Kesäkuun Kullannuput 2013 <3 * helmikuussa*

Kiitos Elba tosta fyssaripuolen infosta! Mä soitin toissapäivänä fyssarille että pääseekö sinne ryhmään, ne sanoi että tervetuloa sitten seuraavassa raskaudessa et sä enää mihinkään pääse :D

Mulla on myös aamuisin herätessä kun venyttelee tuntunut siltä että lopeta pohkeiden venytys ainakin heti tällä sekunnilla tai iskee suonenvedot molempiin! Pitää googletella mitä suonenvetoihin vois ottaa. Tuntuu nyt siltä että pitää koko aika jollain lääkepurkilla juosta. Joskin ne lääkepurkit on vitamiinejä ja rautaa ja omegaa, mutta silti. Yleensä mulle riittää 0 tablettia päivässä, tai no, yritin ainakin ennen häitä muistaa e-pillerin nappaista. Kai mä onnistuinkin kun se vauva ilmoitteli tulostaan vasta häiden jälkeen :D

Kävin tossa äsken just sokerirasituskokeessa! Mulle se ei ollut ollenkaan paha kokemus, oikeestaan päinvastoin. Kun siinä heti aluksi pitää juoda se sokerilitku, ja sitten mennä odottelemaan tunniksi kunnes otetaan uusi verikoe, sitten taas odotellaan tunti ja vika verikoe. No se sokerilitku piiikkasen pistää väsyttämään! Mä kykenin lueskelemaan mukaan ottamaani hesaria puolisen tuntia kunnes kömmin johonkin sängylle ja nukahdin. Taustalla soi ihana rauhallinen klassinen musa, hieno valinta kirurgisen sairaalan labrassa :D Ne kävi sitten herättelemässä tunnin päästä kun otettiin toinen koe, ja siitä kömmin suoraan takas nukkumaan. Tosi rentouttava aamupäivä! Mä haluaisin toteuttaa tollaisia rentoutuksia useamminkin heh. Toivotaan tietty ettei sieltä käy käry tai mitään mutta en osaa jotenkin sitä pelätä. Etenkin jos vaan ruokavaliota rukataan, elämä on niin kaaosmaista etten mä mitään himassa koskaan syö vaan käyn ulkona syömässä. Se on helppoa sitten valita vaan ravintola jossa tarjotaan jotain tietynlaista ruokaa. Voi olla että äsken syömäni cafe picnicin patonki esimerkiksi ei ole ihan paras mahdollinen vaihtoehto. Tosin eipä mulla paino niin kamalasti ole noussut, vatsa on iso mutta edelleen väitän sen johtuvan siitä ettei kantajakaan ole kovin lyhyt. Tai sitten ollaan pulassa myöhemmin :D

Yksi päivä mulla oli tosi pahat lonkkakivut, mä en oikein tykkää kun töissä pitää ISTUA päivät pitkät voi vittu oikeesti tämä istuminen on hanurista. Mulla on työpöytä jonka saisi nostettua niin että seisaalteen voisi työskennellä mutta pöydällä kiemurtelee mulla tollanen mikälie murattikasvi joka katkeaa jos pöytää liikaa nostaa ja se nyt muka on joku syy miksen seisaalteen työskentele :D Mutta sinä päivänä kun oli ne kivut pahimmillaan mietin mitä tälle vois tehdä, niin menin vesijuoksemaan! Se leikkasi pahimmat kivut pois. Ja sen jälkeen on tyynyt yölläkin ollut käytössä. Vesijuoksun jälkeen menin hetkeksi makoilemaan sellaiselle tasolle jossa voi makoilla niin että poreet kutittavat selkää. Siihen tuli joku mies mulle chattailemaan. Poreiden jälkeen nousin sitten altaasta ja sen miehen ilme kyllä valahti, eipä ollut huomannut veden alla ollutta vauvamahaa hehe. Ei sitä sitten enää kiinnostanut, kumma juttu.

Naene 25+2
 
  • Tykkää
Reactions: *Elba*
Hellurei kaikille :)

Valkovuoto täälläki runsasta ja välil oikee tuntuu holahtavan :D :D. Pissat ei viel housus oo ollu vaik ei kaukaa oo käyttän muutaman kerran. Vauvat kun molemmat potkii tuonne alas kaikenlisäks. Suonenvedoilta oon vielä toistaseks välttynny. Ihme pistoksii ja kipui välil mahas ja alapääs mut ne vaikuttas olevan vaan kasvukipui ja liitoksien venymistä ja löystymistä.

Eilen kävin taas äippäpolilla ja kaik kivasti. Toisella painoarvio 560g ja toisella 610g. Toinen työns nenäänsä toisen korvaan :D <3. Toisesta saatiin kiva kasvokuva, miehen mielestä äitinsä nenä pojalla :). Kahen viikon päästä sitten taas lääkäriin.

Sokeri mittailut alko ma ja kaik näyttän tähä mennes hyviltä. Jospa pysyiski näin. Toki hieman oon katton mitä oon suuhuni laittan.

Nää masukit on kyllä niiiiiin vilkkaita että huh huh! Välil toivois et ois nyt paikallaa... Mut tietääpähä et kaikki hyvin. Lääkärikin totes eilen että kyllä vauhtia näillä riittää :D

23+4
 
Itse taas täällä kävelen kun ankka. Ja painoa tullut varmaan aika reilusti, mutta ei haittaa kun en kerta pääse ees terkkarille huomenna. :headwall: Peruttu ajat kun ei saa sijaisia ilmeisesti.

No täytyy mennä mittauttamaan hb johonkin muualle, tää väsymys on ihan karseeta. Turhaan
varattiin miehenkin työt sillai et pääsee mukaan, kun nyt siirty parilla viikolla aika. Harkitsen
ihan aidosti siirtymistä yksityiselle äitiysneuvolan puolelle... Hormooniäksyilen täällä.
 
Naene--en halua pelotella tmv, mutta nukkuminen ei ole hyvä merkki. Mulle viimeksi sanottiin, että en saa nukahtaa. V.2004 nukahdin ja joutuivat kiskomaan mua toden teolla ylös= kaikki arvot oli melkein tuplat--> jouduin suoraan Jorviin vuorokausikäyrään.
 
Naene--en halua pelotella tmv, mutta nukkuminen ei ole hyvä merkki. Mulle viimeksi sanottiin, että en saa nukahtaa. V.2004 nukahdin ja joutuivat kiskomaan mua toden teolla ylös= kaikki arvot oli melkein tuplat--> jouduin suoraan Jorviin vuorokausikäyrään.
Hui piru! No toivotaan parasta. En oo kuullut että olisi mitään sukurasitetta tms. :I Mä oon tosin aina ollut tämmönen, verensokeri heittelee riippuen siitä mitä syön ja ankarasti! Oon pitänyt sitä sinänsä hyvänä asiana, sillä eikös silloin insuliinin eritys nimenomaan toimi? Treenin jälkeen palkkarit naamaan ja melkein heti on pakko taas syödä että saa homman takas raiteilleen. Noo, odotellaan..
 
Rv 24 napspoks!

Vointi mitä mainioin, ainoastaan vessassa pitää munkin rampata kun poju rankoo rakkoa. Muutenkin potkut tuntuu paljon napakammin kuin esikosta, en tiedä vaikuttaako nyt tämä istukan sijainti vai mikä, mut ihan joka puolelle suuntautuvat potkut tuntuu ja välillä vähän ikävästikin. Ei tunne helliä hipaisuja meidän poika, ei.

Naene, alkoi muakin nukuttaa, ihan yleisesti vaan se odottelu ja lehden lukeminen.. Sänkyä kaipasin minäkin, mutten kehdannut mennä jos jollakin olis tullu oikeesti paha olo tai huimaus. Tulokset selviää kun ne selviää, turha niistä on etukäteen ristiä ottaa.

Mulla olis rv 30 lento Roomaan. Se raskaustodistus on mietityttänyt, voiko sen kirjoittaa duunin yleislääkäri vai tarviiko siinä jotenkin tarkemmin todeta sikiön vointi, kohdunkaulan tilanne, kuinka monta hyppyä pystyy tekemään yhdellä jalalla tai onnistuuko virtsanpidätys kuinka monta minuuttia teekupillisen jälkeen..? Neuvolasta sanottiin, et he ei näitä hoida, ja kuulemma työterveydestä tai kunnan terveysasemalta saa. Mut mä en luota ihan täysin neuvolan tietoihin, niiden takia on saanut ennenkin pomppia turhaan.

Nemi 24 poks!
 
  • Tykkää
Reactions: Hööpi ja Naene
Neminka mulla oli eilen neuvolalääkäri ja mulla oli myös mukana se Finskin lentolupalappu. Siihen lekuri vaan pisti ruksin kohtaan "Kyseessä normaali raskaus, lentämiselle ei ole estettä". Se oli just aiemmin tsekannut kaikki kohdunkaulat sun muut ja todennut että kaikki ok, lopuksi vaan pistin tuon lapun pöydälle että voisitko täytellä olis tosi kiva :)

Finskin sivuilla muuten sanotaan että tuo lappu pitäisi meilata tiettyyn osoitteeseen vähintään vuorokausi ennen lentoa. Mä mietin että miksi, tuskin ne varaa lennolle mitään kätilöä ilmoituksen perusteella :D Viikkoja mulla on kasassa just 27:n loppupuolella jos oikein laskin noiden lentojen aikaan.

Mutta ihan neuvolalekurilta sain siis lupalappusen! Että en mäkään täysin uskoisi Neminkan neuvolan tietoja :D
 
Naene, mua on aina väsyttänyt sokerirasituksessa ja olen suoraan pyytänyt päästä nukkumaan sen ajaksi. Ainoastaan, kun en ollut raskaana ja kävin rasituksessa jaksoin lukea koko kaksi tuntia kirjaa.
Ekassa raskaudessa, jolloin arvot oli koholla, mulle tuli tosi huono olo ja kävin ulkona hengittelemässä raikasta ilmaa.
Mulla on sokerirasitus parin viikon päästä ja mulle sokerilitkun juominen on tooosi vaikeeta.

Mullakin on ollut noita villejä seksiunia. Viime yönä näin unta, että aloin seurustella yhden julkkiksen kanssa, joka ei millään tavalla vastaa edes miesihannettani.

Onko teidän vauvat tasaisen virkeitä liikkujia? Musta tuntuu, että tämä yksilö pitää välillä lepopäiviä, vaikka pääsääntöisesti myllää mukavasti ja yrittää rakentaa pesää lonkkaluun alle.

Raudan aloitin tällä viikolla, mutta siitä tuli niin kauhea olo, etten jatkanutkaan. Eilen kävin ostamassa maltoferiä ja kokeillaan, että sopiiko se paremmin. Aikaisemmin olen voinut ilman oireita napsia obsidania.

Työstressi on toistaiseksi helpottamassa. Tänään sain viimeisteltyä suurimman projektin ja laitettua sen eteenpäin. Huomenna on yhden toisen deadline, mutta se on jo esimiehellä hyväksyttävänä. Tänään täyttelin kelan ja työnantajan hakemukset lomaa varten. Kohta tekisi mieli laskee työpäiviä.

Lapsoset on mummolassa ja huomenna pitäisi viettää miehen kanssa laatuaikaa. Ihan kiva juttu. Oma mieskin tuntuu harvinaisen ihanalta (,minkä täytyy johtua myös hormooneista:D)

Elselli
 
  • Tykkää
Reactions: Naene
Mulla on neuvolalääkäri kuukaus ennen reissua ja se on kuulemma liian aikaisin. Erikseen ei neuvolasta saa lääkäriaikaa mitään todistuksia varten, niin en nyt tiedä mihin mun pitäis kipittää näytille. En nyt muista mitä Finskin ohjeistuksessa tarkalleen oli, mutta jäi sellainen kuva, että lupa tarvitaan rv28 alkaen ja sen voi tarpeen vaatiessa hankkia jo rv27, lupa on pätevä sitten siihen saakka, kun ylipäätään on lupa lentää. Olin lukevinani rivien välistä ja neuvolatyypin puheista, että aiempi todistus ei käy siksi, kun raskauden tilanne voi viel muuttua riskiraskaudeks myöhemmillä viikoilla. En tiedä.
 
Joo se on kuviteltavissa ettei kovin paljon aiemmin ennen reissua annettu lausunto enää päde. Mulla on tässä just viikko väliä joten se olkoot riittävän lyhyt aika. Kai se lekuri kattoo just kohdunkaulan ja kyseli että supisteleeko (ei supistele). Varmaan vois ruvetakin supistelemaan jos olisi vaikka kuukausi välissä :)

Se varmasti pitää paikkansa ettei erikseeen tuota varten saa neuvolalääkäriaikaa, mutta jos työterveyshuolto sellaisen kykenee tuottamaan? Jos ei, kai se on yksityiselle mentävä :I
 
MelkeinPrinsessa eikös ne kaikki avustukset saanu haettua nyt kerralla? äitiysrahahan pitää hakea viimeistään 2kk ennen laskettua aikaa muistaakseni.

Naene suonenvetoihin auttaa myös tuo magnesium tosi hyvin, suosittelen.
 
  • Tykkää
Reactions: Naene
Heipsan kaikille!

Tuota osaisikohan joku auttaa kun tänään oli neuvola lääkäri ja yllätys yllätys nyt on vaan enemmän kysymyksiä päässä kuin ennen sitä.

Eli mulla on noin nelisen viikkoa tullut suht harmittomia harjoitussuppareita mutta noin viikko sitten ne rupes aina rasituksen yhteydessä voimistumaan. Silloin jäin saikulle ja neuvola täti mut ohjasikin tämänpäiväiselle neuvolalääkärikäynnille katsomaan etteikohdunkaulaan oo tuölu muutoksia yms. Ja kun se koitti niin ilmoittikin että kohdun kaulaa on jäljellä jonkin verran ja se on kiinteä mutta oon kuitenkin yhdelle sormelle auki. Jatkosta sanoi vaan että laittaa äitipolille seurantaan. Niin ja sairaslomaa kirjoitti lisää.

Onko jollain ollut vastaava tilanne? Ja onko se merkannut ennenaikaista synnytystä vai onko tuo nyt vain muuten vaan seurantaa vaativa juttu. Se lääkäri kun ei oikeen mihonkään vastannut mitään. ARGH!!

Ennenkaikkea meillä ois viikonloppuna ruotsinristeily jonne aattelin mennä uittamaan esikoista pallomereen ja itse herkuttelemaan ja nauttimaan siitä että joku muu paapoo mua. Mutta uskallanko lähteä jos tytsy päättääkin syntyä keskellä merta?!? Lääkäri tokaisi tähän vain että eihän näistä vauvoista koskaan tiedä. Siis oliko se joo vai ei?!?

Juuu mä tiiän pitäis varoa verenpainetta ja kaikkee mut mut mut...

Ja ihana muuten kuulla kaikista että poitsuilla,tytsyillä ja merkkaamattomilla asukeilla on kaikki hyvin vaikka meillä odottajilla ei olekaan niin herkulliset ajat. <3

Kaikkien juttuja olen lueskellut ja myotäelänyt mutta ennenkaikkea hirveästi voimia Katsulle.

Terkkusin, Kristis + tytsykkä 24+0 *POKS!!!!!*
 
Eiks tokakertalaiset ja muut ole ihan tavallisestikin varhemmin vähän raollaan..? En mä tiedä mistä lähtien vai jopa alusta saakka, kylläkään. Ja moni varhain vuodelepoon joutunut on lopulta joutunut käynnistykseen kun menee yliajalle. Mut ei ne vissiin ihan tyhjästä lähde seuraamaan.

Vaan mitäpä minä mistään tiedän.
 
Wuhuu... :D Tänään tunsin vauvan liikkeet ekaa kertaa vatsan läpi!!! :heart: Olen niin onnellinen! En malta odottaa, että mies pääsee kokeilemaan...

Kristis Jos lääkäri ei määrännyt vuodelepoon, niin mielestäni voit lähtee... Mutta ottaisin kuitenkin rauhallisesti. :) Eihän ne turhaan vuodelepoon määrää, oma mielipide keskosten hoitajana on ettei liian varovainen voi olla... ;) Monestihan tilanne voi mennä ohi levolla ja sit loppu raskaudesta voi olla normaalisti. Ja toki jotkut vaan ovat valmiiksi auki tosi pitkään eikä välttämättä tarkoita mitään, jos ei muita oireita ole... :) Toivotaan että sinulla kaikki menee hyvin ja hyvähän se on että olet nyt seurannassa... :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Kristis oon ensisynnyttäjä ja ekassa lääkärineuvolassa mulle sanottiin, että oon yhdelle sormelle auki. Ei kuulema tarkota mitään, mut kirjattiin kirjoihin ja kansiin, että jos tulee myöhemmin tarvetta tarkistaa tilanne, ni tiietään, että se on ollu tuo alusta asti.

kodehu ja mukelo 24+0 POKS!
 
Joo mä sain postissa kirjeen jossa todettiin että mulle on myönnetty äitiyspakkaus. No jes, en epäillytkään ettenkö saisi suomalaisena Suomesta äitiyspakkausta :D Ne muut etuudet kiinnostaa vähän enemmän. Äitiyspakkaus tulee parin viikon päästä ja mä toivon ettei vielä tulisi, on tässä vielä muuttoa edessä sun muuta, huoh.

Olis pitänyt vaan eilen hakea se magnesium apteekista! En muka ehtinyt. Ollaan asuttu meidän väliaikaiskämpillä nyt viikko ja alkoi olla tarve pestä pyykkiä, mutta ei ollut mitään missä sitä pyykkiä kuivatella joten kävin ostamassa pyykinkuivaustelineen. Sellaisen isomman johon sitten mahtuu vauvankin kamat. Ja sen telineen sitten roudasin mukanani yhdelle metroasemalle alas ja toisesta sitten ylös. Kävin kaupassakin sen faking telineen kanssa joka oli mua pidempi ja leveempi ja totesin että eiköhän shoppailut ollut tässä, joten jäi se apteekki välistä.

Yöllä ne sit alkoikin ne suonenvedot pohkeissa ja takareisissa, eivät lauenneet ei sitten millään, ei oo herkkua nyt kävellä!! Haen magnesiumit lounastauolla ehdottomasti ja vedän jonkun hevosannostuksen että saa nukuttua ens yönä.

Aamulla oli sellainen olo että ei tää kyllä tästä. Mies tuli siihen jotain halailemaan, se oli siinä aamutuimaan ostanut mulle Kämp Spasta sellaisen mother to be-hoitopaketin!! IHANA idea en tajua mistä se keksi!! Ei auttanut kun ruveta vollottamaan ja oon nyt töissä ripsarit pitkin poskia mutta ei kiinnosta.

Haikailen yhdestä normaalista päivästä

Naene 25+3
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille!

Mun on pakko päästä sanomaan kaikesta "taikauskoisuudesta" välittämättä, että tää raskaus on mennyt alkukankeuden jälkeen sittenkin helpommin kun ensimmäinen (taon täällä kyllä puupäätääni rystyset verillä). Vaikka mulla taas tällä viikolla, heti kauheen flunssan perään oli melkeen viikon migreeni, niin selvisin siitäkin aika vähällä. Vain yhden päivän jouduin olla töistä pois. Vaikka täytyy myöntää, että yhdestä päivän palaverista en muista iltapäivästä yhtään mitään... Kirjoittamani muistiinpanot ovat myös täyttä hepreaa.

Mutta mua ei oo vaivannu kun silloin tällöin ulkoillessa liitoskivut, ne siis jotenki äityy tuolla liukkaalla tarpoessa. Yöt oon saanu nukkua ihanasti illasta aamuun ilman heräämisiä. Ja nyt musta tuntuu, että mahakin on vähän kasvanut, kun se meni siellä alakäyrillä (ja mulla menny ennen yläkäyrillä). Oon aina luullu, että toisessa raskaudessa maha vielä kasvaa enemmän, mutta mulla nyt näin päin.

Painoa on kyllä tullut ihan kiitettävästi (kotivaa'an mukaan jo 6 kg alusta, neuvolan vaaka näyttää varmaan 10 kg, mikä niissä onkin!), koska herkut maistuu liiankin hyvin ja liikunta taas flunssien yms syiden takia ihan minimissä. No kyllä se tästä taas kun tervehtyy, niin pääsee liikkeelle.

Neuvolalääkäri olis seuraavaksi luvassa ensi viikolla. En muista yhtään mitä siellä tutkitaan :) Oletan, että katotaan vaan, onko kaikki päälisin puolin kuosissa.

Mäkin hain jo Kelasta äitiysavustuksen ja päätös sen myöntämisestä tulikin pian. Samalla pistin netissä myös sen äitiys-/vanhempainpäivärahahakemuksen, mutta siitä ei oo mitään päätöstä vielä tullut. Tietysti ne riippuu myös työnantajasta, että onko toimittanut vaaditut paperit Kelaan miten rivakasti.

Kovasti tsemppiä kaikille kanssaodottajille. Varsinkin KatsuAmskun tilanne on saanut itselle useasti kyyneeleet silmiin. Joitakuita koetellaan oikein toden teolla. Kyllä se on vanhemmalle se kaikkein kauhein tilanne nähdä oman pienen kärsimystä. Paljon voimia teidän koko perheelle ja selviytymistoivoa pienelle!

Hattiainen + Tötterö 25+6, huomenna poksuu 26!
 
Viimeksi muokattu:
^kyllä mä juon kolmisen kuppia kahvia töissä heti aamusta. Helsingin neuvola kehotti just pysymään oisko ollut kolmessa desissä mutta ilmeisesti muualla ei ole niin pienet rajoitteet(?). Kaverin mukaan rajoitukset johtuvat siitä että kahvi nostaisi verenpainetta, mulla ei ole verenpaineet huidelleet. Jotenkin itsekin on vaikea uskoa että kahvi vaikuttaisi vauvan kokoon...

Kolmea kuppia enempää en kyllä kahvia tarttekaan :)
 

Yhteistyössä