Seurusteltu pari kuukautta, mies lähdössä EXän ja lasten kanssa matkalle. Kiukuttaa!!!

• Viestiketjun aloittaja "omppu"
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
[QUOTE="Vieras";28823993]Mitenkä se ei ole lapsilta pois niille on luvattu, että isä ja äiti lähtee reissuun? Miksi lapsille ei voi sanoa, että isä ja äiti ovat nyt kavereita? Ja miksi eivät voi olla?
Kumpi on normaalimpaa, lasten vanhemmat ovat kavereita keskenään vai se että parisuhteessa ollaan mustasukkaisia?[/QUOTE]

Jos nyt ajatellaan elämän jatkumista ja perhettä ja parisuhdetta laajemmin, ei pelkästään tätä yhtä sovittua reissua. Lapset ovat sopeutuvaisia, jos jokaiselle aikuiselle suunnitelmien muuttuminen olisi ok, niin sitä se olisi myös lapsille. Ja parisuhteessa saa olla terveesti mustasukkainen ja exien kanssa saa olla kaveri.

"Vieras"
Ehkei mies koe tätä niin merkittävänä, kun on eksän kans silti lähdössä reissuun?
Tai uusi nainen ei koe tätä merkittävänä kun ei osaa suhtautua asiaan muulla tavoin.

On tietynlaisia ihmisiä, kuten minä, jos suhde ei tällaista lasten ja vanhempien 3pv reissua ystävinä kestä niin ei se kestä paljon muutakaan ja tuhoontuomittu jo alusta alkaen. Sen sijaan jos uusi kumppani suhtautuu tällaiseen luottavaisesti ja rennosti niin saa minun arvostukseni.

Olen mies.

• Tykkää
Reactions: Joosukka
Blue
[QUOTE="Vieras";28823913]Muuttunee juuri AP:n asenteen vuoksi hieman "pimatsuksi".
Jos AP ottaisi asian eri tavalla, hän voisi olla "tuleva rouva" :)[/QUOTE]

Juuri näin. On se perhana että kaksi kuukautta miestä tapaillut kuvittelee mitenkään olevansa siinä tilanteessa että saa määräillä mitä mies lastensa ja ex-vaimonsa kanssa tekee.

On se kumma että kukaan nainen kuvittelee olevansa siinä tilanteessa että voi komennella miestään missään asiassa.

Sama koskee myös miehiä.

Käsittääkseni asioista keskustellaan, ilmaistaan omat ajatukset fiksusti ja sitten niellään asia jos ei yhteistä sopimusta saada aikaiseksi.

• Tykkää
Reactions: Data ja Vaimo-Rakas
Mun mielestä on vaan hyvä että vanhemmat näyttävät lapsille hyvää esimerkkiä. Vaikka ero tulisikin, voidaan silti olla vielä hyvissä väleissä kavereina. Ja jos matka on jo sovittu aika päiviä sitten ja maksettu niin miksi joku 2 kk. seurustelukumppani saisi siihen sanavallan? Eikö hän luota mieheen?

Mun mielestä tossa vaiheessa ollaan vielä aika vieraita toisille ja vasta tutustutaan. Eri asia olisi, jos uusi suhde olisi jo vuosien pituinen ja sitten mies yks kaks ilmoittaisi tuollaisesta lomasta. Se olisi outoa :D Mutta tässä tapauksessa ei ole mitään outoa.

Ap tuntuu muutenkin puhuvan miehen exästä jotenkin halveksuvasti...? Ihan kuin hän olisi tätä vastaan jo heti ensisilmäyksellä, tutustumatta. Miksi? :D Eiköhän se ero ole tullut ihan painavista syistä :)

Eikä se lomareissu hämää lapsia. Ei ne luule että isi ja äiti ovat palaamassa yhteen. He näkevät kuinka terveet, AIKUISET ihmiset pystyvät pitämään välit riidoista huolimatta. Kyllä sä AP saat oman tilasi tuosta kuviosta kun aikaa menee, ja jos teidän suhde kestää :) Mutta lapsilta sä et voi viedä äitiä. Etkä sitä että he ovat olleet perhe ja yhteisiä juhlia ja tapahtumia tulee olemaan. Mitä pahaa tämä exä on tehnyt sulle? Sä olet tullut heidän elämään :) Jos tämä tuli sulle yllätyksenä, älä ala seurustelemaan miehen kanssa, jolla on lapsia entisestä liitosta :)

Blue
Mun mielestä on vaan hyvä että vanhemmat näyttävät lapsille hyvää esimerkkiä. Vaikka ero tulisikin, voidaan silti olla vielä hyvissä väleissä kavereina. Ja jos matka on jo sovittu aika päiviä sitten ja maksettu niin miksi joku 2 kk. seurustelukumppani saisi siihen sanavallan? Eikö hän luota mieheen?

Mun mielestä tossa vaiheessa ollaan vielä aika vieraita toisille ja vasta tutustutaan. Eri asia olisi, jos uusi suhde olisi jo vuosien pituinen ja sitten mies yks kaks ilmoittaisi tuollaisesta lomasta. Se olisi outoa :D Mutta tässä tapauksessa ei ole mitään outoa.

Ap tuntuu muutenkin puhuvan miehen exästä jotenkin halveksuvasti...? Ihan kuin hän olisi tätä vastaan jo heti ensisilmäyksellä, tutustumatta. Miksi? :D Eiköhän se ero ole tullut ihan painavista syistä :)

Eikä se lomareissu hämää lapsia. Ei ne luule että isi ja äiti ovat palaamassa yhteen. He näkevät kuinka terveet, AIKUISET ihmiset pystyvät pitämään välit riidoista huolimatta. Kyllä sä AP saat oman tilasi tuosta kuviosta kun aikaa menee, ja jos teidän suhde kestää :) Mutta lapsilta sä et voi viedä äitiä. Etkä sitä että he ovat olleet perhe ja yhteisiä juhlia ja tapahtumia tulee olemaan. Mitä pahaa tämä exä on tehnyt sulle? Sä olet tullut heidän elämään :) Jos tämä tuli sulle yllätyksenä, älä ala seurustelemaan miehen kanssa, jolla on lapsia entisestä liitosta :)
Mulla nousi kanssa karvat pystyyn kun luin että ap:n mielestä exän pitää antaa hänelle nyt tilaa... Hei camoon, SUN pitää ottaa oma paikkasi ei lunastaa muka jollain oikeudella toisen paikkaa itsellesi. :D

• Tykkää
Reactions: CherryCake
Tässä on nyt kaksi käsitettä, seurustelu vs yhteisen elämän muodostaminen. Seurustelu sellaisen kanssa, jonka pakettiin kuuluu lapsi ja se eksä, hoituu "pimatsuiltakin". Mutta yhteistä tulevaisuutta suunnitellessa on vaan hyväksyttävä koko paketti ja mentävä sen mukaan. Silti, ei kaikkeen tarvitse myöntyä, vaan saa olla myös terveen itsekäs! Lapset on sopeutuvaisia ja kunhan niiden parasta ajatellaan, kaikki ok.

Miten sen ottaa
[QUOTE="Vieras";28823973]Hyvissä väleissä voi toki olla, mutta entinen puoliso voisi kunnioittaa toisen uutta parisuhdetta. Se ei ole lapsilta pois. Päinvastoin. Elämä jatkuu eteenpäin, vanhemmat ovat tahoillaan onnellisia, lapsilla on jatkossa kenties vielä enemmän välittäviä aikuisia ympärillä. Sitä ydinperhettä kun ei enään ole, niin miksi sitä pitäisi perhe-lomiakaan viettää. Minkälaiseksi kasvaa lapsen ymmärrys, mitä on normaali parisuhde ja perhe? Mustasukkaisuuskin kuuluu terveessä määrin normaaliin parisuhteeseen.[/QUOTE]

Tuskin näitä reissuja kovin montaa olisi vuodessa, joten eiköhän se arki eletä ihan sen uuden kanssa. Ja kyllä lapselle vanhemmat ja sisarukset ovat hyvin vahvasti perhe, vaikka ei samassa osoitteessa asuttaisi. Miten se voisi olla mitään muuta kuin positiivinen asia että erosta huolimatta vanhemmat tulevat toimeen ja haluavat lastensa parasta? Lähipiirissä on kokemuksia eronneiden ystävyydestä, ja todellakin suosittelen. Vanhempani tulevat toimeen hyvin niin kauan kun toinen heistä ei anna uuden puolison älyttömyyksien vaikuttaa asiaan. Ja kyllä aikuisenakin kärsin siitä edelleen. Toisaalta miten ylpeä lapsi saisi olla kertoessaan että mun vanhemmat tuleekin niin hyvin toimeen että viettää eron jälkeenkin yhdessä aikaa meidän kanssa. Ja kyllä ajattelen varmasti tätä asiaa lapsen tunteella...

"Jenis"
Tässä on nyt kaksi käsitettä, seurustelu vs yhteisen elämän muodostaminen. Seurustelu sellaisen kanssa, jonka pakettiin kuuluu lapsi ja se eksä, hoituu "pimatsuiltakin". Mutta yhteistä tulevaisuutta suunnitellessa on vaan hyväksyttävä koko paketti ja mentävä sen mukaan. Silti, ei kaikkeen tarvitse myöntyä, vaan saa olla myös terveen itsekäs! Lapset on sopeutuvaisia ja kunhan niiden parasta ajatellaan, kaikki ok.
Samaa mieltä siitä, että seurustelu ja yhteisen tulevaisuuden muodostaminen on aivan eri asioita... mutta tuo on harhaluulo, että lasten sopeutuvaisuuden varaan aikuiset voi laskea mitä vaan. Mun mielestä tässä jutussa on nimenomaan lasten parhaaksi, että he pääsevät oman perheensä kanssa jo sovitulle reissulle ilman mitään viime hetken säätöjä. Vaikka äiti ja isä olisivatkin eronneet, he ovat silti lasten ainoat äiti ja isä.

"Juu"
Mulla nousi kanssa karvat pystyyn kun luin että ap:n mielestä exän pitää antaa hänelle nyt tilaa... Hei camoon, SUN pitää ottaa oma paikkasi ei lunastaa muka jollain oikeudella toisen paikkaa itsellesi. :D
Toisen paikkaa? Se on entinen vaimo, ei sillä pitäisi enään mitään paikkaa olla miehen elämässä, jonka joku toinen voisi lunastaa. Erotkaa ihmiset oikeasti.

• Tykkää
Reactions: meici
ccc
[QUOTE="Juu";28824113]Toisen paikkaa? Se on entinen vaimo, ei sillä pitäisi enään mitään paikkaa olla miehen elämässä, jonka joku toinen voisi lunastaa. Erotkaa ihmiset oikeasti.[/QUOTE]
Tietenkin sillä on paikka miehen elämässä koska niillä on yhteisiä lapsia.

• Tykkää
Reactions: CherryCake
Blue
[QUOTE="Juu";28824113]Toisen paikkaa? Se on entinen vaimo, ei sillä pitäisi enään mitään paikkaa olla miehen elämässä, jonka joku toinen voisi lunastaa. Erotkaa ihmiset oikeasti.[/QUOTE]

Ei niinkään miehen elämässä vaan heidän ystäviensä ja tuttaviensa, kummilapsiensa, ja nähtävästi myös lasten elämässä. Luepa vielä kerran aloitus. AP:n mielestä ex ei saisi enää tulla samoihin tilaisuuksiiin ja ystäville samaan aikaa koska hänelle pitäisi antaa tilaa.

Ei se ihan noinkaan mene...

"vieras"
[QUOTE="vieras";28823911]Nyt ei puhuttu yhteisistä kahvihetkistä, joissa kaikki osapuolet mukana.

Olisko nykyisestä miehestäsi ok, jos lähtisit exäsi ja lastesi kanssa matkalle?[/QUOTE]

Ei kaikki osapuolet olleet kahvittelussa mukana, vain minä, exä ja molempien lapset, jotka leikki pääsääntöisesti omassa huoneessaan.

Nykyisestä miehestä todellakin olis ollut ok, jos matka olis ollu varattu ja yhteisiä lapsia olis. Mutta me olemmekin aina luottaneet toisiimme ja itseemme.

"vieras"

Se on miehen lasten äiti myös, enemmän yhteistä juttua kuin lapsettomilla eronneilla. Miksi te oikeasti luulette aina, että ex haluaa sen miehen/naisen takaisin itselleen??

"Vieras"
Ei niinkään miehen elämässä vaan heidän ystäviensä ja tuttaviensa, kummilapsiensa, ja nähtävästi myös lasten elämässä. Luepa vielä kerran aloitus. AP:n mielestä ex ei saisi enää tulla samoihin tilaisuuksiiin ja ystäville samaan aikaa koska hänelle pitäisi antaa tilaa.

Ei se ihan noinkaan mene...
Minä ainakin olen antanut tilaa entisen mieheni uudelle. Olen toki tekemisissä yhteisten kummilapsien ym. kanssa, mutten tuki esim. syntymäpäiville yhtäaikaa, koska kunnioitan heidän parisuhdetta, enkä halua viedä uudelta tilaa tutustua miehen ystäviin.

nyxä
Jos todellakin kyseessä on vain kolmen päivän loma, niin mies saa sen helposti peruttua. Ei tuu suurta taloudellista tappiota. Muut vaihtoehdot on ottaa sinut mukaan reissuun tai sitten tiputtaa ex-vaimo pois reissusta.

Itse en todellakaan hyväksyisi sitä, että mieheni lähtisi exänsä kanssa reissuun. En ole mustasukkainen ja mielestäni olen varsin salliva. Mutta se nyt vaan ei käy päinsä, koska he ovat jo eronneet. En alkaisi moista katsomaan. Todella moukka mies, jos sitä ei tajua. Keskustelun paikka teille ap, jos mies ei ymmärrä tilannettasi niin kehoittaisin juoksemaan karkuun ja lujaa. Koska myöhemminkin tulee varmasti vastaavia tilanteista (esim joulun vietto kenties exän luona?). Eli jos mies ei tajua ongelmaa, eikä a)ota sua reissuun mukaan b)peru omaa matkaansa tai sumpli exää reissusta pois, niin kyllä ainakin minä pakkaisin kamani ja lähtisin.

Kuten sanoin, ei tähän välttämättä liity mitään mustasukkaisuutta, vaan se vaan ei kaikkien mielestä tunnu oikealle. Eikä lasten etua tuossa määrin tarvitse asettaa edelle, pitää olla vaan realistinen. harvoin pystyy exää ja uutta vaimoketta yhdessä miellyttämään. Kumpi on silloin tärkeämpi, exän ilo vai nyxän ilo?

"Vieras"
[QUOTE="piste";28824241]Kunnon miestä ja isää kiinnosta tuossa tilanteessa lasten ilo enemmän kuin exän tai nyxän ilo.[/QUOTE]

Ja fiksua ex-vaimoa kiinnostaisi miehen ilo eli sen uuden parisuhteen kunnioittaminen. Täällä nyt kynsin ja hampain pidetään kiinni perheestä, vaikkei mitään perhettä enään ole. On vain äiti ja isä, joiden tehtäviä voidaan hoitaa erilläänkin. Lasten etu olisi se, että kaikki voivat hyvin ja aikuiset muistavat olla aikuisia.

• Tykkää
Reactions: meici
"vieras"
[QUOTE="Vieras";28824313]Ja fiksua ex-vaimoa kiinnostaisi miehen ilo eli sen uuden parisuhteen kunnioittaminen. Täällä nyt kynsin ja hampain pidetään kiinni perheestä, vaikkei mitään perhettä enään ole. On vain äiti ja isä, joiden tehtäviä voidaan hoitaa erilläänkin. Lasten etu olisi se, että kaikki voivat hyvin ja aikuiset muistavat olla aikuisia.[/QUOTE]

Juuri näin!!

vieras ihmettelee
Alkuperäinen kirjoittaja nyxä;28824215:
Jos todellakin kyseessä on vain kolmen päivän loma, niin mies saa sen helposti peruttua. Ei tuu suurta taloudellista tappiota. Muut vaihtoehdot on ottaa sinut mukaan reissuun tai sitten tiputtaa ex-vaimo pois reissusta.

Itse en todellakaan hyväksyisi sitä, että mieheni lähtisi exänsä kanssa reissuun. En ole mustasukkainen ja mielestäni olen varsin salliva. Mutta se nyt vaan ei käy päinsä, koska he ovat jo eronneet. En alkaisi moista katsomaan. Todella moukka mies, jos sitä ei tajua. Keskustelun paikka teille ap, jos mies ei ymmärrä tilannettasi niin kehoittaisin juoksemaan karkuun ja lujaa. Koska myöhemminkin tulee varmasti vastaavia tilanteista (esim joulun vietto kenties exän luona?). Eli jos mies ei tajua ongelmaa, eikä a)ota sua reissuun mukaan b)peru omaa matkaansa tai sumpli exää reissusta pois, niin kyllä ainakin minä pakkaisin kamani ja lähtisin.

Kuten sanoin, ei tähän välttämättä liity mitään mustasukkaisuutta, vaan se vaan ei kaikkien mielestä tunnu oikealle. Eikä lasten etua tuossa määrin tarvitse asettaa edelle, pitää olla vaan realistinen. harvoin pystyy exää ja uutta vaimoketta yhdessä miellyttämään. Kumpi on silloin tärkeämpi, exän ilo vai nyxän ilo?
Kummallisia vastauksia tässä ketjussa. Kyllä te naiset olette epävarmoja itsestänne!!Ihan naurattaa tämä ketju!

Miksi IHMEESSÄ 2kk seurustelun jälkeen uusi naikkonen pitäisi ottaa lomalle mukaan??? Ja jos kyseessä on vain 3 päivän reissu, miksi IHMEESSÄ mies ei saisi viettää sitä lastensa ja exänsä kanssa?? Voi hyvää päivää, miten epävarmoja tyttöraasuja tällä palstalla vaeltaa. Kuka tahansa aikuinen ihminen, joka on sinut itsensä kanssa, antaa miehen elää OMAA elämäänsä lastensa kanssa, PUUTTUMATTA joka ikiseen pikkuasiaan. Tossa vaiheessa ei ole vielä kyseessä uusioperhe, ja vaikka olisikin, kyllä miehellä on edelleen oikeus tavata lastensa äitiään jos haluaa. En tajua miksi välit pitäisi laittaa katki, tai olla olematta yhteydessä, kun on kuitenkin YHTEISIÄ LAPSIA. Se, jos mikään, yhdistää loppuelämäksi.

Tämä ketju todistaa miten pikkumaisia, kateellisia, mustasukkaisia ja epävarmoja naiset ovat itsestään ja haluavat heti omistaa miehen jonka ovat napanneet.
2 kuukauden seurustelun jälkeen kehtaa alkaa ajattelemaan, että pystyy määräämään miehen menemiset ja tekemiset.
Jos oma minuus ei kestä sitä että miehellä on menneisyys ja LAPSIA, niin etsikää joku nuori mies, jolla ei ole lapsia.

vieras ihmettelee
[QUOTE="Vieras";28824313]Ja fiksua ex-vaimoa kiinnostaisi miehen ilo eli sen uuden parisuhteen kunnioittaminen. Täällä nyt kynsin ja hampain pidetään kiinni perheestä, vaikkei mitään perhettä enään ole. On vain äiti ja isä, joiden tehtäviä voidaan hoitaa erilläänkin. Lasten etu olisi se, että kaikki voivat hyvin ja aikuiset muistavat olla aikuisia.[/QUOTE]

Ei se ole kynsin ja hampain kiinnipitämistä perheestä,jos ollaan jo EROTTU, ja ollaan silti ystävällisissä väleissä tekemisissä!
Miksi äiti ja isä eivät voisi olla normaalista erinäisisssä tilanteissa yhdessä mukana;esim. joulu, lasten synttärit jne? Aika katkeria kommentteja, niinkuin tämäkin.
Miksi sitä äitiä pitäisi millään lailla kiinnostaa joku 2kk kestänyt uusi suhde????
Lasten etu on nimenomaan se, että näkevät että isä ja äiti tulevat toimeen, ja molempia saa nähdä mahdollisimman paljon. Uusi suhde saattaa kaatua minä hetkenä hyvänsä, mutta miehen isyys ei häviä koskaan. Kumpi sinusta on tärkeämpi asia?2kk kestänyt suhde, vai omat lapset? NIin.
Mieti, MIETI.

Miten sen ottaa
[QUOTE="vieras";28824316]Juuri näin!![/QUOTE]

Onko ihme että lasten pahoinvointi lisääntyy jos vanhemmat voivat hävittää lapselta perheen noin vain eroamalla. Mihin se lapsi sitten enää kuuluu, on vain tämän äidin ja tuon isän lapsi, perheetön. Olen jutellut näistä asioista mieheni kanssa vaikka yhdessä ollaan, mutta kyllä me tullaan tavalla tai toisella olemaan aina perhe meidän lapsille. Tietenkin perheeseen kuuluvuuden tarve pienenee lasten kasvaessa ja itsenäistyessä.

Se nyt vain on "valitettava" tosiasia että useilla näillä toisella/kolmannella kierroksella olevilla miehillä on ex-vaimo joka on lasten äiti ja mahdollisesti myös tällä on luotetun ystävän asema miehen elämässä. Jos on vaikkapa 10 vuotta elänyt yhdessä toisen kanssa (jossain vaiheessa ainakin onnellisesti) niin ei sellaista ihmistä pyyhkäistä noin vain pois kartalta, elämästä. Uskon vahvasti että hyvin monella ihmisellä parin kuukauden seukkailusuhteen toinen osapuoli ei mene arvojärjestyksessä lasten toisen vanhemman edelle, varsinkin jos on erottu yhteisymmärryksessä.
Riitaisat erot erikseen.
Itselläni ei ole lapsia exän kanssa ja ero oli riitaisa, joten en voi omasta kokemuksesta puhua. Silti voin kuvitella että jos jostain syystä miehen kanssa eroaisimme, olisi hän edelleen lasten kanssa minulle tärkeimpiä ihmisiä elämässä ollessaan lasteni isä ja hänhän minua onnellisena on pitänyt niin monia vuosia. Tuskin kukaan parin kuukauden deitti missään asiassa menisi mieheni edelle. (siis siinä tapauksessa ex-miehen)

"vieras"
Mun mies lähti exänsä ja lapsensa kanssa viikon matkalle selkäni takana. Exä kiristi, eikä antanut miehelle lasta, ellei pääse itse mukaan. Mies ei uskaltanut kertoa mulle.

Jos on erottu ja uusi kumppani, niin mielestäni silloin ei reissata toisen naisen kanssa, vaikka olisi kuinka yhteisiä lapsia. Sama toimii toisinkin päin, eli itselleni ei tulisi mieleenikään loukata uutta kumppania siten. Reissuun lapset pääsisivät, mutta niin, että vain jompikumpi vanhemmista lähtee.

Yhteistyössä