[QUOTE="...";29558977]Tuskin kukaan niin on väittänytkään että äitinä on ainut kasvattaja, mutta mikäli ei ole mikään teininarkkari jonka lapsi otetaan huostaan tai synnytys pääty adoptioon niin jokainen lapsensa kasvattava ÄITI tietää ÄITIYDESTÄ enemmän kuin sinä. Sinähän et tiedä äitinä olemisesta siis yhtään mitään vaikka olisit lukenut miljoona kasvatusopusta ja käynyt koulujasi. Se on ihan fakta. Kasvatuksesta voit tietää teoriatasolla asioita ja myöskin käytännössä työaikanasi tasan kello 8-16 mutta siihen loppuu sinun velvollisuutesi. Äidillä se on läsnä yötäpäivää ja sellaisesta vastuusta sinä et tiedä paskaakaan, vaikka olisit joskus hoitanut serkkusi kaiman naapurin pertin ja pirjon lapsia pari tuntia viikossa.
Meniköhän jakeluun, veikkaan että ei... sieltä varmaan tulee taas "Niin mutta kun mä oon haastavien lasten parissa töissä, et onko kaikille nyt varmasti nyt tullut selväksi tämä asia. En kylläkään viitsi yhteenkään kommenttiin lisätä että en ole edes käynyt vielä koulujani loppuun tällä saralla, mutta pakko kuitenkin ihan pikkasen mainostaa työpaikkaani."
Oletko huomannut paljon kollegoittesi vastaavaa kirjoittelua ja käytöstä täällä netissä "Hei muistattehan ja huomaattehan että minä olen LAS-TEN-SUO-JE-LUS-SA TÖIS-SÄ, OLEN KAS-VAT-TA-JA!! Huomasiko kaikki, huomasiko?? Huomasiko??"
Juup, en minäkään
Tiedän tällä palstalla pari muutakin mustaa nickiä jotka ovat lastensuoojelulaitoksessa töissä, mutta koskaan heillä ole vastaavaa tarvetta mainostaa sitä asiaa kuten sinulla, rassukalla, joka et ole edes opintojasi päättänyt![/QUOTE]
No en ole kyllä noin sitä tuonut esille, ihan vaan kertonut esimerkkejä ja nyt kun mua sanottiin epätasapainoiseksi, niin totesin vain, että mitenköhän pystyn hoitamaan pitkäjänteisyyttä vaativan työn jos kerran olen niin tunne-elämältä epätasapainossa.
Äitinä voit olla vastuussa yksinäsi jatkuvasti lapsestasi, tai jakaa kasvatusvastuun kumppanin kanssa. Lastasi voi myös hoitaa lastenhoitaja, lto tai mummi jolloin heillä on kasvatusvastuu. Huostaanotettu lapsi taas ei ole vanhempiensa elatuksessa jolloin huoltajana ovat viranomaiset. Joten turha tuosta äitinä olosta on tehdä jotain jumalatonta juttua, jonka saavutettua olet kaikkivoipainen ja tiedät kasvatuksesta kaiken. Se ei mene ollenkaan niin.