Prismassa eräs äiti imetti tänään reteesti koko rinta paljaana...

  • Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Ai jaha. Jos laki ei kiellä, se on sallittua.

Just siksi meillä on niin vitusti kaikkia älyttömiä pykäliä. Kun ihmiset ei kykene käyttämään omaa maalaisjärkeään ja käyttäytyä hienotunteisesti, jos sitä ei erikseen laissa määrätä.

Miksi ei voi osoittaa muiden ihmisten kunnioitusta edes rahtusen ihan vaan siksi, että asiat sujuisivat mukavammin?

Ja toistan itseäni: minusta julkisella paikalla saa imettää ja se on jopa suotavaa jos vauva on nälkäinen. Olen tehnyt niin itsekin. Se on ihan ok niin kauan kun otetaan huomioon se, että meitä on moneksi. Joillekin siveellisille se vauvan ruokapussi on tosiaan tissi ja paheksuttavaa joten miksi ehdoin tahdoin haluaisin ärsyttää tällaisia kukkahattutätiä ja -setiä? Siksi valitsen hieman syrjemmän, rauhaisan paikan (joka lienee vauvallekin mukavampaa) -en siis vessaa kuitenkaan- ja imetän imetyspaidan ja harson suojassa vältellen tahallista tissin vilauttamista. Ja ihan hienosti onnistuu.

Mielestäni tekisin karhunpalveluksen muille imettäville äideille, jos valitsisin vauvan ruokahetkeen sellaisen paikan, jossa olisimme kaiken keskipisteessä ja lisäksi hoitaisin ruokahetken ronskisti paskat nakaten siitä jos utareeni vilkkuu kaikille. Tietäisin silloin tasan tarkkaan provosoivani näitä kukkahattuilijoita -ja sitä myöten saavani julki-imetykselle huonoa mainetta. Ja vauvankaan ei tarvitse häiriintyä hälinästä.

Ei se ole mahdotonta eikä edes vaikeaa. En koe jääväni myöskään mistään paitsi vaikken tahallaan ärsytä sellaisia, joiden suhtautuminen asiaan on eri kuin omani.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";29043271]Liian paljastavia hikisten naisten kaula-aukkoja ? miten tämä nyt sitten on rumempaa, kuin se että imetetään lasta hikisenä kaupassa koko tissi paljaana ?[/QUOTE]

Entä jos hikinen lihava imettää sen suuren kaula-aukon kautta? :D
 
"vieras"
Aikatauluttaminen on mahdotonta.
Liinan käyttäminen on mahdotonta.
Hieman syrjemmäs meneminen on mahdotonta.
Pukukoppiin meneminen on mahdotonta.
Vastikkeen antaminen on mahdotonta.
Pullotetun äidinmaidon mukaan ottaminen on mahdotonta.
Toisten huomioon ottaminen on mahdotonta.


Mä näin naisena kyllä pystyn parempaan. :) Imettäminen ei kärsi ollenkaan puhumattakaan mun naiseudestani tai siitä tunnenko asian luonnollisena. Ei mun tarvitse tuputtaa omaa tissiäni kuin lapsen suuhun ja ihan rauhassa ja katseilta piilossa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";29043298]Entä jos hikinen lihava imettää sen suuren kaula-aukon kautta? :D[/QUOTE]

Pidättää sietäsi..
(nehän ei siis tainnut olla edes ansainnut lapsiaan tms. se tuli kyllä jo aiemmin tuolla esille )
 
"hmmm"
Mulle ei ainakaan ole ollut yhtään vaikeeta imettää ilman tissien näkymistä. Voin imettää vaikka keskellä kauppakeskusta ilman, että mistään suunnasta tarvii nännejä katsoa. Ei ole vaikeaa. Joko a) imetyspaita (paras on toppi alla ja löysempi päällä, peittää loistavasti) tai b)harso jota pystyi aluksi käyttämään helpommin. Nyt vauva repii sen pois 6kk vanhana, eli se paitasysteemi toimii paremmin. :)

En mä ymmärrä miksi imetys pitäisi hoitaa tissit paljaana kun sen voi hienotunteisestikin tehdä vaikka sitten siinä keskellä kauppaa. Ensinnäkin muita ajatellen ja no en minä kyllä itsekään halua, että koko maailma näkee rintani.
 
  • Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava
onko enää tottakaan
[QUOTE="vieras";29043306]Aikatauluttaminen on mahdotonta.
Liinan käyttäminen on mahdotonta.
Hieman syrjemmäs meneminen on mahdotonta.
Pukukoppiin meneminen on mahdotonta.
Vastikkeen antaminen on mahdotonta.
Pullotetun äidinmaidon mukaan ottaminen on mahdotonta.
Toisten huomioon ottaminen on mahdotonta.
[/QUOTE]

Millaiset aikataulut on keskivertovastasyntyneellä tai esim. 2kk ikäisellä?

Viihtyvätkö kaikki vauvat kantoliinoissa ja repuissa? Vai tarkoitatko liinalla harsoa? Kuinka moni 4-8kk vauva antaa harson olla rauhassa paikoillaan, eikä heiluta sitä edestakaisin kuin parastakin mainoskylttiä?

Onko huoltoasemilla pukukoppeja?

Vastikkeen antaminen on mahdotonta. Ainakin minun tapauksessani, koska imetys sujuu niin hyvin (muuallakin kuin makkarissa suljetun oven takana).

En ole laiskana jaksanut edes koittaa suostuisiko vauva (4kk) pullolle. Paljon helpompaa syöttää rinnasta, ei tarvitse raahata mitään pulloja mukana, saati tiskailla niitä :)

Toiset otan kyllä huomioon. Ainut kerta, kun imetän tissi paidan kaula-aukosta esiin nostettuna on kotona yksin tai miehen kanssa ollessa, muutoin käytän kahden paidan taktiikkaa ;)



En kyllä ymmärrä, että missä te kaikki vouhottajat asutte? Siis onko monellakin paikkakunnalla ihan arkipäivää, että perheenäiti tekee ruokaostoksiaan Prismassa topless? Ja siis näitäkin on ilmeisesti useampi viikossa, kun se niin häiritsee ja ottaa silmään. Näemmä myös kauppakeskuksissa on monilla tapana riisua paita ja rintaliivit ja imetellä samalla kun kävelee liikkeestä toiseen? Ja että ne kaikki sadat, ellei jopa tuhannet äidit menevät vielä juuri teidän suosimiinne ruokapaikkoihin, asettuvat keskelle salia ja suurieleisesti ilmoittavat, että "HEI! Täällä aletaan nyt imettää!", että kaikki osaavat kääntää paheksuvan katseensa sinne oikeaan aikaan ja sitten äiti riisuu taas 50% vaatteistaan, heiluttelee ja huljuttelee molempia rintojaan ja jättää toisen roikkumaan vapaana, kun vauva syö toisesta?

Olen 32.v kahden lapsen äiti. Molempia julki-imettänyt (tosin en nosta tissiä kaula-aukosta, kuten jo sanoin), liikkunut lasten kanssa paljon ja ainoat paikat missä olen nähnyt, ettää koko rinta on otettu esille vauvan ruokailua varten, ovat perhekerhot ja perhekahvilat. Noita en laske julkisiksi paikoiksi ja oletan, että mikäli imettäminen ja tissin vilkkuminen tekee pahaa katsella, niin mielensäpahoittaja osaa noista paikoista pysyä poissa :D

Ehkäpä ne säädyttömät tissinpaljastelijatyrkkyäidit ovat keskittyneet vain joillekin tietyille alueille?
 
  • Tykkää
Reactions: Millenia
Ne jotka niin väittää olivat jo aiemmin henkisesti hieman eri bussilinjan asiakkaita.
Niin nätisti sanottu :)

Joskus oli juttua että tissien näkeminen pidentää miesten elinikää. Eli ei naisten pitäisi olla katkeria siitä että ukkonsa muka vahtaavat imettäviä naisia, saavathan ne nauttia tuijottelijoistaan jokusen vuoden pidempään mitä enemmän näkevät rintoja :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: kepsis
"vieras"
Vaikka aloittaja puhuu koko rinta paljaana -tyypeistä niin onhan täällä porukka äimänä jo siitä, että nänni edes vilahtaa esillä kun aletaan imettää... Itseäni ei häiritse julki-imettäminen, itse olen tehnyt sen kahdesti koko aikana eikä edes tullut mieleen, että joku voi vetää siitä herneen nenäänsä.
 
Iso EMÄ
Minähän imetän missä vaan.

Siinä saapi lattatissit ja muuten vaan umpiot pyöritellä silimiään, ja kuiskutella keskenään. Potria ja terveitä lapsia, niitä mulla riittää!
 
"Joopas"
[QUOTE="vieras";29040260]Miksei? itse en ikinä kehtaisi julki imettää missään mutta ei mua häiritse ne jotka kehtaa...miksi miehet saa kulkea tissit paljaana ja naiset ei?[/QUOTE]

Naiset saa kulkea rinnat paljaana mutta jos nainen asettaa rinnan pään vauvan suuhun ja siten ruokkii vauvansa, se on oksettavan-ällöttävän-karmeaa.
Verrattavissa paskantamiseen tai naimiseen.

Ainakin jos palstalta kysyy.
 
Hmm...
[QUOTE="Joopas";29044018]Naiset saa kulkea rinnat paljaana mutta jos nainen asettaa rinnan pään vauvan suuhun ja siten ruokkii vauvansa, se on oksettavan-ällöttävän-karmeaa.
Verrattavissa paskantamiseen tai naimiseen.

Ainakin jos palstalta kysyy.[/QUOTE]

Kulttuuriantropologiassa tämä ilmiö tunnetaan hyvin. Kun maito tulee suoraan naisesta, se on "villiä". Kun se maito pumpataan tuttipulloon ja syötetään tekonännin kautta vauvalle, maito on kesytettyä. Se on vähän kuin kaupan maitoa. Joka tietenkin tulee purkista eikä lehmän nännistä.
 
Vierasmies
Ootteko te julki-imetyksen imetyksen vastustajat todella näin urpoja? Vertaatte kahden aikuisen välistä luonnollista toimitusta nimeltä seksi, pienen vauvan ruokkimiseen?

WC:t on tehty ulostamista varten joten niitä käytetään aivan kuten imetyshuoneita jos niitä, tosin missään ei ole kielletty imettämästä vaikka penkillä. Suurinosa tekee sen kuitenkin jotenkin peitellysti. Mutta miksi sitä pitäisi erityisesti peitellä? Olisi sinusta kiva syödä joku teltta päässä niin, että tukehdut sinne sisään?

[QUOTE="vieras";29042925]Pitääkö teille kaikki taivuttaa rautalangasta. Kyse oli siitä, että mitä voi oikeuttaa sillä, että se on luonnollista.

Imettäminen on luonnollista niin sen saa tehdä julkisesti.

Seksi on luonnollista niin... niin?

Ulostaminen on luonnollista sekin.

Piereskelykin muuten on. Julkipiereskely kunniaan?[/QUOTE]
 
Vierasmies
Minusta taas imetyksestä ärsyyntyvät ovat niitä tyrkkyjä jotka hakevat huomiota itseensä. Ilmeisesti vauvan syöttäminen ja rinnan "näkyminen" saavat aikaan ahdistuksen monissa naisissa. "Enkö olekaan tärkein", "työ äiti on tärkeä", "tuo näyttää tissiä, ehkä mieheni kiinnostuu".



[QUOTE="vieras";29042826]Minä jos näen naisen tissit paljaana imettämässä vauvaansa, hän ei ole mikään muu kuin tyrkky ja huomiota hakeva. Jos sen taas tekee syrjäisemmässä paikassa ja vaikka harsolla peitettynä, on se ihan ok ja luonnollista.

Moni muukin asia on luonnollista, kuten vesassa käyminen, seksi, synnyttäminen jne jne..eikä niitäkään tehdä julkisislla paikoilla toisten silmien edessä.[/QUOTE]
 
Kuukauden ikäisen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja ei vaan käsitä;29045022:
En ymmärrä miksi ihmiset lähtee kauppaan syöttämään lasta. Eikö sen homman voi hoitaa rauhassa kotona ja lähteä vasta sitten??!?
Viittikkö tulla tännekin kertomaan ne kellonajat kun vauva syö? Ei meinaan aina mene ihan niin, että syötät nyt ja vauvan seuraavan kerran söisi vasta kauppareissun jälkeen.. Ainakin tämä meidän vauva on onnistunut yllättämään niin, että on syöty juuri ennen kauppaan tai muualle lähtöä ja sit on nukahtanut kun on laitettu kaukaloon ja sit herää matkalla ja onkin taas nälkä, vaikka olen toiveikkaana kuvitellut, että seuraavan kerran söisi kahden tunnin päästä..
 
Vierasmies
Vaikuttaa, ettet sä paljon muutakaan ymmärrä. En viitsi heti kertoa mitä tarkoitan, yritä herkistellä aivosoluasi jos se heräisi.

Alkuperäinen kirjoittaja ei vaan käsitä;29045022:
En ymmärrä miksi ihmiset lähtee kauppaan syöttämään lasta. Eikö sen homman voi hoitaa rauhassa kotona ja lähteä vasta sitten??!?
 
ei vaan käsitä
Alkuperäinen kirjoittaja Kuukauden ikäisen äiti;29045037:
Viittikkö tulla tännekin kertomaan ne kellonajat kun vauva syö? Ei meinaan aina mene ihan niin, että syötät nyt ja vauvan seuraavan kerran söisi vasta kauppareissun jälkeen.. Ainakin tämä meidän vauva on onnistunut yllättämään niin, että on syöty juuri ennen kauppaan tai muualle lähtöä ja sit on nukahtanut kun on laitettu kaukaloon ja sit herää matkalla ja onkin taas nälkä, vaikka olen toiveikkaana kuvitellut, että seuraavan kerran söisi kahden tunnin päästä..
Mulla on kolme lasta eikä niille tosiaan ole tullut nälkä kauppareissun aikana kun ovat syöneet ennen lähtöä, ei ikinä! Mutta voihan niinkin varmaan käydä,toki.ainakin tämän palstan emännillä :D
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";29043306]Aikatauluttaminen on mahdotonta.
Liinan käyttäminen on mahdotonta.
Hieman syrjemmäs meneminen on mahdotonta.
Pukukoppiin meneminen on mahdotonta.
Vastikkeen antaminen on mahdotonta.
Pullotetun äidinmaidon mukaan ottaminen on mahdotonta.
Toisten huomioon ottaminen on mahdotonta.


Mä näin naisena kyllä pystyn parempaan. :) Imettäminen ei kärsi ollenkaan puhumattakaan mun naiseudestani tai siitä tunnenko asian luonnollisena. Ei mun tarvitse tuputtaa omaa tissiäni kuin lapsen suuhun ja ihan rauhassa ja katseilta piilossa.[/QUOTE]

Näin.
 
Vierasmies
Sun mielipide on täysi nolla jos vastustat "kaupassa imetystä" sillä verukkeella, että aina sen voi hoitaa kotona pois alta.
Mitä jos vauva ei halua syödä juuri ennen lähtöä? Mitä jos haluat käydä myös kirjastossa, postissa, ravintolassa ja hennesillä samalla kuin "kaupassa"? Sekö ei käy vaan on mökkiydyttävä kotiin vuodeksi tai vaihtoehtoisesti käytävä noin 6 krt päivän aikana kotona rauhassa imettämässä?

Alkuperäinen kirjoittaja ei vaan käsitä;29045076:
Juu kyllä tässä keskustelussa mielipiteen saa esittää, mutta sulla oli mielipide minusta.Täällä ei keskustella nyt minusta vaan imettämisestä julkisella paikalla.
 
"vieras"
Suurin osa julkisesti imettävistä äideistä osaa hoitaa homman hienovaraisesti niin, ettei paljasta rintaa paljoakaan näy ja nänni korkeintaan vilahtaa. Semmonen imettäminen on mielestäni ihan ok. Sitten on näitä tissiensä esittelijöitä (kuten yksi kaverini), joka läväyttää jättitissinsä kaikkien nähtäville paikassa kuin paikassa. Oli muuten noloa, kun kerran hän antoi tissinsä roikkua ihan kokonaan esillä julkisella paikalla, kun taapero kävi välillä vähän vaeltelemassa juomisensa ohessa. Vaikka hän kaveri onkin, niin tuli semmonen olo, että mihinkäs tässä katsoisikaan. Onpa tullut useamman kerran mieleen, että taitaa tällä kaverilla olla joku itsensä esittelemisen halu.
 

Yhteistyössä