Ketju uskossa oleville ja uskonasioita pohdiskeleville! :)

"vieras"
Olen sanaton. :O Me rukoillaan sen takia, koska meillä on rukouksia kuuleva Jumala. Antaa muuten kummasti asioihin vauhtia kun rupeaa rukoilemaan.
Kristitty rukoilee vain sen puolesta että Jeesus on totta, Jumala on olemassa ja että saisi voimia pitää Jeesusta sydämmessään kuolemaansa saaka. Eli rukouksessa hän vakuuttaa Jumalalle ja itselleen että hän on edelleen uskossa.

Jumalalta ei voi pyytää apua maanpäälliseen elämään liittyviin ongelmiin. Uuden testamentin mikaan neuvoja voi hakea vain Raamatusta ja omasta seurakunnasta, ei suoraan Jumalalta.
 
[QUOTE="vieras";28067387]Se äiti ei varmaan ollut kristitty eikä mies vieraillut kristittyjen taivaassa, koska eihän äidin kai olisi pitänyt muistaa mitään maanpäällisestä elämästään. Joku muu uskonto ja taivas siis kyseessä.[/QUOTE]

Kyllä vaan oli kristitty äiti ja uudestisyntynyt kristitty on tämä mieskin. Ei tälle ihmiselle annettaisi lupaa todistaa monissa suomen seurakunnissa, jos hän julistaisi väärää oppia. Olet siis eri mieltä suomen vapaasuuntaisten seurakuntien kanssa?
 
[QUOTE="vieras";28067532]Kristitty rukoilee vain sen puolesta että Jeesus on totta, Jumala on olemassa ja että saisi voimia pitää Jeesusta sydämmessään kuolemaansa saaka. Eli rukouksessa hän vakuuttaa Jumalalle ja itselleen että hän on edelleen uskossa.

Jumalalta ei voi pyytää apua maanpäälliseen elämään liittyviin ongelmiin. Uuden testamentin mikaan neuvoja voi hakea vain Raamatusta ja omasta seurakunnasta, ei suoraan Jumalalta.[/QUOTE]

Mistähän nämä opit on? laitatko ne raamatun paikat missä noin sanotaan. Siis sinä olet nyt mennyt niin harhaan, että pitää ihan rukoilla sinunkin puolesta.
 
"vieras"
Kyllä vaan oli kristitty äiti ja uudestisyntynyt kristitty on tämä mieskin. Ei tälle ihmiselle annettaisi lupaa todistaa monissa suomen seurakunnissa, jos hän julistaisi väärää oppia. Olet siis eri mieltä suomen vapaasuuntaisten seurakuntien kanssa?
Muistaako ihminen taivaaseen mentyään mitään entisestä vai ei? Tämä minulle on nyt tässä epäselvä.

Jos jonkun läheinen kuolee ja uskovat lohduttavat, että he tapaavat sitten taivaassa, niin onko näin? Vai onko valetta?
 
"vieras"
Olet siis eri mieltä suomen vapaasuuntaisten seurakuntien kanssa?
Vapaiden suuntien seurakunnissa ei välitetä Raamatun sanasta. Karismaattiset liikkeet keskittävät toimintaansa täysin ramaatunvastaisten ajatusten ympärille. Jos haluat kuulla lisää Raamatun kirjaimellisesta tulkinnasta voit ottaa yhteyttä suoraan oman paikkakunnan luterilaiseen seurakuntaan.
 
[QUOTE="vieras";28067827]Vapaiden suuntien seurakunnissa ei välitetä Raamatun sanasta. Karismaattiset liikkeet keskittävät toimintaansa täysin ramaatunvastaisten ajatusten ympärille. Jos haluat kuulla lisää Raamatun kirjaimellisesta tulkinnasta voit ottaa yhteyttä suoraan oman paikkakunnan luterilaiseen seurakuntaan.[/QUOTE]

no jep :D ei voi muuta sanoa kuin että se koira älähtää johon kalikka kopsahtaa...
 
"vieras"
Mistähän nämä opit on? laitatko ne raamatun paikat missä noin sanotaan. Siis sinä olet nyt mennyt niin harhaan, että pitää ihan rukoilla sinunkin puolesta.
Uudessa testamentissa ei mainita ihmettä joka ei olisi Jeesuksen tekosia. Missään ei käsketä pyytämään henkilökohtaisia palveluja tai ihmeitä Jumalalta. Vastaavasta ei ole minkäänlaisia esimerkkejä.

Jeesuksen sanoma on täysin yksiselitteinen. Hän on tullut kertomaan pelastuksesta jotta ihmisillä olisi toivoa ja voimia selvitä tuomiopäivään saakka jolloin Jumala palaa maan päälle. Pelastukseen uskovat ja Hänen ohjeiden mukaan elämänsä eläneet opetuslapset kokevat ylösnousemuksen.
 
yyyyy
Jumalan nimi on Jehova, kirkko Raamatuista on poistettu Hänen nimensä ja laitettu tilalle Herra tai jokin muu vastaava. Ja ihmiset eivät mene kuoltuaan taivaaseen vaan 144 000 valittua ihmistä menee taivaaseen, loput jotka uskoo Jehova Jumalaan pääsee maanpäälliseen Paratiisiin. Lukekaas www.jw.org.fi
 
[QUOTE="vieras";28067969]Uudessa testamentissa ei mainita ihmettä joka ei olisi Jeesuksen tekosia. Missään ei käsketä pyytämään henkilökohtaisia palveluja tai ihmeitä Jumalalta. Vastaavasta ei ole minkäänlaisia esimerkkejä.

Jeesuksen sanoma on täysin yksiselitteinen. Hän on tullut kertomaan pelastuksesta jotta ihmisillä olisi toivoa ja voimia selvitä tuomiopäivään saakka jolloin Jumala palaa maan päälle. Pelastukseen uskovat ja Hänen ohjeiden mukaan elämänsä eläneet opetuslapset kokevat ylösnousemuksen.[/QUOTE]

siis ei hyvää päivää?! onko sulla joku lestadiolaisten raamattu vai mistä sä noita juttuja luet?

Luukas 11

9. Niinpä minäkin sanon teille: anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.
10. Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.
11. Ja kuka teistä on se isä, joka poikansa häneltä pyytäessä kalaa antaa hänelle kalan sijasta käärmeen,
12. taikka joka hänen pyytäessään munaa antaa hänelle skorpionin?
13. Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin taivaallinen Isä antaa Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä anovat!"


Joh. 16
23. Ja sinä päivänä te ette minulta mitään kysy. Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos te anotte jotakin Isältä, on hän sen teille antava minun nimessäni.
24. Tähän asti te ette ole anoneet mitään minun nimessäni; anokaa, niin te saatte, että teidän ilonne olisi täydellinen.
25. Tämän minä olen puhunut teille kuvauksilla; mutta tulee aika, jolloin minä en puhu teille enää kuvauksilla, vaan avonaisesti julistan teille sanomaa Isästä.
26. Sinä päivänä te anotte minun nimessäni; enkä minä sano teille, että minä olen rukoileva Isää teidän edestänne;
27. sillä Isä itse rakastaa teitä, sentähden että te olette minua rakastaneet ja uskoneet minun lähteneen Jumalan tyköä.



Armolahjat on annettu seurakunnan rakentumista varten!

Kirje roomalaisille 12
4. Sillä niinkuin meillä yhdessä ruumiissa on monta jäsentä, mutta kaikilla jäsenillä ei ole sama tehtävä,
5. niin me, vaikka meitä on monta, olemme yksi ruumis Kristuksessa, mutta itsekukin olemme toistemme jäseniä;
6. ja meillä on erilaisia armolahjoja sen armon mukaan, mikä meille on annettu; jos jollakin on profetoimisen lahja, käyttäköön sitä sen mukaan, kuin hänellä uskoa on;
7. Jos virka, pitäköön virastaan vaarin; jos joku opettaa, olkoon uskollinen opettamisessaan;
8. jos kehoittaa, niin kehoittamisessaan; joka antaa, antakoon vakaasta sydämestä; joka on johtaja, johtakoon toimellisesti; joka laupeutta harjoittaa, tehköön sen iloiten.
9. Olkoon rakkaus vilpitön, kammokaa pahaa, riippukaa hyvässä kiinni.

10. Olkaa veljellisessä rakkaudessa helläsydämiset toisianne kohtaan; toinen toisenne kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne.
11. Älkää harrastuksessanne olko veltot; olkaa hengessä palavat; palvelkaa Herraa.
12. Olkaa toivossa iloiset, ahdistuksessa kärsivälliset, rukouksessa kestävät.



Ensimmäinen kirje korinttilaisille 14

1. Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää saamaan hengellisiä lahjoja, mutta varsinkin profetoimisen lahjaa.
2. Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä.
3. Mutta profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi.
4. Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa.



1 kirje korintolaisille 12

27. Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltanne hänen jäseniänsä.
28. Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.
29. Eivät suinkaan kaikki ole apostoleja? Eivät kaikki profeettoja? Eivät kaikki opettajia? Eiväthän kaikki tee voimallisia tekoja?
30. Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään?
31. Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista. Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien.



matteus 10

8. Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.


Johannes 14
12.?Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö, 13.?ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa. 14.?Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen. 15.?Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni. 16.?Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti, 17.?totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva. 18.?En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne. 19.?Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta te näette minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää. 20.?Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä. 21.?Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."


Tuossa monen monta kohtaa, jotka ovat ristiriidassa sinun käsitystäsi kohtaan. Jopa itse Jeesus sanoi, että saadaan valta tehdä samoja ja jopa voimallisempia tekoja kuin Hän!
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Joh. 16
23. Ja sinä päivänä te ette minulta mitään kysy. Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos te anotte jotakin Isältä, on hän sen teille antava minun nimessäni.
Huokaus. Joh 16:ssa Jeesus puhuu tuomiopäivän jälkeisestä ajasta. "Ja sinä päivänä" tarkoittaa tuomiopäivää:

Joh 16:22 Tekin tunnette nyt tuskaa, mutta minä näen teidät vielä uudelleen, ja silloin teidän sydämenne täyttää ilo, jota ei kukaan voi teiltä riistää.

Joh 16:22 Ja sinä päivänä te ette minulta mitään kysy. Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos te anotte jotakin Isältä, on hän sen teille antava minun nimessäni.


Matt 10:8-10 käsittelee 12 nimetyn apostolin tehtävät. Missään ei vihjata että kaikki Jeesukseen uskovat saisi vastaavia kykyjä. Sen sijaan löytyy useita varoituksia vääristä apostoloeista:

2 Kor 11 13 Semmoiset ovat vääriä apostoleja, petollisia työntekijöitä, he vain tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi. 14 Eikä ihme, tekeytyyhän itse Saatanakin valon enkeliksi. 15 Ei siis ole mitenkään merkillistä, että hänen palvelijansa esiintyvät Jumalan asian palvelijoina. He saavat tekojensa mukaisen lopun.
 
[QUOTE="vieras";28068580]Huokaus. Joh 16:ssa Jeesus puhuu tuomiopäivän jälkeisestä ajasta. "Ja sinä päivänä" tarkoittaa tuomiopäivää:

Joh 16:22 Tekin tunnette nyt tuskaa, mutta minä näen teidät vielä uudelleen, ja silloin teidän sydämenne täyttää ilo, jota ei kukaan voi teiltä riistää.

Joh 16:22 Ja sinä päivänä te ette minulta mitään kysy. Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos te anotte jotakin Isältä, on hän sen teille antava minun nimessäni.


Matt 10:8-10 käsittelee 12 nimetyn apostolin tehtävät. Missään ei vihjata että kaikki Jeesukseen uskovat saisi vastaavia kykyjä. Sen sijaan löytyy useita varoituksia vääristä apostoloeista:

2 Kor 11 13 Semmoiset ovat vääriä apostoleja, petollisia työntekijöitä, he vain tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi. 14 Eikä ihme, tekeytyyhän itse Saatanakin valon enkeliksi. 15 Ei siis ole mitenkään merkillistä, että hänen palvelijansa esiintyvät Jumalan asian palvelijoina. He saavat tekojensa mukaisen lopun.[/QUOTE]

jännä juttu kun takerrut vaan muutamaan kohtaan ja sivuutat kohdat joissa puhutaan seurakunnan rakentumisesta myös armolahjojen kautta.

24. Tähän asti te ette ole anoneet mitään minun nimessäni; anokaa, niin te saatte, että teidän ilonne olisi täydellinen.

Väitätkö että olen saanut maanpäälliset siunaukset saatanalta? Väitätkö että se on saatanan tekosia, että postilaatikkoon on tipahtanut tiukkana päivänä rahaa nimettömässä kirjekuoressa. Ei voi kahta Herraa palvella yhtä aikaa ja samassa ruumiissa ei viihdy Jeesus ja perkele, se on fakta juttu. On joko toista vihaava ja toista rakastava. Mitä se uskonelämä sinusta sitten on? Pelkkää sitä, että Jeesusta rukoillaan pysymään sydämmessä? Jumala auttaa maanpäälisissäkin ongelmissa ja sen voi todistaa monen moni uskossa oleva, myös minä.
 
[QUOTE="vieras";28068758]Tapaako niitä läheisiääm siellä taivaassa kuoleman jälkeen vai ei?[/QUOTE]

minä en sitä voi tarkalleen tietää, koska siellä en ole päässyt käymään. Mutta uudesta Jumalan valtakunnasta sanotaan näin:

Sillä katso, minä luon uudet taivaat ja uuden maan; ja entisiä ei enää palauteta mieleen, eivätkä ne nouse sydämeen. (Jesaja 65:17)

Minun käsityksen mukaan taivas ja tuo luvattu maa on eri asioita, eli tuossa kohtaa sen varmaan tarkoittaa ettei siellä enää muistella menneitä. Taivas on nyt olemassa, siihen asti kunnes tulee tuhatvuotinen valtakunta.
 
"vieras"
jännä juttu kun takerrut vaan muutamaan kohtaan ja sivuutat kohdat joissa puhutaan seurakunnan rakentumisesta myös armolahjojen kautta.
En takertunut vaan osoitin että et selvästikään ymmärrä mitä luet kun selaat Raamattua kuin päätön kana. Et voi irroittaa yksittäisiä lauseita koska asiayhteys on tärkeä. Joh 16:22-24 oli hyvä esimerkki.

Eikö sinusta ole outoa että valtaosa maailman kristityistä sanoutuu irti henkilahjoista, kielilläpuhumisesta lähtien? Yksikään varoituskello ei soi kun ihmeita tapahtuu vain marginaalisuuntauksissa? Sattumalta samoissa suuntauksissa joissa esiintyy eniten rahallista väärinkäyttöä ja seksuaalista hyväksikäyttöä..
 
"vieras"
minä en sitä voi tarkalleen tietää, koska siellä en ole päässyt käymään. Mutta uudesta Jumalan valtakunnasta sanotaan näin:

Sillä katso, minä luon uudet taivaat ja uuden maan; ja entisiä ei enää palauteta mieleen, eivätkä ne nouse sydämeen. (Jesaja 65:17)

Minun käsityksen mukaan taivas ja tuo luvattu maa on eri asioita, eli tuossa kohtaa sen varmaan tarkoittaa ettei siellä enää muistella menneitä. Taivas on nyt olemassa, siihen asti kunnes tulee tuhatvuotinen valtakunta.
Eikö se ole vähän surullinen ajatus, ettet mitään etkä ketään tästä elämästä muista?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28068897]Eikö se ole vähän surullinen ajatus, ettet mitään etkä ketään tästä elämästä muista?[/QUOTE]

Nimenomaan Taivaassa ihminen tunnistaa vanhat tuttunsa. Raamatun kertomuksessa Lasarus ja rikas mies, niin rikas mies tunnisti Lasaruksen ja muisti, että hänellä on veljiä vielä elossa maan päällä.
 
  • Tykkää
Reactions: UniQuePopPy
[QUOTE="vieras";28068865]En takertunut vaan osoitin että et selvästikään ymmärrä mitä luet kun selaat Raamattua kuin päätön kana. Et voi irroittaa yksittäisiä lauseita koska asiayhteys on tärkeä. Joh 16:22-24 oli hyvä esimerkki.

Eikö sinusta ole outoa että valtaosa maailman kristityistä sanoutuu irti henkilahjoista, kielilläpuhumisesta lähtien? Yksikään varoituskello ei soi kun ihmeita tapahtuu vain marginaalisuuntauksissa? Sattumalta samoissa suuntauksissa joissa esiintyy eniten rahallista väärinkäyttöä ja seksuaalista hyväksikäyttöä..[/QUOTE]

ai pitäisi toimia niin kuin sinä ja poimia rusinat pullasta? Miksi niistä pitäisi irtisanoutua, jos ne kerran sanotaan Raamatussa joka on jokaista piirtoa myöten Jumalan Sanaa?
Oletko keksinyt uudet ohjeet seurakunnan toimimiseen, kun ei kerran armolahjoja saa käyttää? Oletko nähnyt kuinka ne oikeasti toimii seurakunnassa, jossa Jumalan Henki toimii? Meidän seurakunnassa ei riistetä rahaa eikä ole hyväksikäyttöjä, eikö kirkko käytä aika pahasti hyväkseen, kun uskomattomatkin maksavat kirkkollisveroa vaikka eivät edes käy koko kirkossa, ainoa edelletys on että kuuluu siihen ja ihmiset maksaa sen sokeina ilomielin. Mieti paljon rahaa kirkko saa, se summa mikä vapaan suunnan seurakunnan uhrikeräyksessä tulee on pieni summa verrattuna kirkon rahoihin.
 
Ja näytä minulle kohta, missä sanotaan että kaikki uskovat eivät saisi tehdä sitä mitä Jeesus teki.
Kuinka Jeesus Kristus voi meissä kirkastua, jos me emme tee samoja tekoja kuin Hän? Kuka on vetänyt rajan siihen, mitä saa tehdä ja mitä ei, niistä ihmeistä mitä Jeesus teki. Me olemme kaikki hänen opetuslapsiaan. Nämä lahjat todistavat myös uskosta osattomille Jeesuksesta. Se asia mikä kirkastaa Jeesuksen nimeä, ei voi olla Hänen vastainen.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28068929]Nimenomaan Taivaassa ihminen tunnistaa vanhat tuttunsa. Raamatun kertomuksessa Lasarus ja rikas mies, niin rikas mies tunnisti Lasaruksen ja muisti, että hänellä on veljiä vielä elossa maan päällä.[/QUOTE]

No ota teistä nyt selvää, kun yksi sanoo, että mitään ei entisestä muista. Toinen ei tiedä. Kolmannen mukaan taivaassa muistaa kyllä kaiken ja siellä tapaa läheisensä. Oletteko te kaikki (sinä, Unique ja Echo) samaa jumalaa ja uskoa tunnustavia?
 
Peyote
[QUOTE="vieras";28067969]Uudessa testamentissa ei mainita ihmettä joka ei olisi Jeesuksen tekosia. Missään ei käsketä pyytämään henkilökohtaisia palveluja tai ihmeitä Jumalalta. Vastaavasta ei ole minkäänlaisia esimerkkejä.

Jeesuksen sanoma on täysin yksiselitteinen. Hän on tullut kertomaan pelastuksesta jotta ihmisillä olisi toivoa ja voimia selvitä tuomiopäivään saakka jolloin Jumala palaa maan päälle. Pelastukseen uskovat ja Hänen ohjeiden mukaan elämänsä eläneet opetuslapset kokevat ylösnousemuksen.[/QUOTE]


Kannattaa varmaan kerrata se uusitestamentti.:xmas:

Ja en laita sulle kohtia, etsi itse, kun olet kerran niin kiinnostunut.
 
  • Tykkää
Reactions: UniQuePopPy
"vieras"
[QUOTE="vieras";28068929]Nimenomaan Taivaassa ihminen tunnistaa vanhat tuttunsa. Raamatun kertomuksessa Lasarus ja rikas mies, niin rikas mies tunnisti Lasaruksen ja muisti, että hänellä on veljiä vielä elossa maan päällä.[/QUOTE]

Nyt puhutaan eri taivaasta, tilasta joka vallitsee tuomiopäivän ja kristittyjen ylösnousemuksen jälkeen. Ylösnousemuksen yhteydessä kaikki muistot maanpäällisestä elämästä katoaa samalla kun ihminen saa uuden sukupuolettoman kehon.

Ilm 1:21 Minä näin uuden taivaan ja uuden maan. Ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa olivat kadonneet, eikä merta ollut enää. 4 ja hän pyyhkii heidän silmistään joka ainoan kyyneleen. Kuolemaa ei enää ole, ei murhetta, valitusta eikä vaivaa, sillä kaikki entinen on kadonnut.

Jes 65:17 Katso, minä luon uuden taivaan ja uuden maan. Menneitä ei enää muistella, ne eivät nouse mieleen. 18 Ei, vaan te saatte iloita ja riemuita aina ja ikuisesti siitä, mitä minä luon.
 
Peyote
[QUOTE="vieras";28068996]Nyt puhutaan eri taivaasta, tilasta joka vallitsee tuomiopäivän ja kristittyjen ylösnousemuksen jälkeen. Ylösnousemuksen yhteydessä kaikki muistot maanpäällisestä elämästä katoaa samalla kun ihminen saa uuden sukupuolettoman kehon.

Ilm 1:21 Minä näin uuden taivaan ja uuden maan. Ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa olivat kadonneet, eikä merta ollut enää. 4 ja hän pyyhkii heidän silmistään joka ainoan kyyneleen. Kuolemaa ei enää ole, ei murhetta, valitusta eikä vaivaa, sillä kaikki entinen on kadonnut.

Jes 65:17 Katso, minä luon uuden taivaan ja uuden maan. Menneitä ei enää muistella, ne eivät nouse mieleen. 18 Ei, vaan te saatte iloita ja riemuita aina ja ikuisesti siitä, mitä minä luon.[/QUOTE]

Voihan se tarkoittaa sitäkin, ettei Jumala muistele enää menneitä, sitä, kuinka ihmiset tuhosi koko paikan, niin että sen tilalle/päälle piti luoda uudet taivaat ja uudet maat. Jumala ei enää muistele syntejä, vaan antaa meidän iloita siitä mitä on luonut, taas, uudestaan.
 

Yhteistyössä