[QUOTE="tässä";29549448]tässä on nyt niin paljon vastauksia että ei voi muuta todeta kuin että mikään ei ole niin mieltä kuohuttava asia josta kaikilla on mielipide (se ainoa oikea) kuin jälkeläisen ruokkiminen. Omaa mieltäni kuohuttaa eniten huoli lapsesta ja lapsista yleensä silloin kun ajattelen, minkälaisessa ilmastonmuutoksen muuttamassa maailmassa tuleva sukupolvi elää. Tai miten epäreilua on tehotuotettu ruuantuotanto. Olen iloinen että olen niin etuoikeutettu, että satun elämään yhteiskunnassa, jossa mulla on varaa ylipäätään ruokkia lapseni. Miksei kaikkea tätä kiihkeää energiaa ja ehdotonta oman mielipiteen vahvuutta vois kohdistaa johonkin tärkeämpään kuin muiden vanhempien arvosteluun? No joo, toisaalta sitähän itse aloittaja ilmeisesti halusi, ainakin huomiota satelee....[/QUOTE]
Eikö sillon kannata tehdä mahollisimman moni asia lasten parhaaksi? Jos on huolissaan ilmastonmuutoksista ja nälkään kuolevista Afrikan lapsista, niin eikö voi mahollisimman paljon yrittää harrastaa esimerkiks kierrättämistä ja välttää turhaa yksityisautoilua, ja samalla tukea pikkusummalla vaikka kuukausittain jotain Unicefia tai muuta järjestöä, ja lisäks tarjota omille lapsille pääasiallisesti terveellistä ruokaa? Minkä takia on jotenki kohtuuton vaatimus tarjota omille lapsille kuraläppäpizzan sijaan perus kotiruokaa? Tai miten se on pois niiltä Afrikan lapsilta tai luonnonsuojelulta? Esimerkiks eläinsuojelujärjestöjä ymmärtääkseni rassaa aika pahasti se, että moni kieltäytyy kannattamasta heitä sen takia, että hoidetaan nyt ne ihmiset ensin. Toki mä ymmärrän ton pointin kun kyse on vaikka rahasta ja mietitään, että kumpaan tarkotukseen sitä laitetaan, mutta eikö voi samanaikasesti yrittää parantaa ihmisten oloja ja oikeuksia JA pitää tärkeenä asiana sitä, ettei eläimiä pitäis saada kiduttaa (niinku nyt vaikka ne angora-kanit tai huonosti pidetyt sikalat)? Minusta ei kannata heittää hanskoja tiskiin sen takia, että joku muu asia on vielä huonommin. Mikäs helkkarin idea täällä on elää jos vaipuu kauheeseen apatiaan sen takia että maailmassa on ihan älyttömästi vääryyttä? Mä näen asian niin, että mun ensisijanen vastuu on omasta perheestäni mistä mä pidän kaikin mahdollisin keinoin mahollisimman hyvää huolta, mutta LISÄKSI teen voitavani muiden, isompien asioiden hyväksi.