Voi elämä... Parisuhde ja ihastuminen. :O

vierasa
Edelleenkin työssäni asiakkaita ei paljon kiinnosta olenko äiti vai en, työminä on erikseen. Siellä minä olen ammattikasvattaja.
Miten ihmeessä sä olet muka ammattikasvattaja kun ei sulla ole edes koulutusta siihen? Mun mielestä on kyllä todella ikävää, että lastenkodissa on töissä ihmisiä ilman kunnollista koulutusta.
 
"inka"
Jotenkin niin surullista luettavaa kokonaisuudessaan... En yhtään ihmettele että koulukiusaamista ja lasten mielenterveysongelmia esiintyy Suomessa niin paljon. Täällä vanhemmat kilvan etsivät kohdetta jonka kimppuun hyökätä ja kokea paremmuutta. Ehkä kannattaisi vähän vetää henkeä ja mennä vaikka lastensa kanssa ulkoilemaan ja sitten uudelleen miettiä, mitä ja miten haluaa toiselle ihmiselle sanoa. Mitä me isot edellä - sitä pienet perässä. Se, että osalla meistä on lapsia ja sitä kautta ehkä syvällisempää elämänkokemusta, ei tee meitä paremmiksi ihmisiksi. Oikeasti ihmiset, kohdelkaa muita niin kuin haluaisitte omaa lastanne kohdeltavan, jos hän joku päivä parikymppisenä on vähän hukassa ja kirjoittelee nettipalstoille.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
[QUOTE="EIla";29558800]Mä kyl laittaisin. "Looking forward to seeing you today" tms.
Ikävä elää epävarmuudessa ja ootella, että koska tulee viestiä vai tuleeko ollenkaan.
Tuo on kuitenkin vielä aika epävarmalla pohjalla tollanen treffeistä sopiminen.

Vai alatko jänistään?[/QUOTE]

En jänistä missään nimessä, liian kiinnostava tapaus siihen! :D Joo toisaalta se on, mutta mä niin tiedän tuossa tilanteessa että sitä haluaa uusia tuttavuuksia kun on uudessa maassa ja monet eivät edes puhu sujuvaa englantia. Olen satavarma et viestiä tulee to mennessä, jos ei niin mä soitan.
 
mietippä uudestaa
[QUOTE="inka";29558816]Jotenkin niin surullista luettavaa kokonaisuudessaan... En yhtään ihmettele että koulukiusaamista ja lasten mielenterveysongelmia esiintyy Suomessa niin paljon. Täällä vanhemmat kilvan etsivät kohdetta jonka kimppuun hyökätä ja kokea paremmuutta. Ehkä kannattaisi vähän vetää henkeä ja mennä vaikka lastensa kanssa ulkoilemaan ja sitten uudelleen miettiä, mitä ja miten haluaa toiselle ihmiselle sanoa. Mitä me isot edellä - sitä pienet perässä. Se, että osalla meistä on lapsia ja sitä kautta ehkä syvällisempää elämänkokemusta, ei tee meitä paremmiksi ihmisiksi. Oikeasti ihmiset, kohdelkaa muita niin kuin haluaisitte omaa lastanne kohdeltavan, jos hän joku päivä parikymppisenä on vähän hukassa ja kirjoittelee nettipalstoille.[/QUOTE]

Just jooo, kuules Happytyttö tässä ei usko ketään muuta kuin omaa itseään niin mites sellaisen purkkapalloja puhaltavan tyttösen kanssa koitat käydä rakentavaa keskustelua. Jos hän ei siihen pysty niin silloin on hän se joka on väärässä paikassa.
 
Kyllä sun nyt pitää laittaa ite sille tekstarille. Et voi ottaa sitä riskiä, että se ei otakaan suhun yhteyttä ja me ei saada tietää miten treffit ois menny! :D
En otakaan mut en voi olla epätoivoisen kuuloinen :( Se vielä varmisti "ti tai to?" ja muutenkin vaikutti tosi vilpittömältä ja kunnolliselta että varmasti laittaa sinä päivänä viestiä kun tahtoo nähdä.
 
Vierasmies
[QUOTE="inka";29558816]Oikeasti ihmiset, kohdelkaa muita niin kuin haluaisitte omaa lastanne kohdeltavan, jos hän joku päivä parikymppisenä on vähän hukassa ja kirjoittelee nettipalstoille.[/QUOTE]

Ainakin itse sanoisin omalle lapselleni suoraan pari sanaa jos aikoisi tietoisesti vehkeillä avopuolisonsa selän takana.

Mutta taputa sä selkään vaan ja opeta lapsillesi hyvä malli!
 
hae apua
Mua jotenki huolestuttaa kuinka noin huomion hakuinen ihminen työskentelee nuorten kanssa. Voin kuvitella hänen keimailevan töissä ja hakevan ressukoilta sitä ihailtavaa huomiota.
Sulla on ongelma ittes kanssa jos 20min. huomion jälkeen olet melkein muuttamassa toisen kanssa toiselle puolelle maapalloa uutta uskontoa harjoittamaan.
Millasenkohan raivon susta saa esille jos joku mies ei olisikan susta yhtään kiinnostu, jotenkin oletet etää kaikki ovat.
 
Mua jotenki huolestuttaa kuinka noin huomion hakuinen ihminen työskentelee nuorten kanssa. Voin kuvitella hänen keimailevan töissä ja hakevan ressukoilta sitä ihailtavaa huomiota.
Sulla on ongelma ittes kanssa jos 20min. huomion jälkeen olet melkein muuttamassa toisen kanssa toiselle puolelle maapalloa uutta uskontoa harjoittamaan.
Millasenkohan raivon susta saa esille jos joku mies ei olisikan susta yhtään kiinnostu, jotenkin oletet etää kaikki ovat.
Mä olen liiankin valikoiva. Ennen nykyistä poikaystävääni mä en ole seurustellut kuin kerran tosissani ja hyvin harva oli kyllin hyvä, mutta nyt olen oppinut etten itsekään ole täydellinen. Kaukana siitä.

Raivon jos joku ei ole kiinnostunut? : D hahahaha.
 
[QUOTE="sheidi";29558939]Joojoo, ja nyt valkkasit perusteellisen harkinnan jälkeen tämän mormoonipojan. Jokos se on soittanut/laittanut viestiä?[/QUOTE]

:D Hyvin perusteellisen harkinnan. :rolleyes: Mä lähden nyt kauppaan, ja ei ole vielä laitellut, mutta me nähdään, se on saletti, viim. to.
 
"..."
Jep :D On nämä palstaäidit kyllä huvittavia. "Kasvattaja voi olla vain minä ja äitiys muuttaa kaiken"
Tuskin kukaan niin on väittänytkään että äitinä on ainut kasvattaja, mutta mikäli ei ole mikään teininarkkari jonka lapsi otetaan huostaan tai synnytys pääty adoptioon niin jokainen lapsensa kasvattava ÄITI tietää ÄITIYDESTÄ enemmän kuin sinä. Sinähän et tiedä äitinä olemisesta siis yhtään mitään vaikka olisit lukenut miljoona kasvatusopusta ja käynyt koulujasi. Se on ihan fakta. Kasvatuksesta voit tietää teoriatasolla asioita ja myöskin käytännössä työaikanasi tasan kello 8-16 mutta siihen loppuu sinun velvollisuutesi. Äidillä se on läsnä yötäpäivää ja sellaisesta vastuusta sinä et tiedä paskaakaan, vaikka olisit joskus hoitanut serkkusi kaiman naapurin pertin ja pirjon lapsia pari tuntia viikossa.

Meniköhän jakeluun, veikkaan että ei... sieltä varmaan tulee taas "Niin mutta kun mä oon haastavien lasten parissa töissä, et onko kaikille nyt varmasti nyt tullut selväksi tämä asia. En kylläkään viitsi yhteenkään kommenttiin lisätä että en ole edes käynyt vielä koulujani loppuun tällä saralla, mutta pakko kuitenkin ihan pikkasen mainostaa työpaikkaani."

Oletko huomannut paljon kollegoittesi vastaavaa kirjoittelua ja käytöstä täällä netissä "Hei muistattehan ja huomaattehan että minä olen LAS-TEN-SUO-JE-LUS-SA TÖIS-SÄ, OLEN KAS-VAT-TA-JA!! Huomasiko kaikki, huomasiko?? Huomasiko??"

Juup, en minäkään :D Tiedän tällä palstalla pari muutakin mustaa nickiä jotka ovat lastensuoojelulaitoksessa töissä, mutta koskaan heillä ole vastaavaa tarvetta mainostaa sitä asiaa kuten sinulla, rassukalla, joka et ole edes opintojasi päättänyt!
 
[QUOTE="...";29558977]Tuskin kukaan niin on väittänytkään että äitinä on ainut kasvattaja, mutta mikäli ei ole mikään teininarkkari jonka lapsi otetaan huostaan tai synnytys pääty adoptioon niin jokainen lapsensa kasvattava ÄITI tietää ÄITIYDESTÄ enemmän kuin sinä. Sinähän et tiedä äitinä olemisesta siis yhtään mitään vaikka olisit lukenut miljoona kasvatusopusta ja käynyt koulujasi. Se on ihan fakta. Kasvatuksesta voit tietää teoriatasolla asioita ja myöskin käytännössä työaikanasi tasan kello 8-16 mutta siihen loppuu sinun velvollisuutesi. Äidillä se on läsnä yötäpäivää ja sellaisesta vastuusta sinä et tiedä paskaakaan, vaikka olisit joskus hoitanut serkkusi kaiman naapurin pertin ja pirjon lapsia pari tuntia viikossa.

Meniköhän jakeluun, veikkaan että ei... sieltä varmaan tulee taas "Niin mutta kun mä oon haastavien lasten parissa töissä, et onko kaikille nyt varmasti nyt tullut selväksi tämä asia. En kylläkään viitsi yhteenkään kommenttiin lisätä että en ole edes käynyt vielä koulujani loppuun tällä saralla, mutta pakko kuitenkin ihan pikkasen mainostaa työpaikkaani."

Oletko huomannut paljon kollegoittesi vastaavaa kirjoittelua ja käytöstä täällä netissä "Hei muistattehan ja huomaattehan että minä olen LAS-TEN-SUO-JE-LUS-SA TÖIS-SÄ, OLEN KAS-VAT-TA-JA!! Huomasiko kaikki, huomasiko?? Huomasiko??"

Juup, en minäkään :D Tiedän tällä palstalla pari muutakin mustaa nickiä jotka ovat lastensuoojelulaitoksessa töissä, mutta koskaan heillä ole vastaavaa tarvetta mainostaa sitä asiaa kuten sinulla, rassukalla, joka et ole edes opintojasi päättänyt![/QUOTE]

No en ole kyllä noin sitä tuonut esille, ihan vaan kertonut esimerkkejä ja nyt kun mua sanottiin epätasapainoiseksi, niin totesin vain, että mitenköhän pystyn hoitamaan pitkäjänteisyyttä vaativan työn jos kerran olen niin tunne-elämältä epätasapainossa.

Äitinä voit olla vastuussa yksinäsi jatkuvasti lapsestasi, tai jakaa kasvatusvastuun kumppanin kanssa. Lastasi voi myös hoitaa lastenhoitaja, lto tai mummi jolloin heillä on kasvatusvastuu. Huostaanotettu lapsi taas ei ole vanhempiensa elatuksessa jolloin huoltajana ovat viranomaiset. Joten turha tuosta äitinä olosta on tehdä jotain jumalatonta juttua, jonka saavutettua olet kaikkivoipainen ja tiedät kasvatuksesta kaiken. Se ei mene ollenkaan niin. :D
 
Owl
Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;29558981:
Ääähh...tämähän meni tylsäksi
Toistamiseen, ensin taisin minä olla syyllinen ketjun tylsistyttämiseen :saint:
Mutta, vaikka tämä onkin niin mielenkiintoinen ketju, niin siltikin toivoisin tämän muuttuvan tylsäksi, mikä tarkottaisi HG:lle kuitenkin hyvää, luulen ma.
Tietysti mitä enemmän on järkytystä ja ihmettelyä herättäviä asioita, niin sitä enemmänhän me kaikki tapitamme ketjua. Hyh, meitä :snotty:
 
yök mikä tyyppi
Höpö höpö, äidiksi tulo on maailman helpointa, se saavutus ei tee kenestäkään kasvatusalan asiantuntijaa vaikka kuinka mukavaa on pukea tuo kaikkitietävän viitta päällensä. Äitiys ei todellakaan tee kenestäkään viisasta, kypsää tai edes rakastavaa, ellei ihminen sitä ole jo.
Tuota. Nyt olet kyllä todella hukassa. Äitiyttä ei voi opiskella kirjasta lukemalla, eikä siihen kukaan voi ennalta valmistautua. Jokainen lapsi kasvattaa itselleen parhaat vanhemmat, ja äitiys ihan oikeasti avaa silmät näkemään maailman muutenkin kuin mustavalkoisena paikkana. Lapsi myös opettaa vanhemmilleen ehdotonta rakkauttaa, ja siitä ei kellään ole mitään tietoa ennen kuin lapsi on tähän maailmaan syntynyt. Samoin lapsi kasvattaa vanhempaansa yhtä paljon kuin vanhempi kasvattaa lastaan, vai etkö ole ikinä kuullut että esim. teiniäidit kypsyvät hurjasti ikäisiään nopeammin lapsen saatuaan.
 
brrrr
No happygirl nyt ei muuta todistanut kuin että lastensuojeluun pääsee haastaviinkin työtehtäviin puolivalmis opiskelija, ailahteleva tytön heitukka, lapseton ja naiivi henkilö joka on arvaamaton pms-oireidensa aikana ja napsii mielialalääkkeitä. Eli missä kohtaa nyt pitäis ylistää tällasen henkilön kasvatustaitoja? :D
 
  • Tykkää
Reactions: rops ja Freiya
kahvikirahvi
Höpö höpö, äidiksi tulo on maailman helpointa, se saavutus ei tee kenestäkään kasvatusalan asiantuntijaa vaikka kuinka mukavaa on pukea tuo kaikkitietävän viitta päällensä. Äitiys ei todellakaan tee kenestäkään viisasta, kypsää tai edes rakastavaa, ellei ihminen sitä ole jo.
Terveelle ihmiselle se voikin olla maailman helpointa, kullia pilluun vaan mutta toisilla se voi kestää vuosia mikäli edes tulee raskaaksi. Puhumattakaan siitä että äitiyden helppous painiikin sitten eri sarjassa. Voisin kuvitella että hermot huutaa hoosiannaa jos nettipalstalla keskustelukin ottaa noin kovasti voimille.

Se että sanoin että se on ihan sama miten äitiyteen valmistautuu, ei todellakaan tarkoittanut sitä että on ihan sama miten sä sun lapsen hoidat ja kasvatat, kuten sä yhdessä komementissasi annoit ymmärtää. Ymmärsit sen ihan tahallas väärin.
Tarkoitin että se äitiys yllättää huolimatta sitä miten siihen valmistautuu.
Itse yllätyin äärimmäisen helposta vauva-ajasta, nyt oon yllättynyt miten vaativa ja ärsyttävä uhmaikäinen voi olla, ja oon tässä välissä yllättynyt myös monesta muustakin asiasta enkä todellakaan voi väittää että olisin sen 9kk odotusajan aikana ollut valmis kaikkeen tähän mitä äitiys on pitänyt sisällään. Ja mulla oli myös todella paljon harhakuvitelmia millainen äiti olen tulevalle lapselleni, ja uskon että näin on lähes jokaisella (vaikka ei välttämättä juuri näissä samoissa asioissa kuin mulla).
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
kahvikirahvi
Äitinä voit olla vastuussa yksinäsi jatkuvasti lapsestasi, tai jakaa kasvatusvastuun kumppanin kanssa. Lastasi voi myös hoitaa lastenhoitaja, lto tai mummi jolloin heillä on kasvatusvastuu. Huostaanotettu lapsi taas ei ole vanhempiensa elatuksessa jolloin huoltajana ovat viranomaiset. Joten turha tuosta äitinä olosta on tehdä jotain jumalatonta juttua, jonka saavutettua olet kaikkivoipainen ja tiedät kasvatuksesta kaiken. Se ei mene ollenkaan niin. :D
Ei tässä nyt kukaan ole väittänytkään että äidin titteli tekisi ihmisestä kaikkitietävän ja kaikkivoipaisen, vaan että äiti tietää äitiydestä enemmän kuin ihminen jolla ei ole lapsia. Tuolta se on ainakin mun silmään kuulostanut ja sitä itse ajan tässä takaa.
 
"..."
No en ole kyllä noin sitä tuonut esille, ihan vaan kertonut esimerkkejä ja nyt kun mua sanottiin epätasapainoiseksi, niin totesin vain, että mitenköhän pystyn hoitamaan pitkäjänteisyyttä vaativan työn jos kerran olen niin tunne-elämältä epätasapainossa.

Äitinä voit olla vastuussa yksinäsi jatkuvasti lapsestasi, tai jakaa kasvatusvastuun kumppanin kanssa. Lastasi voi myös hoitaa lastenhoitaja, lto tai mummi jolloin heillä on kasvatusvastuu. Huostaanotettu lapsi taas ei ole vanhempiensa elatuksessa jolloin huoltajana ovat viranomaiset. Joten turha tuosta äitinä olosta on tehdä jotain jumalatonta juttua, jonka saavutettua olet kaikkivoipainen ja tiedät kasvatuksesta kaiken. Se ei mene ollenkaan niin. :D
Huostaanotetun lapsen kasvattajia on viranomaiset jotka vaihtuvat, ei ole kokoajan yksi ja sama henkilö yötä päivää. Nämä viranomaiset ovat sen työaikansa hoitamassa vieraiden ihmisten lapsia ja painuvat sitten kotiinsa tekemään aivan muita asioita.

Minä en ole väittänytkään että tietäisin kasvatuksesta kaiken, sinä taasen annat ymmärtää itsestäsi niin, silläpä tähän asiaan puutuinkin. Turha tuosta lastensuojelutyössäolostasi on tehdä jotain jumalatonta juttua, johon päästyä olet kaikkivoipainen ja tieät kasvatuksesta kaiken. Se ei mene ollenkaan niin. :D Varsinkin kun olet vielä lapseton ihminen. Et ole koskaan kokenut raskautta, etkä synnytyksen ihmettä etkä äidiksi tulemisen riemua, vauvan hoitoa, taaperon opettamista..jne jne jne ;)
 
Ken guru
[QUOTE="...";29559049]Huostaanotetun lapsen kasvattajia on viranomaiset jotka vaihtuvat, ei ole kokoajan yksi ja sama henkilö yötä päivää. Nämä viranomaiset ovat sen työaikansa hoitamassa vieraiden ihmisten lapsia ja painuvat sitten kotiinsa tekemään aivan muita asioita.

Minä en ole väittänytkään että tietäisin kasvatuksesta kaiken, sinä taasen annat ymmärtää itsestäsi niin, silläpä tähän asiaan puutuinkin. Turha tuosta lastensuojelutyössäolostasi on tehdä jotain jumalatonta juttua, johon päästyä olet kaikkivoipainen ja tieät kasvatuksesta kaiken. Se ei mene ollenkaan niin. :D Varsinkin kun olet vielä lapseton ihminen. Et ole koskaan kokenut raskautta, etkä synnytyksen ihmettä etkä äidiksi tulemisen riemua, vauvan hoitoa, taaperon opettamista..jne jne jne ;)[/QUOTE]

Niin, tähän voisi luetella lukusia asioita, mutta huoli oman lapsen asioista on ihan toisella tasolla kuin ns. vieraan hoitolapsen.
 

Yhteistyössä