Seurusteltu pari kuukautta, mies lähdössä EXän ja lasten kanssa matkalle. Kiukuttaa!!!

• Viestiketjun aloittaja "omppu"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Niin kauan kuin ei ole uusia parisuhteita, yhdessä voi reissata. Senkin jälkeen, jos se kaikille osapuolille ok. Itse en hyväksyisi sitä, että mieheni matkustelisi exänsä kanssa, mutta se johtuukin pitkälti siitä, miten tuo ex on käyttäytynyt meitä kohtaan = häiriköinyt, kiristänyt lapsilla ja kertonut valheita saadakseen minut jättämään mieheni.

"vieras"
Ehei onnistus mun kanssa.Mä olen lopettanut yhden suhteen kun mies vietti exän ja lasten kanssa joulun..Olisi viettänyt kaikki muutkin juhlapyhät ja synttärit yms..ja mun olisi pitänyt viettää joulut ym. ilman miestäni..Kyllä minun mielestä exän kanssa ei olla yhteydessä eikä vietetä aikaa enempää kuin on pakko lasten takia,jos uudessa suhteessa haluaa olla.Kysyppä siltä sun mieheltä, että mitä olisi mieltä jos sä lähtisit sun exän kanssa reissuun kolmeksi päiväksi.Exät on exäsiä oli lapsia tai ei.
Kyllä meillä ainakin minä vietän kaikki juhlapyhät ex-miehen kanssa, ja käymme juhlissa ihan parina. Nykyiset kumppanit saavat luvan odottaa kotona, ei niitä mukana raahat koska me olemme ex-mieheni kanssa kuitenkin perhe, jo ihan lastenkin takia.

Lomamatkoille saatamme ehkä joskus ottaa nykyiset kumppanit mukaan, jos tarvitsemme lapsenvahtia. Muuten käymme ex-miehen kanssa perheenä matkoillakin. Jos nykyiset kumppanit eivät tätä hyväksyisi, saisivat mennä menojaan. Perhe on kuitenkin meille tärkein.

"vieras"
[QUOTE="omppu";28824591]Jaa no täällä on nyt sitten leimattu mut ääliöksi nyxäksi. Ehkä sitten niin, mutta ei tää kyllä tule onnistumaan, jos meitä on joku ihmeellinen sekaporukka kasassa sitten aina ja jatkossakin, mies, lapset ja minä, ja joukon jatkona ja meidän elämässä mukana koko ajan ex.[/QUOTE]

Oletko ehkä jättänyt tiedostamatta, että lasten kautta miehen ex tulee nimenomaan olemaan aina edes jollain tavalla elämässänne mukana, halusitpa sinä sitä tai et. Jos suhteenne jatkuu ja syvenee, sinulle "lankeaa" mahdollisesti rooli lasten isän uutena kumppanina, ja sinun tehtäväsi on silloin olla yksi turvallinen aikuislisä lasten elämässä. Käytännössä tämä tarkoittaa kontaktia miehen eksään, sinunkin osaltasi. Kykenetkö siihen tai kykenetkö ymmärtämään, että nimenomaan lapsia ajatellen on suorastaan erinomaista, jos kaikkien osapuolten välit ovat kunnossa, ja asioista pystytään sopimaan riitelemättä ja rauhassa, olipa uusia kumppaneita kuvioissa tai ei.

"Ihmeellisestä sekaporukasta" mulle tuli vähän fiilis, että oletko oikein sinut senkään kanssa, että miehellä on lapsia. Siksi kysynkin, ymmärrätkö nyt vuorostasi sen, että vaikka mies on eronnut eksästään, niin hän ei ole eronnut lapsistaan, eikä hänen pidäkään erota? On tärkeää, että mies on tiiviisti lastensa elämässä mukana ja viettää heidän kanssaan aikaa.

Te olette seurustelleet vasta pari kuukautta. Ymmärrän kyllä tunteitasi siinä mielessä, että tuskinpa nyt kenestäkään sinun sijallasi olisi kovin hauskaa. Epävarmuuttakin voisi olla ilmassa, kun suhdetta on takana vasta noin lyhyen aikaa. Koeta nyt kuitenkin sulatella asiaa. Lomareissu on sovittu ennen teidän suhteen alkua, eikä mielestäni olisi mieheltä kovin fiksua perua reissua vain siksi, että uusi kumppani on kuvioissa mukana. Jos suhteenne olisi pitkällisempi, lähtisit luultavasti joukon jatkoksi mukaan.

"Vieras"
[QUOTE="vieras";28827272]

"Ihmeellisestä sekaporukasta" mulle tuli vähän fiilis, että oletko oikein sinut senkään kanssa, että miehellä on lapsia. Siksi kysynkin, ymmärrätkö nyt vuorostasi sen, että vaikka mies on eronnut eksästään, niin hän ei ole eronnut lapsistaan, eikä hänen pidäkään erota? On tärkeää, että mies on tiiviisti lastensa elämässä mukana ja viettää heidän kanssaan aikaa.[/QUOTE]

Totta kyllä. Uusien pimatsujen kannattaisi muistaa, että jos miehellä on kolmekin lasta ennestään niin mm. lomareissut ja joulut tulevat olemaan jotain kolmesta seuraavista vaihtoehdoista:

a) olette vuoroin vuosin/lomin miehen lasten kanssa ja AP:lla on täysi vastuu olla lapsille huoltaja tällöin

b) mies matkustaa yksin lasten kanssa joskus, jos AP:ta ei kiinnosta perhelomat

c) mies tekee asioita lasten ja EX:n kanssa jotta lapset saa olla molempien biologisten vanhempien kanssa ja vielä kertaiskulla.

Eli kohtuu harvoin uusioperheeseen ampuja tytönhupakko voi vaatii lapsettomia "ihania romanttisia lomia". Laittaahan jokainen järkevä vanhempi lapsensa vähintään samalle tasolle kuin uuden suhteen. Siispä vähintään 50%:sti lapset ovat mukana lomilla/pyhinä jne.

Yhteistyössä