Prismassa eräs äiti imetti tänään reteesti koko rinta paljaana...

  • Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Sun mielipide on täysi nolla jos vastustat "kaupassa imetystä" sillä verukkeella, että aina sen voi hoitaa kotona pois alta.
Mitä jos vauva ei halua syödä juuri ennen lähtöä? Mitä jos haluat käydä myös kirjastossa, postissa, ravintolassa ja hennesillä samalla kuin "kaupassa"? Sekö ei käy vaan on mökkiydyttävä kotiin vuodeksi tai vaihtoehtoisesti käytävä noin 6 krt päivän aikana kotona rauhassa imettämässä?
Että pakkohan se on noilla eväillä on pullauttaa rinta kokonaan esiin siinä toisten nähden. :D Muuta vaihtoehtoa ei tässä ketjussa ole kukaan esittänyt? :)
 
Kun tarkemmin miettii niin ilman tätä palstaa en olisi ikinä tajunnut miten hankalaa, paljastavaa ja pahaa mieltä aiheuttavaa toimintaa imetys on... :D Ihan tyytyväisenä olisin tilanteen mukaan imettänyt "joka paikassa" ilman että olisin edes ajatellut kenenkään kärsivän siitä(kään).

Hassua että neljää lasta pitkään imettäneenä en ole törmännyt sen enempää siihen että kukaan olisi häiriintynyt (tai ainakaan sitä mitenkään ilmaissut) julki-imetyksestä tai että itse olisin nähnyt ketään "tissit tiskiin"-imettäjiä vaikka varmaan joka kahvilassa/ravintolassa aina joku vauvaansa imettää.

Suomessa kyllä osataan tehdä asioista hankalia.
 
"vieras"
Kun tarkemmin miettii niin ilman tätä palstaa en olisi ikinä tajunnut miten hankalaa, paljastavaa ja pahaa mieltä aiheuttavaa toimintaa imetys on... :D Ihan tyytyväisenä olisin tilanteen mukaan imettänyt "joka paikassa" ilman että olisin edes ajatellut kenenkään kärsivän siitä(kään).

Hassua että neljää lasta pitkään imettäneenä en ole törmännyt sen enempää siihen että kukaan olisi häiriintynyt (tai ainakaan sitä mitenkään ilmaissut) julki-imetyksestä tai että itse olisin nähnyt ketään "tissit tiskiin"-imettäjiä vaikka varmaan joka kahvilassa/ravintolassa aina joku vauvaansa imettää.

Suomessa kyllä osataan tehdä asioista hankalia.
Ilmeisesti niin. Ei ketään imetys häiritse vaan tapa jolla se tehdään. Sen voi hoitaa ihan tyylikkäästi, tai sitten tissi paljaana kahvilassa tyylillä, näin me tätä luonnollista asiaa hoidetaan.
Mä oon imettäny. Ei mun tarvitse närkästyttää ihmisiä kun osaan tehdä sen ihan luonnollisesti ilman showta.

Mä en tajua miksi tällä jauhetaan että on joukko niuhottajia jotka näkee ja vahtaa imettäjiä ja joiden pitäisi pysyä kotona jos ei kestä. Kuka on sanonut että näkee imettäjiä jatkuvasti? Mä olen nähnyt ehkä kolme kertaa näitä tissit paljaana tyyppejä, eikä se näky mitenkään silmää hivele. Tulee vaan mieleen että kyllä sen voi toisinkin tehdä. Siitähän tässä aloituksessa oli kysekin?
 
ei vaan käsitä
Sun mielipide on täysi nolla jos vastustat "kaupassa imetystä" sillä verukkeella, että aina sen voi hoitaa kotona pois alta.
Mitä jos vauva ei halua syödä juuri ennen lähtöä? Mitä jos haluat käydä myös kirjastossa, postissa, ravintolassa ja hennesillä samalla kuin "kaupassa"? Sekö ei käy vaan on mökkiydyttävä kotiin vuodeksi tai vaihtoehtoisesti käytävä noin 6 krt päivän aikana kotona rauhassa imettämässä?
En oo sanonut että vastustan imetystä julkisella paikalla,olenko?? Opettele lukemaan! Mun ei oo vaan tarvinut koskaan imettää julkisella paikalla kun olen ajoittanut lähtöni niin ettei tarvii vauvaa syöttää siellä Prismassa.
 
[QUOTE="vieras";29045144]Ilmeisesti niin. Ei ketään imetys häiritse vaan tapa jolla se tehdään. Sen voi hoitaa ihan tyylikkäästi, tai sitten tissi paljaana kahvilassa tyylillä, näin me tätä luonnollista asiaa hoidetaan.
Mä oon imettäny. Ei mun tarvitse närkästyttää ihmisiä kun osaan tehdä sen ihan luonnollisesti ilman showta.

Mä en tajua miksi tällä jauhetaan että on joukko niuhottajia jotka näkee ja vahtaa imettäjiä ja joiden pitäisi pysyä kotona jos ei kestä. Kuka on sanonut että näkee imettäjiä jatkuvasti? Mä olen nähnyt ehkä kolme kertaa näitä tissit paljaana tyyppejä, eikä se näky mitenkään silmää hivele. Tulee vaan mieleen että kyllä sen voi toisinkin tehdä. Siitähän tässä aloituksessa oli kysekin?[/QUOTE]

Yleensä näihin ketjuihin ilmestyy myös tyyppejä keitä häiritsee julki-imetys jo ylipäätään. Ihan se tietoisuus siitä että naapuripöydässä se vauva nyt huivin suojissa (ilmeisesti) imee tissiä.

Kyllä minunkin mielestäni asian voi hoitaa siististi ja niin se ollaan ympärilläni tehtykin ja näin olen itsekin tehnyt. Kuitenkin kun ihmistenilmoilla liikkuu niin välillä törmää näkyihin jotka eivät hivele silmää. Näin on itsellenikin käynyt vaikken ole noita tissit paljaana-imettäjiä ainakaan huomannut.

Jos julki-imetyksessä tissin näkyminen herättää näin paljon ärsyynnystä ja riitaa jo ihan äitienkin kesken niin kuvittelisin että niitä tissejä näkyy todellakin usein. Paljon useammin kuin sen kolme kertaa tähän astisen elämän aikana. Ja jos ne pari tissiä kaikkia julki-imettäjiä kohtaan (joita oletan suomessakin olevan jonkin verran?) riittää nostamaan tällaisen metelin niin sitten pidän sitä jo vähän niuhotuksena...
 
"vieras"
Kun tarkemmin miettii niin ilman tätä palstaa en olisi ikinä tajunnut miten hankalaa, paljastavaa ja pahaa mieltä aiheuttavaa toimintaa imetys on... :D Ihan tyytyväisenä olisin tilanteen mukaan imettänyt "joka paikassa" ilman että olisin edes ajatellut kenenkään kärsivän siitä(kään).

Hassua että neljää lasta pitkään imettäneenä en ole törmännyt sen enempää siihen että kukaan olisi häiriintynyt (tai ainakaan sitä mitenkään ilmaissut) julki-imetyksestä tai että itse olisin nähnyt ketään "tissit tiskiin"-imettäjiä vaikka varmaan joka kahvilassa/ravintolassa aina joku vauvaansa imettää.

Suomessa kyllä osataan tehdä asioista hankalia.
Pakko kysyä, että oletko imettänyt seisten koko rintamus auki k-kaupan lihatiskillä, vaiko esim. istuen kaupan kahvilanurkkauksessa siten, että ilman erityistä tiiraamista koko imetystä ei ohikulkijat edes huomanneet?

Tavalla miten imettää julkisesti on mielestäni todella suuri ero. Käytöstavat kuuluvat mielestäni myös julki-imettämiseen. Itse olen nähnyt monia imetystilanteita ja lähes aina ne ovat todellakin olleet niin vaivihkaisia, etten ole alkuun edes huomannut koko imetystä, vaikka viereisessä esim. kahvilapöydässä ovat olleet. Tämä on ollut myös oma "imetystyylini". Yhden kerran olen törmännyt "tissit tiskiin" -imettäjään ja voin sanoa, että näky oli kaikkea muuta kuin "luonnollinen" ja "kaunis".
 
"vieras"
Ja jos ne pari tissiä kaikkia julki-imettäjiä kohtaan (joita oletan suomessakin olevan jonkin verran?) riittää nostamaan tällaisen metelin niin sitten pidän sitä jo vähän niuhotuksena...
No tämä on aivan normaalia meteliä tällä palstalla. Tämän jälkeen voimm siirtyä metelöimään virikehoidosta, naapurin lasten kasvatuksesta ja miestemme peniksen koosta... :D
 
  • Tykkää
Reactions: Madicken04
[QUOTE="vieras";29045256]Pakko kysyä, että oletko imettänyt seisten koko rintamus auki k-kaupan lihatiskillä, vaiko esim. istuen kaupan kahvilanurkkauksessa siten, että ilman erityistä tiiraamista koko imetystä ei ohikulkijat edes huomanneet?

Tavalla miten imettää julkisesti on mielestäni todella suuri ero. Käytöstavat kuuluvat mielestäni myös julki-imettämiseen. Itse olen nähnyt monia imetystilanteita ja lähes aina ne ovat todellakin olleet niin vaivihkaisia, etten ole alkuun edes huomannut koko imetystä, vaikka viereisessä esim. kahvilapöydässä ovat olleet. Tämä on ollut myös oma "imetystyylini". Yhden kerran olen törmännyt "tissit tiskiin" -imettäjään ja voin sanoa, että näky oli kaikkea muuta kuin "luonnollinen" ja "kaunis".[/QUOTE]

En ole ja kuten jo kirjoitin en ole tuollaiseen koskaan törmännyt. Siksi oletin että tavat ovat suomessa sitten kovin erilaiset ja tuo tissit esiin on varsin yleinen imetystapa, kun kerran julki-imetys herättää näin paljon negatiivisia tunteita mitä näistä ketjuista huomaa.
 
"vieras"
Yleensä näihin ketjuihin ilmestyy myös tyyppejä keitä häiritsee julki-imetys jo ylipäätään. Ihan se tietoisuus siitä että naapuripöydässä se vauva nyt huivin suojissa (ilmeisesti) imee tissiä.

Kyllä minunkin mielestäni asian voi hoitaa siististi ja niin se ollaan ympärilläni tehtykin ja näin olen itsekin tehnyt. Kuitenkin kun ihmistenilmoilla liikkuu niin välillä törmää näkyihin jotka eivät hivele silmää. Näin on itsellenikin käynyt vaikken ole noita tissit paljaana-imettäjiä ainakaan huomannut.

Jos julki-imetyksessä tissin näkyminen herättää näin paljon ärsyynnystä ja riitaa jo ihan äitienkin kesken niin kuvittelisin että niitä tissejä näkyy todellakin usein. Paljon useammin kuin sen kolme kertaa tähän astisen elämän aikana. Ja jos ne pari tissiä kaikkia julki-imettäjiä kohtaan (joita oletan suomessakin olevan jonkin verran?) riittää nostamaan tällaisen metelin niin sitten pidän sitä jo vähän niuhotuksena...
Jos täällä osattaisiin aikuisten oikeesti keskustella niin me huomattais, että aika lähenevät ajatukset kuitenkin on kaikilla. Tässä nyt vaan taas korostuu asetelma ronski imettäjä, joka kulmassa, ja niitä kiikarilla kyttäävät niuhottajat. Kumpiakaan ei taida oikeasti olla kuin promille porukasta. :D
 
[QUOTE="vieras";29045298]Jos täällä osattaisiin aikuisten oikeesti keskustella niin me huomattais, että aika lähenevät ajatukset kuitenkin on kaikilla. Tässä nyt vaan taas korostuu asetelma ronski imettäjä, joka kulmassa, ja niitä kiikarilla kyttäävät niuhottajat. Kumpiakaan ei taida oikeasti olla kuin promille porukasta. :D[/QUOTE]

Näinhän se taitaa olla... :D
 
Kuukauden ikäisen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja ei vaan käsitä;29045052:
Mulla on kolme lasta eikä niille tosiaan ole tullut nälkä kauppareissun aikana kun ovat syöneet ennen lähtöä, ei ikinä! Mutta voihan niinkin varmaan käydä,toki.ainakin tämän palstan emännillä :D
Hieno homma ettei ole niin käynyt. Mulla on. Taidan olla täysin epäonnistunut äiti ja emäntä. Pahoittelen! Ei sillä, että olisin joutunut kaupassa kaikkien nähden imettämään (ravintolan pöydässä kylläkin ja autossa kaupan parkkipaikalla (mikä siis mun mielestä paras vaihtoehto jos kauppareissulla nälkä yllättää kun vessa ei oikein ole ruokailupaikka))
 
-juu
Koskahan minusta tehdään palstalla aloitus, kun imitin kuukauden ikäistä vauvaani JUNASSA?! Tsiisus mitä härskeilyä. Harmillista, että ihminen on niin vieraantunut luonnosta, että niinkin luonnollista asiaa kun imetystä ja rintaa paheksutaan. Onko se jotenkin niin iskostunut että annetaan pullosta vauvalle? Harmillista. Itse kannustan naisia imettämään missä vaan! Ja tissin esille tuominen tuskin on tahallista..
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Kuukauden ikäisen äiti;29045386:
Hieno homma ettei ole niin käynyt. Mulla on. Taidan olla täysin epäonnistunut äiti ja emäntä. Pahoittelen! Ei sillä, että olisin joutunut kaupassa kaikkien nähden imettämään (ravintolan pöydässä kylläkin ja autossa kaupan parkkipaikalla (mikä siis mun mielestä paras vaihtoehto jos kauppareissulla nälkä yllättää kun vessa ei oikein ole ruokailupaikka))
:D Voi ihme tätä keskustelun kulkua. Että ihan epäonnistunut äiti ja emäntä?
Heittäydytään marttyyreiksi, jos joku sanoo, että ei ole kivaa katseltavaa kun joku jossain imettää tissi täysin paljaana.
Niinhän sä et kai siellä ravintolassa tehnyt? Joten jotta asia ja keskustelu ei saa vääriä mittasuhteita, niin nuo itsensä syyllistämiset muiden sanomisien kautta vois jättää?

Ja onnittelut vauvasta ja imettämisen onnistumisesta.
 
Vierasmies
[QUOTE="vieras";29045256]Yhden kerran olen törmännyt "tissit tiskiin" -imettäjään ja voin sanoa, että näky oli kaikkea muuta kuin "luonnollinen" ja "kaunis".[/QUOTE]

Oliko kyseinen imetys jotenkin epäluonnollisen näköistä?
Aika moni ihminen pitää imetystä kauniina tapahtumana, uskoakseni miehet useammin. Enkä usko, että miehet pitäisi sitä eroottisena vaan hyvin kauniina hetkenä lasta varten.
Ahdistuneissa akoissa se näköjään herättää mitä kummallisempia ajatuksia, en mä tiedä kun en pääse teidän aivokoppaan! Miten kukaan voi sanoa, että lapsen imetys oli KAIKKEA MUUTA KUIN luonnollista ja kaunista?
 
  • Tykkää
Reactions: Phoebsi
"Vieras"
Miksi se teitä häiritsee, että naisella näkyi tissi?

Jos hän ruokkii lapsensa niin, niin ruokkikoon. Kesällä on ok hengailla jossain roiskeläppävaatteissa puoli persettä, maha, selkä ja tissit nänniä lukuunottamatta paljaana, mutta jos joku imettää lastansa kaupassa tissi esillä niin se onkin ongelma?

Miksi tämäkin jaksaa ihmisiä liikuttaa?
Miten te keskitytte joka paikassa muiden tekemisiin niin paljon? Kun minä olen kaupassa, keskityn omiin ostoksiini, en siihen mitä jollakin on päällä tai näkyykö tissi. Katselen kyllä muita ihmisiä ohimennen ja nautin itse esimerkiksi miesten pitkistä katseista toisinaan, mutta ei se minulle ongelma ole, jos joku imettää, tuolloinkin kääntyisin ehkä katsomaan pikkuista vauvaa :)

Itselleni julki-imetys oli ahdistavaa alussa. Tällä palstalla mulle todettiin, että "älä yliseksualisoi itseäsi". Jos et imetä niin yliseksualisoit, jos imetät niin olet pervo ja mauton? Nykyään imetän "piilossa" koska en käytä imetyspaitoja/-liivejä ja tissi on tosiaan kokonaan näkyvillä (kun sen paidan kaula-aukosta otan esille :D), mutta en TODELLAKAAN sen takia, että se jotain häiritsisi, vaan mua alkaa itseäni ujostuttamaan/ahdistamaan.

Tällä palstalla tuntuu olevan mammoja, jotka keskittyvät kaikista eniten muiden, TUNTEMATTOMIEN ihmisten tekemisiin. Ihme juttu!?
 
"vieras"
Oliko kyseinen imetys jotenkin epäluonnollisen näköistä?
Aika moni ihminen pitää imetystä kauniina tapahtumana, uskoakseni miehet useammin. Enkä usko, että miehet pitäisi sitä eroottisena vaan hyvin kauniina hetkenä lasta varten.
Ahdistuneissa akoissa se näköjään herättää mitä kummallisempia ajatuksia, en mä tiedä kun en pääse teidän aivokoppaan! Miten kukaan voi sanoa, että lapsen imetys oli KAIKKEA MUUTA KUIN luonnollista ja kaunista?
Huono käytös ei ole luonollista ja kaunista, tapahtui se sitten imetyksen yhteydessä tai ei. Kyse oli ennen kaikkea myötähäpeästä ja kiusaantuneisuuden tunteesta, jotka kyseinen imettäjä käytöksellään aiheutti. Siis siitä samasta tunteesta, jonka huonokäytökseni naapuripöydän asiakas aiheuttaa, kun viheltelee ja napsuttelee vaikkapa sormiaan tarjoilijalle. :D

Kyseessä oli siis hampurilaisravintola (mäkkäri). Kyseinen äiti imetti lastaan koko ylävartalo paljaana jonon vieressä olevassa pöydässä. Jono kulki siis noin metrin päässä pöydästä ja imettäjä oli vielä kääntynyt jonoa kohden. Voin sanoa, että jokainen ihminen, niin nainen kuin mieskin, oli siinä jonossa kiusaantuneen oloinen. Kiusaantuneita olivat myös tiskin takana olevat myyjät. Ja sanotaan vielä selvennykseksi, että itse imetys ei aiheuttanut minulla myötähäpeän tunnetta, vaan naisen puolialaston olemus, keskellä ravintolaa.
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";29045533] Nykyään imetän "piilossa" koska en käytä imetyspaitoja/-liivejä ja tissi on tosiaan kokonaan näkyvillä (kun sen paidan kaula-aukosta otan esille :D), mutta en TODELLAKAAN sen takia, että se jotain häiritsisi, vaan mua alkaa itseäni ujostuttamaan/ahdistamaan. [/QUOTE]

Hyviin käytöstapoihin kuuluu ottaa myös toiset ihmiset huomioon. Oletko koskaan ajatellut, että mikäli imettäisit ylävartalopaljaana julkisesti, se saattaa ahdistaa/ujostuttaa jotakin muuta ihmistä? Taitaa tämäkin asia olla vain osa tätä nykymaailma "minä, minä, minä" -kulttuuria. "Minä teen mitä minua huvittaa ja minun tekemisiäni säätelee TODELLAKIN vain mitä itse tunnen ja koen..."
 
Hmm...
[QUOTE="vieras";29045601]Hyviin käytöstapoihin kuuluu ottaa myös toiset ihmiset huomioon. Oletko koskaan ajatellut, että mikäli imettäisit ylävartalopaljaana julkisesti, se saattaa ahdistaa/ujostuttaa jotakin muuta ihmistä? Taitaa tämäkin asia olla vain osa tätä nykymaailma "minä, minä, minä" -kulttuuria. "Minä teen mitä minua huvittaa ja minun tekemisiäni säätelee TODELLAKIN vain mitä itse tunnen ja koen..."[/QUOTE]

Aika mielenkiintoisesti ajateltu, kun kuitenkin puhumme pikkuvauvojen äideistä, jotka ovat valinneet täysimetyksen.
 
Vierasmies
Yleensä käytännössä tässä "tissiongelmassa" on kyse siitä, että joku imettää kahvilassa tai ostarin penkillä siten, että tissistä näkyy liian suuri osa. Erittäin harvoin kukaan vetää paitaa pois ja hametta alas imettäen molemmat tissut ja vielä tussukin vilkkuen.

Sen sijaan, jos _normaalisti_ imettävälle tulee joku tekosiveä ahdistuja ulisemaan, että voisitko tehdä "tuon touhun" muualla, viitaten vaikka vessaan tai kotiin, niin kukahan sen minäkeskeinen on?

[QUOTE="vieras";29045647]Tuleeko sinulle yllätyksenä, että jopa ne pikkuvauvojen äidit (jotka ovat valinneet täysimetyksen) OVAT tämän yhteiskunnan jäseniä? Vai onko äitiys ja imetys hyväksyttävä syy täydelliseen minäkeskeisyyteen?[/QUOTE]
 
annanyymi
No kyllä mut löisi ällikällä näky, että Prismassa käyskentelisi ympäriinsä nainen toinen puoli yläruumiista paljaana. Lapsella tai ilman ;)

On julki-imetystä ja julki-imetystä.
 
annanyymi
[QUOTE="vieras";29043159]Täydellisen samaa mieltä. Itsekin keskityn vain siihen ihmisten ilmoilla mitä kulloinkin olen tekemässä kuten ruoan osto tai virastoissa asioiden hoito. Ei ole aikaa tarkkailemalla tarkkailla muita ihmisiä. Jestas mitä porukkaa täällä onkaan! :D[/QUOTE]

Jaa. Itse kyllä katselen ympärillenikin välillä ja niin tekee moni muukin. Paljon normaalimpaa minusta.
 
Hmm...
[QUOTE="vieras";29045647]Tuleeko sinulle yllätyksenä, että jopa ne pikkuvauvojen äidit (jotka ovat valinneet täysimetyksen) OVAT tämän yhteiskunnan jäseniä? Vai onko äitiys ja imetys hyväksyttävä syy täydelliseen minäkeskeisyyteen?[/QUOTE]

Entä ne pikkuvauvat? Ovatko he tämän yhteiskunnan jäseniä?
 

Yhteistyössä