onko 19-vuotias liian nuori menemään kihloihin?

• Viestiketjun aloittaja -.-
  • Ensimmäinen viesti
"Sini"
Me mentiin kihloihin 15-vuotiaana, naimisiin 20-vuotiaana ja ensimmäinen lapsi syntyi kun oltiin 21.v.

Nyt ollaan 40-vuotiaita ja nuorimmainenkin vuoden kuluttua täysi-ikäinen.. Ja meillä alkaa "uusi nuoruus". :) Nyt on rahaa matkustella, aikaa nauttia taas kahdenkeskeisestä ajasta ja muuta mukavaa. Olen kyllä tyytyväinen, että tuli lapset tehtyä suht nuorena.

"lotta"
Mä en oikein ymmärrä, että mikä ihmeen kiire. Jos toista rakastaa ja haluaa olla yhdessä, niin siitä vaan, mutta miksi sitoa itsensä jo noin nuorena, kun se luottamus on kuitenkin ihan samalla tasolla ilman sitä sormustakin? Tai siis kertokaa mulle miksi noin nuori haluaa naimisiin?
Itse tapasin sielunkumppanini tosi nuorena, aluksi oltiin vaan kavereita, mutta se syveni sitten muuksi, yhdessä ollaan oltu nyt vuosikausia. En siltikään kiirehtinyt naimisiin, en oikein ymmärrä miksi olisi pitänyt. Itse arvostan myös vapautta, mikä ei tarkoita pettämistä tms.

Professional Griefer
Ei, 19v on täysi-ikäinen joten tehkööt mitä tykkää.

Itse menin "kihloihin" entisen poikaystävän kanssa kun olin 16 ja hän 18. Oikeesti ei taidettu olla tosissamme, eikä kukaan ottanut meitä tosissaan. Sormuksetkin oli sellasesta leluautomaatista, läppää siis läpeensä :D

Mutta ihan ns. oikeisiin kihloihin menin toisen miehen kanssa viime vuonna, olin 21.

[QUOTE="lotta";28832991]Mä en oikein ymmärrä, että mikä ihmeen kiire. Jos toista rakastaa ja haluaa olla yhdessä, niin siitä vaan, mutta miksi sitoa itsensä jo noin nuorena, kun se luottamus on kuitenkin ihan samalla tasolla ilman sitä sormustakin? Tai siis kertokaa mulle miksi noin nuori haluaa naimisiin?
Itse tapasin sielunkumppanini tosi nuorena, aluksi oltiin vaan kavereita, mutta se syveni sitten muuksi, yhdessä ollaan oltu nyt vuosikausia. En siltikään kiirehtinyt naimisiin, en oikein ymmärrä miksi olisi pitänyt. Itse arvostan myös vapautta, mikä ei tarkoita pettämistä tms.[/QUOTE]
Mitä väliä jos on kiire? Ei se kihlautuminen sido yhtään mihinkään, joten antaa ihmisten leikkiä sitoutunutta. Omasta mielestäni koko kihlaus on teinien juttu. Aikuiset menevät naimisiin, teinit kihlautuvat. Vähän kärjistin kyllä. Tietty voi olla myös sitoutunut ilman naimisiin menoa. Myös kihloihin menneet voivat olla sitoutuneita, mutta ei se kihlautuminen siitä sitoutumisesta kerro. Se ei kerro mitään yhtään mistään.

Viimeksi muokattu:
"lotta"
Mitä väliä jos on kiire? Ei se kihlautuminen sido yhtään mihinkään, joten antaa ihmisten leikkiä sitoutunutta. Omasta mielestäni koko kihlaus on teinien juttu. Aikuiset menevät naimisiin, teinit kihlautuvat. Vähän kärjistin kyllä, tietty voi olla myös sitoutunut ilman naimisiin menoa. Myös kihloihin menneet voivat olla sitoutuneita, mutta ei se kihlautuminen siitä sitoutumisesta kerro. Se ei kerro mitään yhtään mistään.
Mutta eikö se ole lupaus mennä naimisiin? Eli ts. miksi mennä kihloihin, jos se ei ole yhtään mitään? Ei tajua.

[QUOTE="lotta";28833079]Mutta eikö se ole lupaus mennä naimisiin? Eli ts. miksi mennä kihloihin, jos se ei ole yhtään mitään? Ei tajua.[/QUOTE]
Varsinainen lupaus kun ylivoimaisesti suurin osa kihlauksista ei koskaan pääty avioliittoon.

En tajua minäkään miksi mennä kihloihin. Minulle se ei merkitse yhtään mitään. Kihlaus omalla kohdallani ei kuitenkaan ole mikään "ei ikinä varmasti"-juttu. Se ei merkitse miulle mitään, joten voin aivan hyvin mennä kihloihin jos se tekee tyttöystävän iloiseksi.

"vieras"
Varsinainen lupaus kun ylivoimaisesti suurin osa kihlauksista ei koskaan pääty avioliittoon.

En tajua minäkään miksi mennä kihloihin. Minulle se ei merkitse yhtään mitään. Kihlaus omalla kohdallani ei kuitenkaan ole mikään "ei ikinä varmasti"-juttu. Se ei merkitse miulle mitään, joten voin aivan hyvin mennä kihloihin jos se tekee tyttöystävän iloiseksi.
Eihän ne pääty, kun kihloihin mennään heppoisin perustein ja helvetin nuorena.

Mun mielestä kihlaus on lupaus avioliitosta ja menen kihloihin vasta sitten, kun olen menossa naimisiin kyseisen ihmisen kanssa. Eli kun menen kihloihin, niin samalla päätetään hääpäivä ja varataan kirkko. En ikinä teininä ymmärtänyt joitakin, jotka meni joka poikaystävän kanssa kihloihin ja sormukset sitten lenteli aika ajoin auton ikkunasta...

Eli mun mielestä 19-vuotias on liian nuori menemään kihloihin. Perustan näkemykseni siihen, ettei yksikään tuntemani nuorena kihlautunut ole pysynyt lupauksessaan, enkä itse olisi todellakaan ollut tuon ikäisenä valmis sitoutumaan lopuksi elämääni.

hahaa
[QUOTE="vieras";28833138]Eihän ne pääty, kun kihloihin mennään heppoisin perustein ja helvetin nuorena.

Mun mielestä kihlaus on lupaus avioliitosta ja menen kihloihin vasta sitten, kun olen menossa naimisiin kyseisen ihmisen kanssa. Eli kun menen kihloihin, niin samalla päätetään hääpäivä ja varataan kirkko. En ikinä teininä ymmärtänyt joitakin, jotka meni joka poikaystävän kanssa kihloihin ja sormukset sitten lenteli aika ajoin auton ikkunasta...

Eli mun mielestä 19-vuotias on liian nuori menemään kihloihin. Perustan näkemykseni siihen, ettei yksikään tuntemani nuorena kihlautunut ole pysynyt lupauksessaan, enkä itse olisi todellakaan ollut tuon ikäisenä valmis sitoutumaan lopuksi elämääni.[/QUOTE]

Mulla oli tarkoitus ja kun kihlauduttiin, sovittiin hääpäivä. Tämä tosin vaihtui käytännön syistä, mutta naimisiin menttiin. :) Olimme 19v ja 24v

"hahahaa"
[QUOTE="vieras";28833154]Poikkeus vahvistaa säännön :)[/QUOTE]

Kuten myös moni ystäväni. Tuo lausahdus on tajuttoman typerä sanonta, aivan kuin sillä onnistuisit vähättelemään nuoremman kihlausta tekemällä hänestä vain poikkeuksen. :D
Oikeesti näillä erotilastoilla ei paljoa ole varaa sanoa. Sitäpaitsi mitä uskottavampaa on täti-ikäisen kihloissa verrattuna parikymppiseen? Sori en osaa arvostaa korkeammalle. Pyh.

"vieras"
[QUOTE="hahahaa";28833161]Kuten myös moni ystäväni. Tuo lausahdus on tajuttoman typerä sanonta, aivan kuin sillä onnistuisit vähättelemään nuoremman kihlausta tekemällä hänestä vain poikkeuksen. :D
Oikeesti näillä erotilastoilla ei paljoa ole varaa sanoa. Sitäpaitsi mitä uskottavampaa on täti-ikäisen kihloissa verrattuna parikymppiseen? Sori en osaa arvostaa korkeammalle. Pyh.[/QUOTE]

Se on sun mielipide, ihan oikeutettu olet siihen. Yhtä oikeutettu kuin minä olen omaani :)

Ja jos kysyt, että mitä uskottavampaa, niin eiköhän vanhempi ihminen tunne itseään hieman enemmän kuin nuorempi? Elämänkokemus ja itsetuntemus, my friend, sitä ei tule kuin elämällä :)

hahahahaa
[QUOTE="vieras";28833169]Se on sun mielipide, ihan oikeutettu olet siihen. Yhtä oikeutettu kuin minä olen omaani :)

Ja jos kysyt, että mitä uskottavampaa, niin eiköhän vanhempi ihminen tunne itseään hieman enemmän kuin nuorempi? Elämänkokemus ja itsetuntemus, my friend, sitä ei tule kuin elämällä :)[/QUOTE]

Kummasti ne elämänkokemusta huutavat kolmekymppisetkin tuntuvat eroavan. Ja ihan tosi, kuka 30v voi puhua elämänkokemuksesta?! :LOL: Ihan kakaroita itsekin vielä. Aletaan sitten puhumaan elämänkokemuksesta oikeasti kun lähentelet sitä eläkeikää.

Toinen vieras
[QUOTE="vieras";28833225]Ymmärrät sitten itsekin, kun kasvat :)[/QUOTE]

Samaa mieltä kuin tuo lainaamasi, olen aika varmasti sinua vanhempi. En silti vielä käsitä miten minun kihlaukseni olisi jotenkin parempi? Ja mitä elämänkokemusta 30 vuotiaalla on olevinaan? Sen ikäinen on vielä todella kesken. Sellaisia 20-35v pikkuvanhoja kyllä tuntuu olevan, että ollaan niin kokeneita.

Ymmärrät sinäkin kun kasvat tuosta ihme ylimielisestä asenteesta. Elämä opettaa nöyryyttä.

[QUOTE="vieras";28833138]
Eli mun mielestä 19-vuotias on liian nuori menemään kihloihin. Perustan näkemykseni siihen, ettei yksikään tuntemani nuorena kihlautunut ole pysynyt lupauksessaan, enkä itse olisi todellakaan ollut tuon ikäisenä valmis sitoutumaan lopuksi elämääni.[/QUOTE]

Eihän avioliittokaan sitova lupaus ole loppuelämäksi, joten ei kai kihlauksenkaan tarvitse olla?

Yhteistyössä