Mä olen jo vuosia mennyt Ponitytön mainitsemalla kumit+varmat päivät menetelmällä, eli luonnollista kiertoa ei tarvitse odotella.
Vuosia kiertoa seurattua tiedän aika tarkkaan ovulaation (keskimäärin kp 15) ja menkat (keskimäärin kp 29). Joka kierrossa tulee mietittyä, et taas "hyvä mahdollisuus" jää käyttämättä.
Osanottoni niille, jotka kärsivät pillereiden sivuvaikutuksista, huh! En voisi kuvitellakaan kestäväni elämää niissä luonnottomissa hormonihuuruissa, omien hormonien haasteet riittävät
Lopetin hormonit kuin seinään kymmenisen vuotta sitten, kun tajusin että ne eivät sovi mulle. Toisaalta olen lukenut tutkimuksia, joiden pohjalta epäilen, ovatko hyväksi kenellekään.
Omat sivuvaikutukseni:
-Mielialojen heittelyt
-Seksihalujen vähentyminen
-Turvotus (normaalia enemmän)
(aikamoiset sivuvaikutukset pelkän ehkäisyn takia, joten ei kiitos!)
Kukaan mies (exäni vuosien saatossa) ei onneksi ole koskaan valittanut ratkaisustani olla käyttämättä hormonaalista ehkäisyä, ymmärsivät sen etten halua ottaa hormoneja jatkuvasti (missään muodossa), eivätkä itsekään olisi valmiita vastaavaan.
Hiliputti, kuulostaa kyllä hyvältä tilanteenne! Eipä meilläkään ole omistusasuntoa vielä, enkä näe sitä ratkaisevana tekijänä, lähinnä se että molemmilla on työpaikat, on itselleni tärkeää, koska se johtaa vähitellen myös omaan asuntoon jne.
Kuten
Pircat listasi, tulee munkin joskus kierrettyä vauvojen -osastolla, kun käyn shoppailemassa. Myös nimi olisi valmiina tytölle, saa sitte nähdä tuleeko tarpeeseen
Olen myös haaveillut siitä, miten voisin romanttisesti kertoa miehelleni vauva-uutiset, sukulaisille jotenkin hauskasti myös. Blogeja en ole vielä lukenut paljon, mutta aion tutustua listan blogeihin.