"vieras"
Matteuksen evankeliumi tietenkin. Sinäkin liittynyt new age hörhöihin?Eihän Raamatussa edes ole mitään Matteuksen kirjettä. Kuinkahan hyvin itse tunnet aiheen?
Matteuksen evankeliumi tietenkin. Sinäkin liittynyt new age hörhöihin?Eihän Raamatussa edes ole mitään Matteuksen kirjettä. Kuinkahan hyvin itse tunnet aiheen?
Ei näin. Uudestisyntyneillä ja erinäisissä vapaissa suunnissa on käsittämättömiä eroja raamatun tulkinnassa. Ylösnousemuksesta ja taivaasta on yhtä monta versiota kun on suuntauksia. Ei ole yksimielisyyttä siitä miten hyviä tekoja paliktaan, miten pitää elää jotta pelastuu, miten armolahjat toimii, mitä Jumalalta voi pyytää, jne.Nyt muuten ymmärrän ne ihmettelyt, kun jotkut inttävät että raamattua voi tulkita niin monella tavalla... Uudestisyntyneitä uskovia yhdistää myös yksimielinen raamatun"tulkinta" ja ymmärrys, koska kaikkiin vaikuttaa yksi ja sama Jumalan Pyhä Henki joka saa Raamatun sanat avautumaan uudella tavalla. Se jolla ei tätä Pyhää Henkeä ole, ei voi ymmärtää niitä kirjoituksia niin niin kuin ne joilla se on.
Luet myös Ilmestyskirjan takaperin? Siinä Jesajan kirja on lainattu miltei sanatarkasti viimeisessä osassa jossa kuvataan taivasta (Uusi Jerusalem).Minusta Jesajan kuvaamat uudet taivaat ja uudet maat kertoo siitä kuinka kun Jeesus on tehnyt sovitustyönsä, systeemi muuttuu ja ihmisiä alkaa löytää Jumalan luo. sinä saat päätellä siitä aivan miten itse haluat, mutta minulla on myös oikeus kokea lukemastani jotain itselleni.
Hyvinhän tämä toimii kun kaikissa seurakunnissa rukpoillaan ja silti jokainen saarnaa omaa totuutta?Ja tärkeintä on se että rukoillaan Jumalan johdatusta ja että Hän pitää seurakunnan totuudessa.
Olen sielultani Juutalainen. Tiedän että kristityt pelastuvat mutta ei lainkaan niin kuin kuvittelevat.oletko uskova? Oletko saanut Pyhän Hengen kastetta? Tärkeintä ei ole se tietääkö sanatarkasti jonkun epäolennaisen asian, tärkeintä on se että uskoo Jeesukseen.
Jeesus ei ollut profeetta eikä varsinkaan Jumala. Mutta tämä erehdys on inhimillinen ja kristityt pelastuvat harhaopeista ja karmivista teoistaan huolimatta. Niin kuin kaikki Jumalan lapset.Et siis usko että Jumala on kolmiyhteinen?
Syntynyt? Mikä? Se uskosi, vaiko kolmiyhteinen?Kyllä sitä itselläkin usko kolmiyhteyteen rapisi, kun tajusi, miten se on syntynyt.
kuinkas se syntyiKun tajusin miten kolmiyhteysoppi syntyi.
Miten se nähdäksesi syntyi?Kun tajusin miten kolmiyhteysoppi syntyi.
Ei Jeesus ja Pyhä Henki ole muita Jumalia. Jumala=Jeesus=Pyhä Henki.Niin, Raamatussa on paljon kohtia. Siellä on myös esim. "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, älä pidä muita jumalia." Minusta Raamatusta joutuu vähän napsimaan valikoivilla laseilla, jotta pystyy kaivamaan mitään kolminaisuusopin puolustukseksi.
Ja saahan kolminaisuusopin rakentaa, ei siinä mitään. Mutta vähän falski olo tulee siinä vaiheessa, kun se asetetaan kaikkia oppeja ylemmäksi niin, että ilman sitä ei voi taivaaseen päästä, vaikka tiedetään, että se on muodostunut kristinoppiin pikku hiljaa ja tullut virallisesti vasta 300 vuotta Jeesuksen jälkeen.