Kirjoita synnyinkaupunkisi murteella, muut saavat arvata kaupungin.

[QUOTE="vieras";28169800]Tiiättekös mistä mää oon? Täällä ollaan het sitte nii väkitukkoja! Murre on kyllä sekoitusta, mutta ruukataan puhua tällä tavalla ja kallataan ku on hukassa. :D[/QUOTE]

Pohjanmaa. Keski- tai pohjoispohjanmaa. Kokkola(Lohtaja-Himanka)-Kalajoki akseli?
 
Mä en tiiä arvaaks tät kukaa, mut yritetää. Tääl me kuletaa dösäl ja luetaa uutiset lehest. Ja tän meijen kaupungin nimest me jätetää aina yks kirjain pois. Kyl se murre vaa on tarttunu vaik en ookkaa puhasjalkane. Iha täs vieres oon syntyny ja tääl suurimman osan elämäst eläny.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28169809]Kyllä on suomea opiskelevilla ulkomaalaisilla helppoa. :D

Ei riitä että pitäis opiskella yhtä maailman vaikeimmista kielistä, vaan lukuisat murteet päälle.[/QUOTE]

we a cahmmpions
sori opiskelu asteella!
 
Mä en tiiä arvaaks tät kukaa, mut yritetää. Tääl me kuletaa dösäl ja luetaa uutiset lehest. Ja tän meijen kaupungin nimest me jätetää aina yks kirjain pois. Kyl se murre vaa on tarttunu vaik en ookkaa puhasjalkane. Iha täs vieres oon syntyny ja tääl suurimman osan elämäst eläny.
Toi viittais itään tai kaakkoon päin, koska muistuttaa vähän omaa alkup, murrettani?
 
[QUOTE="vieras";28169837]Eeei aivan, vähän väärään suuntaan tarkensit.[/QUOTE]

No voi perkele. Toisaalta tuo kyllä muistuttaa kaustisen murrettakin, mut sielä ne änkhee sitä perkheleen hootha jokha hemmetin kirijaimen välhin.

Etsukaa sää jeppiksestä kuitenkaa ole? O.O
 
Alkuperäinen kirjoittaja Terveisiä maalta;28169853:
:flower: Hervannan idyllisestä betonilähiöstä maailmalle ponnistanut:wave:
Jee! Mää niin arvasin ton, olin aikoinaan kaverilla tampereella käymäsä ja ootettii bussia, ja se sano just noilla samoilla sanoilla sillon :D Olin et siis täh, mikä tulee? "No nysse!" Ei oikeen meikäläiselle auennu et tyyppi tarkotti bussia :LOL:
 
"vieras"
No voi perkele. Toisaalta tuo kyllä muistuttaa kaustisen murrettakin, mut sielä ne änkhee sitä perkheleen hootha jokha hemmetin kirijaimen välhin.

Etsukaa sää jeppiksestä kuitenkaa ole? O.O
Täällei kyllä turhaan tuota hoota laiteta, paitsi jos mennää mehtään tai kahtomaan jotakin. Voi olla liian vaikea kyllä, melkee pitää täältä päin olla kotosin että tietää. :) Kallaamisen ja ruukaamisen lisäks täällä tikutaan sukkia ja tillataan elukoita. Joku voi olla räivän näkönen. :D
 
pölijä
mikä tämä homma oikee on, täälä ämmät kulijailee ja varmaan luulee että meikä on kuopiosta! Justiin kävin äpöstämäsä hyvvää sapuskaa ja nytte aattelin mennä saunaan ja sitte nukkummaan.
 
[QUOTE="vieras";28169879]Täällei kyllä turhaan tuota hoota laiteta, paitsi jos mennää mehtään tai kahtomaan jotakin. Voi olla liian vaikea kyllä, melkee pitää täältä päin olla kotosin että tietää. :) Kallaamisen ja ruukaamisen lisäks täällä tikutaan sukkia ja tillataan elukoita. Joku voi olla räivän näkönen. :D[/QUOTE]

No sinet sitte kaustiselta oo, luojan kiitos. Mut siis noi sanat on mulle itellekki tuttuja, joten mun pitäis tietää tää :D

ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ miksei mun aivot toimi!
 

Yhteistyössä