Kestääkö pää, jos lähden maisterin papereiden jälkeen/ohella amikseen? Kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja amismaisteri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aika lapsellista ajatella, ettei sähkö- tai putkimies ym. vie töitä henkisessä mielessä kotiin, suunnittele seuraavaa työpäivää tms. Ei sekään niin yksinkertaista tai stessaamatonta työtä ole.

Mä olen itse opiskellut ensin amk-tutkinnon ja sen perään filosofian kandiksi ja maisteriksi. Tai en ole vielä valmis maisteri, mut melkein.. gradua nyt väännän. Mitä olen sivusta amk:ssa seurannut toiseenasteen opintoja, etenkin niitä yo-pohjaisia niin tunnit ovat olleet hyvin teoriapitoisia. Ja monet on saanu hyväksiluettua aikaisempia opintoja joten ovat voineet valmistua ammattii esim. vajaassa kahdessa vuodessa kolmen sijaan. Ite esim. sain hyväksiluettua amk opinnoista kaikki kieli opinnot sekä 25 op verran sivuaineopintoja.

[QUOTE="vieras";23217359]Aika lapsellista ajatella, ettei sähkö- tai putkimies ym. vie töitä henkisessä mielessä kotiin, suunnittele seuraavaa työpäivää tms. Ei sekään niin yksinkertaista tai stessaamatonta työtä ole.[/QUOTE]

Joo ja sä taidat olla taas yksi niistä lapsellisista, joille on jotenkin käsittämättömän vaikeaa ymmärtää mitään oikein. Onkohan sille mitään diagnoosia olemassa, kun niin monella palstalaisella tuntuu olevan tuo sama?

Alkuperäinen kirjoittaja itsekäs olet;23217191:
Suosittelen että otat vaan itseäs niskasta kiinni ja tartut lusikkaan, useimmilla kun on se yksi ammatti ja sitä me tehdään. Ei elämä ole vain haahuilua ja ikuista opiskelijaelämää, pitää ottaa vastuu. Ja niinkuin joku totesikin, jos lähdet kouluun niin se on aina joltain hakijalta se paikka pois, mietippä sitä.

Voi kiesus sentään mitä kommentteja...

Just näitä ikiopiskeiljoita jotka vielä 40 kymppisinäkin roikkuu aina jossain koulussa. Opiskelu kannattaa, mutta tiettyyn pisteeseen asti! Kyllä perusterveellä ihmisellä yhden tutkinnon pitäis riittää, varsinkin jos se on korkeakoulututkinto. Mitähän siitäkin tulisi jos kaikki aina vaan olisivat opiskelmeassa?

Ihan ihme kommentteja :D

Mene toki opiskelemaana, jos se kiinnostaa. Huomaat kyllä pian kestääkö pää vai ei, ja voihan opinnot sitten lopettaa jos ei tunnu sujuvan. Itsekin olen maisteri ja mietin aikanaan toisen asteen opintoja, mutta tulin siihen tulokseen, että mun pää ei varmaan kestäisi. Nyt suunnitelmissa tähän väliin jatko-opinnot, kun oman alan töitäkin on tullut tehtyä niin, että tällä työkokemukseella saan kyllä töitä sitten kun on taas sen aika.

Just näitä ikiopiskeiljoita jotka vielä 40 kymppisinäkin roikkuu aina jossain koulussa. Opiskelu kannattaa, mutta tiettyyn pisteeseen asti! Kyllä perusterveellä ihmisellä yhden tutkinnon pitäis riittää, varsinkin jos se on korkeakoulututkinto. Mitähän siitäkin tulisi jos kaikki aina vaan olisivat opiskelmeassa?

Eihän ap meinannut olla koko ajan opiskelemassa vaan hankkia toisen koulutuksen jonka töitä tehdä.

Yhteistyössä