Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014

Teretulemast manije :wave:

Huh, tänä aamuna paino oli taas sen 74kg tasan. Tästä on nyt hyvä lähtee! Viimeksi kun alotin tiukan kalorien laskemisen niin vaaka näytti kahden viikon ajan joka aamu 200-500g miinusta, motivoi toooosi paljon! Saa vaan nähä miten toi pääsiäinen taas sekottaa multa pään... Tulee sit mussutettua suklaamunia ja teen perinteisesti aina ihanan pääsiäis -juustokakun. Juustokakut on toinen mun heikkous suklaan lisäksi, suklaa-juustokakku tietysti ihan ykkönen :D Tää nyt menee mun osalta vähä tähän laihdutus höpötykseksi nyt kun ei oo vielä mitään asiaa vauvan yrittämisestä. kp7 vasta mennään...
 
juliesisko - voipi olla noin, en itseasiassa teidä miten se oikeaoppisesti menee! no, sitten se on mun kohdalla vieläkin huonompi juttu kun kierto on jo NOIN lyhyt.

Onneksi on yksi lapsi saatu alulle (lyhyelläkin kierrolla) ja raskaus meni hyvin. Toive kakkosesta on iso mutta epävarmuuden hetkillä osaa kuitenkin olla onnellinen että edes yksi lapsi on saatu.
 
Huomenet :)

Penni79 Kyllä se noin menee, mitä juliesko sanoi, että kierto on sen 23 jos kp24 muuttui kp1 :) Harmi sinänsä :(

Mullakin oli yksi kierto, ilmeisesti ovuloimaton, oli vaan 24pv:n mittanen : / Se on jo aika outoo, kun ei mulla yleensä heittele kierto noin rajusti, kun normaalisti on nykyään ollu 28-30pv pituus.

Joo täällä on kans laihis menny vähän överiks. Viikonloppuna on tullu mässättyä roskaruokaa ja kuntosalillakaan jaksanu käydä koko viikkona. Ja tosiaan se pääsiänen tulossa!! Oon jopa pantannu vielä noiden pääsiäiskarkkien syöntiä, mutt taidan repästä ja antaa suklaahimolle vallan ens vikolla :p Oonpas huono ihminen :LOL: Aattelin kokeilla sitä Jutan superdieetin 6 viikon jaksoa, joka alkaa 2.4 jos nyt ei tärppi oo tässä kierrossa käyny. Sen näen pääsiäisenä ;) Eli jätän ilmottautumisen siihen ryhmään vasta viime tippaan :)

Mutta nyt tää lähtee pikkumiehen kans virpomisreissulle sukulaisiin, heippa :wave:
 
Juu mä oon siinä käsityksessä että kierto lasketaan ensimmäisestä vuotopäivästä (kp1) seuraavien kuukautisten alkamista edeltävään päivään.. eli siis jos vuoto alkaa kp24 niin silloin kierto on päättynyt edellisenä päivänä eli kp23. Mulla vuoto alkoi viimeksi vasta kp33 joten kierto oli 32päivää... Pisin kierto mulla ikinä, yleensä se on aina sen 26-28pv. Itsellä vähän huolettaa että ei alkais kierto temppuilla kovin kovasti, vaikka ei nyt usein oo venynytkään. Kalenterista katsoin että viimeksi pidempiä kiertoja on ollut 2012 elo- ja syyskuussa, molemmat kierrot oli 30pv. Toi viime kierto oli muutenkin ihan kummallinen ku vuoto loppui jo kp3, yleensä kp3 on vuoto vielä ihan runsasta ja loppuu siellä kp5.
 
miss_piggy
Täällä aamupaino pyjama päällä 69,1kg, jee! :D Mietin just, että itelläni on korkeimmillaan ollu paino 75kg, joten jos siitä kattoo, niin on se laskenu mukavasti. Ja itsekuri on pitäny, koulussakin oon syöny vaan terveellisesti salaattia ja kasvisruokaa ja 1-2 pientä perunaa ja kotona jatkanu terveellisellä linjalla. Jos tekee mieli roskaruokaa, niin senkin tilalle voi ostaa salaatin :D
Aurinko paistaa niin mukavasti, että tästähän on pakko lähteäkki kohta taas perinteiselle 30 min kävelylenkille.

Virpomisesta:
Täällä virvotaan vasta pääsiäisenä, eli viikon päästä, en muista mikä päivä, mutta silloin kersat kulkee talosta taloon ja virpovat, ja lahjaks saavat karkkia tms...Ja pääsiäiskokot on silloin myös. Pohjanmaalla onki ollu iänpäivän erilainen ajankohta ja historia tuon virpomisenki kans mitä ilmeisesti jossain muualla päin suomea :)

(.) Viimeinen terolut otettu tänään, toivon että menkat tulee parin päivän päästä! haluan päästä tikuttamaan ovista, jota mulla ei siis oo ollu varmaan sen KKM:n jälkeen 24.2...
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kp 23/25-32 aamun testi nega, jotenkin osasin sitä odottaakin koska eihän se vielä ehkä näkyiskään.. Tai sitten ne menkat alkaa kuitenkin. No odottelen rauhassa mitä tapahtuu. Alaselkä on edelleen kipeä, toivon sen olevan raskaudesta johtuvaa. :)

Nyt ulkoilemaan lasten kanssa ja iltavuoroon mars. :)
 
Aamun testi nega, 26/26-28 täälä, eilen tosiaan aamulla tuhrutti kerran ja jäi punaista paperiin, ja ei ole nyt ennää tuhrutellu sen jälkeen. Saa nähä, sain aamula semmosen kouristuskohtauksen että kippurassa makasin ja selkä kyyryssä kävelin, mikähän seki oli!?
 
Joo-o, no hyvä että tuli puheeksi tuo kierron laskeminenkin eli mulla siis lyhin kierto on 23 päivää. Kyllä taidan nyt tohtorin pakeille mennä koska tuo luteaalivaihe on auttamattoman lyhyt vaikka ilmeisesti ovuloin kyllä.

Terveyskeskuslekuri voisi ainakin mitata ne keltarauhasjutut verikokein ja kirjoittaa reseptin loppukiertoa tukemaan jos tarve vaatii , jos sillä kierto sit pitensi ees muutaman päivän. Näissä asioissa on kyllä tympeää mennä perus tk lääkärille kun on ehkä itse valveutuneempi asioista kun lääkäri.Ei jaksa kuunnella mitään "vuosi on normaalia yrittää"- jos kerran on selvästi joku täsmäongelma joka ei oikein ajalla korjaannu.. Päin vastoin, mulla on myös endometrioosi joka hyvin suurella varmuudella aktivoituu mitä pidempään tässä menee ootellessa. Sen endonkin kanssa (muutamia vuosia sitten) vitutti tk lääkärit kun sitä tutkittiin, vasta erikoislääkärin vastaanotolla (lähetteellä) sai jotain selviä vastauksia ja pääsi leikkausjonoon.
 
Heippa kaikki!

Tulimpa pitkästä aikaa katsomaan tänne mitä teille kuuluu. Hurjasti onnea plussanneille ja plussatuulia yrittäjille :) olen siis aikaisemmin taustaillut ja näköjään roikuin vielä listalla, on tullut vähän muutoksia omaan tilanteeseen, onnellisia sellaisia :) vielä ei kuitenkaan ole vauvasuunnitelmia, vuodelle 2014 ei ainakaan ehditä :D mutta kiva kattella teidän kuulumisia :) ehkä se on munkin vuoro plussata joku kaunis päivä... ihanaa sunnuntaita :) <3
 
Maanantai 25.3.2013





Yritys/TJOTtailu alkanut:

*kahvikuppi(26)..........kp 94/?...................yk 1...........ya 12/12.......1.
*Taike80(32)..............kp 90/28...............yk 12.........ya 2/12.........2.

*-PikkuMyy-(24).........kp 60/36.................yk 11.........ya 1/12.........1.

jadeka.....................kp 36/28..................yk 5...........ya 11/12.......1.
ralliruutu..................kp 33/29..................yk 6............ya 10/12.....1.
jen_ni......................kp 32/28-38.............yk 3........... ya 1/13......3.
äippä 84..................kp 31/29.................yk 4..............................4.
FLV.........................kp 31/?...................yk 2...........ya 1/13.........3.
Beyond....................kp 30/27-32............yk 5...........ya 10/12.........
miss_piggy(31).........kp 30/?.................yk 9.............ya 2/12.......1.

avantasia(26)...........kp 29/33................yk 4..............................3.
Miukula....................kp 27/?..................yk 4...........ya 10/12........2.
jonnamo(20).............kp 26/30-33.............................ya 3/13.........
Mom09.....................kp 26/28-35...........yk 10..........ya 6/12.........2.
Alexandra89.............kp 26/28-30.............yk 3........... ya 1/13....... 1.
Sanna-M..................kp 24/25-32...................................................
SuAnn.....................kp 24/30...............yk 4.............ya 6/12........1.
-tanjuli-...................kp 23/29-50.............................ya 7/12.........1.
Kolibrinkukka............kp 22/28-29...........yk 4...............................2.
Slartibart..................kp 22/29...............yk 6............ya 3/12........1.
Wuf........................kp 20/29................yk 1.............ya 3/13......2.
reason.....................kp 20/28................yk 12..........ya 5/12........1.

verppu...................kp 18/28.................yk 4.............ya 10/12.......1.
Hassel....................kp 18/29-32.............yk 3?..............................
Annatto...................kp 17/30...............yk 4.............ya 9/12.........1.
Mijau(23).................kp 16/?.................yk 1..............ya 3/13.......1.
MannaM..................kp 13/32-42................yk 3...........ya 12/12......2.
NeitiT.......................kp 10/28..................yk 3..............................

NuNutin...................kp 9/33....................yk 2............ya 2/13.......3.
Nomppeli..................kp 9/27-29...............yk 2...........ya 2/13.......2.
juliesisko(26)............kp 8/26-28...............yk 1............ya 3/13.......2.
Markke.....................kp 7/30-?................yk 9............ya 6/12........2.
Linttu......................kp 5/33...................yk 3..........ya 1/13........3.
manije.....................kp 3/30-44................yk 1...........ya3/13.......2.
Penni79....................kp 3/25-26............yk 4..........ya 2/13.........2.
Klementiini.....................kp 2/28..................yk 1...........ya 3/13.......3.
Jeccika....................kp 1/26-28............yk 6............ya 11/12......3.




Day Past Ovulation:
jonnamo.....................DPO 8



Yrityksen myöhemmin aloittavat:
eleonoora86, Villihiiri, Nato, Matilda-, SuloinenSalaisuus



Taustailijat:
Neiti Näpsän Äiti, Isbla, piupiu, Pionia, another, mavli, nibander, Katiliin84, kolmas(ko?), minmaria, pinkkihevonen, Niiskulineiti86, marianna87, StellaI, Säihkiss, Daisy D, Villemo, Huumori, Slallu




Plussanneet:
Maaliskuu2013: ViiruP, irenne (yk2), jii87 (yk2), Susimieli (yk1)
Helmikuu 2013: Apatus (yk2), kääkkis82 (yk1), Mylvinen (yk6), TauTau,
Tammikuu 2013: Vilijonkka (yk10), Maana-mamma (yk1), Minde87 (yk9), Peity, Luna85 (yk10), LukLu (yk1), Villanen
Joulukuu 2012: AnnuLiisa (yk5), pink dream (yk2), Ambrosia85 (yk23), Ainolinnea (yk15), Bambini (yk4), Amiraali (yk3), Lintsa (yk2), Pintsu (yk5), Sunshine84 (yk2), eufemia, Sanna-M (yk2), suan (yk1)
Marraskuu 2012: nanna_ (yk1), BDU (yk1), Epa_88, hopestar (yk10), jeennaa (yk3)
Lokakuu 2012: Emppuli83 (yk3), wilma79 (yk1), Minix (yk1), amylee
Syyskuu 2012: Heiverö (yk1), Chrissy72 (yk4), Hetami (yk2), emily90
Elokuu 2012: eufemia (yk2), hintrikka (yk14), haave2 (yk2)
Mi&Ma (yk1), panzkus (yk4)
Heinäkuu 2012: Leenuliinukka (yk2), Kamomillatee (yk2)
Kesäkuu 2012: Vissyliini (yk6), lenkkari (yk10)





kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
ya= yritys aloitettui
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen
TT=Teroluttauko
T= Terolut
C= Clomifen
CT = Clomitauko

Päivittäjät:
SuAnn & -PikkuMyy-

***Mikäli kiertosi venyy yli kp56, niin ilmoitathan siitä.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan listalta pois.***


*-merkillä merkitty aktiiviset pitkän kierron naiset, joita ei siivota yllämainituin perustein.

Ilmoitathan listalle tulevat/muuttuvat asiat korostaen.




+++++ PLUSSARIKASTA MAALISKUUTA +++++


Plussanneille löytyy oma pino täältä ------>
 
Viimeksi muokattu:
Tuohon kierron laskemiseen..Eikös siinä oo joku sellainen sääntö että jos vuoto alkaa illalla niin lasketaan sitä seuraava päivä kp1..Tiiä sit oonko ihan hakoteillä :p
Täällä palelee ja on kuuma mutta ei oo kun 37 astetta tai vähän alle kuin taas muissa kierroissa on ollut lähempänä 37,5 jalat on sisälta kutiavat ja tekiskin mieli lähtee juoksee maratonia iltasin :kieh:
Voishan sitä huomenna ostaa testin jos vaikka taas tekis negoja :headwall: tuskin tuolla ketään asustaa tai ainakaan näkyis vielä..
Voi kökkö kun tulee huonoja uutisia :/
 
Iteki kyllä lasken sen ekaks vuotopäiväks kun alkaa, vaikka oliski jo iltaa. En ees oo kuullu tota toista tapaa. Sillon tietty vähän eri asia jos illalla on ja ei ole vuotoa, niin sit laitan sen seuraavan päivän. Eli laitan aina sen päivän vuotopäiväksi, kun kunnolla alkaa oli aamu tai ilta. Jos yöllä alkaa niin sit laitan sen päivän, kun aamulla todennut alkaneen. Hmm...vähä sekavaa selitystä :D

Minä niin toivon, että olis tärpänny. Ollu jotenkin erilainen olo. Oon todellakin yrittäny olla ajattelematta asiaa ja asennoitunut siihe3n, että negan testaan. Katsellaan sit pääsiäisenä ;) Tosin jos pisimmän mukaan kierron katon niin järkevin olis ehkä tiistaina pääsiäisen jälkeen testata jos ei vuoto oo alkanu :)
 
Mä myös lasken kp 1 sen ekan vuotopäivän kun menkat alkaa, jos yöllä alkaa laitan sen päivän kp 1 kun herään. :)

Alaselkä edelleen kipeä ja tissejä pistelee ja ne on kipeet. Voiko tuo selkäsärky joka on jatkunut jo 2 päivää, olla yksi merkki raskaudesta..? Muistaakseni esikoisesta näin raskaus juuri alkoi.. :) Odotellaan rauhassa, pysyis nyt menkat pois!!
 
sanna-m oon mä ainakin kuullut että selkäkipu voi johtua raskaudesta, toivottavasti sulla olis just sitä selkäkipua nyt :)

Mulla alkaa aina menkat aamulla, hyvin usein aikaisin joskus viiden aikoihin alkaa. Herään aina siihen menkkajuilintaan... Ei siis oo tarttenu kyllä miettiäkään miten laskee kp:n jos alkaiskin illalla vasta :) Piti tulla vielä lukemaan uusimmat jutut, mut nyt nukkumaan. Jännä viikko tulossa, pääsee testaileen ovista ja kokeilemaan tärppiäkin toivottavasti mahdollisimman pian!
 
ON:
Täällä tapahtuu kummia. Mullahan on nyt kp25 dpo7, sain päivällä ovistestiin plussan (wtf?), ja se oli siis ihan sit plussa plussa. Muuten on parina päivänä tullu haaleeta viivaa. Mutta sitten hetkeä myöhemmin kun testasin uusiks, niin sitten taas oli haalea viiva. Mitähän tää tarkottaa? Viallinen testi vai?

Eihän muuten tämmösillä dpo:lla vie tuu mitää oireita? Mun massua juili ja mun selkä on kipee. Tänään söin viimesen terolutinkin, jes! :D Kuinka nopeasti vuoto yleensä alkaa teroluttien jälkeen?
 
Ei jaksa kuunnella mitään "vuosi on normaalia yrittää"- jos kerran on selvästi joku täsmäongelma joka ei oikein ajalla korjaannu.. Päin vastoin, mulla on myös endometrioosi joka hyvin suurella varmuudella aktivoituu mitä pidempään tässä menee ootellessa. Sen endonkin kanssa (muutamia vuosia sitten) vitutti tk lääkärit kun sitä tutkittiin, vasta erikoislääkärin vastaanotolla (lähetteellä) sai jotain selviä vastauksia ja pääsi leikkausjonoon.
Juuri näin!

Ihmettelen itsekin, miksi hyvin monet tk -lääkärit suhtautuvat niin vastenmielisesti tähän endoasiaan kilpirauhasasioista puhumattakaan :/

Lisäksi mua suoraan sanottuna vituttaa kun jotkut ovat syyllistäneet siitä kun hakee apua vaikkei ole tullut vuosi täyteen! Kun lapsettomuustutkimuslähete laitetaan menemään "etuajassa", siihen on perusteltu syy ja sillon on todellakin täsmäongelm(i)a taustalla. On naurettavaa, että pitäisi muka odottaa joku tietty aika että on "lupa" hakea apua - siis silloin jos selkeää ongelmaa on jo aiemmin tiedossa. Omasta tilastaan on oikeus olla huolissaan vaikkei olisikaan vähintään yk 12.
 
Viimeksi muokattu:
Stella: Ne lekurit tk:ssa eivät varmaan vaan tiedä asioista ja siksi ovat kankeita tekemään mitään. Ennen kun esikoinen saatiin alulle, menin käymään lääkärissä koska tosiaan on se endo ja lyhyt luteaalivaihe molemmat heti kärkeen. Siellä lääkäri sentään myönsi ettei ole kovin tuttu näiden asioiden kanssa, mutta olipa oikein printannut kasan papereita aiheesta ennen vastaanottoa ja sieltä sieltä osasi sitten laittaa ainakin verikokeet ja tiesi että keltarauhasen kanssa voi olla ongelmaa. Eli itse tiesin enemmän kun hän, mutta tämä lekuri sentään myönsi asian ja oli silti kiinnostunut tutkimaan asiaa.

Käsitin että olisi ollut suostuvainen lähetettä laittamaan "täsmäongelmien" vuoksi eteenpäin, sekä ensihätään aloittamaan keltarauhasen tukilääkityksen. Miehen olisi kai pitänyt myös käydä vastaanotolla koska tuolloin olin yksin siellä. MUTTA siis sitten plussasin samasta kierrosta kun kävin lääkärin pakeilla jo yk4 (tuolloin kierrot oli vielä 25-26 pvää, nyt 23-25 pvää.)

Mutta joo, toi on aina kurjaa että joku lähetteen saaminen on yhden lääkärin harkinnan varassa, ja sitä pitää osata itse pyytää ja vaatia. Ymmärrän että ei jokaista voi heti laittaa tutkimuksiin, koska kaikki voi olla täysin kunnossa ja silti aikaa menee. Tuurillakin on osuus asiassa. Mutta just kun on jo selvää "vikaa" mikä vaan pahenee ootelleessa niin mun mielestä on kaikkien etu laittaa lähete aiemmin- kun sitten vielä odotetaan niitä tutkimuksia..

Toivottavasti mun kohdalla olisi ensi kerralla simppeli käynti ja saisin luonnon omia hormoneja (?? lugestron) tukemaan luteaalivaihetta ja se riittäisi. Yksi lapsi kun on jo, niin on uskoa omaan lisääntymiskykyyn, vaikka se aikaa veisikin.
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
jonnamo:Itellä vuoto alkaa kolmantena terottomana päivänä.Yleensä. Tänään teroton päivä nro 1 ja eka kierto keskenmenon jälkeen, joten ei takuita siitä että vuoto ees tulee.
 
Huhhei mikä viikonloppu..Esikoiselta murtu lauantaina jalka kun oli mummilla yökylässä. Vanhan mallinen putkitelkkari tipahti jotenkin suoraan jaloille,ja siihen tuli sitten joku spiraalimurtuma sekä sääriluun murtuma,alustavasti 3 viikkoa kipsi jalassa,ja sitten katsotaan jatkoa. Eilen meni monta tuntia lastenklinikalla.. :/
Kp 26,eli kierto lähenee loppuaan,ja ei tuntemuksia mihinkään suuntaan. Aivan normaali olo..
 

Yhteistyössä