Miehellä unohtui FB auki ja... Mitä mun pitäisi ajatella?

• Viestiketjun aloittaja "Tinja"
  • Ensimmäinen viesti
ok
[QUOTE="vieras";28741279]Veikkaan näiden tarkoittaneen tuota "päättämistä" sillä, että mies saa oikeasti opetuksensa ja kärsii. Eikä vaan sanoa miehelle "jää tai lähde, minä rakastan sinua ja haluan sinun jäävän". Kun miehen pitäisi olla se, joka anoo naista, ettei hänen tarvitsisi lähteä. Mieshän tosiaan muuten luulisi, että se pettäminen oli ihan ok asia ja toistaa sen, jos he suhteeseen jäävät.

Jos olisin Tinja, sanoisin miehelle, että haluan erota, ja mies saa sitten yrittää anella takaisin, jos näin tahtoo. Jos ei tahdo, niin thats it, Tinjalla pysyy ylpeys itseään kohtaan eikä ole häviäjä., vaikka tässä mistään kilpailusta ole kyse. Miehen vaan tulisi mielestäni saada opetus eikä niin, että hän saa valita, mitä tekee, ensin kun käyttäytyy todella törkeästi molempia naisia kohtaan.[/QUOTE]

Voihan se olla niinkin, että se vaimon jättäminen on vaikeinta. Jos vaimo tekee ratkaisun miehen puolesta, mies voi päästä helpommalla, kun ei tarvitse olla se jättäjä.

das
[QUOTE="Tinja";28739176]Teenkö itsestäni idiootin? Harkitsen anteeksiantoa ja mietin, jos suhteemme jatkuisi? Jos mieheni ei edes haluaisi anteeksiantoa ? Tai suhteemme sijaan suree lähinnä "lissua"?[/QUOTE]

Voi Tinja :hug:

Pohdi jatkoa myös siltä kantilta, että kysyt mieheltäsi mitä hän haluaa teidän parisuhteenne kanssa tehdä. Jos hän:

a) vastaa heti ja varmasti, että haluaa jatkaa sinun kanssasi ja vain sinun kanssasi, niin voit harkita jäämistä. Mutta näen silloinkin parisuhdeterpian "pakollisena". Älä anna liirumlaarumien ja olet elämäni nainen -shaissen hämätä, vaan keskity miehen vastaustapaan.

b) jos hän haluaisi jatkaa Lissun kanssa, niin siinä ei sitten mikään muu ole vaihtoehtona

c) jos hän empii vastauksensa kanssa, kertoo olevansa sekaisin, haluavansa miettiä asiaa jne, niin silloinkin mun mielestä on peli menetetty.

mimä vaan
Tuo toisen huomioiminen pitää niin paikkansa. Se puuttui meidän suhteesta ja se oli osasyy miksi mieheni humaltui lissunsa huomiosta. Nyt yritetään molemmat huomioida toisiamme. Sen takia annoin anteeksi koska kun oikein mietin niin periaatteessa olisi voinut käydä toisinkin päin. Mutta siis miettikää asioita rauhassa tahoillanne. Älä tee päätöstä hetken mielijohteesta. Toki jos mies päättää lähteä niin mitäpä siinä sitten. Tsemppaa itseäsi,sinä pärjäät kyllä ilman miedtäsikin. Älä alennu anelemaan.

hino
Kyllä saatte liiton vielä toimimaan, ehkä tuo oli opetus kummallekin, että toista ei pidetä itsestäänselvyytenä. Mutta onnistumiseen tarvitaan tietty kummankin kova tahto ja halu onnistua. Minä koin melkein saman, olisin halunnut silti jatkaa mutta mies ei.

kovasti jaksamista!!!!!!!

"Vieras"
Täällä myötäelän mukanasi! Onko mies tullut jo kotiin, tai oletteko puhuneet? Mitäs siskosi? Jännitän puolestasi kuinka käy. Iso halaus ja voimia jokatapauksessa,olet ne ansainnut. Itse olen pitkässä suhteessa ja epäilyä miehen vispilänkaupoista joskus ollut, minulle pettäminen kun on juurikin kertomatta jättämistä, miehen mielestä ihan viattomistakin asioista. Mutta en halua eksyä asiasta. Teittepä mitä tahansa niin muista että asiat tapahtuvat niin kuin niiden on tarkoitettu tapahtuvan ja että asiat järjestyvät yleensä aina parhain päin! Elämä yllättää. Oletko miettinyt jo arkea eri tilanteissa?

Been there mama
Tuli niin oma vuosien takainen tilanne mieleen! Erotus tuohon oli, ettei ollut vielä lapsia, joten pystyi toimimaan eritavoin mitä tekisin nyt.

Tilanne on Tinja sinulle todella epäreilu! Kas kun ne "lissut" eivät vielä tuossa vaiheessa nalkuta tai tiuski väsyneenäkään, eivät päästele pieruja tai suunnilleen käy kakallakaan, esitä vaatimuksia, kaikki niiden jutut on uusia jne. Eli se uutuudenviehätys on sitä luokkaa, ettei vuosien intiimin parisuhtella ole mitään glamouria siinä rinnalla.

Minä opin meidän vastaavasta tilanteesta hetken merkityksen. Sen, että jos elää vuosikymmeniä jonkun kanssa niitä ihastumisia tulee. Niissä tulee ehkä myös hetki, jolloin joka solu huutaa "pettämistä". On kuitenkin oma päätös lähteekö sille tielle vai lähteekö tilanteesta pois. Varmin keino mokata se oma liitto on "mennä kahville "lissun" kanssa puhumaan asiat selviksi". Kielletyn hedelmän kiusaus vain kasvaa.

Mies jäi kiinni vähän samalla tavalla. Mies oli selvästi todella ihastunut, eikä tuntunut katuvan mitään. Olin todella shokissa ja heitin miehen pihalle heti. Mies pelasi todella sikamaista peliä kun tajusin, että kuitenkin todellisuudessa teen suunnilleen mitä tahansa että saan hänet takaisin. Eli kävi höyläämässä mua, mutta lähti aina pois. "Mitään ei tapahtunut lissun kanssa". Loppujen lopuksi aivan sama paniko sitä vai ei. Itse olin raunioina. Kaikki periaatteet miten olin ajatellut toimivani jos tuollainen epätodennäköinen tilanne sattuisi meni vessanpöntöstä alas.

Puhuttiin yökaudet, oltiin tuskaisia, lähempänä kuin ikinä, erossa, yhdessä eestaas. Pikku hiljaa palattiin yhteen = miehen tavarat palailivat yksitellen. Eron aikana olin hakenut projektityötä toisesta maasta. Yllättäin sain paikan ja päätin lähteä pariksi vuodeksi. Päätimme jatkaa suhdetta. Käytännössä mies joutui olemaan se aktiivinen osapuoli ja lentämään luokseni jos haluai nähdä.

Elimme kahdessa maassa kaksi vuotta. Siinä oppi olemaan yksin, mutta myös huomaamaan rakastaako toista oikeasti. Siinä oli myös pakko rakentaa luottamus uusiksi. Ei voi elää 4h lentomatkan päässä niin, että miettii koko ajan onko toinen pettämässä. Mies ei oikeastaan koskaan ole puytänyt anteeksi sitä miten paljon satutti.

Silti en kadu yhteen paluuta. Olemme vuosia eläneet hyvässä ja emaattisessa suhteessa. Moni asia parani eron myötä ja näen ne ongelmat, jotka eron aiheutti. Lapsia on siunaantunut useampi ja mies on paitsi hyvä aviomies niin hyvä isä.

Eli meille vastaava oli kasvutarina. Mielestäni valitsin vaikeamman vaihtoehdon. Lähipiiri ei ymmärrettävästi ymmärtänyt ratkaisuani ottaa mies takaisin. Ajattelin kuitenkin, että olen vastuussa päätöksistäni vain itselleni ja minä olen se, joka elää omien päätöksien kanssa. Miehellä oli varmasti hankalaa muutaman vuoden kohdata lähipiiriäni, mutta vuosien saatossa hän on voittanut myös heidän luottamuksen.

Paljon voimia Tinja! Tuo vaihe on perseestä, päättyy se miten tahansa. Ja kävi miten kävi, olen varma, että tulee se päivä jolloin näet tämän tilanteen kasvattavana kokemuksena (en tarkoita, että välttämättämänä) ja olet onnellinen.

Kaikkea hyvää sinulle!

"Ninni"
Todella, todella inhottavaa mieheltäsi noin vain häipyä! Epätietoisuus on pahinta mitä ihminen voi tuntea...
Voimia ap sinulle tosi paljon ja hyvä kun päätit kertoa siskollesi tilanteesta.

"Heidi"
[QUOTE="Merri";28729215]Mikä ihmisiä nykyään vaivaa. Miksi pitää olla yleensä yhteyksiä outoihin miehiin/naisiin. Siitä se helposti luiskahtaa pidemmälle. Minusta aviopuolisoilla ei ole mitään tekemistä esim. ns. kontaktipaltsoillakaan.[/QUOTE]

Syitä voi olla monia. Kotoa ei seksiä saa tai se on käynyt puuduttavan tylsäksi eli saman kaavan mukaan on menty viimeiset 15 vuotta. Tässä pari syytä, miksi varatut käyvät kontaktipalstoilla.

"vieras"
[QUOTE="Ninni";28741770]Todella, todella inhottavaa mieheltäsi noin vain häipyä! Epätietoisuus on pahinta mitä ihminen voi tuntea...
Voimia ap sinulle tosi paljon ja hyvä kun päätit kertoa siskollesi tilanteesta.[/QUOTE]

No eihän tuossa ole kuin kolme vaihtoehtoa et miks häipyi

A) Miestä kaduttaa suhde toiseen naiseen, meni selvittämään omia ajatuksiaan ja kiroamaan omaa tyhmyyttään?
B) Mies meni soittamaan lissulle laittaakseen välit poikki lopullisesti?
C) Mies meni lissun luokse koska on valintansa tehnyt?

Valitettavasti epäilen tuota c vaihtoehtoa:(

"vieras"
[QUOTE="Heidi";28741870]Syitä voi olla monia. Kotoa ei seksiä saa tai se on käynyt puuduttavan tylsäksi eli saman kaavan mukaan on menty viimeiset 15 vuotta. Tässä pari syytä, miksi varatut käyvät kontaktipalstoilla.[/QUOTE]

Aikuiset ihmiset PUHUVAT jos seksi käy tylsäksi, ja yrittävät piristää seksielämäänsä jotenkin, ei lähde juoksemaan vieraissa? Mä pidän vieraissa juoksevia ihmisiä jotenkin vähä älyisinä?

das
[QUOTE="Heidi";28741870]Syitä voi olla monia. Kotoa ei seksiä saa tai se on käynyt puuduttavan tylsäksi eli saman kaavan mukaan on menty viimeiset 15 vuotta. Tässä pari syytä, miksi varatut käyvät kontaktipalstoilla.[/QUOTE]

Ei pidä paikkaansa. Toki tuo voi olla yksi tekijä, mutta kyllä väittäisin että ainakin osa ihmisistä one sellaisia, että pettää vaikka saisi kotona kuinka hyvää ja innovatiivista seksiä aina kun haluaa. Siinä vieraissa käymisessä on se uutuuden viehätys, kiinnijäämisen pelko tms mikä koukuttaa. Ei pettämisessä ole aina edes seksi kyseessä. Heidi sun ajatuksesi pettömisen syyustä on niin yksioikoinen, että voisin kuvitella sun olevan oikeasti mies...

Gnaa
Kaikki te varmaan olette sekaisin ja epätietoisia. Mies on mielestäni aika raukkamainen tehdessään katoamistempun tässä vaiheessa. Vannoessaan sulle rakkautta ja "poistaessaan Lissun fb:stä ja puhelimesta" taisi olla vielä lähinnä alkupaniikissa ja teki mitä vaan hä'dissään. Nyt kun on ehtinyt vähän rauhoittua, alkaa empiä ja jossitella ja on luultavasti sullekin vihainen, ja tempoo ja kokee oikeudekseen kadota.

Sinuna ottaisin ihan aikalisän. Sä olet ihana, korvaamaton ja upea. Se ei vähene minkään Lissun olemassaolosta, tai siitä haluaako miehesi jatkaa Lissun vai sinun kanssasi. Se, mitä sun PITÄISI tehdä, olisi miettiä mitä ITSE haluat. Mutta sulla iskee nyt paniikkireaktio päälle; kohta sä haluat miehesi hinnalla millä hyvänsä, ihan vaan koska hänen menettämisensä ja vielä kenties sille Lissulle olis liian raastavaa.

Älä anna sen paniikkirekation nyt ratkaista puolestasi. Jos todella haluat sen miehesi, ihan TODELLA; siitä huolimatta että joudut sitten anelemaan ja kerjäämään sitä, niin ok, mutta siitä ei luultavasti silti koidu jatkossa hyvää. MIeluummin kuitenkin hengähdä, mieti kaikkea miehesi tekemää, mieti osaatko elää sen kanssa, haluatko elää sen kanssa, ja anna ajan vähän kulua. Anna sen miehesikin näyttää todellinen luontonsa; kinuaako Lissun kainaloon, vai halusiko OIKEASTI jatkaa sun kanssasi. Jos nuo sikamaiset katoamiset ja "miettimiset" ja muu tosi huono käytös jatkuu, mies ei ole tosissaan. Tai vaikka olisikin, on kyllä aikamoinen luuseri, ja kannattaa TOSIAAN miettiä haluatko elää sellaisen kanssa.

"Tinja"
Mies palasi palasi kotiin vähän ennen puolta yötä. Vastasi illemmalla kyllä viestiini, että on kunnossa ja tulee yöks kotiin.
Mä nukuin pojan sängyssä ja mies kysyi kyllä miksi siellä olen..
En edes tiennyt, missä mies oli ollut, mutta oletin olleen "lissulla". Mies sitten sanoi itsekin, että oli ollut pakko puhua myös lissulle.
En tiedä miksi ei voinut puhua puhelimessa vaan piti ajaa lähes tunnin tapaamaan "lissua".

"vilma"
Voi Tinja :hug:

Pohdi jatkoa myös siltä kantilta, että kysyt mieheltäsi mitä hän haluaa teidän parisuhteenne kanssa tehdä. Jos hän:

a) vastaa heti ja varmasti, että haluaa jatkaa sinun kanssasi ja vain sinun kanssasi, niin voit harkita jäämistä. Mutta näen silloinkin parisuhdeterpian "pakollisena". Älä anna liirumlaarumien ja olet elämäni nainen -shaissen hämätä, vaan keskity miehen vastaustapaan.

b) jos hän haluaisi jatkaa Lissun kanssa, niin siinä ei sitten mikään muu ole vaihtoehtona

c) jos hän empii vastauksensa kanssa, kertoo olevansa sekaisin, haluavansa miettiä asiaa jne, niin silloinkin mun mielestä on peli menetetty.
Minun mielestäni tämä oli hyvä vastaus ja näinhän se pitkälti menee. Jos mies empii, niin hänellä on niin suuret tunteet Lissua kohtaan, että ehkä kannattaa luovuttaa... ettei tule jatkossakin pettymään.

Mielestäni todella epäasiallista käytöstä ap:n mieheltä ap:ta kohtaan, että mies lähti eikä hänestä kuulu mitään. Jotenkin pelkään pahinta, että koska hän ei halua vastata edes puhelimeen, niin hän on parhaillaan Lissun luona selvittelemässä päätään. Ja eikähän mies olisi jo sieltä takaisin tullut, jos olisi pelkät hyvästit heittänyt. Ei siinä tarvi niitä tuntikausia vatkata. Sen sijaan voi olla tarve olla tuntikausia pois, jos asiat on epäselviä ja sekä mies että Lissu pohtivat, tuleeko heidän suhteesta kuitenkin jotain... Pahalta näyttää.

Törkeää käytöstä mieheltä lähteä. Todella törkeää. Toivottavasti on tullut yöksi kotiin. Tämmöisen episodin jälkeen kyllä itse joutuisin miettimään kahta kauheammin, voiko mieheen enää luottaa.

Tsemppia tinja.

"vilma"
[QUOTE="Tinja";28742158]Mies palasi palasi kotiin vähän ennen puolta yötä. Vastasi illemmalla kyllä viestiini, että on kunnossa ja tulee yöks kotiin.
Mä nukuin pojan sängyssä ja mies kysyi kyllä miksi siellä olen..
En edes tiennyt, missä mies oli ollut, mutta oletin olleen "lissulla". Mies sitten sanoi itsekin, että oli ollut pakko puhua myös lissulle.
En tiedä miksi ei voinut puhua puhelimessa vaan piti ajaa lähes tunnin tapaamaan "lissua".[/QUOTE]

Oi ei. Tosi ikävää. Jotenkin näyttää siltä, että mies on varsin kiinni Lissussa. Mielestäni hänellä on erittäin vahvat tunteet, koska hänen piti mennä vielä Lissun luokse.

Mielestäni se, että hänen piti mennä Lissun luokse "livenä" viittaa vahvasti siihen, että siellä on keskusteltu nimen omaan heidän suhteen jatkosta. Jos olisi heitetty hyvästit, niin ne olisi tehty
a) puolessa tunnissa livenä tai
b) puhelimella
Pitkä tapaaminen yhdessä mielestäni viittaa siihen, että siellä on pohdittu mahdollisuutta jatkaa suhdetta.

Eikö miehesi jo luvannut sinulle olla pitämättä yhteyttä Lissuun?

"Tinja"
En tiedä onko eromme lopullinen. Onko eromne viikon, kuukauden, vuoden vai loppu elämämme mittainen.
Voi olla, että suhteemme jatkuu joskus. Nyt se ei jatku.

Sanoin miehelleni ihan tyynesti, että kumpiko lähtee täältä ja koska kerromme lapsille. Ilmoitin, että nyt on aikalisä ja en tiedä onko se lopullinen. Otin sormukset pois ja sanoin, että ehkä laitan ne vielä sormeeni, ehkä en.

Mies oli yllättävän rauhallinen ja minä olin rauhallinen. Helpotti, että sain eilen jutella siskolleni. Tiedän, että käytännön asiat järjestyvät ja mulla on tukiverkko. Sisko on järjestellyt mun eteen tässä yhden yön aikana jo vaikka mitä.

Myös vanhempieni kanssa puhuin puhelimessa ja suurpiirteisesti kerroin missä mennään. En toki niin tarkkaan.

Mies oli tosiaan eilen yli 6h lissulla. Mies sanoikin, että voin jäädä taloon ja hänellä on kyllä ensi yöksi paikka. Voi vittu, mikähän paikka se mahtaa olla! Ziisus...

Toki voi olla että mies tarkoitti myös mökille menoa, veljelleen menoa tms..

-.-
[QUOTE="Tinja";28742180]
Mies oli tosiaan eilen yli 6h lissulla. Mies sanoikin, että voin jäädä taloon ja hänellä on kyllä ensi yöksi paikka. Voi vittu, mikähän paikka se mahtaa olla! Ziisus..[/QUOTE]

Kunhan hän tajuaa ettei kyse ole yhdestä yöstä vaan kuukausista.
Pistitkö ukon pakkaamaan tavaroitaan ihan kunnolla? Jossain vaiheessa hän kuitenkin tulee häntä koipien välissä takaisin ja vaatii pääsyä taloon nukkumaan.

Vaikuttaa kyllä aika arvottomalta äijältä. Ansaitset parempaa! <3

"vilma"
Kunhan hän tajuaa ettei kyse ole yhdestä yöstä vaan kuukausista.
Pistitkö ukon pakkaamaan tavaroitaan ihan kunnolla? Jossain vaiheessa hän kuitenkin tulee häntä koipien välissä takaisin ja vaatii pääsyä taloon nukkumaan.

Vaikuttaa kyllä aika arvottomalta äijältä. Ansaitset parempaa! <3
Aika useinhan juuri nämä kotoaan karanneet tulevat tai yrittävät tulla häntä koipien välissä takaisin. Routa porsaan kotiin ajaa... Ei toki aina, mutta ero vaimosta ja osittainen ero lapsista voi loppupeleissä olla aika rankkaa sen alkuhuuman jälkeen.

Tiqustiina
Haluan komentoida sen verran vaikka olenkin lukenut vain Ap.n kirjoitukset. Ei kannata jäädä suhteeseen jossa joutuu olemaan epävarma asemastaan. Varmasti on raskasta hajoittaa perhe ,mutta myöskään homma ei vaan voi toimia jos toinen tekee mitä lystää ja toinen tulee riippakivenä perässä. Miehesi saattaa huomata ,että kun et anele häntä takaisin että et olekkaan itsestäänselvyys . Useimmiten erossa miehet huomaa toki naisetkin ,että mitä oikeasti haluaa elämältään. Nyt vaan rohkeasti eri suuntiin ja annat elämän viedä. Ehkä miehesi tajuaa ,että ruoho ei ole sen vihreämpää aidan tuolla puolen mutta olkoon se opetuksena hänelle jota sitten voi miettiä loppu elämänsä. Tsemppiä kovasti sinulle ja muista mikään ei ole hienompaa kuin olla vahva itsenäinen nainen :heart:

-.-
Kun itse tulin petetyksi ja lähdin suhteetsa kävelemään, niin minusta tämä lohdutti jonkin verran. Se oli niiiiin raastavaa kun mies oli niin tyyni, melkein onnellinen siitä erosta. Mutta, yllätys yllätys, kyllä niitä itkupuheluita jonkin ajan päästä alkoi tulemaan. Onneksi itse olin siinä vaiheessa jo päässyt eron yli, joten hän ei saanut revittyä minua takaisin siihen h*lvettiin.

Muista että vaikka nyt tuntuu aivan kamalalta, niin jossain vaiheessa pääset kyllä tuon ihmisen yli, ja joskus tulevaisuudessa löydät vielä sen miehen joka oikeasti rakastaa vain ja ainoastaan sinua. Ei ole mitään syytä haikailla tuollaisen selkärangattoman miehen perään.

"Tinja"
Ei sanonut, mutta oma visioni on: myös "lissu" on laittanut ukaasin. Mieheni on jätettävä minut kokonaan ja lopetettava kaikki yhteydenpito minuun, mikä ei koske lapsia. Ymmärrän sen toki, niin minäkin vaatisin. Tämä siis oma näkemykseni vaan..

Mies sanoi vaan, että ovat jutelleet. Muutama vaalea pitkä hius oli paidassa kiinni ja se oli mulle niinku viimeinen pisara. Onhan ne voinut jostakin tuolistakin tarttua mutta epäilen..

• Tykkää
Reactions: Koyote

Yhteistyössä