Olenko huono äiti, kun syötän lapsilleni lähinnä..

[QUOTE="...";29547950]Siinätapauksessa ymmärrän arvostelusi toisten ihmisten ruokia kohtaan, muussa tapauksessa en :)[/QUOTE]

Miksi sinä saat arvostella ihmisiä mutta muut eivät (vaikka tekisivät aloituksen tänne missä pyytäisivät mielipiteitä)?

"Vieras."
*kuolee nauruun* Ihan hillitöntä sakkia! Nyt se on enää viis minsaa!!

Ja kummasti tulee kaikkia poikkeuksia tähän 10 minuutin ruokaan. Ensin siinä ajassa onnistuu kaikki alusta loppuun, sitten onkin salaatteja edelliseltä päivältä, onkin jotain basmatiriisiä (jota ei voi todella vähän kokanneiden olettaa automaattisesti tietävän.. ja joka siltikin vei 12 minuuttia..), on nopeita induktioliesiä mutta vanhallakin onnistuu jos ennakoi ym. ym. Eikö se nyt ollut koko ketjun idea että aapee pystyy halutessaan heti huomenna tekemään kymmenessä minuutissa (no okei, ehkä vartissa maksimissaan...) terveellisen ja monipuolisen ja maittavan ruoan lisukkeineen ja salaatteineen alusta loppuun ilman edellisen päivän jämiä tai valmiita salaatteja ym... jos vaan haluaa?

Nää mainostaukokokkaajat on kyllä... *nauraa katketakseen*

Ja lihapullia vartissa... *tipahtaa tuolilta*

Uskotteko oikeasti itse näihin juttuihinne? Mä luulin että provoilu on ylipäänsä enemmän anonyymien hommaa ja järkevämpiä kommentteja tulee rekisteröityneiltä. I stand corrected.
No elä nyt hyvä ihminen pelkillä eineksillä ettet vahingossakaan tule tuhlanneeksi arvokasta aikaasi ruuanlaittoon enempää kuin sen 2-3min mitä mikrossa lämmitys vie.

Hyvää ruokahalua vaan koko perheelle! Kai syöttekin hotkimalla ettei mene arvokasta harrastusaikaa aterioimiseen?

Varmaan outo juttu teille joille ruoka ja ruokailu on vaan välttämätön paha arjen kiireiden keskellä; jotkut tosissaan nauttii syömisestä ja hyvästä ruuasta. On laatuaikaa perheelle istua kiireisen päivän jälkeen yhdessä pöytään nauttimaan ruuasta ja keskustelemaan rauhassa. Toisille riittää sitten hotkia se mikrossa lämmitetty pizzalätty seisaaltaan, kyllä mä sen periaatteessa ymmärrän vaikka mulle viikkokin tuolla "ruokailulla" tekisi jo pahaa.

"..."
[QUOTE="Lissu";29547968]Onhan sitä muitakin vaihtoehtoja, kuin täysin alkuperäislähteistä tuotettu luomuruoka tai pelkkä einesruoka. Suurin osa lienee jotain tuosta välimaastosta. Aika teennäistä alkaa liputtamaan einesruuan puolesta sillä perusteella, että käytäthän sinäkin tavallista porkkanaa. :D

Pakastevihannekset muuten on usein ravintosisällöltään parempiakin kuin tuoreet, ainakin näin sydän/kevättalvesta.[/QUOTE]

En liputtanu minkään puolesta vai liputinko?
EN.
:D on se jännä että aina löytyy joku akka joka ei ymmärrä pointtia ja sit kirjotetaan..no..ihan täyttä p*skaa.

vieras*
Aika harva tässä ketjussa on esittänyt noin mustavalkoisia mielipiteitä, kuin tuo vitsiniekka antaa ymmärtää. Einesten ja itsekasvatetun luomuruuan väliin jää aika paljon vaihtoehtoja. Sellaisia, joiden suolapitoisuuteen, rasvan laatuun ym. pystyy itse vaikuttamaan. Me asutaan maatilalla ja kasvatetaan paljon ruokaa itse, mutta niitä ihan rehellisiä eineksiäkin löytyy pöydästä joskus. Karkit ja sipsitkin silloin tällöin on ihan jees, mutta ei niitä joka päivä syödä.

"Lissu"
[QUOTE="...";29548014]En liputtanu minkään puolesta vai liputinko?
EN.
:D on se jännä että aina löytyy joku akka joka ei ymmärrä pointtia ja sit kirjotetaan..no..ihan täyttä p*skaa.[/QUOTE]

Kerro nyt vielä se pointtisi, onnistuit sen kyllä aika hyvin noihin aiempiin vuodatuksiisi kätkemään. :)

"..."
Aika harva tässä ketjussa on esittänyt noin mustavalkoisia mielipiteitä, kuin tuo vitsiniekka antaa ymmärtää. Einesten ja itsekasvatetun luomuruuan väliin jää aika paljon vaihtoehtoja. Sellaisia, joiden suolapitoisuuteen, rasvan laatuun ym. pystyy itse vaikuttamaan. Me asutaan maatilalla ja kasvatetaan paljon ruokaa itse, mutta niitä ihan rehellisiä eineksiäkin löytyy pöydästä joskus. Karkit ja sipsitkin silloin tällöin on ihan jees, mutta ei niitä joka päivä syödä.
Mustavalkoinen on sun aivoissa, kun ei ymmärrä pointtia niin ei ymmärrä. Ja taas ihan turhan pitkä kommentti bullshittiä, pliis älä enää vaivaudu ennekuin ymmärrät pointtini edes jotenkuten.

"..."
[QUOTE="Lissu";29548025]Kerro nyt vielä se pointtisi, onnistuit sen kyllä aika hyvin noihin aiempiin vuodatuksiisi kätkemään. :)[/QUOTE]

Miten olis vaikka lihaliemikuutio. En todellakaan jaksa alkaa vääntämään tarkotusperiäni, luulis että ois aika selväks tullu :D mutta ei.. eih, ei millään !! :D

[QUOTE="...";29548023]Siksi että sinä voisit vaivata päätäsi sillä asialla.[/QUOTE]

No hyvinpä asian hoidit koska minä todella vaivaannuin. Sinulta ei ole tullut yhtäkään järkevää pointtia tähän ketjuun joten suljepa suusi ja mene lämmittämään mikropitsaa iltapalaksi. :)

vieras*
[QUOTE="...";29548032]Mustavalkoinen on sun aivoissa, kun ei ymmärrä pointtia niin ei ymmärrä. Ja taas ihan turhan pitkä kommentti bullshittiä, pliis älä enää vaivaudu ennekuin ymmärrät pointtini edes jotenkuten.[/QUOTE]

En mä sulle sitä kirjoittanutkaan <3

nohh
[QUOTE="...";29548014]En liputtanu minkään puolesta vai liputinko?
EN.
:D on se jännä että aina löytyy joku akka joka ei ymmärrä pointtia ja sit kirjotetaan..no..ihan täyttä p*skaa.[/QUOTE]

Rauhoitu jo. Ei tuosta sinun raivoamisestasi mitään pointtia pystykään ymmärtämään.

"Lissu"
[QUOTE="...";29548038]Miten olis vaikka lihaliemikuutio. En todellakaan jaksa alkaa vääntämään tarkotusperiäni, luulis että ois aika selväks tullu :D mutta ei.. eih, ei millään !! :D[/QUOTE]

Sen yhden sanan sä poimit tästä 14 sivusta ja kilahdit täysin. :D

Kuten aiemmin sanoin, noita ääripäätapauksia ei loppujen lopuksi paljoa löydy kumpaankaan suuntaan, suurin osa ihmisistä on siitä välistä. Mä en henk.koht. usko että liemikuutiot on saatanasta, ellei lapset niitä nyt työkseen imeskele.

"..."
No hyvinpä asian hoidit koska minä todella vaivaannuin. Sinulta ei ole tullut yhtäkään järkevää pointtia tähän ketjuun joten suljepa suusi ja mene lämmittämään mikropitsaa iltapalaksi. :)
En ajatellut, ajattelin ottaa lohikeittoa jossa on kalaliemikuutio :( Yhtä paha kuin mikropitsa, anteeksi kaikille siitä <3 :(

Mitäs itse ajattelit syödä, lahtaatko porsaan vai ajattelitko nylkeä kanan tänäiltana? :)

vvvite
Minä kyllä ihmettelen tätä insinööriäitiä, joka on kotona klo 17-18, harrastaa ja ehtii silti laittaa ruokaa. Missä välissä oikeasti? Tai ruokaa ehtii laittaa, mutta missä välissä sitä ehditään syödä? Ehkä ne sen harrastukset alkavat joskus klo 20.00 tai jotain? Ihmettelen suuresti.

Minä kyllä tykkään nugeteista ja kalapuikoista, vaikka tiiänkin, että ei ne terveellisiä ole. Joskus ostan ja dippailen sitten estottomasti majoneesiin ja ketsuppiin :p

[QUOTE="...";29548067]En ajatellut, ajattelin ottaa lohikeittoa jossa on kalaliemikuutio :( Yhtä paha kuin mikropitsa, anteeksi kaikille siitä <3 :(

Mitäs itse ajattelit syödä, lahtaatko porsaan vai ajattelitko nylkeä kanan tänäiltana? :)[/QUOTE]

Sulla on joku fiksaatio kuutioista, hetkeen en ole moisia raivareita nähnyt palstalla mausteesta... :rolleyes: Mene imemään sitä soppaasi toisten iltaa pilaamasta. :)

[QUOTE="...";29547940]No se vasta onkin laiskuuden huippu jos ei viitsi vihanneksia ostaa tuoreena. Sietääkin löytää rottayllätyksiä keitoksistaan. Se ei susta ainakaan mitään jeesusta tee jos meinaat tulevalle jälkipolvelles tarjota PAKASTEvihanneksia :D hehahho.. saako jo viimeinkin nauraa.[/QUOTE]

No miksi alkaisin kuoria, peseä ja pilkkoa niitä kun saan ne aivan samoilla vitamiineilla kätevästi pakastealtaasta? Turhaa työtä. Ehdottomasti opetan lapsilleni järkevää ja helppoa ruoanlaittoa :)

Minä kyllä ihmettelen tätä insinööriäitiä, joka on kotona klo 17-18, harrastaa ja ehtii silti laittaa ruokaa. Missä välissä oikeasti? Tai ruokaa ehtii laittaa, mutta missä välissä sitä ehditään syödä? Ehkä ne sen harrastukset alkavat joskus klo 20.00 tai jotain? Ihmettelen suuresti.

Minä kyllä tykkään nugeteista ja kalapuikoista, vaikka tiiänkin, että ei ne terveellisiä ole. Joskus ostan ja dippailen sitten estottomasti majoneesiin ja ketsuppiin :p
Eiköhän puolessa kommenteissa ole mukana palstalisä. Toivon että näin on aloituksessakin. Maailma ei ole mustavalkoinen.

"Vieras."

Mä en muista tota insinööriäitiä mutta voisko olla että sillä olisi mies? Meillä mun harrastusiltana mies laittaa ruuat ja toisinpäin. Tai että tekevät isomman ruoka-annoksen kerralla niin että esim riittää kun seuraavana päivänä lämmittää sen keiton, laatikon tai mitä nyt ruokana olikin?

Mä en tykkää yhtään valmisnugeteista tai kalapuikoista, jälkimmäisiä suostun joskus esimerkin vuoksi syömään sen pari kun lapset niitä haluaa mutta nugeteita en saisi alas. Itse teen niitä kyllä silloin kun sellaisilla halutaan herkutella.

pakastealtaasta saa maukkaita kasvispihvejä, pussimuussi valmistuu hetkessä, purkeissa myytävät pastakastikkeet ovat erittäin käteviä & nykyiset italianpadatkin kiehuvat kymmenessä minuutissa. jauheliha ei kauan ruskistu.. aamupalaksi helppoja ovat nämä pikapuurot,
ei tarvitse lisätä kuin kuuma vesi! lihapiirakka silloin tällöin ei ole tappanut ketään, mutta pidemmän päälle on kyllä ravintoköyhää sapuskaa : /

Viimeksi muokattu:
vierasss
Täällä moni on sanonut, että muusi valmistuu nopeasti, no ei todellakaan valmistu tavallinen muusi. Perunoiden kuoriminen, keittäminen ja muussaminen vie kyllä aikalaillla aikaa. Niin voisihan sitä pussimuusia tehdä, mutta sitä taas ei syö kyllä kukaan ja minä miellän sen kyllä einesten joukkoon. No olishan se pakastemuusi, mutta aika tyyriiksi tulisi sitä aina ostaa.

Meillä monesti menee ilta niin, että töiden jälkeen menen muihin hommiin ja kotiin tullaan vasta klo 19 aikoihin ja kyllä lasten jotain pitäisi siinä välissäkin syödä, joten saavat jotain naposteltavaa ja kotiin tullessa sitten jotain todella nopeaa, elikkä joko ranskalaisia tai sitten munakasta, ne on mun nopeat. Makaronin keittäminenkin vie oman aikansa, kun pitää ensin odottaa veden kiehumista ja sitten se keittäminen, se on työläämpää kuin se, että työnnän ne ranskalaiset sinällänsä uuniin nugettien kanssa ja otan pois.

Mutta jokainen tyylillään, meillä kyllä syödään aika paljon eineksiä, mutta myös teen ruokaa kun ehdin ja lapset syö molempia ihan yhtä vaihtelevasti, toisinaan kelpaa ja toisinaan ei.

Kyllähän tommonen päivittäinen ruuanlaitto myös yhdistää perheitä ja opettaa pieniäkin lapsia tekemään ja osallistumaan. Pienikin osaa jo pilkkoa tomaatteja tai kattaa pöydän. Tai ei välttämättä päivittäinen, itsekin usein sovellan edellispäivän jämistä jotain mutta salaatin teossa tai kattamisessa voi hyödyntää lapsityövoimaa

• Tykkää
Reactions: Lispetti
vierass
pakastealtaasta saa maukkaita kasvispihvejä, pussimuussi valmistuu hetkessä, purkeissa myytävät pastakastikkeet ovat erittäin käteviä & nykyiset italianpadatkin kiehuvat kymmenessä minuutissa. jauheliha ei kauan ruskistu.. aamupalaksi helppoja ovat nämä pikapuurot,
ei tarvitse lisätä kuin kuuma vesi! lihapiirakka silloin tällöin ei ole tappanut ketään, mutta pidemmän päälle on kyllä ravintoköyhää sapuskaa : /
No ei noi pakastevihannekset ja peruna ole yhtä hyviä kuin tuoreet, koska pakastaessa katoaa niitä vitamiineja, sama on kun tekee ensin isomman satsin ruokaa jonka pakastaa. Ensin nimittäin vitamiineja häviää jo siinä lämmittäessä ja sitten lisää pakastaessa, että en sen terveellisyydestä osaa niin sanoa. Mutta jos vain tuijotetaan niitä e-koodeja, niin ehkä siinä on parempi. Noi pakastejutut vaan on yleensä aika tyyriitä, paitsi pakastevihannekset tai paremminkin he-ma-pa tai he-ma-po

"Lissu"
No ei noi pakastevihannekset ja peruna ole yhtä hyviä kuin tuoreet, koska pakastaessa katoaa niitä vitamiineja, sama on kun tekee ensin isomman satsin ruokaa jonka pakastaa. Ensin nimittäin vitamiineja häviää jo siinä lämmittäessä ja sitten lisää pakastaessa, että en sen terveellisyydestä osaa niin sanoa. Mutta jos vain tuijotetaan niitä e-koodeja, niin ehkä siinä on parempi. Noi pakastejutut vaan on yleensä aika tyyriitä, paitsi pakastevihannekset tai paremminkin he-ma-pa tai he-ma-po
Tuo on vähän kyseenalaista ainakin tähän aikaan vuodesta, että onko tuoreet vihannekset ravintorikkaampia kuin pakastetut. Kesällä ovat tottakai. :) Mutta pakastetutkin on todettu mainettaan paremmiksi.

• Tykkää
Reactions: baby-mama

Yhteistyössä