Espoolaiset sanoo Ketä sieltä soitti? Ketä koputti oveen? AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRGHHHHHH!!!!!Eli olet sitä mieltä, että täällä ei puhuta murretta vai ? Joskus olen kuullut puhuttavan Espoon murteesta, mutta sellaista en ole kyllä oikeasti kuullut.
Toki yksittäisiä sanoja voi olla, mutta että sellaishsta määkimistä tai miättelyä ei ole.
Espoolaiset sanoo Ketä sieltä soitti? Ketä koputti oveen? AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRGHHHHHH!!!!!
Mulla maantieto ihan olematonta mutta jotenkin tulee mieleen Oulun seutu? Tai sitten vähän alempana, mutta samalla puolella Suomea? Länsipuolella, ei ainakaan idässä.No mää oon ny kymmene vuotta asunu jo pääkaupunkiseuvulla, mutt juuret on jostai iha muualta.
Suuri osa sukulaaisista assuu viel sielä päi ja niitä pitäis käyä moikkaileekki tässä taas.
Aijemmi tää kaupunki oli iha oma kaupunkinsa, mut nykyää on yhistetty yheks isoks kaupungiks.
Kyllä oon ja kehtaan sanua!Ookkonää Oulusta?
Lähellä mutta nii kaukanaOulu?
Kerroin jo tuolla että ihan hyvän kokoinen kaupunki, ei mikään tuppukylä. Ja kerran vuodessa täyttyy uskomattomalla määrällä känniääliöitä.Jaala, Kausala, Iitti...kuinka pientä paikkaa haetaan? Tai isoa?
Kotka?Kerroin jo tuolla että ihan hyvän kokoinen kaupunki, ei mikään tuppukylä. Ja kerran vuodessa täyttyy uskomattomalla määrällä känniääliöitä.
Taloudessani asuu kyllä savolainenkinSavon seutu?
Alempana reippaasti, mutta aikalailla suomen keskellä pysytään ts. samoissa linjoissa oulun kanssa.Mulla maantieto ihan olematonta mutta jotenkin tulee mieleen Oulun seutu? Tai sitten vähän alempana, mutta samalla puolella Suomea? Länsipuolella, ei ainakaan idässä.
Hyvä kun et sano, se on jotain niiiiiiiiiin ärsyttävää!!!! Tosin me "hesalaiset" eli "junantuomat" vasta hassua kieltä puhutaankin, kun välillä tähän peruskieleen sekoittuu omaa murretta. Itse aina välillä esim. kun pitäisi sanoa "minnekään" sanon "minnee", ja muut on ihan että WTF?Ne nuoret kyllä sanookin. Minä en.
Mutta mun lapset sanoo ja välillä ihan mua ärsyttääkseen... ketä soitti.|O
Turku!!!Alkuperäinen kirjoittaja komää;28169732:Mää kyl itte tiärä mistpäi oon kotisi, mut tiärettiks te muut? Mää halluu men ain pöyrä ääree kaffeet ryyppämää, mut mun täytyyy sannoo, et pyäree pöyrä ääres ei oo kivvaa! Tiäräksää...