin suuria tunteia, on kurjaa että ap saa pitää hauskaa samalla kun olette vankeina ankeissa suhteissa ilman minkäänlaista mahdollisuutta tuulettua tai pitää hauskaa.[/QUOTE]
Ai saa vai? Joko se mies antoi luvan?
 
"humppa"
[QUOTE="vieras.";29565718]Niin monen muunkin suhteesa. Ja juuri siksi tämä aiheuttaa niin suuria tunteia, on kurjaa että ap saa pitää hauskaa samalla kun olette vankeina ankeissa suhteissa ilman minkäänlaista mahdollisuutta tuulettua tai pitää hauskaa.[/QUOTE]

Näin sen täytyy olla. Ap:nkin kohdalla olisi kaikki reilua ja avointa, kun avopuoliso tietäisi, että ap hieman tuulettuu ja pitää hauskaa. Tällöin ei olisi nokan koputtamista. No, ei minulla oikeasti ole muutenkaan. Enpä ole itse ollut sen parempi nuorena naisena, jos vieläkään.
 
....
[QUOTE="vieras.";29565718]Niin monen muunkin suhteesa. Ja juuri siksi tämä aiheuttaa niin suuria tunteia, on kurjaa että ap saa pitää hauskaa samalla kun olette vankeina ankeissa suhteissa ilman minkäänlaista mahdollisuutta tuulettua tai pitää hauskaa.[/QUOTE]

Siis tossahan ei olisi mitään väärää jos parisuhteessa molemmilla olisi sama oikeus tuulettua ja treffailla muita.
Mutta kun ap on sairaalloisen mustasukkainen eikä päästä miestään kavereiden kanssa baariin, ja sit itse käy ihastuksensa kanssa salaa kahvilla. Minusta tuo ei vain ole reilua.

Jos on avoin suhde missä saa olla sutinaa muidenkin kanssa, niin kai se pitäisi olla pariskunnan yhteinen päätös?
 
[QUOTE="vieras.";29565718]Niin monen muunkin suhteesa. Ja juuri siksi tämä aiheuttaa niin suuria tunteia, on kurjaa että ap saa pitää hauskaa samalla kun olette vankeina ankeissa suhteissa ilman minkäänlaista mahdollisuutta tuulettua tai pitää hauskaa.[/QUOTE]

Niitä mahdollisuuksia siihen tuulettumiseen ja hauskanpitoon kun on muitakin kuin vieraan ukon kanssa marinoituminen.
Kiima kannattaa suunnata omaan kumppaniin, silleen se pysyy sekin puoli vireänä niin ei tule mitään ankeutta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29565675:
Tässäpä se jutun juju. Monet varmasti ovat tunteneet samoin, kuin hg, mutta järkevä ja puolisoaan kunnioittava ihminen hoitaa asian tällä tavalla, kuin vaimo-rakas kirjoittaa. Hg on nyt menossa ihan vastakkaiseen suuntaan, omasta tahdostaan, vaikka jotenkin yrittääkin kääntää tämän pakolliseksi työasiaksi (mitä se hänen puoleltaan ei millään muotoa ole).
HG kirjoitteli toisessa ketjussa että omaa huonon itsetunnon.
Hän ei mahdollisesti kykene omin avuin olla järkevä; kun kotona ei tule huomiota ja hyväksyntää niin se haetaan muualta.
Ja nuo höpöhöpöt millä puolustelee "tekojaan", sopii myös hyvin tuohon huonoon itsetuntoon.



HooGee,
itsetuntoa voit kehittää monin tavoin.
Kirjoittelitkin tuossa aiemmin että olet selättänyt sairaalloisen mustasukkaisuuden, eli jotakin olet jo asian eteen tehnyt.
Tsemppiä itsetunnon kehityksen kanssa!

Tuollainen soutaminen ja huopaaminen kuluttaa sinua varmasti, ei ehkä niinkään ihastumisen hetkellä, mutta sitten kun huomaat että et kykene rakentamaan toimivaa tervettä ihmissuhdetta:hug:
 
  • Tykkää
Reactions: jennie14
"vieras."
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29565734:
Ai saa vai? Joko se mies antoi luvan?
Ei vaan on antanut luvan itselleen. Mammoja korpee että joku uskaltaa olla rehellinen itselleen ja uskaltaa ja kehtaa hakeutua tilanteeseen jossa saattaa tuntea ihanaa ihastumista samalla kun itse elävät puolison koston tai vihan pelossa.
 
"humppa"
[QUOTE="vieras.";29565766]Ei vaan on antanut luvan itselleen. Mammoja korpee että joku uskaltaa olla rehellinen itselleen ja uskaltaa ja kehtaa hakeutua tilanteeseen jossa saattaa tuntea ihanaa ihastumista samalla kun itse elävät puolison koston tai vihan pelossa.[/QUOTE]

:D :D voi että tää oli hauska. Puoliso koston ja vihan pelossa tässä tosiaan ollaankin.
 
Pessimisti
Kyllähän suhteen ulkopuolisen "tuulettumisen" etsiminen olisi varmaan suotavinta sinkkuna. Jos ei ole tyytyväinen omaan parisuhteeseen ja kaipaa seikkailuja, niin miksi pysyä siinä parisuhteessa yleensä ottaen ollenkaan?

Olin joskus reissun päällä sekalaisen seurueen kanssa, joista osa varattuja ja osa ei. Yksi varatuista naisista oli yhden viikon aikana sängyssä kolmen eri miehen kanssa. Kun asiasta häneltä kysyimme, että mitäköhän hänen Suomessa oleva miehensä siitä tykkää, niin vastaus oli " Pyh. Ei se saa koskaan tietää." Mä en vieläkään ymmärrä miten se on edes olennaista, että tietääkö vai ei. Eihän se muuta sitä tekoa. No toivottavasti hän on löytänyt mitä etsikin.
 
"vieras."
Niitä mahdollisuuksia siihen tuulettumiseen ja hauskanpitoon kun on muitakin kuin vieraan ukon kanssa marinoituminen.
Kiima kannattaa suunnata omaan kumppaniin, silleen se pysyy sekin puoli vireänä niin ei tule mitään ankeutta.
Toisille riittää yhden kumppanin huomio, toiset nauttii muidenkin huomiosta. Miksi tätä on niin vaikea tajuta ja hyväksyä?
 
"humppa"
[QUOTE="vieras.";29565806]Toisille riittää yhden kumppanin huomio, toiset nauttii muidenkin huomiosta. Miksi tätä on niin vaikea tajuta ja hyväksyä?[/QUOTE]

Kyllä minä tajuan, eikä minun hyväksyntääni tarvitakaan. Ap:n avopuolisolla lienee jotain sanomista asiaan kuitenkin?
 
  • Tykkää
Reactions: astrolabe
"äide"
Kyllähän se piristää ja itsetuntoa kohottaa kun saa positiivista huomiota ja vaikka pientä flirttiäkin osakseen joltain mukavan oloiselta ja näköiseltä kaverilta. Voiko kellään pitkässä suhteessa ja varsinkin jos alkaa ikäkriisejäkin pukkaamaan, olla niin hyvä itsetunto ettei välillä nauttisi siitä, että huomaa vielä kiinnostavansa toista sukupuolta. Elämä on välillä kuluttavaa ja sitä helposti arjen pyörityksessä kadottaa uskon omaan viehätysvoimaan.
Itse olen ollut naimisissa 13 vuotta ja ihastuksia sinä aikana ollut monia. Olen nauttinut jos olen saanut vastakaikua ja flirtti on mielestäni elämänsuolaa. Joskus olen itseäni kiusoitellut ja ollut enemään tekemisissä ihastuksen kohteen kanssa kuin ehkä pakko olisi ollut olla. Kuitenkin olen kokoajan ollut tilanteen tasalla ja tiennyt etten mene sallittua pidemmälle. Tiedän missä raja kulkee ja vaikka päiväunissani ehkä olen haaveillut pidemmälle menosta olen aina osannut perääntyä ajoissa. Tiedän kuitenkin, että jotkut eivät tunnista missä se oma turvaraja menee. Sen jos ylittää lähtee ns.mopokäsistä.
Luulen, että myös mieheni esim.työpaikallaan flirttailee jne. Hän on töissä naisvaltaisessa paikassa joten naiivi olisin jos muuta luulisin. Minulle asia on ok. Minusta se kuuluu elämään ja pitää myös oman parisuhteen pirteänä kun tietää, että oma naiseus/mieheys on tallella.

Jos kuitenkin lähtee flirttailemaan ja kahvittlemaan siinä toivossa, että ehkäpä jotain voisi tapahtua jos hyvin käy, niin mielestäni parisuhde on tuhoon tuomittu, ennemmin tai myöhemmin.
 
säpäle harmaana
[QUOTE="vieras.";29565766]Ei vaan on antanut luvan itselleen. Mammoja korpee että joku uskaltaa olla rehellinen itselleen ja uskaltaa ja kehtaa hakeutua tilanteeseen jossa saattaa tuntea ihanaa ihastumista samalla kun itse elävät puolison koston tai vihan pelossa.[/QUOTE]

Ahaa. Mitenkäs se liittyy parisuhteen laatuun, jos henkilön moraali on korkeampi kuin jollain palstalaisella? Miksi oletat, että niillä, jotka eivät tieten tahtoen tee väärin, on jotenkin pelottavampi ja kostonhimoisempi puoliso, kuin ap:lla?

Jos minä annan itselleni luvan vaikka valehtelemiseen, tekeekö se minusta rohkean ja itselleni rehellisen? Vai ihan vaan valehtelijan?
 
  • Tykkää
Reactions: Owl
[QUOTE="vieras.";29565806]Toisille riittää yhden kumppanin huomio, toiset nauttii muidenkin huomiosta. Miksi tätä on niin vaikea tajuta ja hyväksyä?[/QUOTE]


Toki useampi nauttii toisten huomiosta, vaikka parisuhteessa ollaankin, mutta ei silti olla suhteeseen hyppäämässä kun joku vislaa perään? Olis aika kuluttavaa sellanen?


Onhan tässä jo tovi toisteltu...tätäkin.:D
 
"vieras."
[QUOTE="humppa";29565769]:D :D voi että tää oli hauska. Puoliso koston ja vihan pelossa tässä tosiaan ollaankin.[/QUOTE]

No mikä muu estää sua pitämästä hauskaa ja kokeilemaan ihastumista ihan huvin ja urheilun vuoksi? Niin ei mitään. Ap on vapauttanut itsensä tuosta pelosta ja nauttii nyt naisena olemisesta.. ja ai että mammoja kyrpee.
 
"humppa"
[QUOTE="vieras.";29565845]No mikä muu estää sua pitämästä hauskaa ja kokeilemaan ihastumista ihan huvin ja urheilun vuoksi? Niin ei mitään. Ap on vapauttanut itsensä tuosta pelosta ja nauttii nyt naisena olemisesta.. ja ai että mammoja kyrpee.[/QUOTE]

No vaikka se, että nuorena tuli juuri noin tehtyä, eikä siinä käynyt hyvin, ei minulle, ei muille osapuolille. Tehtyjä virheitä ei saa tekemättömiksi, muttei ole pakko niitä toistaa.
 
Onko sulla happygirl kaksisuuntaista mielialahäiriötä suvussa?

Kysynpähän vaan.
Meinasin varovasti tiedustella samaa :whistle:

Anteeks vaan mut tää menee niin utopistiseks ettei tiedä mitä odottaa kun avaa tän ketjun. Ap on niin sekaisin että joka toisessa viestissä hän haluaa toista ja joka toisessa toista. Ap kirjoittaa välillä että heistä tulee mormoonipojan kanssa bestikset ja lähtee tutustumaan kaveripohjalta ja heti seuraavassa viestissä suoraan lainattuna: " Se on joko minä tai tuo lahko. Ja hänen valinta tulee olee helppo, trust me ." WTF? Tuo ei oo ihan terveen ihmisen kirjoitusta ja sanon tän kaikella hyvällä.
Tosiasiahan on se että vaikka kuinka selität niin et ole sinne treffeille menossa puhtain ajatuksin, pelkässä kaverimielessä.
Mä en vois koskaan tehdä omalle miesystävälleni noin, todella sikamaista käytöstä suoraan sanottuna. Ja meidän suhteessa tuo ap:n tapaus olis todellakin pettämistä.

Voiks tää olla enää totta?

Monelta ne treffit sit on?
 
säpäle harmaana
[QUOTE="vieras.";29565845]No mikä muu estää sua pitämästä hauskaa ja kokeilemaan ihastumista ihan huvin ja urheilun vuoksi? Niin ei mitään. Ap on vapauttanut itsensä tuosta pelosta ja nauttii nyt naisena olemisesta.. ja ai että mammoja kyrpee.[/QUOTE]

No mikä estää sinua vaikka varastamasta ihan huvin ja urheilun vuoksi? Mikset vapauta itseäsi kiinnijäämisen pelosta?
 
  • Tykkää
Reactions: Owl
"humppa"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29565867:
No mikä estää sinua vaikka varastamasta ihan huvin ja urheilun vuoksi? Mikset vapauta itseäsi kiinnijäämisen pelosta?
Koska se on väärin. Varastaminen on väärin, ei sitä saa oikeaksi, vaikka miten vääntelisi. Eikä tätä pettämistäkään. Olen tehnyt monta väärää tekoa elämäni aikana ja varmasti tulen tekemään, muttei ne lakkaa olemasta väärin sanomalla.
 

Yhteistyössä