Miehellä unohtui FB auki ja... Mitä mun pitäisi ajatella?

• Viestiketjun aloittaja "Tinja"
  • Ensimmäinen viesti
"Havupuu"
[QUOTE="Tinja";28774470]No miksi en voisi? Kyllä mä voin. Ei nyt tällä hetkellä kauheasti haluta, mutta joskus sitten.[/QUOTE]

Eikö häiritse ajatus että mies samalla haaveilee toisesta ja ehkä fantasio seksistä toisen kanssa samalla kun on sisälläsi?

"Tinja"
En usko, että hän enää "lissusta" haaveilee. Tottakai mieheni on haluttava minua, haluttava rakastella juuri minun kanssani ja haluan, että olen mieheni silmissä seksikäs.
Silti fantasiat nyt ovat jokaisen oma asia. Fantasioitko itse AINA miehestäsi?

jannakke
[QUOTE="Havupuu";28774489]Eikö häiritse ajatus että mies samalla haaveilee toisesta ja ehkä fantasio seksistä toisen kanssa samalla kun on sisälläsi?[/QUOTE]

Huoh! Kyllä se seksikin onnistuu ajan mittaan. Se nyt varmaan on murheista pienin tällä hetkellä :)

Mä en pystyisi tohan en vaan voisi. Miettisin koko loppu elämän, olisiko kuitenkin pitänyt jättää se.
Jossain vaiheessa miehesi ei enää kadu vaan on jatkanut elämää, mutta sinä et välttämättä pääse tästä asiasta yli ja silloin ne ongelmat tulee.
En voi edes hattua sulle nostaa, nostaisin jos arvostaisit itseäsi niin paljon, että alottaisit alusta.

"Elämä on"
[QUOTE="Tinja";28774444]Lähti kesken äskeinen viesti..

Mies on sanonut, ettei mussa ole ollut vikaa. Lissu oli vaan jotakin uutta ja jännittävää ja nuori nainen kohotti mieheni itsetuntoa. Mä silti jostain syystä etsin vikaa itsestäni.
Mies on oikeasti katunut tosissaa ja sanonut monta kertaa, että häntä hävettää ja hänen on vaikea olla seurassani, koska häpeää tekoaan niin paljon ja on ollut täysi idiootti.[/QUOTE]

Hyvä,teillä on hyvät lähtökohdat parantaa liittonne.Onnea teille <3

"sini"
musta sä oot tosi naiivi, kun puhut lähes koko ajan, miten miehes on ollut todella rehellinen.. Ja noi puheet, et ero niille olis tullu jokatapauksessa. MIETI ET OLIS JÄTTÄNY SUT JA ALKANUT OLLA LISSUN KANS AJATELLEN ETTÄ ERO TULEE LISSUSTAKIN. Tosin, luulen, että tuo oli vaan selittelyä, niinkuin tuo kaikki muukin.. seuraavan kerran se on varovaisempi..
Sä et ole sille se oikee, muuten asiat olis toisin..

"sivustaseuraaja"
Hienoa, että olette päättäneet jatkaa. Kun on lapsia ja elämä rakennettu yhdessä, ei siitä ihan heppoisesti ole mahdollisuuksia lähteä, mikä on ihan hyvä asia. Lopullisia päätöksiä ei tarvitse tehdä nyt, ajan kanssa kypsyy sitten siihen mitä miestä kohtaan tuntee ja voiko anteeksi hänelle antaa. Jos sitten tuntuu, että ei voi enää luottaa toiseen, niin on saanut itselleen luopumiseen hieman valmistautumisaikaa ja tietää todella mitä itse haluaa. Lähtemällä heti ei jätä mitään muita vaihtoehtoja itselleen, toisesta pääsee eroon puolenkin vuoden kuluttua mikäli tunteet siihen suuntaan siirtyvät. Toivottavasti kuitenkin yhteinen rakkaus löytyy ja asiat ajan kanssa palaavat uomilleen! Hyvää jatkoa Tinja!

• Tykkää
Reactions: njp
syömäpuikot
Anteeksi, mutta...

:LOL: :LOL: :LOL:

Kyllä on korni tarina. "Pehmeästi" puhuva, pyhimysmäinen syöpäsairas vaimo, äänekkäästi(!) naurava inhottava Jane, pölvästi aviomies joka jää lopussa kitumaan yksin, ja koomista kirjakieltä puhuva poika.
Tämän englanninkielinen versio kiersi netissä muutama vuosi sitten, mutta siinä taisi olla onnellinen loppu eikä mitään traagista syöpäkuolemaa?
Jään pohtimaan, mikä syvempi merkitys tarinan syömäpuikoilla on.
Syömäpuikot juontavat siitä, että tarina on lähtenyt kiertämään aasialaisilta nettifoorumeilta v. 2004 lähtien, eli syömäpuikot on olleet normaalit ruokailuvälineet.

Tinjalle
Tinja, olen itse kokenut vähän samansuuntaisen jutun kuin sinä. Annoin miehelleni anteeksi. Päätimme todella yrittää. Meillä ei ollut silloin edes lapsia (nykyisin 2) eli ero olisi siinä mielessä ollut helpompi kuin teidän tapauksessanne. Ero tarkoittaa minulle kuitenkin epäonnistumista ja liian helppoa ratkaisua.

Vaikeaa meillä sitten oli aika pitkään, mutta tällä hetkellä meillä on parempi suhde kuin ikinä. Olen todella onnellinen elämässäni.

Toivon sinulle ja miehellesi kaikkea hyvää! Älä syytä tapahtuneesta itseäsi. Kuten miehesikin totesi, niin syy ei ole sinussa, sinä et ole "huono". Pitkässä parisuhteessa kiusauksia voi olla jossain vaiheessa vaikea vastustaa.

terettu
Toivon niin voimia sinulle ja arkeen.
Moni tuomitsee miehesi, sinut ja lissun... mutta mielestäni te (niin kuin jokainen kriisissä oleva pari) ennen kaikkea tarvitsette tukea. Ajan kanssa vain sinä ja miehesi päätätte millainen tulevsisuutenne on.

Moni meistä on pyytänyt lähimmät ystävänsä mukaan todistamasn naimisiin menoa, ja ehkä meistä moni silloin on ajatellut tukevansa ihanaa paria kaikin keinoin. Ja toisaalta ainakin itse toivon ystävieni tukevan nimenomaan myös liittoamme eikä vain minua. Itse vielä seurustelu aikana jouduin mieheni puolelta petetyksi, ja ystäväni, sukulaiseni, kaikki haukkuivat miehen ja tukivat minua "eron" hetkellä. YKSIKÄÄN YSTÄVÄ ei edes maininnut että pystyisitkö antamaan anteeksi... vaan...sieläpä kirotussa facebuukissa, jossa sitten myös "aikaisemmalle panokaverilleni" kerroin tilanteesta, niin hän oli ensimmäinen joka kysyi että todellako välität siitä miehestä, ja mites olis jos olisit reilu ja edes harkitsisit antanteeksi antoa. ?..ja näkn sitten teinkin.olihan se vaikeaa...mutta lopulta kannatti. En toki ole asiaa unohtanut, mutta en mieti sitä enää joka päivä, luotan mieheeni ja nykyään lapseni isään. Myöhemmin mieheni kävi puristamassa tämän entisen panoni kättä kiitokseksi, koska kaikista ystävistä huolimatta pystyimme jatkamaan suhdettamme ainoastaan tämän miehen vuoksi.

Yritän sanoa/kysyä, että missä se tuki liitolle on ensimmäisen kriisin hetkellä? Jokainen meistä mokaa, mutta missä se kaunis todellisuudessa niin raju ja vaikea asia että tee toiselle niin kuin haluat itsellesi tehtävän. Enlä tarkoita että pitää itsekin mennä pettämään, vaan toivoisiko itsekin saavansa anteeksi jonkun pahan asian.

Ei omakaan mieheni osannut tekoaan selitellä, eikä sitten edes enää yrittänyt." Ihailu sai pauloihinsa, "tms hän ajatteli..
Sen verran minuakin ne miksi itsesyytökset vaivasi, että nykyään pidän huolen siitä että mieheni tiedostaa sen että yksin en jäisi kotia nyhvöttää jos yksin jäisin. Ja toisaslta se söi pohjan luottamukselta, mutta niin, ehkä sitä ei toiset pysty uskomaan, mutta jos itse haluaa uskoa niin niihin toisen sanoihin voi taas uskomaan ja luottamaan. Voihan se olla että tämäkin vielä pettää, mutta Pohjimmiltaanhan se pelko pitää realisoida kai kaikkiin suhteisiin. -ei voi voittaa jossei uskalla pelatakaan, panoksena on se kovin, oma onni

eieieiei
Lasten takia on hienoa että yritätte vielä ja toivon todella että onnistutte. Mutta älä ole liian sinisilmäinen! Nyt myös se mies hommiin ja tekemään töitä suhteen eteen. Sä väität että se on ollu tosi rehellinen, mistä voit tietää?! Alusta asti on koko ajan selvinnyt lisää juttuja ja ukkoa on pimittänyt tietoa ja vähätellyt kaikkea mitä tapahtu. Paineli lissun luokse ja olis ottanut sen, ja olis tällä hetkelläkin sen luona ja ottais susta eron JOS LISSU ei olis pistänyt ukkoa menemään!!! Nyt kyllä lässytetään että eroon se ois päätynyt kuitenkin, kun ei ole enää muita vaihtoehtoja kuin sinä.

"vieras"
no ei se lissu minusta mikään viaton ja järkevä ole ollut, eikä ole mitenkään sanottu ettei lissu alkaisi myöhemmin viestitellä vielä tinjan miehelle....mut hienoa tinja et yrität vielä miehen kans, kunhan et alussa vain luota tähän liikaa. tehtyä ei saa tekemättömäksi eikä minusta pidäkään kokonaan saada eli sun miehen on hyvä tajuta mitä pelissä on ja mitä meinas menettää. älä tinja ole liian kiltti miehellesi kuitenkaan!!

Liikaa ajatellut
Yäk kun ajattelee ap:n miestä tyydyttämässä itseään vessassa. Kumpikohan silloin on mielessä kun omin käsi pääsee onneen? Taitaa alaston Lissu pyöriä mielessä kun elimestä purkautuu liemet vessapaperille!

The end?
Eiköhän ap:n kannata nyt jatkaa tästä ilman palstaa. Hyvä keskustelu ollut kaikin puolin ja opettavainen tarina. Ja kommentit kertovat kuinka erilaisia ollaan, jotkut eivät pääsisi ikinä ap:n kokemasta yli, jotkut taas antaisivat miehelle mahiksen, kuten ap tekee. Myöskään emme voi kukaan sanoa, onko ap:n mies ikuinen pettäjä vai mokannut sen yhden kerran ja ottaa siitä opikseen. Jokainen meistä mokaa joskus jossain asiassa, ei ehkä petä mutta muuten parisuhteessa kukaan ei ole täydellinen..... Kukas sen kuuluisan ensimmäisen kiven kykeneekään heittämään? En puhu korkealta, koska olen itse joskus seurusteluaikana toiminut kuten Tinjan mies. Saanut anteeksi ja ottanut todellakin opikseni!! Tiedän, että miehelläni ei olisi mitään velvoitetta ollut uskoa, että minä vain hairahduin ja mokasin, ja että en tee enää moista. Mutta mitään vastaavaa ei ole käynyt edes mielessäni tehdä tuon yhden virheen jälkeen, näiden kuuden vuoden aikana, mitä tuosta tapauksesta on. Ja mieheni ei ole enää katkera, vaan asia on täysin anteeksi annettu eikä sitä enää mieskään vatvo.

Tinja, toivon perheellenne kaikkea hyvää, äläkä syytä itseäsi tai etsi turhaa vikoja itsestäsi. Ja varmaan turha sanoakin, että miehesi suhteeen kannattaa aluksi olla hieman varuillaan, vaikka samaan aikaan tehdä parhaansa antaakseen anteeksi. Uusi luottamus syntyy vasta ajan kanssa ja niin, että molemmat tekevät kaikkensa suhteen eteen. Vaikutat todella fiksulta tyypiltä, ja mihin tilanteeseen perheesi kanssa lopulta päädytkin, uskon, että osaat tehdä järkeviä ja loppuun asti harkittuja päätöksiä!

juy
Petettyjen ja petoskumppaneiden kannattaisi muistaa se, että pettäminen ei yleensä johdu kummastakaan. Ei siitä, että petetty olisi niin paljon kehnompi ja petoskumppani taas niin paljon ihanampi - pettäjästä vain ja tämän pään sisäisistä, ehkä tiedostamattomistakin asioista.
Jos tarina on tosi, toivon että TInja ja ukkonsa jatkavat liittoaan. Hairahduksia sattuu, elämä jatkuu...

eräs mamma harmaana
Yäk kun ajattelee ap:n miestä tyydyttämässä itseään vessassa. Kumpikohan silloin on mielessä kun omin käsi pääsee onneen? Taitaa alaston Lissu pyöriä mielessä kun elimestä purkautuu liemet vessapaperille!
Eiköhän jokainen järkevä nainen laittaisi tälläisessä tilanteessa miehelle ehdottoman runkkauskiellon kun ei ole varmuutta ketä käteen vetäessä ajattelee.

Muutenhan mies pystyy jatkamaan pettämistään runkatessaan :( Nyt vain talous ja vessapaperit lukkojen taakse ja mies saa pyynnöstä paperia. Kieltoon myös vessan oven lukitseminen sekä suihkussa käynti lukitussa kylppärissä. Kannattaa myös tarkastaa sukat ja pyyhkeet ettei mies pyyhi niihin "jätöksiään".

anteeksiantava
Kyllä anteeksianto on tässä tilanteessa parasta. Tuskin mies olisi edes nauttinut Lissun panemisesta kun olisi tullut heti mällit jo parilla työnnöllä. Nyt vain kohti huomista anteeksiannossa.

"veeruska"
Alkuperäinen kirjoittaja eräs mamma harmaana;28777617:
Eiköhän jokainen järkevä nainen laittaisi tälläisessä tilanteessa miehelle ehdottoman runkkauskiellon kun ei ole varmuutta ketä käteen vetäessä ajattelee.

Muutenhan mies pystyy jatkamaan pettämistään runkatessaan :( Nyt vain talous ja vessapaperit lukkojen taakse ja mies saa pyynnöstä paperia. Kieltoon myös vessan oven lukitseminen sekä suihkussa käynti lukitussa kylppärissä. Kannattaa myös tarkastaa sukat ja pyyhkeet ettei mies pyyhi niihin "jätöksiään".
Meillä kyllä mies runkkaa ihan vessanpönttöön suoraan, joten paperin kieltäminen ei varmaankaan poista tuota ongelmaa.

"vieras"
Toivottavasti asiat järjestyvät, mutta kokemuksella voin sanoa, että helppoa ei tule olemaan yhteiselo tuollaisen tempauksen jälkeen:( Luottamus ja perusturva ovat pahasti järkkyneet ja ehkä jopa lopullisesti rikkoutuneet. Lasten takia tietenkin hyvä on yrittää mutta sekään ei aina riitä...

"petetty"
[QUOTE="Tinja";28774470]No miksi en voisi? Kyllä mä voin. Ei nyt tällä hetkellä kauheasti haluta, mutta joskus sitten.[/QUOTE]

Mä en oikein jaksa uskoa että sä olet todellinen ihminen. Itse olen kokenut pettämisen ja kyllä siinä tulee olo että miten koskaan pystyy olemaan rento sängyssä. Luulenpa että aika yleinen ajatus. Muutenkin tämä ketju menee koko ajan hassumpaan suuntaan. Aluksi olit uskottava mutta nyt alkaa jo mietityttämään oletko provo. Sillä sinisilmäisyytesi lähentelee jo naurettavuutta. Ei pahalla.

pähkinänkuori
[QUOTE="vieras";28780042]Joku vois kertoa tarinan pähkinän kuoressa. Ehkä n. 30 sivua jaksoin, mutta eihän tuossa ole paljon mitään tapahtunut ja ketju elää ja elää...[/QUOTE]

1) ap löytää miehensä avonaisen fb-sivun, jossa lässyttänyt lissun kanssa
2) ap:n mies myöntää että on tapaillut lissua ja ostanut sille kaulaketjun, mutta mitään muuta ei ole tapahtunut. Mies myöntää, koska ap:lla on lyödä faktaa pöydälle.
3) ap on yhteydessä lissuun fb:ssa ja lissun mukaan mitään vakavaa ei ole tpahtunut. Myös lissu on vähän hämmentynyt siitä että miehellä onkin todellinen vaimo eikä vaan "paperiavioliitto". Lissukin tuntee tulleensa petetyksi
4) ap:n mies lupaa jättää lissun ja poistaa hänet myös facebookista
5) Ap tapaa lissun ja uskoo miehen ja lissun keskusteluja siitä, että mitään ei tapahtunut
6) Ap:n mies kuitenkin tarvitsee miettimisaikaa, ja lähtee "ulos miettimään" ja kipittää lissun kainaloon.
7) Ap haluaa miehensä takaisin tai ainakin halauaisi selvittää asiat miehen kanssa.. Miehellä kuitenkin kiinnostaa enemmän lissu. Samalla selviää, että lissu on ollut mökillä miehen kanssa ja he ovat kopeloineet ja suudelleet. Seksiä ei harrastettu. (miehen mukaan!)
8) Ap:n mies sanoo haluvavansa katsoa lissun kanssa ja ap:n kanssa eikä osaa päättää. Sanoo tarvitsevansa miettimisaikaa.
9) Lissu jättää ap:n miehen.
10) Ap ja mies päättävät yrittää yhdessä ja ovat menossa pariterapiaan.

Tämänhetkinen tilanne: Ap:n mies tuli lissun jättämäksi ja nyt huolii ap:n takaisin.

Yhteistyössä