Virtsarakon uudelleen kouluttaminen, kauanko siinä kestää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kfkfkf

Vieras
Mulla on tullut tosi huonoksi tavaksi mennä heti pissalle kun tulee hätä, vuosia oon kärsinyt tästä pissavaivasta, tais lähteä joskus siitä, että tuli aivan järjetön hätä enkä päässyt vessaan, niin nyt haluaa mennä heti kun tulee hätä. Vaiva mennyt nyt siihen, että ravaan siellä kokoajan.

Jos yritän pitkittää vessaanmenoa mahdollisimman pitkään, niin koska rakko oppii jotain? Meneekö viikko, kuukausi vai vuosi?

Oletko käynyt lääkärissä? Yliaktiivisen rakon koulutusohjeet kannattaa hommata lääkäriltä. Mutta se kestää joka tapauksessa kauan. Mulla kesti kuukausia. Pikku hiljaa.. on kiduttavaa kyllä. Tsemppiä!

Oletko käynyt lääkärissä? Yliaktiivisen rakon koulutusohjeet kannattaa hommata lääkäriltä. Mutta se kestää joka tapauksessa kauan. Mulla kesti kuukausia. Pikku hiljaa.. on kiduttavaa kyllä. Tsemppiä!

Kääks :O oikeesti?

Mulla on ollut tää ongelma jo pitkään. "varmuudenvuoksi" pissoja myöskin harrastan, koska tiedän et se hätä iskee tietty just sillon sitten kun ollaan just päästy lähtemään. Tai jos ollaan jossain ja on vähän hätä, niin käyn vessassa, koska kohta se hätä on jo melkoinen.

Auttaako siis ihan se, että pidättää pissaa vain niin kauan kuin pystyy? Mulla se hätä tulee yhtäkkiä ja sitten hetken päästä se on jo tosi kova.

Kääks :O oikeesti?

Mulla on ollut tää ongelma jo pitkään. "varmuudenvuoksi" pissoja myöskin harrastan, koska tiedän et se hätä iskee tietty just sillon sitten kun ollaan just päästy lähtemään. Tai jos ollaan jossain ja on vähän hätä, niin käyn vessassa, koska kohta se hätä on jo melkoinen.

Auttaako siis ihan se, että pidättää pissaa vain niin kauan kuin pystyy? Mulla se hätä tulee yhtäkkiä ja sitten hetken päästä se on jo tosi kova.

Tuo on siis psyykkistäkin. Aikuinen ihminen ei tarvi varmistelupissoja, mutta kun olet niihin opetellut, niin siitä lähdetään. Mene lääkäriin, oikeasti. Yliaktiiviseen rakkoon on olemassa lääkkeitäkin, lisäksi lääkäri antaa ne koulutusohjeet.

Pissaatko muuten ihan pikkulirauksia vai täysiä rakollisia? Jos pieniä liruja, niin se meinaa siis sitä,että rakon kapasiteetti on pienentynyt ja se hälyyttää liian aikaisin. Niin se aletaan juu, että pikkuhiljaa pidennetään käyntivälejä. Tarkkaa en muista, kun omasta vaivasta on jo niin kauan.

Yliaktiivisessa rakossa rakko supistelee (normaalisti se ei tee niin), eli on koko ajan hädän tunne. Mä tunsin rakkoni olemassaolon 24/7, lääkkeet autto tohon vaivaan.
Mut alat vaa pidättelemään niin kyl se siitä, tuskin sulla tota yliaktiivistarakkoa on.

Ruoeat käymään säännöllisesti vessassa, aluksi vaikka 1,5 tunnin välein jos 2h on liian pitkä aika. Sitten kun tuo sujuu niin alat pidentämään sitä väliä.
Pidättämisessä auttaa tuetty huväkuntoset lantionpohjalihakset joten niitäkin kannattaa reenata että palaudut synnytyksestä.

No sit diabetes? Sehän oireilee noin aluksi, eikö?

Tätä on kestänyt jo varmaan 5 vuotta :/ Ei ole diabetesta..

Jos mä käyn nyt pissalla, niin 30-60 min päästä mulla voi olla rakko taas ihan täynnä.

Joskus jopa 15min päästä on aivan järjetön uusi pissahätä. Jos ihan kamala hätä tulee ja joudun pidättämään ja sitten kun vihdoin pääsen pissalle, niin tiedän että 5-10 minuutin päästä se iskee uudelleen ja taas tulee pissaa reippaasti, kuin ois pidätellyt kauankin...

Ehkä juot kerralla paljon? Mä juon aina paljon kerralla, koska muuten en juo tarpeeksi päivän aikana, kun mulla ei koskaan ole jano. kyllähän se pissattaa sitten. Illalla pitää juoda hyvissä ajoin, niin ei tartte ramppaa yöllä.

Oon aatellut, että se on kumminkin pienempi vaiva, kuin se, että joisi liika vähän ja olisi sitten ihan kuivunut.

Ehkä juot kerralla paljon? Mä juon aina paljon kerralla, koska muuten en juo tarpeeksi päivän aikana, kun mulla ei koskaan ole jano. kyllähän se pissattaa sitten. Illalla pitää juoda hyvissä ajoin, niin ei tartte ramppaa yöllä.

Oon aatellut, että se on kumminkin pienempi vaiva, kuin se, että joisi liika vähän ja olisi sitten ihan kuivunut.

Tuntuu, että kaikki juoma tulee suoraa rööriä pitkin ulos. Juon nyt paljon, niin puolen tunnin päästä jo pissattaa. Tuskaa välillä jos illalla on mennyt juomaan paljon, niin sitä ravataan sitten 10min välein illalla/yöllä

Alkuperäinen kirjoittaja Rva Ilkeä Harmaa;29405188:
Pars tapa selvittää toi on mitata juotu neste ja pisattu nestemäärä ja kirjata ylös vesassakäynti kerrat muutamalta päivältä.

kuvittelen mielessäni pissamäärien mittaamista taikinakulhon ja desimitan avulla.:x

Tuntuu, että kaikki juoma tulee suoraa rööriä pitkin ulos. Juon nyt paljon, niin puolen tunnin päästä jo pissattaa. Tuskaa välillä jos illalla on mennyt juomaan paljon, niin sitä ravataan sitten 10min välein illalla/yöllä

joo, sama. tosin ei mulla ole tuota, jos juon vähemmän kerrallaan, mutta en koskaan muista, niin juon sitten kerralla isompia määriä. Yleensä odottelen sitten aina aika pitkään ennenkuin menen vessaan.
ei mulla turhasta hälytä, mutta tuntuu, että sitä vaan kehittyy sinne aika nopeaan tahtiin sitä pissaa.

luin just jostain nettilehdestä, että kannattaisi juoda maitoa, se ei tule kait ulos niin vauhdilla. Oonkin ottanut ohjelmaan sen, että juon illalla maitoa teen päälle, on auttanut kyllä vähäsen.

tee ja kahvi pissattaa erityisen paljon.

Vesissäkin on eroa. Jos juon hanavettä kotona, tuntuu että se tulee suoraan läpi. Lähdevesi sen sijaan imeytyy kehoon paremmin; juonkin nykyään 0,5 l lähdevettä joka päivä ja loput sitten sitä kunnallista vettä tai muuta juomaa....

Taisi mennä hieman ohi aiheen, mutta tulipahan sanottua.

Uusimmat

Yhteistyössä