Joulun 2013 viinakset tähän ketjuun

• Viestiketjun aloittaja nautiskelija
  • Ensimmäinen viesti
nautiskelija
Makoisia jouluolusia tietty, sahtia kanssa. Glögiin kossua ja aperitiiviksi kuoharia. Muuten ei viinejä, ne eivät sovi joulun makumaailmaan paitsi portviini joka illalla menee suklaiden kanssa. TALLINNAN laivalla nähdään hakureissulla.

vierasss
En ole vielä päättänyt. Ehkä olut joulusaunan päälle. Olen kanssa siitä samaa mieltä, että viini ei maistu lanttulaatikon kanssa, joten sitä ei varmaan osteta. Glögiin en laita teräviä, koska lämmin viina on yöks. Ehkä ostan viskiä ja nautin muutaman viskicolan :D

"harmaa"
Kirkasta viinaa on varattuna silleen että riittää. Kyytipojaksi glögiä, limpparia, mitä nyt sattuu tekemään mieli. Ruokajuomaksi ehkä joku siideri, lonkero tai vastaava.

"asdfr"
alkoholitonta olutta oli kiva saada saunan jälkeen. Jos en olis raskaana niin joisin tumman oluen tai kisikkaoluen. Ukolla ja apella jokin konjakkiviritys. Anoppi juonee valkkaria pari lasia kalan kanssa kuten aina. Eli lapisystävällinen joulu tulossa, kukaan ei kännää ja niin on hyvä.

"vierailija"
Makoisia jouluolusia tietty, sahtia kanssa. Glögiin kossua ja aperitiiviksi kuoharia. Muuten ei viinejä, ne eivät sovi joulun makumaailmaan paitsi portviini joka illalla menee suklaiden kanssa. TALLINNAN laivalla nähdään hakureissulla.
Sahtia! :p Pappa teki eläessään häihin sahtia ja SE oli hyvää. Häissä oli erikseen naisten- ja miesten sahti. Jalo juoma tehtiin savusaunassa kuurinassa, jossa olkia.

"vierailija"
[QUOTE="deedee";29346547]Pitääkö jouluna juoda viinaa? Mä en osta alkosta mitään. Ei kiinnosta juoda joulun takia. Juon alkoholia joskus.[/QUOTE]
Vai niin. Pysy siis poissa viinanhuuruisesta ketjusta.

"harmaa"
[QUOTE="deedee";29346547]Pitääkö jouluna juoda viinaa? Mä en osta alkosta mitään. Ei kiinnosta juoda joulun takia. Juon alkoholia joskus.[/QUOTE]

Ei pidä jos ei huvita. Mua huvittaa.

jiiiiiii
minä juntti 27v. nainen juon jouluaterialla maitoa, samoin lapset ja mies :)
mies varmaan ottaa joulusaunaan jonkun tumman oluen, itse juon vichyä, lapset varmaan jotain limukkaa.
alkoholi ei ole koskaan kuulunut meidän perhejuhliin kovin kummoisesti.

[QUOTE="...";29346502]No meillä on vielä kaksi alle kouluikäistä lasta, joten meillä pärjätään joulu kotikaljalla. Jep, tylsää tiedän... mutta pärjätään hyvin ilman viinaksiakin :)[/QUOTE]

Miten niin tylsää? Mun mielestä viinakset ei kuulu mihinkään juhlapyhään ainakaan jos sitä vietetään lasten kanssa. Todella hauskaa ja antoisaa on ilman pisaraakaan alkoholia. Jos mies tai isovanhemmat ottaa lasin viiniä ruoan kanssa tai saunaoluen, ei se minua haittaa, mutta itse en mitään halua.

Ja ei, en ole absolutisti, juon silloin tällöin kun olen juhlimassa ilman lapsia, mutta perhejuhliin ei alkoholi kuulu ja koskaan ei ole ollut tylsää.

• Tykkää
Reactions: Tallu -

Yhteistyössä