Puolet mamuista ei pääse amikseen tai lukioon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiitos vihervasurit
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ap ei vissiin tiedä, että amikseen ei todellakaan päästä helposti. Toki riippuu linjasta jne., mutta kyllä hakijat valitaan sen mukaan että olisivat mahd. sopivia kyseiseen ammattiin ja valintakokeitakin on erilaisia.

Minä tunnen kaksi romanityttöä, joista molemmat pääsivät sisään eri paikkoihin sellaisella keskiarvolla, jolla yksikään kantasuomalainen ei olisi päässyt. Tämä aiheuttikin sitten sen, että eivät pysyneet mukana opinnoissa ja lopettivat ensimmäisen vuoden jälkeen.

Puolet maahanmuuttajista ei pääse lukioon tai ammattikouluun | Yle Uutiset | yle.fi

edes amikseen eivät pääse.. Ovat siis lopun ikää veronmaksajien elätettävinä raiskauksia ja ryöstöjä tekemässä.

Vihervasuritko ne niistä koulupaikoista päättää? Sekä valintakriteereistä että aloituspaikkojen määrästä? Ja ovat yksinään vastuussa Suomen maahanmuuttopolitiikasta? Jos nämä maahanmuuttajat pääsisivät kouluun, niin sittenkö eivät raiskaisi ja ryöstäisi? Onko tällaisen käyttäytymisen syynä siis etninen tausta vai sosioekonominen asema? Vaiko kenties joku ihan muu syy? Minkäs alan tutkija sinä olitkaan?

Alkuperäinen kirjoittaja voipientä;28198060:
Vihervasuritko ne niistä koulupaikoista päättää? Sekä valintakriteereistä että aloituspaikkojen määrästä? Ja ovat yksinään vastuussa Suomen maahanmuuttopolitiikasta? Jos nämä maahanmuuttajat pääsisivät kouluun, niin sittenkö eivät raiskaisi ja ryöstäisi? Onko tällaisen käyttäytymisen syynä siis etninen tausta vai sosioekonominen asema? Vaiko kenties joku ihan muu syy? Minkäs alan tutkija sinä olitkaan?

Vihervasurit ovat vastuussa epäonnistuneesta maahanmuuttopolitiikasta jonka seurauksena Suomeen muuttaa porukkaa joiden ÄO ei riitä peruskoulun jälkeiseen opiskeluun. Kai ymmärrät mitä tämä tarkoittaa tulevaisuuden suhteen?

[QUOTE="vieras";28198163]Vihervasurit ovat vastuussa epäonnistuneesta maahanmuuttopolitiikasta jonka seurauksena Suomeen muuttaa porukkaa joiden ÄO ei riitä peruskoulun jälkeiseen opiskeluun. Kai ymmärrät mitä tämä tarkoittaa tulevaisuuden suhteen?[/QUOTE]

Miksei sinun ÄO ole kunnossa, vaikka olet saanut Suomessa (edes jonkin tason, oletan) koulutuksen aivan ilmaiseksi :O

[QUOTE="vieras";28198163]Vihervasurit ovat vastuussa epäonnistuneesta maahanmuuttopolitiikasta jonka seurauksena Suomeen muuttaa porukkaa joiden ÄO ei riitä peruskoulun jälkeiseen opiskeluun. Kai ymmärrät mitä tämä tarkoittaa tulevaisuuden suhteen?[/QUOTE]

Ihanko omin käsin olet suorittanut ÄO-testit näille maahanmuuttajille? Ovatko kaikki ilman opiskelupaikkaa jäävät suomalaisnuoretkin heikkolahjaisia? Onneksi olet itse hyvin älykäs :)

Alkuperäinen kirjoittaja Öh;28197966:
Anteeks, mutta "edes amikseen"?

Koska amikseen on helpompi päästä. Tottakai siellä on semmoisia linjoja joihin on todella vaikea päästä, mutta johonkin amikseen pääsee käytännössä aina. Onhan noita erityislukioitakin, joihin ei pääse helpolla.

Amis on monille hyvä ratkaisu, mutta turha sitä on tasa-arvoisuuden nimissä glorifioida. Maahanmuuttajien suhteen olisin kyllä tästä tosi huolestunut. Lukioon meneviä mamuja on TODELLA vähän.

No en minä kyllä usko, että oikeasti fiksu ihminen jättää jatko-opiskelematta ammattiin, toki on muutamia töitä joihin pääsee ilman koulutustakin, mutta luulisi olevan edes hiukan haluja vähän parempaankin jos kykyjäkin on.. Oli siis kulttuuritausta mikä tahansa. Yleensä opiskelu toimisi samalla myös hyvänä kotouttajana tänne suomen kulttuuriin joten siitä olisi maahanmuuttajille hyötyä moneltakin kantilta.

[QUOTE="vieras";28198200]Miksei sinun ÄO ole kunnossa, vaikka olet saanut Suomessa (edes jonkin tason, oletan) koulutuksen aivan ilmaiseksi :O[/QUOTE]

Mun ÄO on riittävä tajutakseni mihin nykyinen maahanmuuttopolitiikka Suomen syöksee, mutta viherpunikkihörhöjen ÄO on alle kaiken arvostelun, edes Heidi Hautala ei tiedä ettei työtä saa teettää pimeästi...

Alkuperäinen kirjoittaja voipientä;28198202:
Ihanko omin käsin olet suorittanut ÄO-testit näille maahanmuuttajille? Ovatko kaikki ilman opiskelupaikkaa jäävät suomalaisnuoretkin heikkolahjaisia? Onneksi olet itse hyvin älykäs :)

Meinaatko niiden jotka eivät pääse lukioon ja amikseen olevan ikäluokkansa fiksuimpia?

[QUOTE="vieras";28198272]Mun ÄO on riittävä tajutakseni mihin nykyinen maahanmuuttopolitiikka Suomen syöksee, mutta viherpunikkihörhöjen ÄO on alle kaiken arvostelun, edes Heidi Hautala ei tiedä ettei työtä saa teettää pimeästi...[/QUOTE]

Mikset olet sitten tekemässä jotakin yhteiskunnan hyväksi? Vai äiteeskö sinut elättää? :)

Varmasti jos älykkyystestit tehtäisiin, niin huomattaisiin seuraava asia:

Korkein älykkyys keskimäärin on niillä, jotka käyvät lukion ja menevät sitten yliopistoon. Mutta sen jälkeen erot on aika pieniä. Fiksumpi amis on varmaan keskimäärin ihan samalla tasolla kuin lukion keskikasti. Eikä tietenkään kaikki älykkäät ees pärjää koulussa. Ainahan sitä vingutaan, että "Einstein ei pärjännyt koulussa". No se on siinä mielessä paskaa, että hän kyllä pärjäsi koulussa ja lisäksi olisi taidollisesti päässyt yliopistoon jo 16v, mutta ikäraja oli 18v... että semmosta

[QUOTE="vieras";28198278]Tämä uutinen vetää sanattomaksi. Miten päättäjät saattoivatkin muutamassa vuodessa ryssiä täysin Suomen tulevaisuuden.[/QUOTE]

Kumma, yleensä et jää sanattomaksi - vai huomasitko vasta itse linkittäneesi uutisen? :)

[QUOTE="vieras";28198343]Mikset olet sitten tekemässä jotakin yhteiskunnan hyväksi? Vai äiteeskö sinut elättää? :)[/QUOTE]

Sinä se et koskaan osaa kirjoittaa asiasta...

[QUOTE="vieras";28198395]Kerrotko mitä olen tässä ketjussa vääristellyt?[/QUOTE]

Mietipä sitä. Palaan tekemäään työtä, jotta sinä voisit jälleen nostaa sossurahoja :)

[QUOTE="vieras";28198412]Mietipä sitä. Palaan tekemäään työtä, jotta sinä voisit jälleen nostaa sossurahoja :)[/QUOTE]

Eli taas jäit kiinni valehtelusta.

Ei sun tarvitse mun takia töitä tehdä, mutta mamut ovat iloisia saadessaan nauttia sinun veroista maksetuista sossurahoista.

Koska amikseen on helpompi päästä. Tottakai siellä on semmoisia linjoja joihin on todella vaikea päästä, mutta johonkin amikseen pääsee käytännössä aina. Onhan noita erityislukioitakin, joihin ei pääse helpolla.

Amis on monille hyvä ratkaisu, mutta turha sitä on tasa-arvoisuuden nimissä glorifioida. Maahanmuuttajien suhteen olisin kyllä tästä tosi huolestunut. Lukioon meneviä mamuja on TODELLA vähän.

Amiksiin ei ole sen helpompi päästä, mitä lukioonkaan. Melkein joka kaupungista löytyy lukio, joka ottaa lähes millä keskiarvolla vain sisälle, kuten löytyy myös näitä amislinjojakin.

Yhteistyössä