Voiko isyydestä kieltäytyä?

Voikka
En saa puhelimella lainattua, mutta tytsi: toimit mielestäni ihan oikein kertomalla miehelle, ettei abortti ole vaihtoehto. kenenkään ei tarvitse periaatteistaan ym luopua, mutta tämmöisissä asioissa mies pitää myös pitää kartalla, koska vaikuttaa hänenkin elämäänsä.
 
säpäle harmaana
No sitten jos kerran näin on, että ämmät jakaa persettä minkä kerkeää ja miehet ei tosiaan saa harrastaa seksiä, ellei ole valmis isäksi, niin jokainen daami sitten jo baarissa kertoo tälle yhdenillantuttavuudelleen, että lapsi on tervetullut hänelle. NÄIN mies saa valita, lähteekö naisen matkaan vai ei ja näin asetelma on myös miehelle reilu. Jokainen toisaalta tietää, että suurin osa naisista on käveleviä biologisia kelloja jo syntyessään, mutta ei sitä aina voi olettaa miehen tätä tajuavan, kun seksiä tekee mieli.

Jotenkin musta on vaan hassua, että nainen haluaa pitää lapsen, kun tiedossa on, ettei hänellä ole isää jota kiinnostaisi, ja siitäpä on sitten mukava kertoa mukulalle. Mutta siis meitä on moneen junaan, jotkut tykkää jokaiselle baarituttavuudelle vääntää mukulaa, jotkut sitten diggailee enemmän siitä, että tietää kuka isukki on, ja että hän on osana lapsen elämää. Mutta siis go for it, desperate housewifes, saahan siitä varmaan sossusta vähän ylimäärästä rahaa, mitä enemmän on isättömiä lapsia.
Mistä tulevat oletuksesi, että "ämmät jakaa persettä minkä kerkiää" ja "suurin osa naisista on käveleviä biologisia kelloja jo syntyessään"? Todellakin meitä on moneen junaan, jos lähtökohtaisesti "tietää" naisista tällaisia asioita..
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
pertza
Taitaa joillakin naisilla olla niin kova himo saada se lapsi, että ei ole oikein mitään väliä miten sen lapsen saa. Olisihan se ihan hieno juttu, että se lapsen isäkin olisi lapsen elämässä jotenkin mukana, se on ihan sen lapsen etua ajatellen paras vaihtoehto monta kertaa.
 
Voikka
Se oli lähinnä vastakommentti sille, että miesten täytyy pidättäytyä seksistä kokonaan, jos eivät ole valmiita isäksi, ja miehiin verrattuna naiset usein ovat valmiita, tai ainakin omasta mielestään valmiita äideiksi.

Mutta eikö sinustakin olisi reilumpaa, että nainen ilmaisee miehelle, että lapsi on tervetullut, jotta mies voi itse valita?
 
Voikka
"Taitaa joillakin naisilla olla niin kova himo saada se lapsi, että ei ole oikein mitään väliä miten sen lapsen saa. Olisihan se ihan hieno juttu, että se lapsen isäkin olisi lapsen elämässä jotenkin mukana, se on ihan sen lapsen etua ajatellen paras vaihtoehto monta kertaa."

No näinpä.. Ja näitäkin tapauksia on, jossa nainen tai tyttö, on epätoivoisen ihastunut mieheen, ja kuvittelee, että "nyt kun tän lapsen pidän, niin se haluaa mun kanssa perheen..".
 
Se oli lähinnä vastakommentti sille, että miesten täytyy pidättäytyä seksistä kokonaan, jos eivät ole valmiita isäksi, ja miehiin verrattuna naiset usein ovat valmiita, tai ainakin omasta mielestään valmiita äideiksi.

Mutta eikö sinustakin olisi reilumpaa, että nainen ilmaisee miehelle, että lapsi on tervetullut, jotta mies voi itse valita?
Ensinnäkin nuo baarituttavuudet ei läheskään aina päädy sänkyyn. Ainakin itse sinkkuna ollessani etsin tositarkoituksella miestä, ja me naiset tiedetään ettei kannata heti "antaa" ja olla liian helppo nakki. Nainen kuka hyppää heti sänkyyn ekoilla treffeillä ei ole tyttöystävä-materiaalia.
Sinulla on todella kummallinen asenne ja yksikin keskustelu jossa aihe käsittelee marginaalista osuutta ihmisistä kääntää kelkkasi siihen uskoon, että on olemassa vain tietyn tyyppisiä naisia.
 
säpäle harmaana
"Taitaa joillakin naisilla olla niin kova himo saada se lapsi, että ei ole oikein mitään väliä miten sen lapsen saa. Olisihan se ihan hieno juttu, että se lapsen isäkin olisi lapsen elämässä jotenkin mukana, se on ihan sen lapsen etua ajatellen paras vaihtoehto monta kertaa."

No näinpä.. Ja näitäkin tapauksia on, jossa nainen tai tyttö, on epätoivoisen ihastunut mieheen, ja kuvittelee, että "nyt kun tän lapsen pidän, niin se haluaa mun kanssa perheen..".
Sanokaa nyt, missä nämä "jotkut naiset" ovat, kun ne tuntuvat teidän mielestänne olevan pikemminkin sääntö kuin poikkeus? Oletteko itse tällaisia, onko suurin osa ystävistänne ja sukulaisistanne tällaisia vai miksi oletatte, että suurin osa naisista ovat tällaisia?
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
pertza
"Taitaa joillakin naisilla olla niin kova himo saada se lapsi, että ei ole oikein mitään väliä miten sen lapsen saa. Olisihan se ihan hieno juttu, että se lapsen isäkin olisi lapsen elämässä jotenkin mukana, se on ihan sen lapsen etua ajatellen paras vaihtoehto monta kertaa."

No näinpä.. Ja näitäkin tapauksia on, jossa nainen tai tyttö, on epätoivoisen ihastunut mieheen, ja kuvittelee, että "nyt kun tän lapsen pidän, niin se haluaa mun kanssa perheen..".
Niinpä, se on vain paras pohja suhteelle, että otetaan sen toisenkin toiveet huomioon ja ollaan rehellisiä. Ihan tälläisiä perusasioita kun monet ymmärtäisivät, niin kaikilla olisi helpompaa. Minäkin olen eronut suhteesta nuorempana, kun halusimme eri asioita, en todellakaan halunut siinä iässä vielä lapsia. No kyseessä oli fiksu nainen ja kävimme tämän keskustelun juurta jaksaen ja päätimme erota, koska en ollut valmis vielä isäksi ja nainen olisi sen lapsen halunut saada mielellään vaikka heti.
 
Voikka
"Sanokaa nyt, missä nämä "jotkut naiset" ovat, kun ne tuntuvat teidän mielestänne olevan pikemminkin sääntö kuin poikkeus? Oletteko itse tällaisia, onko suurin osa ystävistänne ja sukulaisistanne tällaisia vai miksi oletatte, että suurin osa naisista ovat tällaisia?"

Voi kuule, kyllä noita löytyy.

Mutta niin, eikö olisikin reilumpaa?
 
säpäle harmaana
Se oli lähinnä vastakommentti sille, että miesten täytyy pidättäytyä seksistä kokonaan, jos eivät ole valmiita isäksi, ja miehiin verrattuna naiset usein ovat valmiita, tai ainakin omasta mielestään valmiita äideiksi.

Mutta eikö sinustakin olisi reilumpaa, että nainen ilmaisee miehelle, että lapsi on tervetullut, jotta mies voi itse valita?
Siis miten niin "naiset ovat usein valmiita"? En minä ole ainakaan ollut koskaan sillä tavalla valmis, että satunnaiselle ei-vakavalle seksikumppanille tuollaista menisin sanomaan. Se on sitten eri asia, pystyykö aborttiin, jos ehkäisy pettää.
 
Voikka
"Ensinnäkin nuo baarituttavuudet ei läheskään aina päädy sänkyyn. Ainakin itse sinkkuna ollessani etsin tositarkoituksella miestä, ja me naiset tiedetään ettei kannata heti "antaa" ja olla liian helppo nakki. Nainen kuka hyppää heti sänkyyn ekoilla treffeillä ei ole tyttöystävä-materiaalia.
Sinulla on todella kummallinen asenne ja yksikin keskustelu jossa aihe käsittelee marginaalista osuutta ihmisistä kääntää kelkkasi siihen uskoon, että on olemassa vain tietyn tyyppisiä naisia."

Ja kuitenkin, vaikka sinä ja useat muut näin ei tee, niin tätä kuitenkin tapahtuu.
Joten, tämmöisissä tilanteissahan mainitsemani metodi on reilua miestä kohtaan.
 
säpäle harmaana
"Sanokaa nyt, missä nämä "jotkut naiset" ovat, kun ne tuntuvat teidän mielestänne olevan pikemminkin sääntö kuin poikkeus? Oletteko itse tällaisia, onko suurin osa ystävistänne ja sukulaisistanne tällaisia vai miksi oletatte, että suurin osa naisista ovat tällaisia?"

Voi kuule, kyllä noita löytyy.

Mutta niin, eikö olisikin reilumpaa?
En sanonutkaan, ettei noita löytyisi, mutta mistä tulee oletus että suurin osa naisista ovat tällaisia?
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
pertza
No se on ihan hieno juttu, jos moni ihminen on vastuullinen ihminen, joka ei ajattele vain itseään. Ja näinhän se onkin, mutta kyllä sitä tässäkin iässä on törmännyt ties minkälaisiin viheltäjiin, niin miehiin kuin naisiinkin.
 
"Ensinnäkin nuo baarituttavuudet ei läheskään aina päädy sänkyyn. Ainakin itse sinkkuna ollessani etsin tositarkoituksella miestä, ja me naiset tiedetään ettei kannata heti "antaa" ja olla liian helppo nakki. Nainen kuka hyppää heti sänkyyn ekoilla treffeillä ei ole tyttöystävä-materiaalia.
Sinulla on todella kummallinen asenne ja yksikin keskustelu jossa aihe käsittelee marginaalista osuutta ihmisistä kääntää kelkkasi siihen uskoon, että on olemassa vain tietyn tyyppisiä naisia."

Ja kuitenkin, vaikka sinä ja useat muut näin ei tee, niin tätä kuitenkin tapahtuu.
Joten, tämmöisissä tilanteissahan mainitsemani metodi on reilua miestä kohtaan.
Tapahtuu kuule vaikka sun mitä, mutta sinä enkä minä eikä kukaan voi sanella miten toisten tulisi parisuhteissaan toimia ja laki taas on lapsen puolella. Ei auta nyt itku markkinoilla.
 
Voikka
"Siis miten niin "naiset ovat usein valmiita"? En minä ole ainakaan ollut koskaan sillä tavalla valmis, että satunnaiselle ei-vakavalle seksikumppanille tuollaista menisin sanomaan. Se on sitten eri asia, pystyykö aborttiin, jos ehkäisy pettää."

Eli harrastat seksiä vasta parisuhteessa, tai muussa tapauksessa et rupea random panolle mitään vaatimuksia esittämään, jos ehkäisykin on ollut kunnossa?
 
Voikka
"Tapahtuu kuule vaikka sun mitä, mutta sinä enkä minä eikä kukaan voi sanella miten toisten tulisi parisuhteissaan toimia ja laki taas on lapsen puolella. Ei auta nyt itku markkinoilla."

En puhu parisuhteista. Ja lasta ei siinä vaiheessa vielä ole, eikä tarvitsisi tullakaan sellaisessa tilanteessa mistä minä puhun.
 
säpäle harmaana
"Siis miten niin "naiset ovat usein valmiita"? En minä ole ainakaan ollut koskaan sillä tavalla valmis, että satunnaiselle ei-vakavalle seksikumppanille tuollaista menisin sanomaan. Se on sitten eri asia, pystyykö aborttiin, jos ehkäisy pettää."

Eli harrastat seksiä vasta parisuhteessa, tai muussa tapauksessa et rupea random panolle mitään vaatimuksia esittämään, jos ehkäisykin on ollut kunnossa?
Etkö osaa lukea? Jos minä harrastaisin irtosuhteita, tekisin sen ehkäisyn kanssa. Jos ehkäisy kuitenkin pettäisi, en todellakaan tiedä pystyisinkö tekemään aborttia. Miksi minun pitäisi kantaa vastuu yksin, jos ehkäisy on pettänyt?
 
Laittakaa ne maksamaan
Alkuperäinen kirjoittaja Rva Ilkeä Harmaa;29436702:
Onko mahdollisuus kieltäytyä ihan täysin isyydestä niin, että ei tarvitse maksaa elareita eikä lapsi saa perintöä vaikka lapsen äiti on isän henkilöllisyyden kertonut lastenvalvojalle?
Ei voi kieltäytyä. Laki on raskaaksi heittäytyneen naisen puolella. Hävetkää miehet!
 
Voikka
No juu, kukin tehköön miten huvittaa. Itse en vaan pystyisi lasta tekemään tilanteeseen, jossa isästä ei olisi muuta kuin vaivainen summa rahaa... Haluaisin lapselleni parempaa. Eikä miehelle millään tapaa reilua, jos kuitenkin on ehkäisystä huolehdittu.
 
No juu, kukin tehköön miten huvittaa. Itse en vaan pystyisi lasta tekemään tilanteeseen, jossa isästä ei olisi muuta kuin vaivainen summa rahaa... Haluaisin lapselleni parempaa. Eikä miehelle millään tapaa reilua, jos kuitenkin on ehkäisystä huolehdittu.
No voi voi, kun edelleenkin niin tekee reilusti suurin osa naisista. :O Tiedätkö on miehiä ketkä hakkaavat ja alistavat naisia. On miehiä jotka käyttävät seksuaalisesti hyväkseen uuden vaimonsa tytärtä. Kaikenlaisia naisia ja miehiä on, turha tehdä naisista jotain pahiksia.
 
säpäle harmaana
No juu, kukin tehköön miten huvittaa. Itse en vaan pystyisi lasta tekemään tilanteeseen, jossa isästä ei olisi muuta kuin vaivainen summa rahaa... Haluaisin lapselleni parempaa. Eikä miehelle millään tapaa reilua, jos kuitenkin on ehkäisystä huolehdittu.
Tässä puhutaan nyt kahdesta eri asiasta. Välillä puhutaan niistä tikittävistä naisista, jotka etsivät siittäjää ja välillä puhutaan tahtomattaan raskaaksi tulleista. Ei molempiin minusta päde samat säännöt. Mutta jos se teistä on ihan sama, niin sitten ymmärrän tämän asenteenne.
 
Voikka
"Etkö osaa lukea? Jos minä harrastaisin irtosuhteita, tekisin sen ehkäisyn kanssa. Jos ehkäisy kuitenkin pettäisi, en todellakaan tiedä pystyisinkö tekemään aborttia. Miksi minun pitäisi kantaa vastuu yksin, jos ehkäisy on pettänyt?"

No se riskihän on vaan otettava, jos seksiä harrasta, ellet sitten tosiaan kerro miehelle kantaasi abortista ennen seksiä.
Äläkä hermoile siellä, mä en vaan tykkää itse pistää ukoille väkisin palloa jalkaan ja synnyttää väkisin miehille lapsia.
 
Voikka
"No voi voi, kun edelleenkin niin tekee reilusti suurin osa naisista. Tiedätkö on miehiä ketkä hakkaavat ja alistavat naisia. On miehiä jotka käyttävät seksuaalisesti hyväkseen uuden vaimonsa tytärtä. Kaikenlaisia naisia ja miehiä on, turha tehdä naisista jotain pahiksia."

Ja minä puhun niistä, jotka näin ei tee.
 

Yhteistyössä