Ketju uskossa oleville ja uskonasioita pohdiskeleville! :)

"vieras"
Nyt muuten ymmärrän ne ihmettelyt, kun jotkut inttävät että raamattua voi tulkita niin monella tavalla... Uudestisyntyneitä uskovia yhdistää myös yksimielinen raamatun"tulkinta" ja ymmärrys, koska kaikkiin vaikuttaa yksi ja sama Jumalan Pyhä Henki joka saa Raamatun sanat avautumaan uudella tavalla. Se jolla ei tätä Pyhää Henkeä ole, ei voi ymmärtää niitä kirjoituksia niin niin kuin ne joilla se on.
Ei näin. Uudestisyntyneillä ja erinäisissä vapaissa suunnissa on käsittämättömiä eroja raamatun tulkinnassa. Ylösnousemuksesta ja taivaasta on yhtä monta versiota kun on suuntauksia. Ei ole yksimielisyyttä siitä miten hyviä tekoja paliktaan, miten pitää elää jotta pelastuu, miten armolahjat toimii, mitä Jumalalta voi pyytää, jne.

Tiettyjä suuntauksia yhdistää lähinnä tarve perustella ihmeitä ja armonlahjoja koska heidän toiminta perustuu pitkälti suggestiioon ja silmänkääntötemppuihin. Nämä suuntaukset ovat myös ensimmäisinä katkaisemassa kaikki siteet vanhaan testamenttiin koska vanha testamentti tekee uskomisesta liian haastavan ja lisää liikaa epämiellyttäviä yksityiskohtia joiden tilalle on mukavampaa satuilla omia.
 
"vieras"
Minusta Jesajan kuvaamat uudet taivaat ja uudet maat kertoo siitä kuinka kun Jeesus on tehnyt sovitustyönsä, systeemi muuttuu ja ihmisiä alkaa löytää Jumalan luo. sinä saat päätellä siitä aivan miten itse haluat, mutta minulla on myös oikeus kokea lukemastani jotain itselleni.
Luet myös Ilmestyskirjan takaperin? Siinä Jesajan kirja on lainattu miltei sanatarkasti viimeisessä osassa jossa kuvataan taivasta (Uusi Jerusalem).
 
[QUOTE="vieras";28069843]Ei näin. Uudestisyntyneillä ja erinäisissä vapaissa suunnissa on käsittämättömiä eroja raamatun tulkinnassa. Ylösnousemuksesta ja taivaasta on yhtä monta versiota kun on suuntauksia. Ei ole yksimielisyyttä siitä miten hyviä tekoja paliktaan, miten pitää elää jotta pelastuu, miten armolahjat toimii, mitä Jumalalta voi pyytää, jne.

Tiettyjä suuntauksia yhdistää lähinnä tarve perustella ihmeitä ja armonlahjoja koska heidän toiminta perustuu pitkälti suggestiioon ja silmänkääntötemppuihin. Nämä suuntaukset ovat myös ensimmäisinä katkaisemassa kaikki siteet vanhaan testamenttiin koska vanha testamentti tekee uskomisesta liian haastavan ja lisää liikaa epämiellyttäviä yksityiskohtia joiden tilalle on mukavampaa satuilla omia.[/QUOTE]

no kuule kyllä vain, jos pitäytyy Jumalan Sanassa ja uskoo sen mitä siellä sanotaan. Ei pidä uskoa kaikkia ihmisten teorioita ja keksintöjä. Ja tärkeintä on se että rukoillaan Jumalan johdatusta ja että Hän pitää seurakunnan totuudessa. Kyllä Herra pitää totuuden tiellä jos sitä rukoillaan.
 
"vieras"
Ja tärkeintä on se että rukoillaan Jumalan johdatusta ja että Hän pitää seurakunnan totuudessa.
Hyvinhän tämä toimii kun kaikissa seurakunnissa rukpoillaan ja silti jokainen saarnaa omaa totuutta?

Mutta tästä on hyötyäkin koska valinnanvaran ansiosta usko pystyy sitomaan suuremman osan ihmiskunnasta. Jos olisi vain yksi keskitetysti määrätty tulkinta se tuskin sopisi kaikille maailman kristityille vaan enemmän teaatteria tai maltillisempaa toimintaa kaipaavat lähtisivät omille teille tai hylkäisivät uskon kokonaan.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28068955]No ota teistä nyt selvää, kun yksi sanoo, että mitään ei entisestä muista. Toinen ei tiedä. Kolmannen mukaan taivaassa muistaa kyllä kaiken ja siellä tapaa läheisensä. Oletteko te kaikki (sinä, Unique ja Echo) samaa jumalaa ja uskoa tunnustavia?[/QUOTE]

Minä olen kristitty Jeesukseen uskova, mutta myönnän etten ole tarkemmin perehtynyt näihin taivas- ja tunnistamisasioihin. Muistelin vain tuota Lasaruskohtaa Raamatussa.
Ehkä tunnemme toisemme, ehkä emme, jätän Jumalan käteen sen asian. Tärkeintä on, että minä saan tuntea Jeesuksen tässä maanpäällisessä elämässäni. Silloin Jeesus tunnistaa minut omakseen.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28070321]Minä olen kristitty Jeesukseen uskova, mutta myönnän etten ole tarkemmin perehtynyt näihin taivas- ja tunnistamisasioihin.[/QUOTE]

Eli tavoitat taivaspaikkaa vaikka et tiedä tai edes välitä siitä mitä tarkkaan ottaen on luvattu? Raamatun kuvauksen perusteella taivas on ylitylsä ja ikuisuus kristityn taivaassa olisi tuskainen kohtalo.
 
[QUOTE="vieras";28070266]Hyvinhän tämä toimii kun kaikissa seurakunnissa rukpoillaan ja silti jokainen saarnaa omaa totuutta?

Mutta tästä on hyötyäkin koska valinnanvaran ansiosta usko pystyy sitomaan suuremman osan ihmiskunnasta. Jos olisi vain yksi keskitetysti määrätty tulkinta se tuskin sopisi kaikille maailman kristityille vaan enemmän teaatteria tai maltillisempaa toimintaa kaipaavat lähtisivät omille teille tai hylkäisivät uskon kokonaan.[/QUOTE]

oletko uskova? Oletko saanut Pyhän Hengen kastetta? Tärkeintä ei ole se tietääkö sanatarkasti jonkun epäolennaisen asian, tärkeintä on se että uskoo Jeesukseen. Ei se nippelitieto vie sua pelastukseen, jos et ole ottanut Jeesusta vastaan sydämeesi.
Raamatun pääsanoma on selkeä ja sillon täytyy olla muutkin asiat pielessä, jos ei sitä onnistu ymmärtämään sieltä.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
"vieras"
[QUOTE="vieras";28070410]Eli tavoitat taivaspaikkaa vaikka et tiedä tai edes välitä siitä mitä tarkkaan ottaen on luvattu? Raamatun kuvauksen perusteella taivas on ylitylsä ja ikuisuus kristityn taivaassa olisi tuskainen kohtalo.[/QUOTE]

Ei ihan noinkaan. Riittää minulle kun tiedän, että helvetti on helvetillinen paikka jonne en missään tapauksessa halua päätyä. Se, tunnistanko tutut taivaassa vaiko en, on sivuseikka sillä haluan Taivaaseen jokatapauksessa.

Etkö tajunnut, että valinnan voi tehdä myös sillä perustein että minne ainakaan EI TAHDO JOUTUA?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28070433]Etkö tajunnut, että valinnan voi tehdä myös sillä perustein että minne ainakaan EI TAHDO JOUTUA?[/QUOTE]

Ankea helvetti on kristinopin varjopuolia. Kahdesta kusisesta paikasta joutuu valitsemaan vähemmän kuisisen.

Onneksi Jumala on antanut mahdollisuuden valita toisen uskonnon jossa helvetti on paikka jossa köydään puhdistautumassa ennen taivaaseen siirtymistä. Tai sellaisen jossa taivaassa saa pitää maallisen kehonsa.
 
"Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget,
ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt
maailmaan. Tästä te tunnette Jumalan Hengen:
jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan
tulleeksi, on Jumalasta; ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta,
ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet
olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä
Hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa. He
ovat maailmasta; sen tähden he puhuvat, niinkuin maailma puhuu,
ja maailma kuulee heitä.
Me olemme Jumalasta.
Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä;
joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme
totuuden hengen ja eksytyksen hengen.
Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on
Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja
tuntee Jumalan.
Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus”
(1 Joh. 4:1-8).
 
eiköhän tuo kolminaisuus tule ihan hyvin raamatussakin esille. Jeesus sanoi:

10. Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
11. Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.
12. Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,
13. ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa.


26. Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut

Matteus 28
18. Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20. ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
 
Niin, Raamatussa on paljon kohtia. Siellä on myös esim. "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, älä pidä muita jumalia." Minusta Raamatusta joutuu vähän napsimaan valikoivilla laseilla, jotta pystyy kaivamaan mitään kolminaisuusopin puolustukseksi.

Ja saahan kolminaisuusopin rakentaa, ei siinä mitään. Mutta vähän falski olo tulee siinä vaiheessa, kun se asetetaan kaikkia oppeja ylemmäksi niin, että ilman sitä ei voi taivaaseen päästä, vaikka tiedetään, että se on muodostunut kristinoppiin pikku hiljaa ja tullut virallisesti vasta 300 vuotta Jeesuksen jälkeen.
Ei Jeesus ja Pyhä Henki ole muita Jumalia. Jumala=Jeesus=Pyhä Henki.
 

Yhteistyössä