YLIPAINOISTEN laihdutusryhmä VOL 6 (1.-28.2.2014)

Edelliset ketjut:
VOL 1.
VOL 2.
VOL 3.
VOL 4.
VOL 5.

Uusia pudottajia otetaan mielellään mukaan!

Mukana menossa tällä hetkellä:

Almandiini pituus 161,5cm aloituspaino 76 kg
viikko 7 74,9 kg
viikko 8 73,3 kg

Anskuli pituus 179cm aloituspaino 129 kg

chef pituus 163,5cm aloituspaino 82 kg
viikko 1 -
viikko 2 -
viikko 3 -
viikko 4 75,6 kg
viikko 5 75,0 kg
viikko 6 73,3 kg
viikko 7 72,5 kg
viikko 8 71,0 kg

Fat&lazy pituus 168cm aloituspaino 93 kg
viikko 1 92,2 kg
viikko 2 92,6 kg
viikko 3 -
viikko 4 92,2 kg
viikko 5 -
viikko 6 92,0 kg
viikko 7 -
viikko 8 92,0 kg

HippuTAR pituus 166cm aloituspaino 112 kg
viikko 1 112,0 kg
viikko 2 112,7 kg
viikko 3 111,8 kg
viikko 4 -
viikko 5 112,3 kg
viikko 6 110,6 kg
viikko 7 -

Jassy pituus 152cm aloituspaino 78,6 kg

JellyJolly pituus 165cm aloituspaino 83,5 kg
viikko 1 73,8 kg
viikko 2 73,2 kg
viikko 3 71,6 kg
viikko 4 72,0 kg
viikko 5 71,5 kg
viikko 6 72,5 kg
viikko 7 70,8 kg
viikko 8 69,8 kg

kkk pituus 158 cm aloituspaino 67,8 kg

Menopituus 185cm aloituspaino 116 kg
viikko 4 112 kg
viikko 5 114 kg
viikko 6 112,5 kg
viikko 7 111 kg

miia009 pituus 159cm aloituspaino 101 kg
viikko 5 98.8 kg

Miltsu 76 pituus 155cm aloituspaino 89,3 kg
viikko 1 85,7 kg
viikko 2 84,2 kg
viikko 3 84,7 kg
viikko 4 -

Murmeli pituus 170cm aloituspaino 98 kg
viikko 2 95 kg
viikko 3 95 kg
viikko 4 94 kg

mööh pituus 160cm aloituspaino 92,7 kg
viikko 1 91,4 kg
viikko 2 89,8 kg
viikko 3 90,2 kg
viikko 4 88,6 kg
viikko 5 -
viikko 6 90,6 kg
viikko 7 88,6 kg

Nagu14 pituus 172cm aloituspaino 112 kg
viikko 1 111,8 kg
viikko 2 109,4 kg
viikko 3 108,0 kg
viikko 4 106,4 kg

njp pituus 167cm aloituspaino 74,7 kg
viikko 1 75,5 kg

NUPPU78 pituus 171cm aloituspaino 112,8 kg
viikko 1 110,6 kg
viikko 2 108,8 kg
viikko 3 108,2 kg
viikko 4 107,2 kg
viikko 5 106,7 kg
viikko 6 105,2 kg
viikko 7 103.7 kg
viikko 8 103,1 kg

Peachie 167 cm aloituspaino 80 kg
viikko 7 79.5 kg
viikko 8 78,0 kg

Pieni Tytön Tylleröinen 172cm aloituspaino 84 kg
viikko 4 81,8 kg
viikko 5 -
viikko 6 82.3 kg

Rva Ilkeä Harmaa ei halua kertoa mittojaan
viikko 1 -1,5 kg
viikko 2 -0,9 kg
viikko 3 -
viikko 4 -1,8 kg
viikko 5 +-0 kg
viikko 6 -0,8 kg
viikko 7 -0,7 kg
viikko 8 -1,2 kg

Sadie pituus 169cm aloituspaino 90.9 kg
viikko 2 93,7 kg
viikko 3 -
viikko 4 93,4 kg
viikko 5 92,8 kg

8vko pituus 169cm aloituspaino 85,9 kg
viikko 1 85,9 kg
viikko 2 84,6 kg
viikko 3 84,1 kg
viikko 4 83,8 kg
viikko 5 83,5 kg
viikko 6 81,9 kg
viikko 7 81.7 kg
viikko 8 80,5 kg...projekti tältä erää ohi, jatkuu joskus myöhemmin.
 
Viimeksi muokattu:
Siellä listalla on useampi nimi, joiden kohdalla ei ole vissiin tuloksia hetkeen ilmoiteltu? Jos sovitaan niin, että mikäli heistä ei helmikuun loppuun mennessä mitään kuulu, niin poistetaan listalta. Takaisin saa kuitenkin aina palata :)

Mulla on ihaa hirmuinen hedari. En käsitä. Mulla ei KOSKAAN särje pää...mutta nyt särkee. Taidan heittää peiton korville ja ruveta nukkumaan...aamulla vihdoinkin jo kuukauden odotettu punnituspäivä :)
 
Huomenta!
Ja kiitos uudesta ketjusta. Välillä mietin että pidän hiljaiseloa tästä ketjustakin mutten kuitenkaan osaa pysyä poissa. Vaikka oma homma ei meinaakaan onnistua niin iloitsen teidän muiden onnistumisista, ja Chefin aamun tulos jänskättää minuakin :)
Jos nyt kirjauttais omankin painon, tänä aamuna 92,2kg. Se kun meinas taas karata ylöspäin niin viittinyt siksikään ees kertoa.:ashamed: Nyt siis oli suunta alaspäin, toivon ja pyrin siihen että jatkossakin näin :)

Tsemppiä!
 
8vko
Hyvää helmikuuta pudottajat!
Ja kiitos uudelle ketjun päivittäjälle, kiva kun kehtaat nähdä vaivaa meidän muiden eteen.

Omia kuulumisia: kuukausi tipatonta takana, helppo homma, menisi vaikka toinenkin samaan syssyyn. Ihan en tavoitteessani pysynyt, tuo kilo viikkoon tiputusta ei mulla toteudu vaikka mitä tekisin. Arvailen että olen tiputtanut kalorit liian alas ja se kuuluisa säästöliekki on iskenyt...

No kuitenkin tammikuun saalis on mukavasti liikuntaa, hieman parempi peruskunto, luistelun opettelua 30v.takaa ja semmonen kolmisen kiloa tiputusta. Hyvä kai sekin.

Nyt helmikuun tavoitteena tietenkin vähintää se 3kg tiputusta ja vatsalihasliikkeitä joka päivä. Yäk. Mutta tulosta ei tule muuten kuin rutistamalla vaan. Joten aamuisin ennen töihin menoa ne teen niin tulee tehtyä.

Ja hyvä me kaikki, kuukausi takana ja kukaan ei kuollut tähän pienempään ruokamäärään! Jatketaan samalla mallilla tääkin kuukausi.

Tänään lenkille ja kaikki muutkin ylös ulos ja raittiiseen ilmaan (lumipyryyn?) reippailemaan sieltä koneen ääreltä!
 
Huomenet kaikille!

Kiva, kun on taas uus ketju! Kiitokset chef!!!:flower:
Ja tosiaan.... me odotellaan.... Paljonko?

Me käytiin eilen reippaalla kävelyllä tyttöjen kanssa, puolet matkasta kiskoin 20kg pulkassa ja toisen puolen pitelin 40kg menohaluista koiraa eli lihakset joutui kyllä töihin ja sen huomas tänä aamuna ylös noustessa.

Mulla on luvassa 7km reippailu tänään. "Pummasin" kuorokaverilta kyydin sinne meidän treeneihin. Lupasi kyllä hakea (ja paulauttaa) kotoakin, mutta kieltäydyin. Kävellen kylälle ja kävellen kylältä kotiin. Eikä tarvii erikseen lähtee lenkille. En tykkää aerobicistä, mutta kun musiikin ja liikunnan yhdistää tällä tavalla, niin se sopii jopa mulle :D

Ei pyrytä (ainakaan vielä ), mutta eihän sen vielä pidäkään, kahen tunnin päästä ku oon menossa, niin mahtaa tulla taivaan täydeltä. Lepposta lauantaita kaikille.

Ja chef tuu nyt päästämään hullut jännityksestä...:rolleyes:
 
F&L: merkkasin tuon painon sulle tähän viikkoon, vaikkei se maanantai-paino ollutkaan. Joku punnasi itsensä perjantaisin, mutta en muista että kuka...sinä?

Nyt on kova kiirus, joten en ehdi sen kummempia selittämään. Taidan olla vähän shokissa aamuisesta vaakalukemasta. En mä ihan tuollaista odottanut. 75,6kg :O Piti tarkistaa kolmesti, mutta totta se oli. Ja siis on.

Olen järkyttynyt! :D

Ps. kävin "rantakuntoon 2029"-laatikollani ja sujautin sieltä jalkaani "uudet" farkut. NIIN mahti olo!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Rva Ilkeä Harmaa
HippuTAR
Chef
Siis ihan mahtava pudotus, vau!

Mulla tulee maanantai olemaan surkea päivä, oon nimittäin kaks päivää mässänny ihan huolella.
Mutta nyt siihen tulee oikea muutos (lopultakin). Sain eilen fysioterapeutilta ruokavalio-ohjeet joilla toivottavasti toi ärtyvä suoli kuntoutuis, siinä kun on vehnä, ruis, ohra, gluteeni ja laktoosi kiellettyjen listalla niin tukee myös laihdutusta. On tosin myös paljon hedelmiä ja kasviksia jotka on kiellettyjä. Alotan ruokavalion maanantaina.

Lisäksi saan lainaksi kuntopyörän jota mun pitää polkea 30 min. päiväs ja ne pitää merkata ylös. Maaliskuun puolivälis on sit taas käynti terapeutilla seurannas enkä tosiaan kehtaa mennä tyhjän listan kans joten pakko on polkea :).
 
Tosi hienoa, chef! Onnittelut :)

Hmm, ei kyllä tullut ees mieleen että maanantaihan se punnauspäivä olikin, pahoittelut:)
Yleensä oon kyl maanantaisin tuloksen laitranut, nyt vaan sekoiken.
Ei tarvitse pahoitella :D Mä toin tuon esille lähinnä siksi, että jos et halua tuota painoa ylös merkattavan, kun se ei ole "maanantaipaino", niin sitten saa hihkasta :)

En mä itsekään maanantaipainoa viikolle 4 merkannut, vaan tämän päivän, eli lauantain painon :)
 
Chef
Siis ihan mahtava pudotus, vau!

Mulla tulee maanantai olemaan surkea päivä, oon nimittäin kaks päivää mässänny ihan huolella.
Mutta nyt siihen tulee oikea muutos (lopultakin). Sain eilen fysioterapeutilta ruokavalio-ohjeet joilla toivottavasti toi ärtyvä suoli kuntoutuis, siinä kun on vehnä, ruis, ohra, gluteeni ja laktoosi kiellettyjen listalla niin tukee myös laihdutusta. On tosin myös paljon hedelmiä ja kasviksia jotka on kiellettyjä. Alotan ruokavalion maanantaina.

Lisäksi saan lainaksi kuntopyörän jota mun pitää polkea 30 min. päiväs ja ne pitää merkata ylös. Maaliskuun puolivälis on sit taas käynti terapeutilla seurannas enkä tosiaan kehtaa mennä tyhjän listan kans joten pakko on polkea :).
Loistavaa! Ei siis tietenkään se, ettei terveytesi ole kunnossa, vaan se, että nyt sulla on ikäänkuin pieni pakko siinä hommassa mukana. Ei se kivaa ole, mutta tietyllä tapaa helpottaa, kun muuta vaihtoehtoa ei ole.

Itsekin laihduin ihan kivasti, kun sain toisessa raskaudessa rd-diagnoosin. Ei se kivaa ollut, mutta kiloja tosiaan lähti siinä samalla ihan "huomaamatta". Siitä tykkäsin :)
 
Hieno suoritus CHEF :flower: tosta on hyvä jatkaa. Täällä kaikki ennallaan, ei suurempia paineita syömisestä ja tosiaan hups, kuukausi jo takana ja monta edessä :) Innolla odottelen taas maanantaiaamua, et pääsee vaa´alle...
 
  • Tykkää
Reactions: chef
Kiitos kaikille "onnitteluista" :)

Kyllä se aamuinen vaakalukema aika hiljaiseksi veti. Mä en millään voinut tajuta, että miten se voi näyttää niin vähän. Siksi tosiaan hypin siinä vaa-alla useamman kertaa. Mä en juuri koskaan jää sanattomaksi, mutta aamulla mä vaan pysähdyin suu auki ja kelasin, että "tässä on nyt jotain mätää". Mutta pakko se oli sitten vaan lopulta uskoa :D

Paino oli tosiaan alussa 82 kg ja näemmä se on ihan tasaiseen tahtiin pudonnut, kun nyt tätä miehen kirjaamaa punnituslistaa tässä katselen. Nuo kaikki painot on vaatteet päällä, osa aamulla ja osa illalla, mutta joka kerta kun olen vaa-alla rampannut, on paino ollut vähemmän, kuin mitä edellisellä kerralla.

En nyt oikein tiedä, että miten toimin jatkossa. Vieläkään se kerta viikossa punnitus ei ehkä tunnu hyvältä. En mä tiedä. Mutta kuukausi on toisaalta aika pitkä aika olla käymättä vaa-alla. Josko ehkä kävisin tuossa puolen kuun tienoolla? Pitää pohtia...ehkä mä vaan hyppään vaa-alle sinä aamuna, kun siltä nyt vaan sattuu tuntumaan? :)

Ruokailu on pysynyt tiukasti kurissa...kuten aamuisesta vaakalukemasta voi päätelläkin. Tosin eilen illalla koin ihan järkyttävää päänsärkyä, johon ei auttanut lääkkeet...eikä unikaan tullut. Söin pari viipaletta juustoa ja kinkkua, sekä vedin naamaani täysin ylimääräisenä ateriana banaanin. Join myös puolisen litraa vettä, mutta ei auttanut. Noh, sikäli hyvä, että todennäköisesti vika siis EI ollut siinä, että olen syönyt tai juonut niin vähän, että keho rupeaa olemaan pulassa. Vika oli jossakin muussa...en tiedä missä, mutta parin tunnin unien jälkeen kun yöllä heräsin, kipu oli poissa :)

Olen tässä tämän päivän aikana ehtinyt pohdiskelemaan seuraavaa tavoitettani. Normaalipainoon (66,8kg) on matkaa 8,8 kg, mutta vaikka sinne onkin ihan sikalyhyt matka, on se lähes 9 kg tavoite silti vähän turhan kaukana. Toinen lukema, johon pääsyä odotan on se, kun vaakaan piirtyy 69,9 kg...mutta sinnekin on matkaa vielä 5,7 kg...eli liian kova tavoite helmikuulle ja haluaisin ehkä asettaa nimenomaan seuraavan tavoitteen helmikuun aikana saavutettavaksi. Ehkä lähden havittelemaan 4,4 kg pudotusta, eli puolivälimatkaa siihen normipainoon. Se on kyllä aika paljon, koska se tarkoittaa viikkotahdiksi 1,1 kg lukemaa. Siinä ei lipsuiluun varaa ole...joskin mä olen ollut jo 32 päivää lipsumatta...enköhän mä samaa rataa voisi vetää jatkossakin?

Jos ei muu auta, niin ilmastointiteippiä suun eteen ja kädet toisiinsa nippusiteillä kiinni. Ja lukko jääkaappiin ;) Olkoot helmikuun tavoitteeni 71,2 kg lukeman saavutus :)
 
Tuli kävästyä perheen kans pulkkamäessä, parituntinen vierähti vilauksessa:)ja saatiin punaiset posket. Itekin muutaman mäen laskin lasten kans ja pari kertaa muuten vaan köllähdettyä lumienkeliö tekemään.
Kotiin tultua pyöräytin sekoittimessa mössön appelsiinista, avokadosta, mandariinista, rasvattomasta maustamattomasta jugusta ja vehnäleseistä..vai mitä ne olikaan.
 
Tuli kävästyä perheen kans pulkkamäessä, parituntinen vierähti vilauksessa:)ja saatiin punaiset posket. Itekin muutaman mäen laskin lasten kans ja pari kertaa muuten vaan köllähdettyä lumienkeliö tekemään.
Kotiin tultua pyöräytin sekoittimessa mössön appelsiinista, avokadosta, mandariinista, rasvattomasta maustamattomasta jugusta ja vehnäleseistä..vai mitä ne olikaan.
Mäkin ostin viikko sitten vehnäleseitä...ei ole tosin vielä tullut niitä käytettyä. Puuron joukkoon niitä meinasin, mutta kun en ole puuroa tässä nyt syönyt. Mutta josko sitä tässä reipastuisi :D
 
Huomenta kaikille!
:snotty: Flunssa. En oo pyytänyt, enkä olis tarvinnut, mutta täällä se nyt kumminkin on. Ja aamulla on edessä uuteen työpaikkaan meno ja mä oon ihan töttöröö. Great!

Miksi te chefiä kadehditte? Sama mahdollisuus meillä kaikilla periaatteessa on. Tiukka itsekuri ja toimiva systeemi, jonka c on selvästi löytänyt, niin kyllä ne kilot lähtee. Ainakin aluksi. Mäkin pudotin 7kg sillon syksyllä ekan kk:n aikana ihan vaan sillä, että päätin, että nyt lähtee! Chefin tulos on huippu, en sitä tarkottanut, vaan sitä, että ei se mikään "ihmetyö" ole vaan seurausta päättäväisyydestä ja itsehillinnästä.

Ite en usko enää pystyväni tässä vaiheessa noin huimaan pudotukseen. Itse asiassa tiedän, etten pysty, koska mitä pitemmälle mennään, sitä vähemmän on pudotettavaa ja sitä lujemmassa ne kilot ja lopulta sadat grammatkin on. Laihdutus on vähän niin ku avioliitto. Pitkä matka, joka kysyy malttia ja kykyä kestää myös takaiskuja. Kun se alkuhuuma (jossa voi pudota vaikka yli kaks kiloa viikossa) on ohi, alkaa tää vaihe, missä tahtoa kysytään. Sitähän se pappikin aikoinaan kysyi. Että tahdotko... Ei oo mitään järkeä kysyä, että rakastatko, kaikki rakastaa (tai 99% ainakin länsimaisissa olosuhteissa, missä ei oo järjestettyjä liittoja vaan se mielitietty on itse valittu) siinä vaiheessa, kun naimisiin ollaan menossa. Kun se rakkauden huuma laantuu, niin sit on aika tahtoa. Samoin laihduttamisessa. Kun "löysät" on otettu pois, alkaa tää vaihe, missä kysytään pitkää pinnaa ja uskoa päämäärän saavuttamiseen. Ja mä tahdon. Vaikka 100g erissä, mutta mä tahdon. Ja sen tahdon avulla mä onnistun.

Ja koitan mahdollisimman tarkkaan painaa mieleen kaikki (varsinkin negatiiviset) jutut matkan varrelta. Kiristävät housut, hikoamiset, lenkillä puuskuttamiset, totaaliepeämisen siihen ruisleipään ja sen morkkiksen, mikä siitä seuras tai sen,kun vedin tyttöä ylämäkeen (aika jyrkkään kylläkin, vaikkei se ole mikään puolustus) pulkassa ja mietin, että joudunko oikeasti sanoa hänelle, että ei äiti jaksa. Niin miks mä nämä haluan talteen kovalevylle? Siks, että kun mä kohta oon normaalipainoinen, niin näistä muistoista saa sen voiman, mikä estää lipsumasta takas. Vaikka tää on hieno matka (ja seurassa ei moittimista liion), niin mä aion kulkea tän vaan kerran. Koskaan ei saa sanoo, ettei koskaan, mutta niin kauan kun se on omassa vallassa (jos vaik sairastuu, saa jonku lääkityksen joka vaikka turvottaa, niin sillonhan se ei oo oma päätös) en koskaan aio painaa yli 80 kiloa.

Atshii! Olen puhunut. :D
 
Mä kyllä ymmärrän sen, jos joku on "kade". Tuskin kukaan siellä kotonaan nyt mitään "ranteet auki"-meininkiä siksi vetelee, mutta onhan se ihan totta, että sitä saattaa pienesti vihertyä jos joku saa tauluun huikeat lukemat.

Veikkaan, että jos valita saa, niin melkoisen moni meistä heräisi jo huomenna normaalipainoisena. Ja kun joku alkaa olemaan sen normaalipainon lieppeillä, niin kyllä sitä yksi jos toinenkin saattaa kateellisuuden tunteita käsitellä. Mutta mä itse en näe kateellisuuden tunteita missään nimessä aina negatiivisinä tunteina. Mä en oikeasti osaa olla kateellinen kenellekään. Musta ei vaan ole kadehtimaan. Ei silloinkaan, kun sillä toisella on jotain sellaista, mihin mulla nyt vaan ei yksinkertaisesti itselläni koskaan tule olemaan mahdollisuuksia (en esim. taitais Vin Dieseliä saada ;) ). Mutta kyllä mä "kade" voin jollekulle jostakin olla. Se on sellaista positiivishenkistä fiilistä..."voi vitsit, miten hienoa, kumpa mäkin vielä joskus" ja hymiö perään.

Ja silloin, kun itellä menee tuon itsehillinnän saralta hieman huonommin ja joku toinen onnistuu, niin silloinkin tulee sellainen "vitsit, kykenisimpä mäkin"-fiilis...eli sitä on pikkusen "kade". Mutta ei sekään mitään negatiivista sinänsä ole...ainakaan siis sitä onnistujaa kohtaan.

Ja on tässä sitten vielä sekin, että joku saattaa vetää siellä ihan mieletöntä duunia sekä syömisten, että liikkumisten saralla, mutta tuloksia ei silti synny ihan siinä määrin, kuin mitä niillä liikkumisilla ja syömisillä pitäisi tulla. Mä olen aina laihtunut todella helposti...myös normaalipainoisena multa lähtee lähes poikkeuksetta se kilo viikkoon. En yhtään ihmettele, jos joku kokisi vihertymistä moisen asian tiimoilta...näen sen ihan normaalina juttuna :)
 

Yhteistyössä