The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Häppödiskäppödis vaan ketjulaatikkoon kaikille :wave:!

Elokuuta mennä jolkotellaan vauhdilla etteenpäin, tapahtumia on piisannut liiaksikin asti mutta iloisimmat niistä lienevät koululaisen koulunaloitus sekä keskimmäisen eskariuran korkkaaminen :). Molemmilla velloksilla tosi kivat opettajat ja - mikä mun mielestä tärkeintä - eskarilainen on aivan tohkeissaan omasta "koululaisuudestaan" eli uusien asioiden oppiminen on nastaa.

Harrastustoimintakin on alkanut - meijen partiolaiset ovat leireilemässä ja hankkimassa lisää taitoja ja osaamista luonnon helmassa (enkä mitään mainihe siitä että toinen niistä partiolaisista sais mun puolesta viipyä vaikka pitempäänkin leirillä..). Onneksi mulla on tukena täällä kaksi näpsäkkää "turvahenkilöä", ei niin hirvitä oleminen :p...


Ja jallu on hyvää lämmikettä :p
Heippa :kiss:
kiva kun pistäydyt moikaamassa ,sun ihanat ja positiiviset viestit on niin mukavaa luettavaa.Teillä on siellä sitten alkanut arki mukavasti,kiva kun muksutkin tykänneet koulusta ja eskarista,siinä on uutta ja jännää kerrakseen.Eskarilainenkin varmasti tuntee ittensä jo isoksi kun on jo melkein koulussa:) ja opettajat on tärkeitä jos ovat ihania ja kivoja,itelläni on ollut kaki opettajaa kouluaikoina jotka pysyy mielessä loppuiän,olivat niin ihania että tätä toista opettajaa nykysin kun näkee vaihetaan kuulumisia aina,oli mulle todella tärkeä sillon ja olen monesti miettinyt että kun on jo vanha ja vaivainen että mitä jos joku päivä ei enää tulekkaan vastaan...meinaan vaan että jos lapselle sattuu ihana opettaja siitä voi tulla lapselle tärkeä ihminen vaikka koulut olisi vuosia sitten loppuneet. Mulla ainakin on jäänyt ihanant muistot näistä kahdesta opettajasta ja varsinkin tästä 5-6lk opesta.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: FreezeCat
IhanaValo
Hmm..miullekin sattui aikas kovapäinen tyyppi puoliskoksi, mut sen onneksi oon ite sit enemmän semmoinen "no, ihan sama, päätä sie"-asenteella toimiva...joissain asioissa sitten vähän tarkempi mut ne asiat on sit miehelle enemmän semmoisia hällä väliä-juttuja.

Sit on asioita joissa mies on miun makuun vähän turhankin hällä väliä-tyyppiä, ja niistä onkin, etenkin nyt lähiaikoina ollu vähän sanomista puolin ja toisin : /
 
Heippa :kiss:
kiva kun pistäydyt moikaamassa ,sun ihanat ja positiiviset viestit on niin mukavaa luettavaa.Tteillä on siellä sitten alkanut arki mukavasti,kiva kun muksutkin tykänneet koulusta ja eskarista,siinä on uutta ja jännää kerrakseen.Eskarilainenkin varmasti tuntee ittensä jo isoksi kun on jo melkein koulussa:) ja opettajat on tärkeitä jos ovat ihania ja kivoja,itelläni on ollut kaki opettajaa kouluaikoina jotka pysyy mielessä loppuiän,olivat niin ihania että tätä toista opettajaa nykysin kun näkee vaihetaan kuulumisia aina,oli mulle todella tärkeä sillon ja olen monesti miettinyt että kun on jo vanha ja vaivainen että mitä jos joku päivä ei enää tulekkaan vastaan...meinaan vaan että jos lapselle sattuu ihana opettaja siitä voi tulla lapselle tärkeä ihminen vaikka koulut olisi vuosia sitten loppuneet. Mulla ainakin on jäänyt ihanant muistot näistä kahdesta opettajasta ja varsinkin tästä 5-6lk opesta.
Moiksista :kiss:...

Ja juu, tupa on täynnänsä niiiiiin isoja koululaisia, jotta :D! Ihanaa on todellakin seurata sivusta kuinka esikoinenkin on tohkeissaan - varmaan muuten aidosti ja oikeasti ekaa kertaa - koulunkäynnistään ja uusista kirjoistaan. Ja mä olen päässyt niin "taitavana" kontaktoimaan ihan bräniköitä eepoksia :snotty:...voi synti sentään niitä kurttuja mutta onpahan tehty :D! And - now it's time for english too :)! Pikkasenko on poika tikkana, kun kyselee multa kaikkea miten englanniksi sanotaan....ja sitten nämä kaksi nuorimmaista ottavat onkeensa samaten. Nykyään meillä ruokapöydässä kiitetään englanniksi :D

Ja tuossa oot muuten oikeessa, että meijän eskarilainen on jo iso poika :). Ihana on ollut huomata tässä, että kyllä ne saadut opit kantavat vaikkakin paaaaljon on vielä opittavaa. Mutta se, että on hoksannut jutun juonen ja imee eskarissa nyt hurjasti asioita itseensä ja tuo niitä ilolla esille täällä kotona - se on riemastuttavaa se!

Opettajalla on hyvin suuri merkitys asiassa. Se, miten yhteistyö lähtee pienen oppilaan kanssa (sekä kotiväen) sujumaan, on arvokasta :).
 
Viimeksi muokattu:
Heippa :kiss:
kiva kun pistäydyt moikaamassa ,sun ihanat ja positiiviset viestit on niin mukavaa luettavaa.Teillä on siellä sitten alkanut arki mukavasti,kiva kun muksutkin tykänneet koulusta ja eskarista,siinä on uutta ja jännää kerrakseen.Eskarilainenkin varmasti tuntee ittensä jo isoksi kun on jo melkein koulussa:) ja opettajat on tärkeitä jos ovat ihania ja kivoja,itelläni on ollut kaki opettajaa kouluaikoina jotka pysyy mielessä loppuiän,olivat niin ihania että tätä toista opettajaa nykysin kun näkee vaihetaan kuulumisia aina,oli mulle todella tärkeä sillon ja olen monesti miettinyt että kun on jo vanha ja vaivainen että mitä jos joku päivä ei enää tulekkaan vastaan...meinaan vaan että jos lapselle sattuu ihana opettaja siitä voi tulla lapselle tärkeä ihminen vaikka koulut olisi vuosia sitten loppuneet. Mulla ainakin on jäänyt ihanant muistot näistä kahdesta opettajasta ja varsinkin tästä 5-6lk opesta.
Mun täytyy sanoa, että aikanaan koulun suhteen mulla kävi ihan mieletön tuuri. Sekä maikat, että koulukaverit olivat ihan parhautta. Kaksitoista vuotta mun elämää, josta en ainuttakaan päivää vaihtaisi pois. Ei voi tietää, mutta jossain toisessa skolessa mä olisin saattanut olla tarkkisluokkalainen häirikkö.
 
Nyt on muutes pakastimet sitten niin turvoksissa kaikkea herkkua, jotta talvi saa mun puolesta hyvinkin tulla :). Ja jos jotain sinne vielä satutaan saamaan, niin ohhoijaa - joutunemme varmaan delegoimaan nyyttiä ja nyssäkkää sitten anoppilan pakkaseen, jos sinnekään sitten mitään mahtuu. Ja anoppi pitää meidät kivasti sienissä kiinni, kun mä en todellakaan mene luottamaan meikäläisen sienituntemustaitoihini alkuunkaan :snotty:...siinäkin kohdassa yleissivistyksen puolella megallomaanista aukkoa :D

Kärpässieni ja kanttarelli - siinä ne tärkeimmät ja tunnetuimmat (nääh tiiän mä nyt pari muutakin sientä mutta noin niinku...no joo :D).

..että asiasta ihan kukkaruukkuun :D
 
Mun täytyy sanoa, että aikanaan koulun suhteen mulla kävi ihan mieletön tuuri. Sekä maikat, että koulukaverit olivat ihan parhautta. Kaksitoista vuotta mun elämää, josta en ainuttakaan päivää vaihtaisi pois. Ei voi tietää, mutta jossain toisessa skolessa mä olisin saattanut olla tarkkisluokkalainen häirikkö.
Toi on muuten aikas ihanaa :). Ja todellakin niin tuurista kiinni, olet siis onnekas!
Mulla itelläni kävi hiukan haasteellisemmin mutta toisaalta - nuokin kokemukset vain opettivat ja kasvattivat isosti.
 
Mun täytyy sanoa, että aikanaan koulun suhteen mulla kävi ihan mieletön tuuri. Sekä maikat, että koulukaverit olivat ihan parhautta. Kaksitoista vuotta mun elämää, josta en ainuttakaan päivää vaihtaisi pois. Ei voi tietää, mutta jossain toisessa skolessa mä olisin saattanut olla tarkkisluokkalainen häirikkö.
Mulla ei nyt niin kovin hääppösiä muistoja ole,noi opet oli tärkeitä.kavereita ei juuri ollut ja jos oli niin aina joku kiilas väliin ja jäin ulkopuolelle kun aina oli tää kolmas liikaa kuvio... Olin myös koulukiusattu,sellasta pientä ja ärsyttävää härnäämistä,valittiin viimeseks kaikkiin liikkatunnin juttuihin ym. ylä-asteella sitten se kun en pyörinyt iltasin sidukkapullo kädes niin sekin kai sitten jätti mua ulkopuolelle,olin sillon ujo ja hiljanen yksilö. Onneks sitten myöhemmin kun koulu vaihtu ja "aikuistuttiin" niin asiat parani ja sieltä ne kaveritkin sitten jäänyt elämään,ei montaa mutta tärkeimmät. Mut ilman tuta yhtä opettajaa en tiedä missä olisin,se piti mun puolia asiassa kuin asiassa:)
 
Nyt kun parisuhde "etiketistä" puhutaan niin on kyllä sen puoleen hyvä puoliso että sille valkeni ihan alussa jo ettei minun kanssa kannata yrittää komentelua tai mitään manipulointeja.
Nooh, kyllähän parisuhde- etiketin kirjoittamattomiin sääntöihin kuuluu se, että urosotukset ovat leikissä mukana vapaaehtoisesti ja ihan omasta tahdostaan. Sit voimme äijien saunaillassa leikkisästi todeta, että parempi tussun alla kuin taivasalla. Ja siihen perään kaikkea muuta härskiä ja painokelvotonta huumoria. Ja sit kumminkin saunaillan jälkeen joka äijärähjä lähtee kiltisti kotiin oman kultasen viekkuun.
 
Toi on muuten aikas ihanaa :). Ja todellakin niin tuurista kiinni, olet siis onnekas!
Mulla itelläni kävi hiukan haasteellisemmin mutta toisaalta - nuokin kokemukset vain opettivat ja kasvattivat isosti.
On se upeeta. Jos multa kysytään, niin muunlaisia kouluja ei pitäis olla olemassakaan. Ja olen pomminvarma, että koulukaverini ovat samaa mieltä.
 
  • Tykkää
Reactions: FreezeCat
Nooh, kyllähän parisuhde- etiketin kirjoittamattomiin sääntöihin kuuluu se, että urosotukset ovat leikissä mukana vapaaehtoisesti ja ihan omasta tahdostaan. Sit voimme äijien saunaillassa leikkisästi todeta, että parempi tussun alla kuin taivasalla. Ja siihen perään kaikkea muuta härskiä ja painokelvotonta huumoria. Ja sit kumminkin saunaillan jälkeen joka äijärähjä lähtee kiltisti kotiin oman kultasen viekkuun.
Amen, toimii siis toisinkin päin :).

Parisuhteilu on melkoista opiskelemista. Ei mitään helppoa kakkupalasta alkuunkaan. Siihen kun lisää vielä kaikki ulkopuolelta tulevat tilanteet kiemuroineen kaikkineen, niin... Kiitollinen kait tässä saa isosti olla, että ylipäätänsä rinnalla on toinen ihminen matkaa tekemässä ja omalta osaltaan tilanteita tasottamassa parhaalla mahdollisella tavallaan.
 
....oukkei, mun ohjelmatoimistoni on järkkäämässä aivan liiaksikin tapahtumaa ja tilannetta, joten :wave: :D....

Katellaanpas, josko tässä joutaisin tämän päivän puitteissa tassuttelemaan seuraanne tuonnempana...kivaa löpistä pitkästä aikaa :).

Ollaanpas kuulolla!
 
Päivä edistyi hiukkasen...sain käytyy suihkussa,tarviskohan sitä kaupassakin käydä...tarviinkohan mä jotain...

noi venus breetzet on kyllä ihan naurettavia...eihän ne ees kauaa kestä ja maksaa ihan tarpeeks.. jos joka toine tai kolmas päivä ajelee karvat niin ei noi kauan kestä...taidan palata entisiin tavi venus teriin.
 
Viimeksi muokattu:
Päivä edistyi hiukkasen...sain käytyy suihkussa,tarviskohan sitä kaupassakin käydä...tarviinkohan mä jotain...

noi venus breetzet on kyllä ihan naurettavia...eihän ne ees kauaa kestä ja maksaa ihan tarpeeks.. jos joka toine tai kolmas päivä ajelee karvat niin ei noi kauan kestä...taidan palata entisiin tavi venus teriin.
Sen siitä saa, kun et lähtenyt tännepäin ajelemaan. Ny mulla on pää kipee eilisillan shakkimatseista ja sinäkin pääsit suihkuun vasta puolenpäivän jälkeen.

Kyllä täälläkin suihkuun pääsee, enkä mä pelkää nakuja naisia. Mulla on hämärä muistikuva, että olen joskus sellaisen nähnyt. Vai olenkohan. Hmmm...

Lisäks kylppärikaapissa on pari korkkaamatonta pakettia Bic comfort kolmosia. Jos ei noilla karvoja ajele, niin sit ei millään.
 
Sen siitä saa, kun et lähtenyt tännepäin ajelemaan. Ny mulla on pää kipee eilisillan shakkimatseista ja sinäkin pääsit suihkuun vasta puolenpäivän jälkeen.

Kyllä täälläkin suihkuun pääsee, enkä mä pelkää nakuja naisia. Mulla on hämärä muistikuva, että olen joskus sellaisen nähnyt. Vai olenkohan. Hmmm...

Lisäks kylppärikaapissa on pari korkkaamatonta pakettia Bic comfort kolmosia. Jos ei noilla karvoja ajele, niin sit ei millään.
syytä vaan shakkimatsia:whistle:
meinasikko tunkee samaan suihkuun:O:D
sulla on vähän sama tyyli kun yhel mun tutul miehellä (jota en ees haluu nähä enää mut nään silti) sillä oli paketillinen hammasharjanteriä.kätevästi saa naisille ojentaa sellasen kun jää yöks eikä oo omaa hammasharjaa mukana...
..miehet...
 
syytä vaan shakkimatsia:whistle:
meinasikko tunkee samaan suihkuun:O:D
sulla on vähän sama tyyli kun yhel mun tutul miehellä (jota en ees haluu nähä enää mut nään silti) sillä oli paketillinen hammasharjanteriä.kätevästi saa naisille ojentaa sellasen kun jää yöks eikä oo omaa hammasharjaa mukana...
..miehet...
Mulla ei ole tyyliä. Mä olen harvinaisen tyylitön.

Noi partahöylät on ihan omaa käyttöäni varten. Joskus muistan, että olisin kokeillu harvoja leukahaiveniani koittanu ajaa ladymallilla, mut siitä ei tullu mitään. Fiskarsin saksetkin hoitaa homman terävämmin. Hämmästyttääkummastuttaa kovasti, et miks naarasotuksille erikseen valmistetaan huonompia ja kalliimpia.

Ja ainii. Tapoihini ei kuulu tuppautua kenenkään kans yhtikäs mihinkään. Ainoastaan pyynnöstä tai yhteisestä sopimuksesta. Mun pitää voida näyttää naamaani näillä kulmilla ja mun pitää voida käydä äitini luona ilman, että äitini tarttee mua hävetä.
 
Taisin ratkaista kahviongelman. Tohon ostarille on just perustettu afrikkalainen ravinteli ja kovasti mainostavat lounaspuhvettia kuuden euron hintaan. Jälkkärikahvi sisältyy. Taidan mennä testaamaan mitä myrkkyä mulle mahtavat syöttää. Tohon pahimmassa tapauksessa voi vaan kuolla, joten ei siinä mitään vakavaa pitäis olla.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä