Seurusteltu pari kuukautta, mies lähdössä EXän ja lasten kanssa matkalle. Kiukuttaa!!!

• Viestiketjun aloittaja "omppu"
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Ei se ole kynsin ja hampain kiinnipitämistä perheestä,jos ollaan jo EROTTU, ja ollaan silti ystävällisissä väleissä tekemisissä!
Miksi äiti ja isä eivät voisi olla normaalista erinäisisssä tilanteissa yhdessä mukana;esim. joulu, lasten synttärit jne? Aika katkeria kommentteja, niinkuin tämäkin.
Miksi sitä äitiä pitäisi millään lailla kiinnostaa joku 2kk kestänyt uusi suhde????
Lasten etu on nimenomaan se, että näkevät että isä ja äiti tulevat toimeen, ja molempia saa nähdä mahdollisimman paljon. Uusi suhde saattaa kaatua minä hetkenä hyvänsä, mutta miehen isyys ei häviä koskaan. Kumpi sinusta on tärkeämpi asia?2kk kestänyt suhde, vai omat lapset? NIin.
Mieti, MIETI.
No minäpä mietin... Tottakai omat lapset. Sitä en toki missään vaiheessa kieltänyt. Jospa nyt avaisin sinulle, mistä näkökulmasta kirjoitin. En todellakaan ole millään tavalla katkera, eikä tässä tekstissä mielestäni katkeruutta ole. Minä olen ex-vaimo. Se nainen, jolla on kolme yhteistä lasta miehen kanssa, joka kenties voi olla jopa jonkun teistä uusi mies :) Minulla ja ex-miehelläni on asialliset välit ja olemme tekemisissä lasten asioista. Ex-miehelläni on myös uusi vaimo, joka on tullut kuvioon hyvin pian meidän eromme jälkeen. Minusta olisi kummallista ja tätä uutta naista kohtaan hyvin loukkaavaa, jos hengailisin entisen mieheni kanssa perheenä. Minä mieluusti annan hänelle tilaa, äitiyttä hän ei voi minulta viedä, mutta hän saa olla se entisen mieheni ykkösnainen ja yksi uusi turvallinen aikuinen lapsilleni. Näin ei pääsisi olemaan, jos yrittäisin leikkiä perhettä entisen mieheni kanssa ja siitä seuraisi, ettei ex-mieheni olisi onnellinen, joka väistämättä heijastuisi myös lapsiin.

Ei hyvää päivää! Toivottavasti tää on vaan joku provo.

En pystyis ap:n miehenä olemaan tuossa suhteessa enää sekuntiakaan.

Mä kävin ex:n kanssa 6n päivän vaelluksella, mieheni jäi vuoden vanhan lapseni kanssa kotiin siksi aikaa. Ja meillä ei ole edes ex:n kanssa yhteisiä lapsia. Juhlittiin kaveriporukassa noin yhden ystävän 50-vuotispäivää, nopeusvaelluskisalla :D

oivoi
Alkuperäinen kirjoittaja nyxä;28824215:
Jos todellakin kyseessä on vain kolmen päivän loma, niin mies saa sen helposti peruttua. Ei tuu suurta taloudellista tappiota. Muut vaihtoehdot on ottaa sinut mukaan reissuun tai sitten tiputtaa ex-vaimo pois reissusta.

Itse en todellakaan hyväksyisi sitä, että mieheni lähtisi exänsä kanssa reissuun. En ole mustasukkainen ja mielestäni olen varsin salliva. Mutta se nyt vaan ei käy päinsä, koska he ovat jo eronneet. En alkaisi moista katsomaan. Todella moukka mies, jos sitä ei tajua. Keskustelun paikka teille ap, jos mies ei ymmärrä tilannettasi niin kehoittaisin juoksemaan karkuun ja lujaa. Koska myöhemminkin tulee varmasti vastaavia tilanteista (esim joulun vietto kenties exän luona?). Eli jos mies ei tajua ongelmaa, eikä a)ota sua reissuun mukaan b)peru omaa matkaansa tai sumpli exää reissusta pois, niin kyllä ainakin minä pakkaisin kamani ja lähtisin.

Kuten sanoin, ei tähän välttämättä liity mitään mustasukkaisuutta, vaan se vaan ei kaikkien mielestä tunnu oikealle. Eikä lasten etua tuossa määrin tarvitse asettaa edelle, pitää olla vaan realistinen. harvoin pystyy exää ja uutta vaimoketta yhdessä miellyttämään. Kumpi on silloin tärkeämpi, exän ilo vai nyxän ilo?
Huhhuh, ei voi muuta sanoa. Yksi vaihtoehto olisi tietysti kasvaa aikuiseksi ja lakata ajattelemasta mustavalkoisesti.

Matka on siis jo varattu ja maksettu. Ja nyt pitäisi perua kaikki, koska on olemassa ihminen joka on tullut kuvioihin pari kuukautta sitten, eli tuskin on vielä lapsiakaan tavannut, ja ollaan ns.tapailu/seurustelunaloitusasteella. Tai lasten pitäisi hyväksyä, että äiti jää pois ja mukaan tulee joku tuntematon nainen?

Ei ihme että Suomessa on niin paljon huonosti voivia lapsia, jos nämä asenteet kuvaavat sitä "lasten edun ajattelua".

Ja, hyvä lainaamani kirjoittaja, ei kai tässä nyt haeta "exän iloa" eikä "nyxän iloa", vaan sitä, että lapset saavat heille luvatun matkan ja matkan ystävinä varanneet ja maksaneet vanhemmat voivat nauttia jälkikasvunsa ilosta.

Jos olisin itse tuo "nyxä" tuntisin itseni täysin ääliöksi, jos vielä puskisin väkisin mukaan porukkaan, josta hädin tuskin olen vähän oppinut tuntemaan sitä miestä, lapset ja heidän äitinsä olisivat ihan vieraita...

Öööö. Kyllä meilläkin juhlitaan samankaton alla lasten juhlia. Syntterit ja kyllä, rippujuhlatkin varmaan järkätään ihan yhteistuumin. Tässä ei mun mielestä ole mitään outoa, koska ME niitä lapsen vanhempia ollaan, minä ja ex.

Enkä muuten tasan lähtis perumaan lapsille luvattua matkaa, uuden, 2kk kestäneen suhteen takia. Ei, kyllä mä mielummin pahoittaisin sen aikuisen, kuin lasten, mielen. JA toteisin, ettei ole mulle tarkoitettu ihminen, jos haluaisi erota sen vuoksi.

Enkä mä ymmärrä sitä, että exän kanssa pitäis olla, kuin ei koskaan olis tunnettukkaan, vaikka yhteisiä lapsia on. Kuulostaa omaan korvaan ihan hassulta, että pitäis puhua ja olla yhteydessä vaan pakolliset lapsiin liittyvät asiat. Itseasiassa, musta se on yhden ihmissuhteen hukkaanheittämistä ja aliarvostamista.

Mutta noh, mun ei onneksi tarvitse moisia murehtia, kun vierellä on oikeanlainen ihminen :)

AP:lle sen verran, että teillä on kyllä aika iso keskustelunpaikka edessä, sillä ilmeisesti arvotatte asioita eritavoin ja ne kannattaa selvittää, ennenkuin on liian myöhäistä.

"vieras"
Hohhoijaa. Jos on yhteisiä lapsia, on yhteisiä lapsia. YHTEISIÄ. Lapset ovat heidän, sinä et kuulu 2kk jälkeen siihen kuvioon toivottavasti kovinkaan paljoa. Lapsilla on oikeus saada olla molempien vanhempiensa kanssa. Että olet hirveä, kun yrität pilata lasten loman, jonka vanhemmat ovat varmastikin lasten vuoksi järjestäneet, eronneet ihmiset, jotka ovat jo jatkaneet elämää ilman toisiaan.
En ymmärrä, miten voi uusi nainen vaatia että lasten loma pilataan, miehen ja eksän välit pilataan, eksän ja miehen suvun välit pilataan ja koko elämä useassa perheessä laitetaan uusiksi vain seurustelun takia.
Me olemme mieheni kanssa sopineet, että jos joskus eroamme, vietämme siltikin joulut, synttärit, uudet vuodet ynnämuut juhlat yhdessä, ainakin niin pitkään kuin lapset sitä haluavat ja tarvitsevat. Siihen väliin ei yksikään uus kaveri tuu.
Aivan järkyttävää, oikeasti lähes itku tulee noiden lasten vuoksi. Minkä hemmetin takia tahdot viedä heiltä isän? Mene yksiin ihmisen kanssa, jolla ei ole mitään suhteita ikinä ollut, eikä varsinkaan mitään sidoksia kehenkään ihmiseen. Tai, parempi

"omppu"
Jaa no täällä on nyt sitten leimattu mut ääliöksi nyxäksi. Ehkä sitten niin, mutta ei tää kyllä tule onnistumaan, jos meitä on joku ihmeellinen sekaporukka kasassa sitten aina ja jatkossakin, mies, lapset ja minä, ja joukon jatkona ja meidän elämässä mukana koko ajan ex.

[QUOTE="omppu";28824591]Jaa no täällä on nyt sitten leimattu mut ääliöksi nyxäksi. Ehkä sitten niin, mutta ei tää kyllä tule onnistumaan, jos meitä on joku ihmeellinen sekaporukka kasassa sitten aina ja jatkossakin, mies, lapset ja minä, ja joukon jatkona ja meidän elämässä mukana koko ajan ex.[/QUOTE]

No mihin se lasten äiti pitäis laittaa? Olla niin kuin häntä ei oliskaan? Kyllä se vaan kuule mukana roikkuu, tavalla tai toisella, vaikka olis kuollutkin.

"vieras"
[QUOTE="omppu";28824591]Jaa no täällä on nyt sitten leimattu mut ääliöksi nyxäksi. Ehkä sitten niin, mutta ei tää kyllä tule onnistumaan, jos meitä on joku ihmeellinen sekaporukka kasassa sitten aina ja jatkossakin, mies, lapset ja minä, ja joukon jatkona ja meidän elämässä mukana koko ajan ex.[/QUOTE]

Miten niin leimattu? Itsehän olet itsestäsi kertonut. Etkö ymmärrä ajatella nyt vähän laajemmin tuota kuviota?
Eikö jo järki sano, että yhteiset lapset = yhteinen elämän osa-alue, ikuisesti!!!
Toivottavasti et itse saa ikinä lapsia. Heittäisit varmaan lasten isän kaivon pohjalle ihan mistä syystä tahansa, lapsia ajattelematta.
Miten kehtaat ajatella, että sinusta tulee lapsille jonkinlainen aikuinen, kun et voi edes hyväksyä heitä? Ja ei, se on ihan sama setti: sun täytyy hyväksyä miehen ja exän vanhemmuus, et voi hyväksyä pelkästään lasten olemassaoloa.
Mieti nyt vähän ihminen. Exä on kuvioissa aina, ikuisesti. Et saa häntä pois, taka-alalle tai mitään muutakaan. Toivottavasti mieskin on tarpeeks aikuinen ymmärtämään sen ja heittää sut ulos elämästään mieluummin kuin lapsensa.

Kyllä muuten onkin kaksi järkevää ja fiksua aikuista! Nimittäin ap:n uusi mies ja tämän ex.

Toivon että tämä on provo, vaikka onhan noita naikkosia nähty joille ei vain mene jakeluun että lasten äiti on aina lasten äiti ja aina mukana elämässä. Ja hassua että jollekin on ONGELMA, kun saman katon alla pystyvät olemaan juhlat ja lomankin :D Kuinkahan moni eroperheen lapsi itkisi onnesta jos saisi vanhempansa tulemaan juhliinsa yhtä aikaa ja käyttäytyvän normaalisti?

"Vieras"

Minä ainakin yritin sinua kovasti puolustaa. Minusta ihmiset voisivat erota kunnolla ja keskittyä olemaan isiä ja äitejä erillään. Jos miehesi ja erityisesti hänen entinen rouvansa, eivät anna arvoa teidän parisuhteelle, ei parisuhde taida olla minkään arvoinen. Keskustelkaa asia selväksi.

Ei se sitä välttämättä tarkoita. Olen mäkin exän ja muksujen kanssa tehnyt reissun, kun oltiin erottu. Siitä oltiin sovittu ajoissa. Ja jos se ei nykyiselleni olisi sopinut, niin sitten olisin tiennyt, ettei mekään sovita hänen kanssaa yhteen. Samoten olen piipahtanut jouluisin exän luona katsomassa lasten lahjojen avaamisen ja joulupukin näkemisen. Kunnes saatiin yhteinen lapsi tän nykyisen kanssa.

Lomailtu ei olla exän ja lasten kanssa yhtään ton enempää, mutta ihan hyvin saattaisin lähteä vaikka lintsille ym. mukaan jos pyytäisivät. Samoin oletan, että nykyisenikin menisi oman lapsensa ja hänen äitinsä kanssa jonnekkin tapahtumaan tms. jos kutsu kävisi (tosin, heillä ei ole niin hyvät välit).

Mutta ei meillä perhelomia tai yhteisiä juhlapyhiä suunnitella ex-ukon ja lasten kanssa. Mutta yhteisiä juhlia silti on ollut ja tulee olemaan.

Ja kyseessä ei niinkään ole siitä, että sen exän pitäisi antaa sinulle tilaa, vaan kuinka paljosta lapset luopuvat sinun takiasi, KUN teidän suhdekkin on varsin tuore. Tosin, mä itse voisin vahtia vaikka exän nyxän lapsia, jos tarve vaatisi, enkä pitäis sitä outona :)

"vieras"
[QUOTE="Vieras";28824651]Minä ainakin yritin sinua kovasti puolustaa. Minusta ihmiset voisivat erota kunnolla ja keskittyä olemaan isiä ja äitejä erillään. Jos miehesi ja erityisesti hänen entinen rouvansa, eivät anna arvoa teidän parisuhteelle, ei parisuhde taida olla minkään arvoinen. Keskustelkaa asia selväksi.[/QUOTE]

Eli lapsille parempi, kun pidetään kahdet yo-juhlat, rippijuhlat, synttärit jne?

No oi voi
Ap:n kannattaa sitten etsiä itselleen lapseton mies, sillä et kai oikeasti kuvittele miehesi lasten äidin katoavan kuvioista humps vaan? Kyllä se kuule mukana kulkee koko ajan, ja sinuna olisin on onnellinen että miehen ja exän välit ovat noin asialliset.

En usko, että tulevaisuudessa kuljette aina sekaporukkana ja vaikka kulkisitte, niin lapset todennäköisesti pitäisivät sinua joukon jatkona. Joka tapauksessa parin kuukauden seurustelu on niin lyhyt aika, että tässä vaiheessa kannattaisi elää päivä kerrallaan. Tuohan on vasta se vaihe, jolloin pikkuhiljaa tutustutaan toiseen ja mietitään voiko suhde joskus muodostua pysyväksi parisuhteeksi. Jos koet, että ajattelette miehen kanssa näin suurista asioista täysin eri tavalla, niin kannattaa miettiä tarkoin, onko suhteella tulevaisuutta. Todelliset vaikeudet ja uusperheen kriisit ovat nimittäin vasta edessä päin, jos sinne asti pääsette. Siinä vaiheessa teidän täytyy vetää yhtä köyttä, jos haluatte suhteen onnistuvan. Vanhemmat ovat lastensa edunvalvojia ja lasten asioissa viime käden päätökset tekee heidän omat vanhemmat, ei kummankaan uudet puolisot. Mieti, oletko siihen valmis.

• Tykkää
Reactions: Millenia
"Vieras"
[QUOTE="vieras";28824697]Eli lapsille parempi, kun pidetään kahdet yo-juhlat, rippijuhlat, synttärit jne?[/QUOTE]
No ei se sitä välttämättä tarkoita. Yhteinen lomamatka menee vähän yli. Eksän kanssa saa myös olla kaveri, mutta perhettä ei tarvitse leikkiä.

"hmmm"
Mun mielestä on kyllä aivan täysin eri asia, voivatko vanhemmat olla saman katon alla sovussa, juhlia synttäreitä yms. kuin lähteä exän kanssa lomalle ilman uusia partnereita. Minusta se on outoa, ihan oikeasti! Miksi olla kuin ydinperhe lomalla, jos sitä ei olla muuten? Mitä lapset ajattelee? Isi ja äiti on lomalla kimpassa mutta muuten niillä on uudet partnerit? Tosi kummallista että kaikista tää on ihan ok juttu.
Millainen reissu, eri huoneet?

"vieras"
[QUOTE="hmmm";28824755]Mun mielestä on kyllä aivan täysin eri asia, voivatko vanhemmat olla saman katon alla sovussa, juhlia synttäreitä yms. kuin lähteä exän kanssa lomalle ilman uusia partnereita. Minusta se on outoa, ihan oikeasti! Miksi olla kuin ydinperhe lomalla, jos sitä ei olla muuten? Mitä lapset ajattelee? Isi ja äiti on lomalla kimpassa mutta muuten niillä on uudet partnerit? Tosi kummallista että kaikista tää on ihan ok juttu.
Millainen reissu, eri huoneet?[/QUOTE]

Täysin samaa mieltä.

"vieras"

Kieltämättä vaikutat melko ääliöltä..

"vieras"
Minulle lapseni äiti on yksi parhaimmista ystävistä ja tulee aina olemaankin. Läheinen rakas ystävä, jolle kertoa ilot ja surut, jonka kanssa viettää aikaa ja jonka kanssa on hyvä olla.

-.-.-
[QUOTE="hmmm";28824755]Mun mielestä on kyllä aivan täysin eri asia, voivatko vanhemmat olla saman katon alla sovussa, juhlia synttäreitä yms. kuin lähteä exän kanssa lomalle ilman uusia partnereita. Minusta se on outoa, ihan oikeasti! Miksi olla kuin ydinperhe lomalla, jos sitä ei olla muuten? Mitä lapset ajattelee? Isi ja äiti on lomalla kimpassa mutta muuten niillä on uudet partnerit? Tosi kummallista että kaikista tää on ihan ok juttu.

Samaa mieltä.
Minusta tuntuisi että mies vielä haluaa yrittää sitä ydinperhettä, ja kokisin olevani hyvin ulkopuolinen, mitä ap varmasti onkin. Voisi kuvitella että miehellä ei olisi edes mielessä loma exän kanssa jos olis umpirakastunut nyksään.

Yhteisiä synttäreitä tms. ei mielestäni voi verrata ulkomaanreissuun missä pariskunta kuitenkin (oletettavasti) nukkuu samassa huoneessa (ja sängyssä?) ja ovat yhdessä 24/7 monta päivää putkeen.

"vieras"

Miksi ajattelet niin ahdasmielisesti? Ydinperhe-eronnut perhe-mies-nainen-exä-nyxä..blaa blaa blaa

Tästä ketjusta huomaa taas, että ydinperhe on ainoa oikea vaihtoehto, uusperheet sukcs. Ja varsinkin nuo nyxät sucks. Kuulostatte kaikki ihan vainoharhaisilta.

Olisitte onnellisia, että jonkun lasten isä ja äiti tulevat toimeen.
Näköjään nykyään ihaillaan sitä, että on rikkinäinen perhe, ja jopa toivotaan että exien kanssa ei olla väleissä.

Sairaita olette. Hankkikaa itsellenne elämä, ja jättäkää rauhaan ukkomiehet/juuri eronneet/miehet joilla lapsia. Ette selvästikään melkein kukaan tässä ketjussa osaa ajatella lasten kannalta.

Yhteistyössä