Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014

Nomppeli Mulla viime menkat teki niin, että kun alkoivat, vuoti tosi vähän, välillä näytti siltä et loppuu, mut yhtäkkiä jatkuikin jne. Ja tätä kesti 16 päivää, kunnes lääkäri määräs mulle terolutit, ja ne lopetti vuodon. Itsekin normaalisti vuodan 7 päivää ku seula. Meinaan oikeesti ku seula, vessassa saa käydä tunnin välein ja usein meen vessaan sillonkin kun alkaa tuntuun et valuu, koska sitä verta tulee niin paljon, et voi valuttaa ne suoraan pönttöön.. :kieh:

Mutta sun kohdalla kyllä voi tosiaan olla kyse siitä mitä itekki epäilit :)

Mun ovulaatio- ja raskaustestitilaus tuli tänään :) Oli nopea toimitus! Ens kierros ajattelin testata oviksen niin, että yritän tunnistaa ite sen ja sit testata, saas nähdä kumpi on tarkempi, minä vai testi :LOL: Muutenkin ajattein, et jos alkais oikeen tutustumaan tuohon omaan kiertoonsa tarkemmin... Voi saada selityksen monellekkin asialle, kun pillereitä sen 5 vuotta nassutin (15v lähtien), niin nyt on hyvä aika tutustua itteensä :D
 
miss_piggy joo, 10 päivän kuuri ja ens kierros uusiks. Eli en tiedä vielä :) Informoin ens kierrossa, saas nähdä! Mutta kp16 kun aloitin terot, tuntu siltä et olis ollu ovis, mutta mietin, et kai se noista teroista johtu. Nippaili ja limaili jne, mut jotenki epäilen, ettei täs kierros ovista ollu ollenkaa koska se vuotoki kesti sen 16 päivää. Typerää. :headwall:
 
miss_piggy suosittelen lämpimästi kalorien laskemista! Mä oon aina alottanut syömään 1000kalorin vajeella kun haluan painoa pois. Toimii ja vielä nopeasti! VHH on kans tehokasmut yleensä vaan alussa, koska se poistaa nesteet hetkessä. Mut hiilariton ruokavalio on tosi kalorinen. Syön yleensä esim. Tonnikalaa ja munia tosi mielelläni koska se on hiilaritonta ja hyvää :) mut sisältää hurjasti kaloreita! Nyt kun porskutan tolla vajeella niin munat on jääny ja tonnikalaakin tosi harkitusti... Syön aika paljon hiilaria mutta se tulee niistä hyvistä lähteistä kuten kasvikset, täysjyvä, marjat ja hedelmät.
 
Täällä myös laihdutusoperaatio! 5vk takana, 7kg painoa pois ja paljon kiinteytymistä:) Syön 1600-1800kcal päivässä, kerran viikossa jumppa ja kolme kertaa punttisali. Alussa mitat oli tosiaan 165cm/85kg (bmi 31,22) ja nyt 165cm/78kg (bmi 28.65). Positiivista :) Itellä paino ei oo näkyny makkaroina, jotenki tullu koko kroppaan tasaisesti, eli en näytä silleen lihavalta vaikka onkin 20kg ylipainoa. Siis lihavalta joo, mutta en semmoselta ööö.... :D

Tsemppiä laihduttajille! Tekee tosi paljon hyvää, itse oon ainakin jo huomattavasti virkeämpi ja iloisempi.

edit. Testailin ovistestiä, eikö niihin tuukkin normaalistikkin molemmat viivat? Mutta testiviiva vain haaleampana. Mulla olis nyt dpo3, jos se oletettu ovulaatio olis ollu 17 päivä, millonkas saa testata?
 
Viimeksi muokattu:
Hienoa jonnamo! Oot hyvässä vauhdissa laihdutuksen kanssa :) Mullahan on pituutta 170cm ja painoin pahimmillani masennuksen aikaan n. 79kg. Nyt painan siinä 74kg ja kova halu olis päästä alle 70! Oon painanu alle 70kg viimeksi teinityttönä :p Montaa kiloa ei siis olis enää taakkana... Raivostuttaa vaan tää jatkuva jojoilu. Mulla se masis alkaa joskus lokakulla yleensä ja alkaa helpottaa helmi-maaliskuulla, oikeestaan heti ku alkaa aurinko paistella vähääkään enemmän.

Oonpa hyvin ylpeä itsestäni, kun en tänään töissä syönyt suklaapiirakkaa vaikka sitä nenän alla oli koko päivän :D Oikeesti, voiko tää olla normaalia, kun mun piti tosiaan pakottaa itteni etten ota... Kiersin sitä piirakkatarjotinta monta kertaa ja teki niin mieli!!! Mua oikeesti suorastaan ahdisti se asia :ashamed: Mun piti sit kuoria valtavan suuri appesiini itelleni ja mussuttaa sitä, etten kajoais niihin piirakoihin... Mut jokatapauksessa, en kajonnut! :saint:
 
juliesisko, taitaa olla yleistä tuo pimeänä aikana syöpöttely ja luhistuminen. Jotenki tuntuu talvella, et olis koko ajan voimat loppu, eikä kiinnostusta yhtään mihinkään. o_O Joo, toi itsensä hillintä, varsinkin kun muut saa mussuttaa, ja ite et. Kamalaa :ashamed: Kelpais tännekki hyvät marja ja suklaapiirakat :heart: Mutta ei.

Mut ainakin se itsehillintä tässä kehittyy! :D Kun eihän raskauden aikanakaan saa syödä lohta yms kaloja. (rakastan kalaa).

Meillä on täällä kunnon laihdutusporukka :D Voidaan sit ylpeinä vertailla tuloksiamme ainakun niitä tulee :rolleyes:
 
miss_piggy
jonnamo:noista ovistesteistä, aina ei tuu kahta viivaa, eli yleensä näkyy vaan se kontrolliviiva, toiset testit saattaa näyttää hailuraa testiviivaakin, mutta ei kaikki. Sitte ku viivat on tasapaksut, tai se testiviiva sitä kontrollia paksumpi=ovis. Yleensä r-testi näyttää plussaa hyvällä tuurilla noin dpo 10-11.
 
Mulla on menkat hukassa... nyt siis kp33, eikä mulla ole ikinä eläissäni ollut yli 30 päivän kiertoa.... Olen tehnyt jo kolme testiä, su, ma ja tänään aamulla. Kaikki niin selviä negoja kun vaan voi olla. Ovis oli silloin kp16-18, oireiden ja testienkin perusteella. Luulisi siis niiden nyt jo kohta alkavan.

Ja tosiaan mulla ainakin Davidin ovistestit ei näyttäny toista viivaa ollenkaan useita päiviä ennen oletettua ovista eikä sitten enää pari päivää sen jälkeen. Siinä oviksen lähestyessä sitten alkoi se toinen viiva näkyä ja tummentua. Mutta mä olen tosiaan testannu ovista vain yhdessä kierrossa ja silloinkin unohdin sen testaamisen justsilloin H-hetkellä :headwall: Ja noi Davidin testit oli huonoja....
 
Iltoja :wave:

Eilen kirjotin pitkän pätkän, mutta sitten tää sivusto tilltas ja kaikki hävis. En tyhmänä tällä kertaa kopsannu tekstiä "talteen". Oon kyllä iha aktiivisesti teidän jutut käyny lukemassa, mutta kommentointi on vaan jotenkin jäänyt. Ei vaan muka ole jaksanut töiden ja muksun lisäks : / Kai seki vaikuttaa, kun ukkeli pyöriny nyt kotona.

Täälläki alkas kohta toi jännittäminen. Sunnuntaina (kp 14) tuli ovistestiin melko hyvä viiva, ei kuitenkaan tasavahvat. Maanantain (kp 15) testiä en oikein usko, oli pissa vissiin vähän liian laimeeta, kun ei oikein mitään kunnon viivaa tullu. Tiistaina (kp 16) tuli kans melko vahva viiva ja tänään (kp 17) oli varmaan vahvin viiva. Tarttee nyt testata vielä huomenna ja katsoa olisko jo haalenemaan päin. Tässä on nyt sit "siemennetty" su-ti illat ja tänään ei kyllä enää jaksa. Jos tärppi käy niin se käy ja jos tää päivä olis nyt ollu se otollisin niin oma moka, mutt tarttee niitä simppoja ja niiden laatuakin ajatella ;) Nyt vaan oikeesti toivon ettei oo tästä päivästä kii koko juttu, koska näinä yrityskertoina tää kierto on se, kun eniten on tässä oviksen tienoilla tehty asian eteen jotain. Nooh ei auta kuin odottaa ja huomenna nähdään oliko se ovis nyt tänään, kun tikuttelen vielä kerran :)

Olipa sekava teksti, mutt antakaa anteeks ;)
 
tilasin ma iltana jo niitä raskaustestejä kotitestiltä 10kpl, niitä herkkiä liuskoja, ei tullu tänäänkään vaikka ykkösessä otin. Noh kolmen päivän toimitus sit, eli jospa huomena!
Avantasia, haluaisin testata huomenna, mutta torstain posti tulee vasta yheltä ja en taida jaksaa sinne asti pietellä xD hahah! Eli perjantaina sitte :)
Tänään 22/26-28 ja alavattaa vihloo jatkuvasti. Liikkuessa ja äkkinäisissä liikkeissä enemmän, mutta koko ajan tuntuu jotaki. Rintojaki alkanu pakottaan ja vihloon ajoittain! valkovuotoaki tulee kyllä..
Ite olen jo painoprojektin tehny ja -20kg saanu pois, vihdoin normaalipainonen kahen lapsen jälkeen :) olo on hyvä!
 
Mäkin nuita Davidin ovistestejä kokeilin joskus, en oikein koskaan saanu niihin kunnon viivoja tai en osannu vaan katsoa oikein? En siis ollut vaan koskaan oikein perillä että mitä tää nyt meinaa :| Noh, ajattelin ekana tässä että en ala testailla yhtään mitään, arvelin että stressaannun vaan niistä testeistä. Mutta tilasimpahan sitten kumminkin clear bluen digitaalisia! :D Ne tuli tänään, pitää tuossa paremmalla ajalla alkaa perehtyä miten niitä oikeen käytetään..
Mun menkat on ihan oudot! Tänään siis kp3/26-28 ja näyttäis sille että menkat oli sitten siinä! Maanantaina (kp1) vuoto oli ihan outoa, semmoista vaaleanpunaista... Siis näytti kuin olis ollu vaan hulluna valkkaria missä vähän verta seassa? Yleensä mulla on ihan kunnolla veristä vuotoa heti. Sit tiistaina kait oli ihan normaalia, kun en ainakaan oo laittanut merkille mitään outoa... Ja tänään sitten aamusta saakka hiipunut vaan toi vuoto ja nyt ilalla ei enää mitään. Yleensä mulla kp2-3 on eniten vuotoa ja kp4 alkaa rauhoittua. Kp5-6 loppuu. Mulla on ollu aina hyvin säännöllinen kierto niin mua pelottaa että alkaa sekoilla toi :'( Kun viime kierto oli sen 32pv ja nyt menkat kummalliset...
 
Moikka kaikille!

Kolibrinkukka mulla kävi toissapäivänä ihan sama juttu et hirveen pitkä teksti kirjotettuna ja sit netti tilttas ja teksti hävis sen silijän tien :/ Turhautti hieman:headwall:

Pitkä aika siitä kun viimeksi kirjoittelin mutta muitten kirjoitusia käynyt sitäkin tiheemmin seuraamassa :)
Viikonloppu jännittää kovasti, toivottavasti täti jäis saapumatta kylään :whistle:Tai sit käy niin kuin viime kierrossa et kaks viikkoo myöhässä :/ Pidetään peukkuja!

Plussatuulia kaikille =)
 
Torstai 21.3.2013





Yritys/TJOTtailu alkanut:
*kahvikuppi(26)..........kp 90/?...................yk 1...........ya 12/12.......1.

*Taike80(32)..............kp 86/28...............yk 12.........ya 2/12.........2.

Tintti83.....................kp 56/33................yk 7...........ya 7/12.........3.
*-PikkuMyy-(24).........kp 56/36.................yk 11.........ya 1/12.........1.

Slallu......................kp 37/31-41.............yk 5...........ya 9/12........1.
Linttu......................kp 34/28-30...............yk 2..........ya 1/13.........3.
jadeka.....................kp 32/28..................yk 5...........ya 11/12.......1.

ralliruutu..................kp 29/29..................yk 6............ya 10/12.....1.
jen_ni......................kp 28/28-38.............yk 3........... ya 1/13......3.
äippä 84..................kp 27/29.................yk 4..............................4.
FLV.........................kp 27/?...................yk 2...........ya 1/13.........3.
Beyond....................kp 26/27-32............yk 5...........ya 10/12.........
miss_piggy(31).........kp 26/?.................yk 9.............ya 2/12.......1.
avantasia(26)...........kp 25/33................yk 4..............................3.
Miukula....................kp 23/?..................yk 4...........ya 10/12........2.
Jeccika....................kp 23/26-28............yk 5............ya 11/12......3.
jonnamo(20).............kp 22/30-33.............................ya 3/13.........
Mom09.....................kp 22/28-35...........yk 10..........ya 6/12.........2.
Penni79....................kp 22/25-26............yk 3..........ya 2/13.........2.
Alexandra89.............kp 22/28-30.............yk 3........... ya 1/13....... 1.
Sanna-M..................kp 20/25-32...................................................
SuAnn.....................kp 20/30...............yk 4.............ya 6/12........1.

-tanjuli-...................kp 19/29-50.............................ya 7/12.........1.
Kolibrinkukka............kp 18/28-29...........yk 4...............................2.
Slartibart..................kp 18/29...............yk 6............ya 3/12........1.
Wuf........................kp 16/29................yk 1.............ya 3/13......2.
reason.....................kp 16/28................yk 12..........ya 5/12........1
verppu...................kp 14/28.................yk 4.............ya 10/12.......1.
Hassel....................kp 14/29-32.............yk 3?..............................
Annatto...................kp 13/30...............yk 4.............ya 9/12.........1.
Mijau(23).................kp 12/?.................yk 1..............ya 3/13.......1.

MannaM..................kp 9/32-42................yk 3...........ya 12/12......2.
NeitiT.......................kp 6/28..................yk 3..............................
NuNutin...................kp 5/33....................yk 2............ya 2/13.......3.
Nomppeli..................kp 5/27-29...............yk 2...........ya 2/13.......2.
juliesisko(26)............kp 4/26-28...............yk 1............ya 3/13.......2.
Markke.....................kp 3/30-?................yk 9............ya 6/12........2.



Day Past Ovulation:
jonnamo.....................DPO 4



Yrityksen myöhemmin aloittavat:
eleonoora86, Villihiiri, Nato, Klementiini, Matilda-, SuloinenSalaisuus



Taustailijat:
Neiti Näpsän Äiti, Isbla, piupiu, Pionia, another, mavli, nibander, Katiliin84, kolmas(ko?), minmaria, pinkkihevonen, Niiskulineiti86, marianna87, StellaI, Säihkiss, Daisy D, Villemo




Plussanneet:
Maaliskuu2013: ViiruP, irenne (yk2), jii87 (yk2), Susimieli (yk1)
Helmikuu 2013: Apatus (yk2), kääkkis82 (yk1), Mylvinen (yk6), TauTau,
Tammikuu 2013: Vilijonkka (yk10), Maana-mamma (yk1), Minde87 (yk9), Peity, Luna85 (yk10), LukLu (yk1), Villanen
Joulukuu 2012: AnnuLiisa (yk5), pink dream (yk2), Ambrosia85 (yk23), Ainolinnea (yk15), Bambini (yk4), Amiraali (yk3), Lintsa (yk2), Pintsu (yk5), Sunshine84 (yk2), eufemia, Sanna-M (yk2), suan (yk1)
Marraskuu 2012: nanna_ (yk1), BDU (yk1), Epa_88, hopestar (yk10), jeennaa (yk3)
Lokakuu 2012: Emppuli83 (yk3), wilma79 (yk1), Minix (yk1), amylee
Syyskuu 2012: Heiverö (yk1), Chrissy72 (yk4), Hetami (yk2), emily90
Elokuu 2012: eufemia (yk2), hintrikka (yk14), haave2 (yk2)
Mi&Ma (yk1), panzkus (yk4)
Heinäkuu 2012: Leenuliinukka (yk2), Kamomillatee (yk2)
Kesäkuu 2012: Vissyliini (yk6), lenkkari (yk10)





kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
ya= yritys aloitettui
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen
TT=Teroluttauko
T= Terolut
C= Clomifen
CT = Clomitauko

Päivittäjät:
SuAnn & -PikkuMyy-

***Mikäli kiertosi venyy yli kp56, niin ilmoitathan siitä.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan listalta pois.***


*-merkillä merkitty aktiiviset pitkän kierron naiset, joita ei siivota yllämainituin perustein.

Ilmoitathan listalle tulevat/muuttuvat asiat korostaen.




+++++ PLUSSARIKASTA MAALISKUUTA +++++


Plussanneille löytyy oma pino täältä ------>
 
Täältä mä astun teidän joukkoonne :)
Olen 31 vuotias, 5vuotiaan tytön äiti ja taloudesta löytyy myös 6vuotta vanhempi mies. Ehkäisy jätetty jo syksyllä mutta nyt vasta seuraavien kuukautisten jälkeen tehdään vauvaa.
Kuukautiset pitäisi alkaa jo loppuviikosta ja siitä sitten seuraavaa ovulaatiota metsästetään.
Luultavasti taustalla enempi vaikuttamassa :wave:
 
Selailin täs meijän kunnan nettisivuja ja sain selville, että täällä ultrataan 4krt raskauden aikana. Kuinka usein on normaali? Ja millaisia käytäntöjä teidän kunnissa on? Näkys olevan myös terkkarin työnä käymistä melkein joka viikko. Toivottavasti saatte jotain selvää tuosta alla olevasta.

raskausvko terv.hoitaja lääkäri ultraääni

7-9 x x x
11-13 x
15-19 x
20-22 x
22-24 x
26-28 (laaja) x x
28-30 x
32-34 x
35-36 x x X
37 x
38 x
39 X
40 X
41- yliaikaseuranta x
synnytyksen jälkitarkastus 4-6
viikkoa synnytyksestä x x

Tervetuloa, Huumori! :)
 
Viimeksi muokattu:
jonnamo: Älä turhia panikoi, kyllä saat syödä kalaa raskauden aikana, ja se on lisäksi oikein suositeltavaa!

THL:n sivuilta rajoituksia kalan syöntiin:

"Haukea on vältettävä kokonaan korkean elohopeapitoisuuden vuoksi. Muita petokaloja suositellaan rajoitetusti: sisävesialueen isokokoisen ahvenen, kuhan ja mateen runsasta ja yksipuolista syöntiä on vältettävä elohopeapitoisuuksien vuoksi. Itämeren isoa silakkaa, lohta ja meritaimenta voi syödä enintään 1–2 kertaa kuukaudessa. Tyhjiö- ja suojakaasupakatut, kylmäsavustetut ja graavisuolatut kalatuotteet ja mäti."

MLL:n sivuilta:

"Välttämättömien rasvahappojen tarve kasvaa raskauden aikana. Pehmeän rasvan ja kalan suosiminen ruokavaliossa turvaavat ihanteellisen rasvan laadun sikiön kehitystä ajatellen. Pehmeää rasvaa saa, kun käyttää leivän päällä margariinia sekä ruuan valmistuksessa ja salaattikastikkeena öljyä sekä syö kalaa muutaman kerran viikossa, kalalajeja vaihdellen."

Eli ei hätiä mitiä. :)
 
Heip!

jonnamo, eikös normaalissa "yksöisraskaudessa" yleisesti ultrata kaksi kertaa.
Seulontaultra noin rv 10-12 ja rakenneultra noin rv 18-20. Tietysti varmasti voi olla kuntakohtaisia erojakin,mutta meillä päin ainakin näin. Kuopuksesta tosin pääsin koko-/synnytystapa-arvioultraan joskus rv 36-37. =)

Huumori, tervetuloa joukkoon! :wave:

Nomppeli,mullakin nää menkat antoi jo vähän toivoa,et olis loppunut,kun eilen illalla eikä yöllä enää tullut mitään...sit aamupäivästä taas lorilorilorinaa... :'( Tosin nää on mun ekat kierukanpoiston jälkeen,että ehkä sen vuoks vähän epämääräiset.

NuNutin kp5 :attn:
 
Alexandra mä kyl mietinki, et eiks kalas kuitenki oo rasvahappoja jne, että jo nyt on kumma jos ei saa syödä. :D

NuNutin veikkailen, että täällä meijän kunnassa vaan seurataan tarkemmin tms, kun tosiaan kunnan sivuilta tuon ohjelman kopsasin tänne :) No, seurataampahan ainakin hyvin.
 
  • Tykkää
Reactions: Alexandra89
En oo onnistunut paikantamaan ovista,kerran päivässä oon testannut nyt kp kai ainakin sen 16/28. Voiko missata oviksen jos testaa vaan kerran päivässä?
Kaikki muut oireet mielestäni oon bongannut,limat ja munasarjoissa vihlaisut eilen ja edellispäivänä...

No ensikierrossa taidan testailla kahdesti päivässä:LOL:
 
Juu ja muutenkin raskaana oleville asetetaan ihan tolkuttoman typeriä paineita syömisistä ja juomisista ja kaikesta! Stressi on pahimpia haittoja vauvalle ja odottavalle äidille! Mulle sanottiinneuvolassa 7v sitten että jos tupakoinnin lopettaminen aiheuttaa stressiä niin pienenpi paha masuasukille jos poltan, kuin se että stressaan siitä etten saa polttaa... Mua yleensäki ärsyttää tää maailma miten kaikella luodaan jotaki stressiä ihmisille :D niinku vaikka että maksa tai radioaktiivinen poro saattaa vaikuttaa sikiön kehitykseen.. Joo niin SAATTAA vaikka mitä tapahtua vaan käyttäkäämme maalaisjärkeä. Eihän sitä pystyis tekeen yhtään mitään jos pitäis varoo kaikkea mikä saattaa aiheuttaa jotakin :)
 
Täällä on ensimmäisen lapsen kohdalla kolme ultraa (np, rakenne ja synnytystapa) ja sitten toisen, kolmannen ym kohdalla nuo kaksi ultraa (np ja rakenne) vain.. Tietysti sitten menee vähän eritavalla jossei halua tuohon seulontaan osallistua, mutta tuo on se peruskaava..

Täälläkin tulee menkkoja vielä, mutta aina joskus ja jouluna, eilen koko päivänä ei tullut mitään, illalla sit tuli pikkasen paperiin, tänään aamulla tuli paperiin pikkasen, mut muuten ei mitään.. Ärsyttävää tääki kyllä on kun pakko pitää housuissa suojaa kunnei tiedä vaikka kohta lorahtais, mutta ei sitä suojaa turhanpäiteen oo kiva pitää (jessus että on mulla ongelmat :D )
 

Yhteistyössä