Kirjoita synnyinkaupunkisi murteella, muut saavat arvata kaupungin.

[QUOTE="Jenis";28169642]No minä en teistä muista tiiä, mutta ite tykkään ko saa ryypätä motista kahavia akkunan eessä ja toolilla istua.[/QUOTE]

Mää sannoisin, että moon sammoilta seuvuilta ko nää =)
 
***
[QUOTE="Jenis";28169642]No minä en teistä muista tiiä, mutta ite tykkään ko saa ryypätä motista kahavia akkunan eessä ja toolilla istua.[/QUOTE]

Tämä taas kuulostaa appiukon sukulaisilta Kiikoisissa.
 
No mää oon ny kymmene vuotta asunu jo pääkaupunkiseuvulla, mutt juuret on jostai iha muualta.
Suuri osa sukulaaisista assuu viel sielä päi ja niitä pitäis käyä moikkaileekki tässä taas.
Aijemmi tää kaupunki oli iha oma kaupunkinsa, mut nykyää on yhistetty yheks isoks kaupungiks.
 
Eli olet sitä mieltä, että täällä ei puhuta murretta vai ? Joskus olen kuullut puhuttavan Espoon murteesta, mutta sellaista en ole kyllä oikeasti kuullut.
Toki yksittäisiä sanoja voi olla, mutta että sellaishsta määkimistä tai miättelyä ei ole.
Espoolaiset sanoo Ketä sieltä soitti? Ketä koputti oveen? AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRGHHHHHH!!!!! :LOL:
 
"tiina"
[QUOTE="vieras";28169670]No ei sunkhan sole niin nuukaa, tämä on varhman monele aika helppo arvata. Että veä vanthut käthen ja mene methän vethän käthen![/QUOTE]

kittilä?
 
"vieras"
En tiiä ossaanko ku en ole asunnu siellä aikkoihin. Mutta mehttään mennään ja pellolle ajettaan paskkaa. Aamulla juuvvaan kahaavia levveestä kuppista. Ennen lypsylle lähtöä jejettään jussipaijat päälle.
 
"vieras"
No helevettiäkö mää tähän kirijotan? Mää täsä ryystän kahavia ja syön kuivaa känttyä. Kuuntelen mussiikkia ja pellaan konneela. Ulukonaki on nii pimiä ettei nää kattua kellua jos ei oo valua.
 
[QUOTE="vieras";28169707]No helevettiäkö mää tähän kirijotan? Mää täsä ryystän kahavia ja syön kuivaa känttyä. Kuuntelen mussiikkia ja pellaan konneela. Ulukonaki on nii pimiä ettei nää kattua kellua jos ei oo valua.[/QUOTE]


Oulu?
 
No mää oon ny kymmene vuotta asunu jo pääkaupunkiseuvulla, mutt juuret on jostai iha muualta.
Suuri osa sukulaaisista assuu viel sielä päi ja niitä pitäis käyä moikkaileekki tässä taas.
Aijemmi tää kaupunki oli iha oma kaupunkinsa, mut nykyää on yhistetty yheks isoks kaupungiks.
Mulla maantieto ihan olematonta mutta jotenkin tulee mieleen Oulun seutu? Tai sitten vähän alempana, mutta samalla puolella Suomea? Länsipuolella, ei ainakaan idässä.
 
"tiina"
[QUOTE="vieras";28169707]No helevettiäkö mää tähän kirijotan? Mää täsä ryystän kahavia ja syön kuivaa känttyä. Kuuntelen mussiikkia ja pellaan konneela. Ulukonaki on nii pimiä ettei nää kattua kellua jos ei oo valua.[/QUOTE]

oulu/Qsamo?
 
komää
Mää kyl itte tiärä mistpäi oon kotisi, mut tiärettiks te muut? Mää halluu men ain pöyrä ääree kaffeet ryyppämää, mut mun täytyyy sannoo, et pyäree pöyrä ääres ei oo kivvaa! Tiäräksää...
 
[QUOTE="vieras";28169707]No helevettiäkö mää tähän kirijotan? Mää täsä ryystän kahavia ja syön kuivaa känttyä. Kuuntelen mussiikkia ja pellaan konneela. Ulukonaki on nii pimiä ettei nää kattua kellua jos ei oo valua.[/QUOTE] Kuopio?
 
Ne nuoret kyllä sanookin. Minä en.

Mutta mun lapset sanoo ja välillä ihan mua ärsyttääkseen... ketä soitti.|O
Hyvä kun et sano, se on jotain niiiiiiiiiin ärsyttävää!!!! Tosin me "hesalaiset" eli "junantuomat" vasta hassua kieltä puhutaankin, kun välillä tähän peruskieleen sekoittuu omaa murretta. Itse aina välillä esim. kun pitäisi sanoa "minnekään" sanon "minnee", ja muut on ihan että WTF? :D
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28169705]En tiiä ossaanko ku en ole asunnu siellä aikkoihin. Mutta mehttään mennään ja pellolle ajettaan paskkaa. Aamulla juuvvaan kahaavia levveestä kuppista. Ennen lypsylle lähtöä jejettään jussipaijat päälle.[/QUOTE]

Teiltä jäi tämä välistä? Kunta/kaupunki on ihan oma ''kansa''? Oikeen voimakas maalaispitäjä.
 

Yhteistyössä