Mies ja alkoholi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Iinesrukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Iinesrukka

Vieras
Mun mies juo aika paljon ja kyllä siitä riitaa on piisannut. On luvannut vähentää, mutta aina se vaan lipsahtaa uudestaan siihen samaan. Yks mun kaveri sano, että alkoholismista on vain semmonen parannus, että juominen loppuu täysin. Onko se näin? Vai onko semmosia miehiä, jokka on juonut todella paljon, mutta pystyvät siirtymään kohtuukäyttäjiksi?

ä se nyrkkisääntönä on niin, että mies jolla on ongelmia alkoholin kanssa, joutuu siihen samaan juttuun aina uudestaan. Että jos on taipumuksia ja käyttö menee liiallisuuksiin niin ei siinä oo vaihtoehtona kuin täyslopetus tai sitten se on ikuista kamppailua liikakäytön ja muka-kohtuukäytön rajoilla. Sen oon huomannut.

Mun mies on ex-alkkis ja nyt ollut ilman pisaraakaan 6 vuotta. Ex-mies oli alkkis ja ei vaan lopettanut. Tällä hetkellä on samassa jamassa ja tuskin on enää kauaa hengissä...

Mun mies juo aika paljon ja kyllä siitä riitaa on piisannut. On luvannut vähentää, mutta aina se vaan lipsahtaa uudestaan siihen samaan. Yks mun kaveri sano, että alkoholismista on vain semmonen parannus, että juominen loppuu täysin. Onko se näin? Vai onko semmosia miehiä, jokka on juonut todella paljon, mutta pystyvät siirtymään kohtuukäyttäjiksi?

Noin se vaan on. Kun on riittävästi juonut, niin alkoholi on muuttanut aivokemian jokseenkin peruuttamattomasti sellaiseksi, että kohtuujuominen ei onnistu.

Tuossapa sinullekin päihteenkäyttäjien puolisoiden asiaan vihkiytynyt keskustelu/vertaistukipalsta.

Päihdelinkin keskustelualue • Näytä alue - Kotikanava