Seurusteltu pari kuukautta, mies lähdössä EXän ja lasten kanssa matkalle. Kiukuttaa!!!

• Viestiketjun aloittaja "omppu"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="hmmm";28824755]Mun mielestä on kyllä aivan täysin eri asia, voivatko vanhemmat olla saman katon alla sovussa, juhlia synttäreitä yms. kuin lähteä exän kanssa lomalle ilman uusia partnereita. Minusta se on outoa, ihan oikeasti! Miksi olla kuin ydinperhe lomalla, jos sitä ei olla muuten? Mitä lapset ajattelee? Isi ja äiti on lomalla kimpassa mutta muuten niillä on uudet partnerit? Tosi kummallista että kaikista tää on ihan ok juttu.
Millainen reissu, eri huoneet?[/QUOTE]

Jos kumpikin haluaa viettää lastensa kanssa aikaa ja yhteisen loman. Siksi.

Vietätkö itse kaveriesi kanssa lomia?

"vieras"
[QUOTE="vieras";28824812]Jos kumpikin haluaa viettää lastensa kanssa aikaa ja yhteisen loman. Siksi.

Vietätkö itse kaveriesi kanssa lomia?[/QUOTE]

Just näin! Yksi järkevä ihminen tässä ketjussa.

[QUOTE="hmmm";28824755]Mun mielestä on kyllä aivan täysin eri asia, voivatko vanhemmat olla saman katon alla sovussa, juhlia synttäreitä yms. kuin lähteä exän kanssa lomalle ilman uusia partnereita. Minusta se on outoa, ihan oikeasti! Miksi olla kuin ydinperhe lomalla, jos sitä ei olla muuten? Mitä lapset ajattelee? Isi ja äiti on lomalla kimpassa mutta muuten niillä on uudet partnerit? Tosi kummallista että kaikista tää on ihan ok juttu.

Kuten aiemmin jo kirjoitin, niin olen ollut eksän ja lasteni kanssa matkalla ja voin kertoa, että meidän matka oli erilainen kuin ydinperheenä tehty matka. Se oli suurinpiirtein sellainen, kuin vaikkapa veljeni ja lasteni kanssa tehty matka.

Nykyään emme eksän kanssa matkusta yhdessä, kuten en matkusta veljenikään tai muunkaan kaverini kanssa ilman nykyistä miestäni. Seurustelun alkuvaihe on minusta kuitenkin asia erikseen.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Millenia
"Vieras"
Joillekin ei vissiin todella mene kaaliin se, että jotkut voivat olla EX:n kanssa KAVEREITA? Pitääkö miehen ja naisen yhdessäoloon aina yhdistää paneminen tms? Voisiko mies ja hänen lapset lähteä miehen kaverin kanssa kalalomalle mökille? Miksi ei sitten naisen kanssa jonka kanssa rakkaus on luultavasti lopahtanut ystävyydeksi.

"ihmettelen"
Vaikutat anteeksi vaan just sellaiselle ihmiselle, kuka ei voi hetkeäkään ajatella muita ihmisiä. Sua vaan kiinnostaa mikä ois susta paras ja mukavin ratkaisu sulle.

Onko sulla itselläsi lapsia? Oli tai ei, miettisit nyt hiukan jos itse olisit miehen tilanteessa. Eiköhän se ole lapsista pahalle tuntunut aikoinaan vanhempien ero ja hienoa se on, että vanhemmat koittavat olla sovussa ja yrittävät tehdä tilannetta lapsille mahdollisimman kivuttomaksi. Lapsista varmasti tosi ihanaa kun saavat olla kummankin vanhemman kanssa. :)

Ymmärrän kyllä jos susta tuntuu pahalle, taidat olla mustasukkainen ja epävarma? Mutta sitä en voi ymmärtää, että jos tietoisesti aloittaa suhteen ihmisen kanssa jolla on lapsia jo ennestään tai pitkä avioliitto takana, että ex puoliso saattaa olla mukana kuvioissa. Eikö sitten kannattaisi ottaa sellainen mies jolla ei oo lapsia yms.

Ja toi, että miehen ex ei jätä teitä rauhaan? Soitteleeko miehelle sitten kokoajan vai onko yhteyksissä? Vai onko tää ns. "vainoaminen" sitä, että hän näkee ystäviään ja lähtee miehen ja lapsien kanssa reissuun? :O

-.-.-
[QUOTE="Vieras";28824823]Pitääkö miehen ja naisen yhdessäoloon aina yhdistää paneminen tms? [/QUOTE]

Olen sit ehkä tiukkis ja vanhanaikainen, mutta itseäni häiritsis jo se että mun mies menis toisen naisen kanssa yhdessä ulkomaanmatkalle, etenkin jos tietäisin että he ovat harrastaneet ennenkin seksiä, ja ovat vieläpä seurustelleet.

Vaikka yrittäisin uskoa ja todellakin toivoisin etteivät he siellä mitään tekis, niin kuitenkin joku epävarma otus tuolla sisälläni sanoisi että on kyllä kumma miksi mies edes haluaa mennä matkoille jonkun toisen kuin minun kanssa? Kyllä niiden lasten kanssa voi tehdä muutakin kuin ulkomaanamatkooja, vaikka kolmistaan jos se lasten äiti on väkisin se ydin koko hommassa.

Ymmärrän, että sua ottaa päähän, mutta kerrotko sinä sitten lapsille miksi matka peruuntuisi?

Miehen pitäisi tietysti hieman jakaa ymmärrystä sinun suuntaan, mutta ei mielestäni ole tarvetta perua matkaa. Sehän on sovittu ennen sinun kuvioihin tuloa ja sinulla ei ole mitään oikeutta edes vaatia matkan perumista.

Jos miehellä ja entisellä on hyvät välit on sinun parasta oppia sietämään mustasukkaisuutesi entistä kohtaan ja olemaan avomielisempi. Muuten sinulla tuskin tulee olemaan isoa roolia miehen elämässä.

Tietysti voit katsoa peiliin ja hyväksyä sen, ettet pysty seurustelemaan miehen kanssa, jonka menneisyys on vahvasti läsnä. Ei se kaikille sovi.

• Tykkää
Panematon
Pitkien liittojen lopussa viimeiset pari vuotta mennään usein ilman seksiä, kun toinen lähinnä ällöttää siinä mielessä. Miksi ihmeessä eron jälkeen sitten yhtäkkiä toista tekisi mieli panemaan? Ap on niin mustasukkainen ilmeisesti siksi, ettei hänellä ole ollut vähintään kymmenen vuoden suhdetta eikä lapsia. Luuleeko ap myös, ettei ies halutessaan voisi käydä eksäänsä panemassa esim. lounastauolla?

Miten joku jaksaa nähdä seksiä ja sen uhkaa kaikkialla?

"Vieras"
Miksi mies menisi ulkomaanmatkalle vain ex:n kanssa? Meinaatko, että AP:n tapauksessa ne panee siellä kolmen lapsen kera?

Eiköhän itse kukin pysty panemaan missä vaan ja niin paljon kuin tahtoo, ei siihen exää tarvita.

Ääh, en mä jaksa. Epävarmat ja mustasukkaiset ovat niin vaikeita, ei nähdä muiden "onnea" missään, mies kelpaa sen takia jotta se palvoo VAIN ja AINOSTAAN yhtä tietty ja itseä. Jos muut saa osakseen jotain hyvää ja mukavaa niin johan pilttuussa tömiseen kun uusiomamma hirnuu sieraimet avoinna...

Olen sit ehkä tiukkis ja vanhanaikainen, mutta itseäni häiritsis jo se että mun mies menis toisen naisen kanssa yhdessä ulkomaanmatkalle, etenkin jos tietäisin että he ovat harrastaneet ennenkin seksiä, ja ovat vieläpä seurustelleet.

Vaikka yrittäisin uskoa ja todellakin toivoisin etteivät he siellä mitään tekis, niin kuitenkin joku epävarma otus tuolla sisälläni sanoisi että on kyllä kumma miksi mies edes haluaa mennä matkoille jonkun toisen kuin minun kanssa? Kyllä niiden lasten kanssa voi tehdä muutakin kuin ulkomaanamatkooja, vaikka kolmistaan jos se lasten äiti on väkisin se ydin koko hommassa.

Sivusta
Ap on kk seurustellut, täysin normaali reaktio ja hyväksyttävä.
Lasten kannalta aivan loisto juttu että äidin ja isän kanssa yhteistä aikaa, todella ihailtavaa että yhteistä aikaa järjestyy.

Ap n pitää puhua miehesi kanssa nyt tänä asua puhtaaksi että tulet ymmärretyksi.

"vieras"
Typerä ketju, ja typerä ap. Antaisi lasten iloita matkasta vanhempiensa kanssa, ja yrittäisi edes vähän hillitä mustasukkaisuuttaan. Tai vielä parempi; eroaisi miehestä ja etsisi jonkun kellä ei ole lapsia.

-.-.-
[QUOTE="Vieras";28824918] Epävarmat ja mustasukkaiset ovat niin vaikeita, ei nähdä muiden "onnea" missään, mies kelpaa sen takia jotta se palvoo VAIN ja AINOSTAAN yhtä tietty ja itseä.QUOTE]

Edelleenkin, jos järjellä ajattelee, niin tietysti mies sais mennä matkalle exänsä tai muiden naisten kanssa, menkööt vaikka jatkossakin kun eivät kuitenkaan siellä mitään väärää tee. Näinhän olisi hienoa jos pystyisi ajattelemaan.

Mutta, mitä itse olen kokenut, niin 2 seurustelukuukauden jälkeen sekä minulla että miehellä oli niin sydämenkuvat silmissä, että olisin ollut aika tyrmistynyt jos hän yhtäkkiä olisi ilmoittanut lähtevänsä vanhan heilan kanssa ulkomaille, kuulostaisi joo käsittämättömältä.

Tosiaankin pitäisi palvoa vain ja ainoastaan minua, ihan niinkuin minäkin palvon vain ja ainoastaan miestäni. Molemmilla on toki ystäviä, mutta ei yhtään sellaista joka olisi niin tärkeä että hänen kanssaan pitäisi päästä reissailemaan.

Panematon
[QUOTE="Vieras";28824918] Epävarmat ja mustasukkaiset ovat niin vaikeita, ei nähdä muiden "onnea" missään, mies kelpaa sen takia jotta se palvoo VAIN ja AINOSTAAN yhtä tietty ja itseä.QUOTE]

Edelleenkin, jos järjellä ajattelee, niin tietysti mies sais mennä matkalle exänsä tai muiden naisten kanssa, menkööt vaikka jatkossakin kun eivät kuitenkaan siellä mitään väärää tee. Näinhän olisi hienoa jos pystyisi ajattelemaan.

Mutta, mitä itse olen kokenut, niin 2 seurustelukuukauden jälkeen sekä minulla että miehellä oli niin sydämenkuvat silmissä, että olisin ollut aika tyrmistynyt jos hän yhtäkkiä olisi ilmoittanut lähtevänsä vanhan heilan kanssa ulkomaille, kuulostaisi joo käsittämättömältä.

Tosiaankin pitäisi palvoa vain ja ainoastaan minua, ihan niinkuin minäkin palvon vain ja ainoastaan miestäni. Molemmilla on toki ystäviä, mutta ei yhtään sellaista joka olisi niin tärkeä että hänen kanssaan pitäisi päästä reissailemaan.
Tuskin se ap:n mies on omasta mielestään ensisijaisesti lähdössä lomalle ex:änsä, vaan lastensa kanssa. Entinen heila on vähän eri asia kuin omien lasten äiti.

"Vieras"

Selkeästi sulla ei ole lapsia. Kunnon isällä ei ole koskaan niin paljon sydämenkuvia että peruu tai muuttelee lastensa matkaa.

"Kifa"
Aloittajalla ei ilmeisestikään ole myöskään käsitystä siitä, mitä kaupunkiloma kolmen lapsen kanssa tarkoittaa, varsinkaan jos lapset ovat melko pieniä vielä. Ei siinä petipuuhia juuri ajatellakaan, kyllä siitä lapset pitävät huolen. Ihmetyttää myös se, että monen mielestä miehen pitäisi ottaa uusi nainen mukaan reissuun, lapseton sellainen vielä ilmeisesti. 2 kk vanha tuttavuushan se varmaankin onkin kätevintä seuraa tuollaisella reissulla jossa pitäisi olla silmät selässäkin, muistaa kaikki ruoka-aineallergiat ja lääkitykset, vaihtaa kastuneet housut jne.

"vieras"
Minun mieheni on lapsilleen kunnon isä ja heillä on kunnon äiti, ovat eronneet 3 vuotta sitten, heillä on ihan hyvät välit keskenään, mutta ei heillä ole mitään tarvetta ylläpitää mitään ydinperhemallia lapsilleen, kun sitä ei yksinkertaisesti ole enää kolmeen vuoteen ollut. Ja vanhempien hyvät välit tässä tapauksessa tarkoittaa sitä, että sulassa sovussa voidaan puhua ja sopia lasten asiat sekä viettää synttäreitä yms. yhdessä. Miehelleni eikä lasten äidillekään tulisi ikimaailmassa mieleen miettiäkään mitään reissuja ns. ex-perheen kesken, sillä molemmilla on jo oma uusi elämä ja uusi kumppani. Enkä minäkään kyllä sulattaisi sitä, että mies exänsä kanssa minnekään reissuun lähtisi.

"nih"
Ap:n ja kaltaistensa kannattaisi pysyä kaukana miehistä joilla on lapsia. Tai oikeastaan mieluiten kaukana kaikista normaaleista ihmisistä. Pariutukoot tuollaiset sekopäisen mustasukkaiset ihmiset kaltaistensa kanssa niin voivat kilvan kytätä, kieltää ja vaikka vähän hakatakin toisiaan vainoharhaisuusraivareissa.

Ottakaapa nyt huomioon, että ap on seurustellut miehen kanssa 2kk ja matka on varattu ennen sitä. Vähän eri asia, kuin jos heillä olisi ihan vakava, pidempiaikainen parisuhde ja sen aikana mies ja ex varaisivat yhteisen matkan.

Toinen huomioitava asia on se, että kukaan ei ole sanonut, että lähtisivät matkalle kuin ydinperhe. Mitä käytännön eroa sillä on siihen, jos mies lähtisi siskonsa kanssa matkalle? Kyllä kai jokaiseen eroon on syynsä ja varsinkin vuosien jälkeen eksää on usein vaikea ajatella seksuaalisessa mielessä. Minusta yhteinen matka eron jälkeen on osoitus siitä, ettei enää ole toista kohtaan seksuaalisia tunteita.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
"vieras"
[QUOTE="vieras";28825180]Minun mieheni on lapsilleen kunnon isä ja heillä on kunnon äiti, ovat eronneet 3 vuotta sitten, heillä on ihan hyvät välit keskenään, mutta ei heillä ole mitään tarvetta ylläpitää mitään ydinperhemallia lapsilleen, kun sitä ei yksinkertaisesti ole enää kolmeen vuoteen ollut. Ja vanhempien hyvät välit tässä tapauksessa tarkoittaa sitä, että sulassa sovussa voidaan puhua ja sopia lasten asiat sekä viettää synttäreitä yms. yhdessä. Miehelleni eikä lasten äidillekään tulisi ikimaailmassa mieleen miettiäkään mitään reissuja ns. ex-perheen kesken, sillä molemmilla on jo oma uusi elämä ja uusi kumppani. Enkä minäkään kyllä sulattaisi sitä, että mies exänsä kanssa minnekään reissuun lähtisi.[/QUOTE]

Mutta mikä haitta olis lähteä reissuun yhdessä, jos kummallakaan ei ole vielä uutta suhdetta? Näinhän tässä tapauksessa on käynyt, että uutta suhdetta ei ole ollut silloin, kun matka on varattu. Onko sekin susta väärin?

"Vieras"
[QUOTE="vieras";28825180]Minun mieheni on lapsilleen kunnon isä ja heillä on kunnon äiti, ovat eronneet 3 vuotta sitten, heillä on ihan hyvät välit keskenään, mutta ei heillä ole mitään tarvetta ylläpitää mitään ydinperhemallia lapsilleen, kun sitä ei yksinkertaisesti ole enää kolmeen vuoteen ollut. Ja vanhempien hyvät välit tässä tapauksessa tarkoittaa sitä, että sulassa sovussa voidaan puhua ja sopia lasten asiat sekä viettää synttäreitä yms. yhdessä. Miehelleni eikä lasten äidillekään tulisi ikimaailmassa mieleen miettiäkään mitään reissuja ns. ex-perheen kesken, sillä molemmilla on jo oma uusi elämä ja uusi kumppani. Enkä minäkään kyllä sulattaisi sitä, että mies exänsä kanssa minnekään reissuun lähtisi.[/QUOTE]

Yritin tätä näkökulmaa jo tuoda esille ja nimenomaan entisenä vaimona, joka kunnioittaa sitä uutta parisuhdetta. Täällä ei nyt vain haluta ymmärtää tätä. Hyvät välit ja yhteiset synttärit ovat hyväksi, yhteiset lomat ym. taas hyvin kummallista toimintaa. Ja ajattelen nimenomaan lasten parasta. Jos vanhemmat ovat eronneet, on kieroutunutta luoda lapsille edelleen kuvaa ydinperheestä. Jos uusi parisuhde on jo olemassa, annetaan sille tilaa ja annetaan lasten hyväksyä uusia aikuisia elämäänsä. Luulen, että suurin osa perheiden puolustajista täällä on niitä "pimujen" takia jätettyjä katkeria naisia tai niitä, jotka uskovat, ettei heidän avioliitto kaadu koskaan ja periaatteesta puolustavat perhettä.

"Kifa"
Vieras: oletko nyt yhtään miettinyt tätä tilannetta isän kannalta? Matka on varattu todennäköisesti paljon ennen kuin tästä uudesta naikkosesta oli tietoakaan. Kolmen lapsen kanssa yksi aikuinen on yksinkertaisesti ihan liian vähän, joku toinen on pakko olla mukana. Ja jos välit kerran ovat hyvät niin miksi se joku ei sitten voisi olla ex? Helpointahan se nimenomaan on jos matkassa on joku toinenkin joka muistaa että Iiro-Yrjänän ruoassa ei saa olla paprikaa eikä Jessi-Jannican ruoassa mustapippuria, että Elviiran pitää saada epilepsialääkkeensä kello viisi ja Iiro-Yrjänän jalat pitää muistaa rasvata kortisoonilla, että Jessi-Jannica ei nuku ilman pinkkiä unipupua ja Elviira voi kastella vieraassa paikassa sänkynsä.

neuvo sinulle
Ap ota mies jolla ei ole lapsia toisen naisen kanssa. Sinusta ei ole elämään ihmisen kanssaa jolla on lapsia toisen anisen kanssa.Hyvä tiedostaa asia jo tuossa vaiheessa,kun vielä ei ole mistään vakavammasta kyse.

Ttppii
Jos uusi kumppani alkaisi parin kk seurustelun jälkeen jo aikaisemmin tilatusta ja maksetusta matkasta skitsoilemaam, niin se olisi sitten siinä. Tuossa vaiheessa suhdetta temppu olisi ehdoton katkaisun aihe. Kertoo sen verran ominaisuuksista, että ei kannattaisi vaivautua.

"Vieras"
[QUOTE="Kifa";28825378]Vieras: oletko nyt yhtään miettinyt tätä tilannetta isän kannalta? Matka on varattu todennäköisesti paljon ennen kuin tästä uudesta naikkosesta oli tietoakaan. Kolmen lapsen kanssa yksi aikuinen on yksinkertaisesti ihan liian vähän, joku toinen on pakko olla mukana. Ja jos välit kerran ovat hyvät niin miksi se joku ei sitten voisi olla ex? Helpointahan se nimenomaan on jos matkassa on joku toinenkin joka muistaa että Iiro-Yrjänän ruoassa ei saa olla paprikaa eikä Jessi-Jannican ruoassa mustapippuria, että Elviiran pitää saada epilepsialääkkeensä kello viisi ja Iiro-Yrjänän jalat pitää muistaa rasvata kortisoonilla, että Jessi-Jannica ei nuku ilman pinkkiä unipupua ja Elviira voi kastella vieraassa paikassa sänkynsä.[/QUOTE]
En tiedä kelle tämä oli osoitettu, mutta kyseenalaistan yleisesti sen, miksi on edes erottu, jos pitää perheenä vieläkin tehdä asioita? Minä entisenä vaimona nimenomaan peräänkuulutan niitä entisiä vaimoja, jotka antavat sen miehen jatkaa elämäänsä. Täällä niitä tuntuu olevan vähän. Isyyttä kukaan ei ilmeisesti yrittänyt ap:n mieheltä kieltää...

"Kifa"
Vieras: onko ihan outo ajatus että ehkä lasten takia? Vaikka ex ei enää romanttisessa mielessä kiinnostaisi niin miksi ei voisi tehdä yhteisten lasten kanssa yhdessä asioita jos se kaikille osapuolille on käytännöllisin järjestely? Ei tässä tilanteessa osapuolilla ehkä ole hirmuista reserviä muita ystäviä ja sukulaisia joita ottaa tuollaiselle matkalle mukaan (tai jotka haluaisivat mukaan koska kolmen lapsen kanssa reissaaminen on kyllä pitkälti yhtä kuin työleiri).

Yhteistyössä