Voi elämä... Parisuhde ja ihastuminen. :O

[QUOTE="voivoi";29558664]sulla oli lapsia, ap:lla ei. Ja silti oot niin isottelemassa ap:lle sillä..[/QUOTE]

Kultapieni, ku mä en isottele. Kaiken mitä mä olen joskus tehnyt, tapahtui pitkän mietinnän ja harkinnan jälkeen. Hirveiden omantunnontuskien siivittämänä. Ap toimii täysin harkitsematta ja ruokkii ihastustaan. Ap haaveilee ties mistä 20min juttutuokion jälkeen! :D Edes mä en ollut niin kilahtanut.

Joo, mä voisin ruveta tässä "varoittavaksi esimerkiksi", mutta ap on päättänyt olla ymmärtämättä järkevää puhetta joten miksi mä edes sen enempää yrittäisin. Todennäköisesti ap sais vaan uutta puhtia jenkkipojan vikittelyyn.
 
No okei, tämän mä uskon.... :D

Ihan oikeesti, vanhemmat kasvataa lapsia. Joko hyvin tai huonosti, ja käsittääkseni lastensuojelu on se joka puuttuu asiaan sitten kun se kasvatus epäonnistuu joko vanhempien tai lapsen/lasten itsensä toimesta.

Ja ei niitä asiakkaita varmaan sun mahdollinen äitiytes kiinnostakaan, tuskin sä siellä ylistät omaa kasvatustaitoasi. Miksi sitten täällä palstalla sitä pitää korostaa?
Korostan vain sitä, että mä en ole ihastumiseni takia epätasapainoinen tai siksi, että hermostun joskus liian helposti. Jos ei ole elämänkoulu opettanut, että se on inhimillisyyttä niin valitettavasti mun täytyy se sulle todeta: Me ihmiset koetaan erilaisia tunnetiloja.
 
"humppa"
Korostan vain sitä, että mä en ole ihastumiseni takia epätasapainoinen tai siksi, että hermostun joskus liian helposti. Jos ei ole elämänkoulu opettanut, että se on inhimillisyyttä niin valitettavasti mun täytyy se sulle todeta: Me ihmiset koetaan erilaisia tunnetiloja.
Onko se siis toisinpäin, koska olet epätasapainoinen, ihastut ja suutut helposti? Vai miten se nyt onkaan?
 
[QUOTE="joo";29558712]:O

Jaahas,mitähän tääki nyt tarkoitti?[/QUOTE]

Sitä, että jos mulle sanotaan "turha siihen äitiyteen on valmistautua" niin sama argumentti pätee myös elämään ylipäätänsä, että turhaan mitään yrittääkään kun kuitenkin lopulta kuolet.
 
kahvikirahvi
Korostan vain sitä, että mä en ole ihastumiseni takia epätasapainoinen tai siksi, että hermostun joskus liian helposti. Jos ei ole elämänkoulu opettanut, että se on inhimillisyyttä niin valitettavasti mun täytyy se sulle todeta: Me ihmiset koetaan erilaisia tunnetiloja.
En mä ole väittänyt sua epätasapainoiseksi, oon tarttunut siihen että sä ylistät omia kasvatustaitojasi siitä huolimatta että sulla ei ole lapsia. Mä tiedän että lapsetonkin voi olla hyvä hoitamaan lapsia, mutta sillä ei ole kasvatuksen kanssa mitään tekemistä.



Ja voihan elämänkoulut. Musta tuntuu että kaikki sitä käyneet on jääny siellä luokalleen.. Parikin kertaa.
 
  • Tykkää
Reactions: LIEN
vierasa
Alkuperäinen kirjoittaja yök mikä tyyppi;29558482:
Ssri-lääkkeet kyllä tekee hulluksi, en ikinä suostuis syömään niin pienen syyn kuin menkkojen takia noita lääkkeitä. Kuka muistaa muutaman vuoden takaa sen metron kirvesmurhaajan? Hänen tekonsa johtui ssri-lääkityksestä. Molemmat suomalaiset kouluampujat söivät ssri-lääkkeitä. Punavuoressa sporapysäkillä sattumanvaraisen naisen tappanut kundi söi ssri-lääkkeitä.
No nyt täytyy kyllä olla happygirlin kanssa samaa mieltä. Todellakin on vain sinun mielipiteesi, että kyseiset tapot johtuvat ssri-lääkkeestä. Ssri-lääke ei tee ihmistä hulluksi vaan päinvastoin saattaa auttaa hulluuden poistamisessa. Se, että jokainen kyseisistä ihmisistä käytti ssri-lääkettä ei tarkoita sitä, että tapot johtuivat lääkkeistä vaan enemmänkin sitä, että kyseisten ihmisten mielenterveys on ollut todella huono ja sitä on yritetty parantaa kyseisellä lääkkellä, mutta valitettavasti ei ole tehonnut tarpeeksi hyvin.
 
"voivoi"
Kaikki siis yrittävät ihan hyvää hyvyyttään saada ap:n mieltä muutettua, ettei vain eksy synnin ja loukkaamisen polulle.

Siispä vittuilu ja hekumointi, tänään ne tapaa, hihihiiiii!
 
"vvv"
No nyt täytyy kyllä olla happygirlin kanssa samaa mieltä. Todellakin on vain sinun mielipiteesi, että kyseiset tapot johtuvat ssri-lääkkeestä. Ssri-lääke ei tee ihmistä hulluksi vaan päinvastoin saattaa auttaa hulluuden poistamisessa. Se, että jokainen kyseisistä ihmisistä käytti ssri-lääkettä ei tarkoita sitä, että tapot johtuivat lääkkeistä vaan enemmänkin sitä, että kyseisten ihmisten mielenterveys on ollut todella huono ja sitä on yritetty parantaa kyseisellä lääkkellä, mutta valitettavasti ei ole tehonnut tarpeeksi hyvin.
Kyllä juuri näin.
 
En mä ole väittänyt sua epätasapainoiseksi, oon tarttunut siihen että sä ylistät omia kasvatustaitojasi siitä huolimatta että sulla ei ole lapsia. Mä tiedän että lapsetonkin voi olla hyvä hoitamaan lapsia, mutta sillä ei ole kasvatuksen kanssa mitään tekemistä.



Ja voihan elämänkoulut. Musta tuntuu että kaikki sitä käyneet on jääny siellä luokalleen.. Parikin kertaa.
Höpö höpö, äidiksi tulo on maailman helpointa, se saavutus ei tee kenestäkään kasvatusalan asiantuntijaa vaikka kuinka mukavaa on pukea tuo kaikkitietävän viitta päällensä. Äitiys ei todellakaan tee kenestäkään viisasta, kypsää tai edes rakastavaa, ellei ihminen sitä ole jo.
 
vierasa
Siis oikeesti te ette edes sopinut mitään treffejä tiistaille vaan sä sanoit, että oot vapaa tiistaina ja torstaina ja sä vaan oletit, että se tarkoittaa sitä, että te näätte tiistaina? :D
 
Siis oikeesti te ette edes sopinut mitään treffejä tiistaille vaan sä sanoit, että oot vapaa tiistaina ja torstaina ja sä vaan oletit, että se tarkoittaa sitä, että te näätte tiistaina? :D
No siis se kysyi milloin kävis treffit ja mä sanoin et ti ja to ja se merkkas ylös ja sitten vaihdettiin numerot.. Joten en tiedä kumpaa hän nyt prefeeraa, toivottavasti tätä päivää!! Mut en ala laittaa viestiä, se kyllä torstaihin mennessä ottaa yhteyttä :)
 
"voivoi"
Ai teidän lapsia ei kasvata kukaan muu kuin te? Mjaa, mä oon ihan luullut että esim. koulussa toteutetaan kasvatusta vanhempien ohella. Päiväkodissakin on jo varhaiskasvatusta. Vai onko se sittenkin hoitoa..
Lastensuojelulaitoksissa nyt ainakin kasvatetaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
plops
Up.

Olet ilmeisesti ylioppilas ja nyt opiskelet opettajankoulutuslaitoksella, olet opiskellut siis vuoden vai kaksi?
Voisitko HG ystävällisesti vastata tähän?

Mulla ei sormet riitä laskemaan monestiko olet itseäsi hehkuttanut ammattikasvattajana, joten olisi ÄÄRIMMÄISEN mielenkiintoista tietää mihin meriitteihisi pohjaat tämän?

Koska opiskelijahan sinä oot.
 
[QUOTE="voivoi";29558783]Ai teidän lapsia ei kasvata kukaan muu kuin te? Mjaa, mä oon ihan luullut että esim. koulussa toteutetaan kasvatusta vanhempien ohella. Päiväkodissakin on jo varhaiskasvatusta. Vai onko se sittenkin hoitoa..
Lastensuojelulaitoksissa nyt ainakin kasvatetaan.[/QUOTE]

Jep :D On nämä palstaäidit kyllä huvittavia. "Kasvattaja voi olla vain minä ja äitiys muuttaa kaiken"
 
"EIla"
No siis se kysyi milloin kävis treffit ja mä sanoin et ti ja to ja se merkkas ylös ja sitten vaihdettiin numerot.. Joten en tiedä kumpaa hän nyt prefeeraa, toivottavasti tätä päivää!! Mut en ala laittaa viestiä, se kyllä torstaihin mennessä ottaa yhteyttä :)
Mä kyl laittaisin. "Looking forward to seeing you today" tms.
Ikävä elää epävarmuudessa ja ootella, että koska tulee viestiä vai tuleeko ollenkaan.
Tuo on kuitenkin vielä aika epävarmalla pohjalla tollanen treffeistä sopiminen.

Vai alatko jänistään?
 
Ken guru
Höpö höpö, äidiksi tulo on maailman helpointa, se saavutus ei tee kenestäkään kasvatusalan asiantuntijaa vaikka kuinka mukavaa on pukea tuo kaikkitietävän viitta päällensä. Äitiys ei todellakaan tee kenestäkään viisasta, kypsää tai edes rakastavaa, ellei ihminen sitä ole jo.
Olisi mahtava päästä kuulemaan mielipiteesi tästä lasten saamisen jälkeen, jos niitä satut joskus saamaan. Sekään ei ole itsestäänselvää. Mutta pidä tämä ajatus nyt ainakin mielessäsi, tulet todennäköisesti yllättämään miten vanhemmuus ihmistä muuttaa.
 

Yhteistyössä