Kirjoita synnyinkaupunkisi murteella, muut saavat arvata kaupungin.

Miä voin alottaa. Vaik miä en oo siäl asunu koht 23 vuotee, ni silti miä heti kuulen jos joku jossaa puhuu samaa murretta. Ykskii nainen meiän töist on asunu muual jo 30 vuotta, silti miä heti kuulin et se on samast suunnast ku miäkii. Ja miä luulen vähä et toi nikki Eemin ja Nooan äitikii on samoilt suunnilt. :D
 
  • Tykkää
Reactions: fruity
No, en mä osaa arvata. Mä oon aika huono näissä, johonkin Itään ehkä tai about Kuopioon, Savonlinna, Mikkeli.. en mä tiedä. Mä ite en puhu murretta. Ainakaa omasta mielestäni...mutta saa silti arvata.:D
Ei tosta sun kirjoituksesta voi kyllä arvata mitään, kuin että koska se on aika peruskieltä niinkuin mullakin nykyään, niin se voisi viitata pk-seudulle. :)

Sinun arvauksesi meni aika kauas. :)
 
No niin, ilmankos tunnistin, koska munkin puhe on samanlaista nykyään, eli suht peruskieltä. :)

Eli olet sitä mieltä, että täällä ei puhuta murretta vai ? Joskus olen kuullut puhuttavan Espoon murteesta, mutta sellaista en ole kyllä oikeasti kuullut.
Toki yksittäisiä sanoja voi olla, mutta että sellaishsta määkimistä tai miättelyä ei ole.
 
[QUOTE="vieras";28169670]No ei sunkhan sole niin nuukaa, tämä on varhman monele aika helppo arvata. Että veä vanthut käthen ja mene methän vethän käthen![/QUOTE] Jänkhälle vähän nunnuka nunnuka with poro? :D
 
[QUOTE="vieras";28169681]Lappeenranta?[/QUOTE] Joo no itse asiassa siellä olen asunut 9 vuotta, mutta sen murre on ihan erilaista kuin synnyinkaupunkini, en sitä edes osaa kirjoittaa enää, joku toinen voi, jos on sieltäpäin.
 

Yhteistyössä