Tampere?Alkuperäinen kirjoittaja Terveisiä maalta;28169819:Mää luulen, että nysse tulee
(En kylläkään oo asunut synnykaupungissani kun muutaman vuoden, mut sitähän ei kysytty...)
Eeei aivan, vähän väärään suuntaan tarkensit.Pohjanmaa. Keski- tai pohjoispohjanmaa. Kokkola(Lohtaja-Himanka)-Kalajoki akseli?
Toi viittais itään tai kaakkoon päin, koska muistuttaa vähän omaa alkup, murrettani?Mä en tiiä arvaaks tät kukaa, mut yritetää. Tääl me kuletaa dösäl ja luetaa uutiset lehest. Ja tän meijen kaupungin nimest me jätetää aina yks kirjain pois. Kyl se murre vaa on tarttunu vaik en ookkaa puhasjalkane. Iha täs vieres oon syntyny ja tääl suurimman osan elämäst eläny.
Arvasin heti kun aloituksen luin. Puhun ite samal taval Ja kuulemma Kotkan ja Kouvolan murteen erottaa siitä, et kotkalaiset "nielasevat" sanan lopun.:flower:
:flower: Hervannan idyllisestä betonilähiöstä maailmalle ponnistanut:wave:Tampere?
En oo turust. Mut länsirannkolt kuiteski!Turku!!!
Eiks Kouvolas sit nielasta? En oo koskaa ajatellu.Arvasin heti kun aloituksen luin. Puhun ite samal taval Ja kuulemma Kotkan ja Kouvolan murteen erottaa siitä, et kotkalaiset "nielasevat" sanan lopun.
RaaheOk, sori. Kokkola?
Jee! Mää niin arvasin ton, olin aikoinaan kaverilla tampereella käymäsä ja ootettii bussia, ja se sano just noilla samoilla sanoilla sillon Olin et siis täh, mikä tulee? "No nysse!" Ei oikeen meikäläiselle auennu et tyyppi tarkotti bussiaAlkuperäinen kirjoittaja Terveisiä maalta;28169853::flower: Hervannan idyllisestä betonilähiöstä maailmalle ponnistanut:wave:
Eiks Kouvolas sit nielasta? En oo koskaa ajatellu.
Täällei kyllä turhaan tuota hoota laiteta, paitsi jos mennää mehtään tai kahtomaan jotakin. Voi olla liian vaikea kyllä, melkee pitää täältä päin olla kotosin että tietää. Kallaamisen ja ruukaamisen lisäks täällä tikutaan sukkia ja tillataan elukoita. Joku voi olla räivän näkönen.No voi perkele. Toisaalta tuo kyllä muistuttaa kaustisen murrettakin, mut sielä ne änkhee sitä perkheleen hootha jokha hemmetin kirijaimen välhin.
Etsukaa sää jeppiksestä kuitenkaa ole? O.O
viereen meniSodankylä
Aika Etelässä ollaan. Eikä ole siis Tamperekaan..Toi viittais itään tai kaakkoon päin, koska muistuttaa vähän omaa alkup, murrettani?
No tuo ei voi olla muualta ku helsingistäAlkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28169889:Snadina oli kliffaa, kun tsilari teki snödestä skideille majoja. Niissä sit leikittiin, kunnes mutsi huus fönsterist himaan skruudaan. :heart: