Seurusteltu pari kuukautta, mies lähdössä EXän ja lasten kanssa matkalle. Kiukuttaa!!!

• Viestiketjun aloittaja "omppu"
  • Ensimmäinen viesti
Ei hyvää päivää
Et sitten tajunnut ottavasi miehen, jolla on lapsia? Ja äiti.

Molempien ei tarvitse lopettaa elämistä ja lopettaa kaverisuhteita sen takia, että SINÄ seurustelet miehen kanssa.

Aikuistu tai lopeta suhde.

"vieras"
Ystävyyden ylläpito tiiviistikin eron jälkeen kuulostaa minusta vain upealta lapsiakin ajatellen.

Todellakaan ei tarvitse lopettaa ystävyyttä siksi että uusi seurustelukumppani on mustasukkainen ja omistushaluinen. En näe teidän suhteella kovinkaan pitkää tulevaisuutta ja toivottavasti mies jatkossakin laittaa lapsensa sinun kiukutteluidesi edelle.

Ja meilläkin on erottu ja silti pystytään viettämään juhlia yhdessä, lapsille on tärkeää että isikin tulee heidän juhliinsa. Lisäksi juhliin kutsutaan myös lasten kummitädit ja ystävät, vaikka osa olisikin eksiä joillekin toisille vieraille. Se on aikuisten tehtävä käyttäytyä aikuismaisesti, lapsia ei tarvitse rangaista omilla menneisyyksillä.

eronnut ajat sitten
Olen eronnut monta vuotta sitten ja exän kanssa ollaan hyviä kavereita. Suhteen loppupuolellakaan ei enää ollut romanttista suhdetta vaan pelkkä kaveruus. Voisin hyvin lähteä exän kanssa tuollaiselle matkalle, eikä vanha suola todellakaan janota. Juhlat järjestetään kaikki yhdessä, tänä kesänä oli rippijuhlat johon tarjottavat tein yhdessä exän uuden vaimon kanssa sulassa sovussa. Jos olet niin mustasukkainen ja epävarma luonne, kannattaa jatkaa matkaa tai käsitellä asiat ja nauttia tuosta tilanteesta. Monet ovat kateellisia hyvistä väleistä.

daaj
Ehei onnistus mun kanssa.Mä olen lopettanut yhden suhteen kun mies vietti exän ja lasten kanssa joulun..Olisi viettänyt kaikki muutkin juhlapyhät ja synttärit yms..ja mun olisi pitänyt viettää joulut ym. ilman miestäni..Kyllä minun mielestä exän kanssa ei olla yhteydessä eikä vietetä aikaa enempää kuin on pakko lasten takia,jos uudessa suhteessa haluaa olla.Kysyppä siltä sun mieheltä, että mitä olisi mieltä jos sä lähtisit sun exän kanssa reissuun kolmeksi päiväksi.Exät on exäsiä oli lapsia tai ei.

Heillä on varmaan ollut aikoinaan ihan hyvä syy erota eli tuskin ovat yhteen palaamassa. Tai jos palaavat niin sehän tapahtuisi joka tapauksessa, olivat lomalla tai eivät. Te olette olleet niin vähän aikaa pari, ettei tuossa vaiheessa voi edes ottaa uutta kumppania mukaan lasten elämään. Lasten ehdoilla menee suhteet. Jos olisitte olleet vuosia yhdessä niin sitten tilanne olisi outo.

"Vieras"
Astrolla syy ei olekaan mies ja nainen vaan se, että mies arvostaa lapsia. Ja sekös kiukuttaa kun on oikein huono itsetunto.

[QUOTE="vieras";28823498]Jos on jo vuosia sitten eronnut, niin en usko "vanhan suolan janottavan". Joku syyhän siihen on, että aikoinaan on erottu, enkä jaksaisi olla mustasukkainen. EX on kuitenkin osa perhettä, kun on yhteisiä lapsia.[/QUOTE]

"Tinja"
[QUOTE="omppu";28823546]Ei ne kuukaudeksi ole menossa, vaan kolmeksi päiväksi. Mutta ei se aika ole tässä se pointti mulla, vaan yleensä, että menevät yhdessä. Mun mielestä tosta kuultaa läpi se, että mä en ole tärkeä miehelle, kun se ei ota mun mielipidettäni ollenkaan huomioon.[/QUOTE]

"Tinja"ko se taas siellä? Eikö sulla ole omaa elämää lainkaan?

"vieras"
[QUOTE="vieras";28823615]Ai, miten herttaisen kauniisti naiset ajattelevat miehistä.. Lomailu yhdessä exän kanssa, vain kaveruutta ja vain lasten etua ajatellen.. :D[/QUOTE]

No miksi ei? Mun luona kävi juuri viime viikolla exäni, kahviteltiin ja lapsemme leikkivät yhdessä, yhteisiä lapsia ei ole ja kummallakin meistä on uuudet puolisot. Mun ukko oli töissä ja exän akka koulutusmatkalla. Mitään outoa en tuossa kahvittelussa kyllä näe, ei exä eikä kummankaan uudet puolisotkaan. Jos olisimme halunneet olla yhdessä, ei oltais alunperin edes erottu.

Sitä ihmettelen että jos ap.n suhde on hyvällä tolalla ja lapsetkin on jo nähnyt, niin miksi mies ei pyydä häntä reissuun mukaan?

"vieras"
[QUOTE="vieras";28823615]Ai, miten herttaisen kauniisti naiset ajattelevat miehistä.. Lomailu yhdessä exän kanssa, vain kaveruutta ja vain lasten etua ajatellen.. :D[/QUOTE]

Peesi, voi luoja kuinka suvaitsevaisia mammat nyt ovatkaan. Mitenhän se menisi jos olisivat itse tuossa tilanteessa.

Kyllä minuakin kiukuttaisi jos "poikaystäväni" menisi reissuun toisen naisen kanssa, oli sitten lasten äiti, täti tai joku muu. En välttämättä kieltäisi, mutta kiukuttaisi se.

Tsemppiä
Kyllä mä jättäisin ukon noin lyhyen seurustelun jälkeen.. Olis vielä helppoa erota. Taitaa vedättää sua, enkä tosiaan usko ettei loman aikana vanha suola janottais edes yhden illan verran?

Kyllä mä kilahtaisin ensin, jos ei kuuntele ni sit byebye.

"Mies"
Tai miten kauniisti naiset ajattelevat itsestään jos ovat ex-miehen kanssa "ystäviä" :D kaveruutta ja muka lasten takia oloa. Munaahan ne vain haluavat, kuten kaikilta miehiltä jotka ovat 100m säteellä pillustaan.

"Jenis"
Enpä mäkään olettais mitään reissun perumisia parin kuukauden seurustelun perusteella. Vastaavassa tilanteessa en varmaan olisi edes lapsia esitellyt noin lyhyessä ajassa. Se nyt vain on niin että jos "ottaa" kumppanin joka on toisella kierroksella, se ensimmäinen kierros kulkee mukana ja sillä sipuli. Epävarma on ap suhteensa tilasta, jos pitää kyttäillä exän kaverisuhteita ja juhlakäyttäytymistä.

Meillä on ollut uusperhe kohta 10 vuotta, ja voisin hyvin kuvitella että käytäis jossain reissussa porukalla. Alusta asti on mahduttu samaan kahvipöytään jne.

"Vieras"
[QUOTE="vieras";28823668]Peesi, voi luoja kuinka suvaitsevaisia mammat nyt ovatkaan. Mitenhän se menisi jos olisivat itse tuossa tilanteessa.

Kyllä minuakin kiukuttaisi jos "poikaystäväni" menisi reissuun toisen naisen kanssa, oli sitten lasten äiti, täti tai joku muu. En välttämättä kieltäisi, mutta kiukuttaisi se.[/QUOTE]

Kannataisiko kasvaa aikuiseksi ennenkuin harrastaa ihmissuhteita?

vanha akka
Kun ottaa miehen jolla on exä ja lapsia hänen kanssaan niin pitää ymmärtää lasten paras. Se paras on tässä tapauksessa reissu isän kanssa. Kun et osaa olla yhteistyökykyinen niin eroa se on kaikille osapuolille helpompaa.

"vieras"
[QUOTE="Vieras";28823685]Kannataisiko kasvaa aikuiseksi ennenkuin harrastaa ihmissuhteita?[/QUOTE]

Meinaatko, että aikuiselta on tunteet kielletty, jos kiukuttaa niin kiukuttaa. Missään vaiheessa en kertonut, että se vaikuttaisi johonkin. Aikuinen osaa käyttäytyä vaikka kiukuttaisikin :)

justiiiiii
Jos minä ja mies etrottaisiin, niin ei se sitä tarkoittaisi, että katkoisin välit miehen sisaruksiin ja vanhempiin, heistä on tullut mulle läheisiä tässä 12vuoden aikana ja sisaruksien kanssa olen ystävystynytkin, olisi outoa, mikäli miehen uusi puoliso vaatisi minun katkomaan välini ystäviini, jotta hän ei tuntisi oloaan uhatuksi.

"Vieras"
Niinhän sä luulet, ettei vaikuta.
Lapsilla on lasten tunteet.

[QUOTE="vieras";28823693]Meinaatko, että aikuiselta on tunteet kielletty, jos kiukuttaa niin kiukuttaa. Missään vaiheessa en kertonut, että se vaikuttaisi johonkin. Aikuinen osaa käyttäytyä vaikka kiukuttaisikin :)[/QUOTE]

"Maija"
[QUOTE="omppu";28823507]No he ovat exänsä kanssa muutenkin paljon tekemisissä, viettävät lasten juhlat ym. yhdessä. Mun mielestäni siihen pitää tulla nyt loppu, koska miehellä on uusi puoliso. Ilmeisesti tällä naisella on ollut joku mies jossain välissä, joka ei pannut pahakseen että näillä vielä niin tiivistä yhteydenpitoa, mutta mulle se ei kuitenkaan sovi.

Jos on erottu, niin pitääkö niiden olla tekemisissä muuten kuin lasten takia pakollisista asioista? Mun mielestäni tuollainen ystävyyden ylläpito on aika outoa.[/QUOTE]

Musta on hienoa, että miesystäväsi ja exänsä laittavat oman napansa "syrjään" ja toimivat niinkuin lapsille on parasta. Nostan hattua heille. Sä ap et varmaankaan tule sopeutumaan tähän kuvioon, joten kaikkien näkökulmasta on parasta, että lopetat suhteen.

ex-vaimo
Rauhoitu ap. Se matkahan oli sovittu ja varattu ennen kuin te kaksi aloitte seurustella. Luultavasti tämä on nyt viimeinen reissu jonka tekevät yhdessä.

Itse olen eronnut exästäni pari vuotta sitten, mutta edelleen vietämme exän ja lasten kanssa aikaa yhdessä. Minulla on ollut eron jälkeen parikin vakavampaa suhdetta ja exällä on tällä hetkellä uusi nainen. Meillä on kolme lasta. Juhlimme ja valmistelemme esim. lasten syntymäpäivät yhdessä. Näemme lähes päivittäin lasten vuoksi (soittelemme päivittäin) ja usein esim. ex tarjoaa kahvit kun olen lapsia viemässä tai hakemassa. Tänä kesänä olemme tehneet "ex-perheenä" yhden päivän reissun vesipuistoon ja juuri olimme parin päivän lomalla Helsingissä. Ja hui olkoon, nukuimme jopa samassa hotellihuoneessa. Lapset nauttivat ja meillä oli kaikilla oikein kivaa.

Ikinä, missään tilanteessa, en ole kuitenkaan ajatellut että minulla ja exällä voisi olla enää minkäänlaista tulevaisuutta yhdessä. Olimme yhdessä 17 vuotta ja se riitti, ero on todellakin täysin lopullinen. Olemme nykyään hyvät ystävät ja minusta on hienoa että voimme lasten vuoksi tehdä asioita yhdessä. Tiedän myös että ex on asiasta täysin samaa mieltä. Joten olen myös sitä mieltä että mikäli haluat seurustella miehen kanssa jolla on jo mennyttä elämää (lapset ja ex-vaimo) niin sinun on vain hyväksyttävä se tosiasia että he ovat ja tulevat olemaan tekemisissä keskenään. Näissä asioissa lapsien etu menee, ja sen kuuluukin mennä aina edelle.

"vieras"
[QUOTE="omppu";28823507]No he ovat exänsä kanssa muutenkin paljon tekemisissä, viettävät lasten juhlat ym. yhdessä. Mun mielestäni siihen pitää tulla nyt loppu, koska miehellä on uusi puoliso. Ilmeisesti tällä naisella on ollut joku mies jossain välissä, joka ei pannut pahakseen että näillä vielä niin tiivistä yhteydenpitoa, mutta mulle se ei kuitenkaan sovi.

Jos on erottu, niin pitääkö niiden olla tekemisissä muuten kuin lasten takia pakollisista asioista? Mun mielestäni tuollainen ystävyyden ylläpito on aika outoa.[/QUOTE]

Ootpa sä sairas? Eli sun mielestä exien kanssa pitäisi olla vihamieliset välit vai?
Sehän on lapsille parasta, että he pitävät yllä ystävyyttä ja ovat hyvissä väleissä!!
Mikä olisi sen parempaa lapsille? Sulla ei taida olla lapsia? Etkä säkään mikään puoliso vielä ole, jos olette seurustelleet vähän aikaa vasta. Mies todennäköisesti jättää sut mustasukkaisuutesi takia.

Sun kannattaisi etsiä mies, jolla ei ole lapsia, eikä exää.

Blue
Ensinnäkin, jos matka on sovittu niin sitä ei peruta lapsilta siksi että isillä on ollut joku muikkis heilumassa parisen kuukautta.

Toisekseen, nyt matkan aikana sulla on hyvää aikaa miettiä suhtautumistasi näihin kaikkiin kertomiisi asioihin (exän ystävyys, yhteiset kummilapset yms) ja valita suhtautua toisin jos haluat suhdetta jatkaa. Noilla vaatimuksilla sinä et kuin lopeta parisuhteen ennen kuin se ehtii alkaakaan. Kukaan normaali ihminen ei pistä pari kuukautta deittaamaansa naikkosta tämän vaatimukseksesta lasten, ystävien, sukulaisten ja entisen elämän edelle, vaan pistää naisen kävelemään liian suurien luulojen kanssa.

Aika suvaitsevaa porukkaa. Kyllä mäkin luulen, että monella hyväksyjällä olisi sietämistä itselläänkin, jos sattuisi omalle kohdalle. Mä tiedän, että mulle tuollainen kuvio olisi ongelma, tiedän myös että arvostaisin kyllä sitä, että mies asettaisi lapset etusijalle eron jälkeenkin, mutta koska tunnen itseni aika hyvin, tiedän, että en tuollaiseen kuvioon sopeutuisi. Joten ei auta kuin toivoa, ettei tarvitse koskaan uusperhekuvioihin lähteä.

Jos tämä uusi nainen on jo esitelty lapsille, niin miksi ei häntä oteta lomalle mukaan. Yksi aikuinen lisää, jos se ei ex-vaimolle sovi, niin silloinhan exän ja miehen väleissä nimenomaan on jotain häikkää (ei tarvitse olla romanttista kiinnostusta, mutta exä voi silti haluta ns. omistaa miehen lasten kautta ja olla haluamatta miehen uutta naista kolmanneksi pyöräksi heidän elämäänsä). Loman peruminen nyt olisi hölmöä ja epäreilua lapsille, mutta jos olisin uuden kumppanin kanssa tosissani, niin kyllä mä ensimmäisenä ehdottaisin tuota mukaan lähtöä ja ymmärtäisin kyllä miksi uusi kumppani tuollaisesta perhelomasta tuntisi olonsa vähintään epävarmaksi. Jos mies ei ymmärrä, miksi AP:ta harmittaa, ei hän taida tämän kanssa kovin tosissaan olla.

Yhteistyössä