Aika suvaitsevaa porukkaa. Kyllä mäkin luulen, että monella hyväksyjällä olisi sietämistä itselläänkin, jos sattuisi omalle kohdalle. Mä tiedän, että mulle tuollainen kuvio olisi ongelma, tiedän myös että arvostaisin kyllä sitä, että mies asettaisi lapset etusijalle eron jälkeenkin, mutta koska tunnen itseni aika hyvin, tiedän, että en tuollaiseen kuvioon sopeutuisi. Joten ei auta kuin toivoa, ettei tarvitse koskaan uusperhekuvioihin lähteä.
Jos tämä uusi nainen on jo esitelty lapsille, niin miksi ei häntä oteta lomalle mukaan. Yksi aikuinen lisää, jos se ei ex-vaimolle sovi, niin silloinhan exän ja miehen väleissä nimenomaan on jotain häikkää (ei tarvitse olla romanttista kiinnostusta, mutta exä voi silti haluta ns. omistaa miehen lasten kautta ja olla haluamatta miehen uutta naista kolmanneksi pyöräksi heidän elämäänsä). Loman peruminen nyt olisi hölmöä ja epäreilua lapsille, mutta jos olisin uuden kumppanin kanssa tosissani, niin kyllä mä ensimmäisenä ehdottaisin tuota mukaan lähtöä ja ymmärtäisin kyllä miksi uusi kumppani tuollaisesta perhelomasta tuntisi olonsa vähintään epävarmaksi. Jos mies ei ymmärrä, miksi AP:ta harmittaa, ei hän taida tämän kanssa kovin tosissaan olla.