[QUOTE="vieras";28069057]No sepä. Hankalaa, kun ilmeisesti samaa jumalaa ja uskoa tunnustatte ja kuitenkin tulkitsette asioita niin eri tavalla. Toinen sanoo, että sama tapahtuma eri näkökulmista ja toinen kieltää, että ei ole näin. Kumpi teistä on oikeassa? Tai no, molemmat varmaan omasta mielestään.[/QUOTE]
niin, mutta sen voin sanoa, että yksi tulkitsija joka ei ole echo eikä peyote, on tulkinnut vähän liian maailmallisin silmin raamattua. Paavali on antanut mm. selkeät ohjeet seurakunnassa toimimisessa. tämä kirjoittelija väittää ettei kukaan muu todistettavasti voi tehdä ihmeitä kuin Jeesus.
Mutta jo ennen Jeesuksen syntymää tehtiin ihmeitä, ja ne tekijät olivat ihan normaaleja Jumalan palvelijoita. .
On toki seurakuntia, jotka käyttävät väärin näitä lahjoja, jotka on armosta saatu eikä ansaitsemalla. Mutta hänellä ei ole oikeutta tuomita kaikkia vapaita suuntia.
Taivasasiassa olen samaa mieltä mm. peyten kanssa, mutta ei tuosta taivas asiasta kukaan voi sanoa täysin varmaksi. Mutta tämä kohta raamatussa ehkä vähän avaa sitä.
19.Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin liinavaatteisiin, eläen joka päivä ilossa ja ylellisesti.
20.Eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen porttinsa pielessä täynnä paiseita.
21.Hän halusi ravita itseään rikkaan pöydältä putoavilla muruilla. Koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitaan.
22.Sitten köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Myös rikas kuoli, ja hänet haudattiin.
23.Kun hän tuonelassa vaivoissa ollessaan kohotti katseensa, hän näki kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
24.Hän huusi: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja vilvoittamaan kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä'.
25.Aabraham sanoi: 'Poikani, muista että sinä eläessäsi sait hyväsi, Lasarus taas sai pahaa. Nyt hän saa täällä lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
26.Kaiken tämän lisäksi meidän välillemme on vahvistettu kuilu, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä siellä olevat pääsisi kuilun yli meidän luoksemme'.
27.Rikas mies sanoi: 'Isä, minä rukoilen sinua lähettämään hänet isäni taloon
28.viiden veljeni luo todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'.
29.Aabraham vastasi: 'Heillä on Mooses ja profeetat, kuulkoot heitä'.
30.Mies sanoi: 'Ei, isä Aabraham, vaan jos joku kuolleista menisi heidän luokseen, he nöyrtyisivät parannukseen'.
31.Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, he eivät usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."