Joulun 2013 viinakset tähän ketjuun

• Viestiketjun aloittaja nautiskelija
  • Ensimmäinen viesti
sareiv
Punaviiniä, Baileys ja miehellä viskipullo

viinipullo menee varmaan kokonaan, Baileysistä riittää minulle useaksi illaks, ja mies harrastaa noita single Malt viskejä siten, että sille varmaan riittää kuukausiksi siitä pullosta ..

Niin ja saunan jälkeen oluet, oikein tummat jouluoluet.

Comou
Koko joulunajalle on mustikkashotteja, booli ja terästettyä glögiä. Itse en joulusta pidä ja muuten alkoholia harvoin käytän, joten pitkien minulle turhien vapaiden takia sitä kehtaa ottaa silloin. Ja eipä täällä ole kuin mies näkemässä. Jos lapsia olisi, niin en tietenkään ottaisi pisaraakaan.

Enemmänkin ärsyttää kuinka tuomittavaa jouluna juominen on, mutta minun lähipiirissäni näillä tuomitsijoilla taas muuten on tarve vetää jokaisena muuna juhlapyhänä ja juhlissa kännit. Ja sitten pitävät outona niitä, jotka eivät näissä tilaisuuksissa alkoholia juo.

"satunnainen vierailija"
Kylmien alkuruokien kanssa tai ennen ateriaa otetaan lasilliset samppanjaa. Muuten ruokajuomana vesi (mies vähän haikaili punaviiniä, mutta ei viitsi ostaa sitä pelkästään itselleen kun viime vuonnakin puoli pulloa kaadettiin lopulta viemätiin). Lapsen nukahdettua otetaan sitten loput samppanjasta. Tai mies juo illalla oluen ja osa samppanjasta jää joulupäivään (ei toki ole sitten enää priimaa mutta ihan juotavaa).

ei minua
[QUOTE="vierailija";29365484]Juon mitä haluan ja miten paljon tai vähän haluan. Sille ette te länkyttäjät voi yhtään mitään. Vituttaako?[/QUOTE]

vituta mutta lapsiasi varmaankin viimmeistään aikuisena, kun tulee ne kultaiset lapsuusajan joulut mieleen, ehkä silloin tapahtuu se kuuluisa karman laki, ja saat viettää vanhuutesi ihan yksin?:)

En jaksanut lähteä Alkoon eikä ehkä väkevää kannata ottaa jos ei ole kohta vuoteen maistanutkaan :D ostin neljä sidukkaa miehen kaa puoliksi. Kaupassa oli 0,33 lasipullossa kivan näköistä golden cappia ni otetaan sitten sellasta. Mietin jo että laitan ne pakkaseen hetkeksi et on ihan kylmää ja voidaan sitten kipistellä kunhan muksut nukkuu.

Vierassss
[QUOTE="satunnainen vierailija";29365957]Kylmien alkuruokien kanssa tai ennen ateriaa otetaan lasilliset samppanjaa. Muuten ruokajuomana vesi (mies vähän haikaili punaviiniä, mutta ei viitsi ostaa sitä pelkästään itselleen kun viime vuonnakin puoli pulloa kaadettiin lopulta viemätiin). Lapsen nukahdettua otetaan sitten loput samppanjasta. Tai mies juo illalla oluen ja osa samppanjasta jää joulupäivään (ei toki ole sitten enää priimaa mutta ihan juotavaa).[/QUOTE]

Onhan sitä punaviiniä, valkonviiniä, kuohuviiniä, kaikkea pienissäkin pulloissa.

"satunnainen vierailija"
Onhan sitä punaviiniä, valkonviiniä, kuohuviiniä, kaikkea pienissäkin pulloissa.
Niin on ja ehdotinkin miehelle että jos punkkua haluaa, ostaa itselleen pienen pullon. Ei sitten halunnut kuitenkaan. Samppanjaa meillä on jo valmiina (isoja pulloja), joten ei nyt ostettu joulua varten pieniä, vaan yksi iso pullo korkataan aterialla ja juodaan loppuun myöhemmin illalla/joulupäivänä.

Missään en viestissäni sanonut, että alkoholia voi käyttää ainoastaan lapsilta salaa. Itseasiassa erikseen mainitsin, että isä tai isovanhemmat saattavat hyvin ottaa ruoan kanssa lasin viiniä tai saunaoluen - kyllä ihan niiden lasten nähden.

Miksi ihmisiä hankaa niin helvetin pahasti vastakarvaan se jos joku sanoo, että ei vaan halua alkoholia käyttää (lasten seurassa tai ylipäätään)? Onko niin, että ollaksesi normaali sillä viinalla on vaan ihan pakko läträtä?

En juo alkoholia silloin kun olen juhlimassa siksi, että tekisin sen lapsilta salaa, vaan siksi että silloin sattaa tehdä mieli juoda lasi tai monta boolia. Lasten seurassa en juo siksi, että ei tee mieli. Suurimman osan alkoholeista mausta en edes pidä.

Ja mistähän helvetistä ne lapset tietää mitä ne aikuiset tekee silloin kun eivät ole paikalla? Oletat varmaan että lapsille pitkin viikkoa toitotetaan, että nyt viikonloppuna äiti (ja/tai isi) menee juomaan sitä taikajuomaa! Voi jeesus että ihmiset osaa olla tyhmiä.
No, aika kärkkäästi oman mielipiteesi ilmaisit: "Mun mielestä viinakset ei kuulu mihinkään juhlapyhään ainakaan jos sitä vietetään lasten kanssa. Todella hauskaa ja antoisaa on ilman pisaraakaan alkoholia" ja "perhejuhliin ei alkoholi kuulu" etc. (tosin tässä kirjoitaja oli ristiriidassa itsensä kanssa, koska mies voi sitten hänen mukaansa kuitenkin juoda alkoholia perhejuhlassakin. No, joskus logiikka ontuu itse kullakn. =)).

Meillä juotiin tänään aitoa sampanjaa, jolla kilistettiin päivällä ja sitten jouluaterialla illalla oli punaviiniä, mies oli ostanut vähän parempaa viiniä. Että näin kamala perhejuhla oli meillä taas kerran, lapsiparat varmaan näkevät painajaisia hirveästä kännäämisestä. Mistä tulikin mieleeni että taidan muuten tästä lähteä juomaan loput sampanjapullosta... :)

Meilläki on nyt lasten joulu pilattu, saunan jälkeen mies ja poika joi oluet, minä ja tytöt lonkerot. Ruualla ryypättiin pullo viiniä viiteen pekkaan ja sitten vielä lautapeliä pelatessa suklaaglögit herkkujen kanssa. Isommat lapset oisi varmaan pystyneet ajamaan koteihinsa, mutta pojan tyttöystävä haki ne.

Yhteistyössä