Joulun 2013 viinakset tähän ketjuun

• Viestiketjun aloittaja nautiskelija
  • Ensimmäinen viesti
Juon todella harvoin enkä oikein pidä alkoholin mausta, varsinkaan ruuan kanssa. Mies samoilla linjoilla. Nyt kuitenkin mietittiin et ois kiva juoda lasillisen jotain oikein hyvää aattoyönä kun lapset saatu nukkumaan. Tunnelmointia kahdestaan.. Suositelkaa jotain mitä saa pienessä pullossa. Juodaan vain lasilliset joten isosta pullosta menis paljo hukkaan. Onko se baileys hyvää?

AS
Miten niin tylsää? Mun mielestä viinakset ei kuulu mihinkään juhlapyhään ainakaan jos sitä vietetään lasten kanssa. Todella hauskaa ja antoisaa on ilman pisaraakaan alkoholia. Jos mies tai isovanhemmat ottaa lasin viiniä ruoan kanssa tai saunaoluen, ei se minua haittaa, mutta itse en mitään halua.

Ja ei, en ole absolutisti, juon silloin tällöin kun olen juhlimassa ilman lapsia, mutta perhejuhliin ei alkoholi kuulu ja koskaan ei ole ollut tylsää.
Oi kuinka hienoa. Saat varmaan mitalin.
Meillä juodaan lasten seurassa. Äiti saattaa ottaa lasin tai kaksi viiniä, isi joskus muutaman olusen. Vedetään toisinaan glögit terästettynä. Lapset on nähneet kummankin vanhemman pienessä huppelissa.
Mut hei, mä tiedän. Mun lapset traumatisoituu ja menee ihan pilalle. Siksi me säästetäänkin rahaa niiden tuleviin terapioihin.

Ei vaan. Oikeesti. Kyllä lapsille annetaan aivan helvetin vääristynyt kuva alkoholista ja sen käytöstä, jos sitä voi käyttää "ainoastaan salaa", ilman lapsia. Ihan kuin se olisi jokin mystinen ihastuttava taikajuoma...
arvaa vaan herättääkö tuollainen kiinostusta. Eipä.

AS
Juon todella harvoin enkä oikein pidä alkoholin mausta, varsinkaan ruuan kanssa. Mies samoilla linjoilla. Nyt kuitenkin mietittiin et ois kiva juoda lasillisen jotain oikein hyvää aattoyönä kun lapset saatu nukkumaan. Tunnelmointia kahdestaan.. Suositelkaa jotain mitä saa pienessä pullossa. Juodaan vain lasilliset joten isosta pullosta menis paljo hukkaan. Onko se baileys hyvää?
Järkyttävää, imelää ja rasvakitalakea.

AS
[QUOTE="vierailija";29346737]Minä ostin jonain jouluna munatotia tjn. kun sitä amerikkalaisissa elokuvissa aina jouluna naukkailevat: Oli pahaa :x[/QUOTE]

Ei kannata ostaa valmiiksi pullossa. Se onkin kamalaa. Itsetehtynä oikein makoisaa.

Oi kuinka hienoa. Saat varmaan mitalin.
Meillä juodaan lasten seurassa. Äiti saattaa ottaa lasin tai kaksi viiniä, isi joskus muutaman olusen. Vedetään toisinaan glögit terästettynä. Lapset on nähneet kummankin vanhemman pienessä huppelissa.
Mut hei, mä tiedän. Mun lapset traumatisoituu ja menee ihan pilalle. Siksi me säästetäänkin rahaa niiden tuleviin terapioihin.

Ei vaan. Oikeesti. Kyllä lapsille annetaan aivan helvetin vääristynyt kuva alkoholista ja sen käytöstä, jos sitä voi käyttää "ainoastaan salaa", ilman lapsia. Ihan kuin se olisi jokin mystinen ihastuttava taikajuoma...
arvaa vaan herättääkö tuollainen kiinostusta. Eipä.
Missään en viestissäni sanonut, että alkoholia voi käyttää ainoastaan lapsilta salaa. Itseasiassa erikseen mainitsin, että isä tai isovanhemmat saattavat hyvin ottaa ruoan kanssa lasin viiniä tai saunaoluen - kyllä ihan niiden lasten nähden.

Miksi ihmisiä hankaa niin helvetin pahasti vastakarvaan se jos joku sanoo, että ei vaan halua alkoholia käyttää (lasten seurassa tai ylipäätään)? Onko niin, että ollaksesi normaali sillä viinalla on vaan ihan pakko läträtä?

En juo alkoholia silloin kun olen juhlimassa siksi, että tekisin sen lapsilta salaa, vaan siksi että silloin sattaa tehdä mieli juoda lasi tai monta boolia. Lasten seurassa en juo siksi, että ei tee mieli. Suurimman osan alkoholeista mausta en edes pidä.

Ja mistähän helvetistä ne lapset tietää mitä ne aikuiset tekee silloin kun eivät ole paikalla? Oletat varmaan että lapsille pitkin viikkoa toitotetaan, että nyt viikonloppuna äiti (ja/tai isi) menee juomaan sitä taikajuomaa! Voi jeesus että ihmiset osaa olla tyhmiä.

Viimeksi muokattu:
"gina"
Ei kannata ostaa valmiiksi pullossa. Se onkin kamalaa. Itsetehtynä oikein makoisaa.
Mä teen kans joskus, brittiläisen ystäväni ohjeella. Ongelma vaan on se että siihen tulee viskiä, ja meillä ei sitä juoda, ja viskipullon ostaminen itsetehtyä baileysia varten on vähän hölmöö.. :D Yleensä muistan tuoda reissuilta halpisviskiä mutta nyt ei muistunu mieleen.

Meillä samppanjaa, viinejä ja miehellä varmaan joku erikoisolut. Ei pämpätä jouluna, mutta pari lasillista menee ruoan kanssa illan mittaan.

vierassss
Jeeeee olen retee ja ROHKEA ja uskallan kapinoida kukkahattutätejä vastaan kun juon oikein rempseästi viinaa joulunpyhät ja uskallan leveillä sillä vielä oikein internetissä! Olen villi ja rohkea ja erilainen kuin te nysveröäidit!

viintä
Totta kai aattoon kuten mihin tahansa juhlavaan tilaisuuteen kuuluu mukaan kuohuviini tai viini! Meillä lapsia kolme (en oikeestaan tiedä miksi tämä nyt piti mainita mutta jostain syystä tuntuu että tällä palstalla se piti) ja puolison kanssa juodaan joulupöydässä valko- ja punaviiniä.

Ja kyllä, viini sopii oikein hyvin suomalaisen jouluruoan kanssa. Luepa viiniasiantuntijoiden kommentteja sinä joka kommentoit tätä asiaa.

sommelieeri
Alkuperäinen kirjoittaja viintä;29356101:
Totta kai aattoon kuten mihin tahansa juhlavaan tilaisuuteen kuuluu mukaan kuohuviini tai viini! Meillä lapsia kolme (en oikeestaan tiedä miksi tämä nyt piti mainita mutta jostain syystä tuntuu että tällä palstalla se piti) ja puolison kanssa juodaan joulupöydässä valko- ja punaviiniä.

Ja kyllä, viini sopii oikein hyvin suomalaisen jouluruoan kanssa. Luepa viiniasiantuntijoiden kommentteja sinä joka kommentoit tätä asiaa.
Laitapa yksikin linkki jossa suositellaan viiniä perinteiseen joulupöytään.

viaras
tulla sanomaan samaa: HAISTAKAA PASKA!! Vitun hyvää joulua teidän lapsille, äippä ja isi vetää pienet kännit, kun ei edes joulua voi olla ilman ilolientä??:mad:
Todella ärsyttävää edes lukea näitä!!
Minulla ei valitettavasti ole lapsia, enkö saa tehdä mitä haluan ? Joulu ja juhannus ovat helvetin tylsiä juhlia, kun yksin viettää. Sama silloin vaikka vetää perskännit.

tulla sanomaan samaa: HAISTAKAA PASKA!! Vitun hyvää joulua teidän lapsille, äippä ja isi vetää pienet kännit, kun ei edes joulua voi olla ilman ilolientä??:mad:
Todella ärsyttävää edes lukea näitä!!
Tiesitkö ettei sinua tulla pidättämään vaikka jättäisit lukemattakin? Kyllä tosta otsikosta aika hyvin tyhmempikin tajuaa mitä ketju käsittelee

vanhaa glögiä
[QUOTE="Wieras";29346522]Varmaan jotain tulee ostettua, mutta tuskin niitä juon. Aina sama homma, ostan jotain Alkosta, mutta en sitten illalla enää jaksa juoda.[/QUOTE]

täällä vähän samaa vikaa, viime jouluksi ostin alkosta glögin, muistin se heinäkuussa ja lipittelin kuukaudessa koko pullon pikkuhiljaa tyhjäksi...

"Kimu"
Jouluaattona saatan ehkä juoda siiderin saunan jälkeen. Muuten taitaa mennä limulinjalla. Glögiin en halua terästystä, koska se alkoholihöyry kirvelee mun silmiä. Luulen, että joulupöydässä on viiniä tarjolla, mutta mä en välitä. Joulupäivänä litkin varmaan illalla skumppaa, koska meillä on tapana viettää ilta sisarusten kesken. Lapset ei tietenkään ole läsnä silloin.

Yhteistyössä