Oi kuinka hienoa. Saat varmaan mitalin.
Meillä juodaan lasten seurassa. Äiti saattaa ottaa lasin tai kaksi viiniä, isi joskus muutaman olusen. Vedetään toisinaan glögit terästettynä. Lapset on nähneet kummankin vanhemman pienessä huppelissa.
Mut hei, mä tiedän. Mun lapset traumatisoituu ja menee ihan pilalle. Siksi me säästetäänkin rahaa niiden tuleviin terapioihin.
Ei vaan. Oikeesti. Kyllä lapsille annetaan aivan helvetin vääristynyt kuva alkoholista ja sen käytöstä, jos sitä voi käyttää "ainoastaan salaa", ilman lapsia. Ihan kuin se olisi jokin mystinen ihastuttava taikajuoma...
arvaa vaan herättääkö tuollainen kiinostusta. Eipä.
Missään en viestissäni sanonut, että alkoholia voi käyttää ainoastaan lapsilta salaa. Itseasiassa erikseen mainitsin, että isä tai isovanhemmat saattavat hyvin ottaa ruoan kanssa lasin viiniä tai saunaoluen - kyllä ihan niiden lasten nähden.
Miksi ihmisiä hankaa niin helvetin pahasti vastakarvaan se jos joku sanoo, että ei vaan halua alkoholia käyttää (lasten seurassa tai ylipäätään)? Onko niin, että ollaksesi normaali sillä viinalla on vaan ihan pakko läträtä?
En juo alkoholia silloin kun olen juhlimassa siksi, että tekisin sen lapsilta salaa, vaan siksi että silloin sattaa tehdä mieli juoda lasi tai monta boolia. Lasten seurassa en juo siksi, että ei tee mieli. Suurimman osan alkoholeista mausta en edes pidä.
Ja mistähän helvetistä ne lapset tietää mitä ne aikuiset tekee silloin kun eivät ole paikalla? Oletat varmaan että lapsille pitkin viikkoa toitotetaan, että nyt viikonloppuna äiti (ja/tai isi) menee juomaan sitä taikajuomaa! Voi jeesus että ihmiset osaa olla tyhmiä.